tr-HT.09 » Hızlı Tren Altyapısında Sorunlar Olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Çrş, 2012 09:41

Ben daha önce bu videonun küçük bir bölümünü izlemiştim, aslında daha çok hat komple kapatılmadan nasıl hat yenilemesi yapılabiliri gösteren bir videodur bana göre, İstanbul'un Anadolu ile demiryolu bağlantısını kesenlerin kulağına küpe olması gereken bir çalışmadır.

Diğer taraftan Avusturya bana sormadan ne zaman yenilemiş ya bu hattı? :P hahaaha yok çok ciddi bir hat yenileme çalışması var ülke genelinde, videoda gördüğünüz gibi eski ahşap traversli bir yol ama ona rağmen orada çatır çatır tren çalışıyordu, şimdi bir takım planlamalar nedeni ile İtalya bağlantısının önemi arttığı için o bölgede büyük çalışmalar yapıyorlar, bir de tünel geçişi inşa edecekler, Viyana da ki merkez gar ve merkezden güneye çıkan yolları kolaylaştıracak bir tünel inşaatı bitiyor sonrasında bu bölge doğu almanya, çek cumhuriyeti, polonya ve hatta ukrayna trenlerinin akdenize ulaşabileceği bir koridor olacak ama güneydeki bu yollar eski, eskilikten ziyade bölgenin coğrafyası toprak ve taş kaymaları, kar erimeleri ile oluşan zemin oynamaları gibi hareketlere sahne oluyor, trafik arttıkça riskte artıyor, dolayısı ile hatların böyle bir yenilemeye tabi tutulmasıda gerekiyor. Geri getirisi olmayan bir yatırım :)

Geotextile konusuna gelince, Avusturyalılar severler böyle incik boncuk işleri, bildiğimiz inşaat naylonu :D geotextile falan deyince böyle bir zamanlar goretex e hayranlıkla bakardık öyle bir şey sandım ama amacı sadece hattın altyapı malzemesi ile doğal zemin arasında sıvı alışverişini önlemek gibi görünüyor, yine de bakmak lazım alamanca forumlara, ben sallıyorum şu anda. Bu günlerde kızgınımda Avusturyalılara.

Videolar için teşekkürler.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 04 Tem Çrş, 2012 11:37

Ben bu videolarda göremedim ama acaba bizdeki hat yenilemelerinde zeminin yani toprağın ıslah edilmesi çalışmaları yapılıyor mu? Yani bir ara duymuştum İzmir-Aydın demiryoluydu zannedersem toprak ıslah edilip sonra üst yapı çalışmaları yenilenmiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Tem Çrş, 2012 12:09

Islah bu bağlamda tam ne demek oluyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Çrş, 2012 12:44

Zeminde sertleştirme yapıyorlar herhalde ama bu alttaki toprağın sıkıştırılmasından ziyade bu video da da olduğu gibi balast altı dolgu malzemesi ile sıkılaştırma şeklinde galiba, karayolu inşaatlarında da aynı yöntem izlenir. İnşa edilecek iz açıldıktan sonra orayı greyderle düzeltir, üzerine tam olarak ismini ve kimyasını bilmediğim sıkıştırılabilen kum gibi bir malzeme döküyorlar, belki de kumdur bilmiyorum. Bunu silindir ile iyice sıkıştırdıktan sonra yapılıyor.

Bunun dışında belki dere yatağı ya da dağ eteği gibi yerlerde zemin iyileştirmesi amaçlı çalışmalar yapıyorlardır. Yani sıkıştırma ve istidnat yöntemleri dışında bir şey aklıma gelmedi benim.

Cevapla

“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön