tr-HT.09 » Hızlı Tren Altyapısında Sorunlar Olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 17:03

Bu hemzemin geçit saçmalığı bu güzelim işe gölge düşürmez umarım, inşallah bir iki beyinsiz çıkıp önüne atlamazda yine millete malzeme olmayız.
ANKARA-SİNCAN ARASINDAKİ HEMZEMİN GEÇİTLER TRAFİĞE KAPATILDI

TCDD, YHT’nin seferlerine başlayacak olması nedeniyle Ankara-Sincan arasındaki 4 hemzemin geçitte yaya ve araç güvenliği için gerekli önlemlerin alınması için Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne yazı gönderdi.

Büyükşehir Belediyesi’nden gerekli yanıtın alınamadığını ifade eden TCDD yetkilileri, güvenliğin sağlanması için 4 hemzemin geçidin araç ve yaya trafiğine kapatıldığını kaydetti.

Ankara-Sincan arasındaki hemzemin geçitlerin, YHT’nin 5 dakikada alabileceği mesafeyi 18 dakikada almasına neden olduğuna dikkati çeken yetkililer, geçitlerin bundan sonra da trafiğe kapalı olacağını bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı Tren Raylarında Sorun Varmı?

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2009 11:12

Hızlı Tren hattı rayları ile ilgili bir iddia :
İstanbul Milletvekili Çetin Soysal, bu gelişmeyi soru önergesi haline getirerek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye sundu. Soysal’ın ulaştığı belgeye göre, Yüksek Hızlı Tren (YHT) Bölge Müdür Yardımcısı Tuna Aşkın, 24 Mart tarih ve 116/06 sayılı “Yol tamirat makineleri, yol bakım işleri, ödenek temini” konulu bir yazıyı TCDD 2. Bölge Müdürlüğü’ne gönderdi.

Hızlı trenin günde karşılıklı 4 sefer yapıldığı belirtilen yazıda, şunlar kaydedildi:
“Bölgemiz elemanlarınca yapılan turnelerde, yolda yer yer deformasyonların oluştuğu gözlemlenmektedir. Yol tamirat makinelerimizin olmaması nedeniyle, arızalı noktaların tamiratları gerçekleştirilemediğinden tekayyüdatlar (hız sınırlandırması) konulmuştur.
Bu da resmi sayılamayacak bir cevap, TCDD Genel Müdürü Sayın Karaman' ın konuya atfen ifadeleri :
Yüksek Hızlı Tren ile bugün Ankara’dan Eskişehir’e gelen Süleyman Karaman, bazı basın yayın organlarında trenin gec kaldığını ve bazı sıkıntılarının olduğunun yazıldığını ancak bunun doğru olmadığını açıkladı. Yüksek Hızlı Tren’in 5-10 gün kadar önce sadece bir kez leyleklerin tel parçalarından yuva oluşturması nedeniyle enerji hattının kısa devre yaptığını ve trenin Ankara’dan Eskişehir’e bir saat gecikmeli geldiğini söyleyen Karaman, onun dışındaki günlerde Ankara’dan Eskişehir’e 1.5 saatte gelindiğini kaydetti. Yüksek Hızlı Tren’in güvenli olduğunu, raylarında herhangi bir aşınmanın söz konusu olmadığını ifade eden TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman şöyle konuştu:
“Bazı basın yayın organlarında hızlı trenin gec kaldığı, bazı sıkıntılarının olduğu söylentileri var. 2 gündür Ankara’dan Eskişehir’e bu trenle gidip geliyorum. Böyle bir şey yok. Şunu bilmesini istiyoruz vatandaşların, hem kendi teknik elemanlarımızın verdiği rapor, hem bu hattı yapan firmanın verdiği rapor, hem de bu hattı yapan firmanın müşavirliğini yapan firmanın verdiği rapor var, ayrıca da üniversiteden görevlilerimizin verdiği yani bu yol bu tren için uygundur raporu var. Diğer taraftan da Türkiye’de sertifikasyon kurumu yok ama biz Almanlarla anlaştık, Alman sertifika kuruluşu da bu hattın, bu trenin çalışmasına uygun raporu verdi. Şu anda da bu sertifikasyon kurumunun verdiği, bizim arkadaşlarımızın da yaptığı sistem doğrultusunda treni sürekli inceleme altında tutuyoruz.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12848

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2009 11:16

TCDD Konu ile ilgili resmi açıklamayı da yapmış:
Açıklamada, YHT hattı ile ilgili olarak bugün bazı basın organlarında yer alan ve hatta bozulmalar oluştuğuna dönük değerlendirmeler üzerine açıklama yapılmasının gerekli görüldüğü ifade edildi.

“İlgili gazetelerde yer alan, YHT Bölge Müdür Yardımcısı tarafından gönderilen yazının, kurum içi rutin bir yazışma ve dünyada hızlı tren hatlarının işletmeye açıldığı yıllarda gözlenen olağan ölçüsel değişimlerle ilgili olduğu” belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
“Bahsedilen yazı, basında yer aldığı gibi vahim bir durumun tespiti değil, hattın bakımıyla ilgili olarak zaman zaman dile getirilen ve bundan sonra da getirilecek olan normal taleplerle ilgilidir. İlgili yazıda 'yolda yer yer deformasyonlar oluştuğu' şeklindeki ibare ise, tamamen teknik bir tespit olup, anlamı ise hat üzerinde noktasal ( 2 veya -2 mm) değerleri arasındaki sapmaları ifade etmektedir. Bu sapmalar bakım değerleri olup müsaade edilen sapma değerleri içindedir ve lokal tamiratlarla giderilmektedir.

Bu çerçevede, YHT bölge müdür yardımcılığı tarafından yazılan yazıya istinaden kuruluşumuz makine parkında bulunan 1 adet buraj, 1 adet regülatör ve 1 adet tokmaklama makinesi derhal tahsis edilmiştir. Ayrıca hizmet alımı ile de makine parkı desteklenmiştir. Ayrıca, yol tamirat işleri için hızlı trenler üzerine monte edilmiş bulunan dinamik ölçüm cihazlarından (Aksolometre) elde edilen değerlere göre yol bakım çalışmalarında süreklilik sağlanmaktadır.

Bu teknik tahlillere bağlı bakımlar, periyodik olarak yerine getirilmekte ve bahsedilen cihazlardan elde edilen veriler, büyük bir hassasiyetle hem kuruluşumuz teknik personeli, hem de bu hatta güvenli işletme sertifikası veren TÜV-SÜD RAIL uzman elemanları ile kontrolleri yapılmaktadır.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cum, 2009 09:37

Sendika da karşı atağa kalkmış, tabii ben sendikanın ne hikmetse bu hükümet ile sorun yaşamasını anlayamıyorum, daha önceden hiç bu sendikanın sesinin çıktığını duymazdım, ilginç. Yani işçilerin ekonomi nedeni ile uğradığı maddi kayıplara hepimiz kızıyoruz bizde işçiyiz bizde yaşadık. Ama teknik konularda sürekli olarak sendikanın kurum ve hükümet ile didişme içerisinde olması hiç hoşuma gitmiyor, ortada bir takım yanlışlar var ise bunların dile getirilmesi gayet doğru, zaten eğer gerçekten böyle bir yanlış varsa ve sendika o zaman susuyor ise sorun var demektir, ama özellikle banliyö hatları yıllardır çatır çatır dökülürken hiç sesi çıkmazdı arkadaşların acaba çok çalışmak mı sorun oldu, yoksa emekliliği geçipte halen çalışanların durumumu böyle şahinleşmeye sebep oldu?

Neyse biz sendikanın açıklamalarına göz atalım, önemli detaylar var.
TCDD Genel Müdürü Karaman'ın açıklamaları üzerine Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Yunus Akıl, konunun önemine dikkat çekti. Akıl, şunları söyledi:
“Yolda yer yer deformasyonlar oluştuğu şeklindeki ibaresi, tamamen teknik bir tespit olup, anlamı ise hat üzerinde noktasal (Artı 2 veya eksi 2 milimetre) değerleri arasındaki sapmaları ifade etmektedir’ şeklindeki açıklamayı ise anlamak mümkün değil. Sizin de bildiğiniz gibi demiryolu hattının bir çok noktasında güvenlik açısından bir çok uyulması gereken değer vardır. Rayların arasındaki açıklıktan, rayların seviye farkına, doğrultu sapmalarından, traverslerin yerleşimine onlarcası. Açıklamada (Artı 2 veya eksi 2 milimetre) denirken, sanırım (deformasyonla birlikte kullanıldığı için) alt yapıdaki deformasyon nedeniyle ray seviyesinde meydana gelen sapma kastedilmektedir. Eğer kastedilen bu ise noktasal olarak ray üst kotunda meydana gelecek 2 milimetrelik bir sapmanın nelere yol açacağını düşünmek bile istemiyorum. Yani o hızla giden bir trenin 2 milimetrelik bir boşluğa düşmesi halinde raya gelecek kuvvetlerde nasıl bir artış olacağını bunun darbesel bir etki yaratacağını, trenin sıçramasına, ray kırılmasına neden olabileceğini. Bu nedenle dua edelim ki bu sapma noktasal değil bölgesel olsun.

Eleştirilerini sürdüren Yunus AKIL, “Trenlerin üzerinde ivme ölçerler (aksolemetre) olduğu söylenmektedir. Bunlar Kurum açısından ne ifade ediyor bilmiyorum. Ancak; benim bildiğim kadarı ile bu ivme ölçerler; sadece, trenin hat üzerindeki hareketi sırasında tren gövdesine takılmışsa tren gövdesinde, bojisine takılmışsa bojisindeki yalpalama nedeniyle oluşan ivmeleri verir. Uzmanlar bu ivmelerin durumuna bağlı olarak hatta bozulma olup olmadığını tespit ediyorlardır. Ancak bu ivme ölçerlerin bozulmanın niteliği hakkında bir bilgi vermesi yani ray açıklığı, raydaki burulma vb. onlarca değer hakkında bu ivme ölçerlerle bilgi alınması mümkün değildir. İvme ölçerlerden alınan değerlere göre bir bakım programı oluşturulmuşsa lütfen bunu da gözden geçirin” diye konuştu.
Birincisi 2mm lik bir değer ne ifade eder? cetvel üzerinde çok küçük bir değer ama üzerinden geçen boş ağırlığı nerden baksanız 180 ton olan bir treni düşündüğümüz de 2mm nin çok önemli olabileceğini düşünüyorum. Daha önce de değinmiştim, TCDD bu hattın bakımını yapmak için ekipman aldı mı? Buraj makineleri başka hatlardan burayamı kaydırılacak yoksa sadece bu hattın rutin kontrolleri için makineler alındı mı? Bir önceki mesajda TCDD iç yazışmasında bu aletlere ihtiyaç olduğundan söz ediliyor, dolayısı ile ben olmadığı izlenimini edindim, eh herhalde kalkıp bu hattın buraj işlemini de el burajları ile yapmayacaksınız dimi? Bu deformasyonun noktasal olması yani diyelimki sadece 1m lik bölümde olması gerçektende sendikanın değindiği riskleri bencede ortaya koyar, sonuçta yüksek süratle gittiği için eğer bu 2mm çökme ise üzerinden hız nedeni ile geçip gidebilir (bir ihtimal) ama yukarı deformasyon oldu ise (bence düşük bir ihtimal) o zaman tren burada zıplar, bu zıplama sonrasında ray kırılması ya da tekerlek çeperinde çatlaklar oluşması da yine bir ihtimaldir, bu ihtimallerin hepsini bir araya topladığınızda çıkan sonuç faciadır, evet bu şekilde oluşabilecek bir kazayı Almanya' daki ICE kazasında görmüştük, tekerlekteki ufacık bir çatlak trenin deray etmesine sebep olmuştu, bunun tespiti içinde araçların tekerleklerinin rutin olarak Ultrasonik Muayeneye tabi tutulması gerekmektedir, çünkü bu çatlakların pek çoğu göz ile görülemez. Bu durumda sendika bozulmanın bölgesel olmasını dilemektedir, çünkü 1 m değilde 50 metrelik bir bölümde ya da daha uzun bir bölümde meydana gelirse araç boji aksamı ani çarpmalar yaşamayacaktır, düşünce bu olsa gerek.

İkinci nokta, ivme ölçer ile ilgili, bu araçlardaki ivme ölçerin kabiliyetini bizler bilmiyoruz, sendika da bilmiyor, bilmediği içinde bildiği kadarı ile bir yorum getiriyor. Yorumcu gözü ile bakarsak haklıdır, ivme ölçer eğer dedikleri gibi kullanılıyor ise aracın yatay düzlemdeki yanal hareketinin değerlerini bize verir, bu ray açıklığındaki bozulmaları ve dever bozulmalarını ifade eder, düz bir yoldaki dikey bozulmaları ölçmektemidir? Eğer ölçüyor ise ne kadar güzel, ama dikey ölçümden sadece kurplardaki deverlerin ölçümü kast ediliyorsa bu biraz eksik bir ölçümdür bana göre. Bakalım TCDD karşı bir cevap verecekmi, biraz daha bilimsel biraz daha sayısal açıklamalarda bulunacakmı? Ben kurumlardan bu iddialara hep gerçekçi cevaplar beklerim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Çrş, 2009 12:29

İddialara, demiryolu çalışanlarının örgütlü olduğu Demiryol-İş Sendikası'ndan sert tepki geldi. Bu yöndeki haberlerin demiryolu çalışanlarını son derece üzdüğünü aktaran Türk-İş Genel Mali Sekreteri ve Demiryol-İş Sendikası Genel Başkanı Ergün Atalay, "YHT projesini karalamak, konuyu siyasi rant malzemesi haline getirmek, demiryollarına ve ülkemize verilebilecek en büyük zarardır." diyor. Türkiye'nin hızlı trende gelişmiş ülkelerle aynı teknolojiyi kullandığını söyleyen Atalay, "Demiryollarında her türlü teknik bakım ve onarımı gerçekleştiren işçilerimizin örgütlü olduğu Demiryol-İş Sendikası adına, büyük bir güvenle söylüyorum. Bugün İspanya'da, Fransa'da, Japonya'da hangi teknoloji kullanılmaktaysa, bu ülkeler hangi teknik özelliklere sahipse, ülkemizde de aynı teknoloji ve özellikler söz konusudur." ifadelerini kullanıyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13050

Demiryol-İş Sendikası başkanı Sn. Atalay' da konu ile ilgili görüşünü sendika ve çalışanlar adına beyan etmiş ve sisteme olan güveni dile getirmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Pzr, 2011 18:50

problem varmı yokmu derken trenler çalışıyor, bir takım sorunlar yaşanmadı da değil ama bugüne kadar ciddi bir kaza ya da sorun da ortaya çıkmadı, artık ister herşeyin yolunda olduğuna inanın ister şans isterseniz okuduk üfledik bir şey olmaz deyin herkesin keyfi bilir ama ben şunu anlamadım, çalışan bir hızlı tren hattı için tren izleme takip etme falan filan diye bir sistem kurmaktan bahsediyorlar ve bunu şimdi yapıyorlar, acaba bu hat için gerekli bir şeymidir? Yani sinyalizasyonu yapan firma zaten trenleri izleyen bir sistemi kurmadı mı? Kurdu ise bu niye kuruluyor? Sanırım bu sistem daha önce değindiğim Tren Takip Sistemi ile alakalı bir durum, TCDD nin bir uygulaması vardı trenlerin yerleri internet üzerinden de görülebiliyordu, her ne ise, dediğim gibi kafama takılıyor bazen sorular bende blog yazar gibi paylaşıyorum işte, başka kafasına takılan varsa onlarda sorsun diye.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30555
Türkiye'de yatırımlarını hızlandıran Çinli teknoloji şirketi Huawei, şimdi de Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) Ankara-Eskişehir arası Yüksek Hızlı Tren Hattı üzerinde kurulacak yol boyu güvenlik ve izleme sistemlerinin tedarikçisi oldu.
Liang, ilk projesini gerçekleştirmek üzere TCDD ana iş ortaklarından Savronik ile Ankara-Eskişehir arası Yüksek Hızlı Tren Hattı boyunca kurulacak yol boyu güvenlik ve izleme sistemleri için anlaşmaya vardı. Anlaşma kapsamında, Huawei, Türkiye'de hızlı tren hatlarına yönelik ilk güvenlik ve izleme sistemleri tedarikçisi olacak.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 23 Haz Cmt, 2012 21:17

Konu açılmayalı bayağı bi zaman olmuş ama aklımda bir soru var. Acaba yeni inşa edilen demiryollarımızda (hızlı tren ve konvansiyonel hatlar dahil) balast mat ile geotextile denilen kumaş kullanılıyor mu? Nerden buldun bunu demeyin. :D Valla çok merak ettim şimdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Pzr, 2012 09:00

Bunu bizim Mehmet’e bir sormalı.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 03 Tem Sal, 2012 20:20

Bizde balastta bazlt kalkit kullanılır, öyle sentetik maddeler yoktur. Hatlarımızı çift demiryoluna çevirmeye çalışıyoruz durun bir başka maddeler çıkarmayın. Balastımız zaten yerli, ithal mallara gerek yok...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Sal, 2012 21:11

Balast bende yerli diye biliyorum, balast mat ve geotextile nedir hiçbilmediğim için işi uzmanına bıraktık Mehmet. :)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 04 Tem Çrş, 2012 01:22

Esat Bey bu videoda Avusturya demiryollarının İtalya'ya bağlanan hattının rehabilitasyonu var. 2 part halinde. Bir demiryolu inşaa ederken herhalde tüm işlemlerin bu kadar ayrıntılı gösterildiği başka bir youtube videosu görmedim. Geotextile'ı bu videoda duydum. Kumaşmış. Suyu önleyici. Balast mat ise balastın altına yerleştirilen bir titreşim önleyici madde.Video İngilizce.

http://www.youtube.com/watch?v=iF-3ditSCIk

http://www.youtube.com/watch?v=ixfIOr6eycU

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Tem Çrş, 2012 08:07

He, o zaman mat Almanca Matte, yani bir nevi hasır/minder.

Cevapla

“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön