gnl-HT.09 » 2008'den Sonra 2009'da Hızlı Tren Yılı Oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

gnl-HT.09 » 2008'den Sonra 2009'da Hızlı Tren Y

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Oca Pzt, 2008 09:21

En son Mehmet Kasım tarafından 04 Haz Prş, 2009 16:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2008 10:28

Mehmet' in gönderdiği linkte yer alan yazının içeriğinden bir parça :)
KONYA HATTI TAMAMLANACAK

Ankara-İstanbul hattının devamı olan Ankara-Konya hızlı tren hattının yapımı ise devam ediyor. Yapımı hızla süren 212 kilometrelik hat, bu yılın sonunda tamamlanacak ve 2009'da hizmete girecek. Polatlı'da Ankara-Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattına bağlanacak olan yeni hattın tamamlanmasıyla Ankara-Konya arasına 306 kilometrelik hızlı tren hattı yapılmış olacak. Ankara-Konya hızlı tren hattının hizmete girmesiyle, halen 10 saat 30 dakika süren iki şehir arasındaki tren seyahati, 1 saat 15 dakikaya düşecek. İstanbul-Konya arasındaki trenle yolculuk ise 12 saat 25 dakikalık yolculuk süresi 3 saat 30 dakikaya inecek.

SİVAS İHALEYE ÇIKIYOR

Ankara-İstanbul hattının devamı niteliğinde olan Ankara-Sivas hızlı tren projesinin ihalesi bu yıl yapılacak. Yüksek Planlama Kurulu kararı ile DLH'dan TCDD'ye devredilen hat için Nisan ayında ihale yapılacak. 602 kilometrelik mevcut hattı 466 kilometreye düşürecek Ankara-Sivas hızlı tren hattı 2012'de tamamlanacak. Toplam 1 milyar 250 milyon dolarlık yeni projenin hayata geçmesiyle, Ankara-Sivas arası hızlı trenle 3 saate düşerken, 12 saat olan İstanbul-Sivas arasındaki seyahat hızlı trenle 6 saate düşecek.

SIRADA İZMİR VAR

Ankara-İzmir hızlı tren projesi için de start verildi. Etüt projesi hazırlanan hattın kısaltılması planlanıyor. Buna göre 14 saat süren ve 824 kilometre olan hattın kısaltılması için Polatlı-Afyon arasına yaklaşık 200 kilometrelik yeni bir hat yapılacak. Yeni hattın Manisa'dan geçmesi durumunda Ankara-İzmir hızlı tren hattının uzunluğu 663 kilometre olacak ve seyahat süresi 3 saat 50 dakika sürecek. Hızlı tren Manisa'dan geçmezse hat uzunluğu 624 kilometreye düşecek ve seyahat süresi de 3 saat 20 dakikaya düşecek.


ANKARA-SİVAS HATTI ÖZELLİĞİ

Güzergah Boyu: 466 km

Hat Sayısı: Çift Hat

Max Eğim: %012.5

Min KurpYarıçapı: 3500 metre

Proje Hızı: 250 km/saat

Toplam Tünel Sayısı: 8

Toplam Tünel Boyu: 7922 metre

En Uzun Tünel Boyu: 2958 metre

Toplam Viyadük Sayısı: 6

Toplam Viyadük Boyu: 3513 metre

Toplam Köprü Sayısı: 88

İstasyon Sayısı: 14


ANKARA-İZMİR HATTI ÖZELLİĞİ

Güzergah Boyu: 624 km (Turgutlu-Kemalpaşa-İzmir Bağlantılı) 663 km. (Manisa-İzmir Bağlantılı)

Hat Sayısı: Çift hat

Max Eğim: %012.5

Min KurpYarıçapı: 3500 metre

Proje Hızı: 250 km/saat

Toplam Tünel Sayısı: 13

Toplam Tünel Boyu: 15355 metre

En Uzun Tünel Boyu: 4450 metre

Toplam Viyadük Sayısı: 13

Toplam Viyadük Boyu: 4592 metre

Toplam Köprü Sayısı: 189

İstasyon Sayısı: 22

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 07 Oca Pzt, 2008 23:44

Peki 2008 de ne olacak? Burada yapılcak bir sürü şey var yazıyorda 2008 de hangisi olacak :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

EL CEVAP

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Pzt, 2008 11:50

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=6616



TCDD Genel Müdürü Karaman, TCDD'nin 2008 kurumsal hedeflerini kurumun internet sitesinde açıkladı.

TCDD'nin 2003 yılından beri hedeflerle yönetim anlayışını benimsediğini ve demir yolları ve demir yolcuların nereye, niçin gittiğini bildiğini belirten Karaman, 2008 yılındaki ana hedefleri kendisinin değil, demir yolcuların belirlediğini kaydetti.

Kurumun 2008 yılındaki birinci hedefin ''Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında işletmeciliğe başlanılması'' olduğunu ifade eden Karaman, ''Bu proje, biraz gecikme yaşansa da dünyanın en hızlı demir yolu projesidir. Havaların gidişine göre test sürüşlerine başlayacağız. Bu sürüşlerde 6 üniversiteden bilim adamları, TÜV'ün (Teknik Denetim Kurumu) danışmanları olacak'' dedi.

Karaman, TCDD'nin 2008 yılındaki diğer kurumsal hedeflerini şöyle sıralandı:

-Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren hatlarının inşasına devam edilecek. Ankara-Sivas hızlı tren projesi için 15 Nisanda teklif alınacak. İstanbul-Sivas arası 5 saate inecek.

-Türkiye'de hızlı tren seti, makası, traversi üretilecek.

-Suriye demir yolları ile ortak fabrika kurulması yönünde çalışmalar yürütülecek.

-500 kilometre yol yenilemesi, 500 km yol bakımı yapılacak.

-80 kilometre çift hat, 400 kilometre tek hattın sinyalizasyonuna, telekomünikasyonuna başlanacak.

-3 lojistik köy kurulacak ve 6 lojistik köyün yapımına başlanacak.

-EGERAY işletmeye açılacak, MARMARAY'a devam edilecek ve Başkent Ray Projesi tamamlanacak.

-Menemen-Manisa, Cumaovası-Torbalı hat kesimlerinin elektrifikasyon ve sinyalizasyon ihaleleri tamamlanarak yapımına başlanacak.

-Mevcut araç parkı yüzde 10 oranında yenilenecek.

-Yük taşımacılığının artırılması için 50 kilometre iltisak hattı yapılacak.

-Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu ve TCDD Kanunu çıkarılacak ve özel sektörle iş birliğine gidilecek.

-Yük taşımacılığında yüzde 20, yolcuda yüzde 15 ve liman hizmetlerinde yüzde 20 artış sağlanacak. 2023 yılında ulaşım sisteminde demir yolu payının yüzde 20 olması hedefleniyor.

-Taşınmaz mallardan elde edilen gelir yüzde 100 artırılacak.

-TCDD'nin tüm varlıkları elektronik ortamda yönetilecek.

-Çalışanların istekleri doğrultusunda onların motivasyonlarını artıracak 50 proje gerçekleştirilecek.

-Müşterilerin istekleri doğrultusunda müşteri memnuniyetini artıracak 50 proje gerçekleştirilecek.

-Tüm garların kentle bütünleştirilmesi için gerekli çalışmalar sonuçlandırılacak ve 16 garın imar planları tamamlatılacak.

-Üniversite ve Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC) iş birliğiyle 2. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu düzenlenecek.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2008 08:26

Ankara-İzmir ve Ankara-Sivas hızlı tren tasarılarına ait güzergah görünümüz, RayDer sitesinden alıntıdır.

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Şub Prş, 2008 16:13

Eline sağlık Esat. Haritalar çok güzel. Ufak bir detay var. Başlangı için 2007 deniş. Bu seneye kaldı sanırım. Ama olsun proje çalışmaları var.

Ankara-Kayseri Hattı'da Sivas Hattının YERKÖY kesiminden bir kol çıkarılarak yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzr, 2008 15:39

2008 ile ilgili önemli bir gelişme, Bakan Yıldırım bu yıl sonunda hızlı trenin seferlere başlayacağını belirtmiş ama tezatların ana vatanı ülkemizde aynı haberin bir altındaki başlık "2008 Karayolunda Atılım Yılı Olacak" diyor, buna ne güldüm ne ağladım artık sadece ifadesizce bakıyorum.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hava ve demir yollarında hızlı bir gelişmenin yaşandığını belirterek, ''Yıl sonunda Ankara-Eskişehir arasında hızlı tren seferleri başlayacak'' dedi. Erzincan'a hareket etmeden önce Kahramanmaraş Havaalanı'nda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım, Türkiye'nin demir yolu ve deniz ulaşımı konusunda yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Yıldırım, 2003 yılından sonra demir yollarının yeniden devlet politikası haline getirildiğini, bunun ilk aşamasının demir yolları yapmak diğerinin de Türkiye'de demir yolu sanayisinin oluşması için zemin hazırlamak olduğunu söyledi.

Bakan Yıldırım, şunları kaydetti:

''Tren projeleri Ankara-İstanbul ayağının Ankara Eskişehir ayağı tamamlandı, şu anda deneme seferleri devam ediyor. Bu yıl sonuna doğru yolcu taşınmaya başlanacak. Ankara-Konya arasının projesi tamamlandı, önümüzdeki günlerde ihalesine çıkılacak. İhalesi tamamlanan Eskişehir- İstanbul kısmının artık her şeyi bitti, yapım işine geçilecek.

Bunun yanında Marmaray Projesi devam ediyor. Ankara-İzmir uygulama projeleri yapılıyor. Ankara-Sivas uygulama projeleri bitti, kamulaştırma işlemleri yapılıyor. Artık, Türkiye hızlı trenle tanıştı.''

Türkiye'de şu anda hızlı trenle ilgili mevcut proje uzunluğunun 2 bin kilometreyi bulduğunu bildiren Yıldırım, ''Adapazarı'nda hızlı tren fabrikaları, metro araçları fabrikası kuruldu. Üretime başlamak üzere.
Yakın bir gelecekte bunun sanayisi de oluşacak. Yakın bir gelecekte insanlar ulaşımda uçak ve demir yollarını kullanacak'' dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Çrş, 2008 14:28

Hızlı tren inşaatları ile ilgili son durumu Genel Müdür Süleyman Karaman açıklamış, tabii ülkemizde tarih vererek iş yapmak oldukça tehlikeli ama ben her halukarda 2015 gibi hızlı tren işletmeciliğinin tam anlamı ile ülkemizde rayına oturacağına inanıyorum
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın, Meclis KİT Komisyonu'na verdiği bilgiye göre hızlı tren projelerinde son durum şöyle:

* Ankara-İstanbul hızlı tren projesi: Projenin 206 km'lik Esenkent-Eskişehir bölümünün altyapısının geçici kabulü yapıldı. Esenkent ile Eskişehir arasında test sürüşleri yapılıyor.

* Esenkent-Eskişehir bölümünün devamı olan 15 km uzunluğundaki Sincan-Esenkent ve 30 km uzunluğundaki Eskişehir-inönü hat kesimlerinin altyapı çalışmaları sürüyor. Sincan-Eskişehir kısmının 2008 yılında tamamlanması ile Ankara-Eskişehir arası 1 saat 5 dakikaya inecek.

* Ankara-İstanbul hızlı tren projesi kapsamında İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy kesimlerinin firmalarla yapım sözleşmesi imzalandı, bu yıl içerisinde inşaat çalışmaları başlayacak. Bu hattın devamı olan Köseköy-Gebze arasının ihalesi de 2008 yılı içinde gerçekleştirilecek.

* Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi: Altyapı inşaatı iki ayrı bölümde ihale edilen projenin birinci kesiminin altyapı çalışmaları yüzde 60, ikinci kesimin altyapısı ise yüzde 63 oranında tamamlandı. üstyapı, telekomünikasyon, sinyalizasyon ihalesi yapılan projede altyapısı tamamlanan bölümlerde üstyapı çalışmalarına başlanacak.

* Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi: Ankara-Sivas arasını 11 saatten 3 saate indirecek 455 km uzunluğundaki projenin öncelikle 292 km'lik Yerköy-Sivas bölümü için teklifler 15 Nisan 2008 tarihinde alınacak. 163 km uzunluğundaki Kayaş-Yerköy bölümü ise projenin revizyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından ihale edilecek.

* Bandırma-Bursa-Osmaneli, İnönü-Ayazma hızlı tren projelerinin uygulama projelerinin revizyonunu gerçekleştirilmesinin ardından 2008 yılı içerisinde ihalesi yapılacak.
Kaynak Lojiport


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı Tren Testlere Başlıyor

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzt, 2008 20:57

Aşağıdaki metinde TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman' ın beyanatları var, hızlı trenin testlere başlayacağından bahsediyor, bazı önemli noktalara dikkat çekmiş mesela neden ilk hattın bu şekilde planlandığı, tren garları ile ilgili düşünceler ve yeni konsept tren yollu köprüler ile ilgili açıklamalar var, kaynak lojiport.
TCDD Genel Müdürü Karaman, gelişmiş ülkelerde hızlı trene büyük önem verildiğini, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin de hızlı tren çağına girmesi gerektiğini söyledi.

Tüm ülkelerin hızlı tren projelerine başlarken ülkenin sanayi kenti ile başkenti arasındaki hatta öncelik verdiğini kaydeden Karaman, Güney Kore'de Seul-Busan, Japonya'da Tokyo-Osaka, Almanya'da Berlin-Frankfurt, Fransa'da Lyon-Paris, İspanya'da Madrid-Barcelona arasında hızlı tren hatlarının öncelikle hizmete açıldığını anlattı.

Türkiye'de de hızlı tren çalışmalarının öncelikle Ankara-İstanbul arasında başlatıldığını anımsatan Karaman, ''Şu ana kadar Ankara-Eskişehir etabını bitirdik. İkinci kısmın, Eskişehir-İstanbul arasının ihalesini yaptık ama bizi sıkıntıya sokan bazı hukuki sorunlar oldu. Biraz kredi görüşmeleri uzadı. Hedefimiz bu sene oraya da başlamak ve Ankara-İstanbul'u -proje süresi 24 ay ama 3 sene demek lazım- hızlı trenle birbirine bağlamak'' diye konuştu.

Ankara-Sivas hızlı tren hattının ihalesini de yaptıklarını belirten Karaman, şöyle devam etti:

''Ankara-Sivas arasının 2 saat olması planlanıyor. Ama bu hattın esas özelliği Doğu'yu Batı'ya bağlayacak bir hat olmasıdır. İstanbul'dan Sivas'a 5 saat olacak ya da Ankara-Sivas 2 saat olacak, oradan diğer şehirlere dağılım yapılarak hızlı tren yolculuğundan bütün vatandaşlarımızın faydalanması sağlanacak. Böylece İstanbul'un doğusu ile batısı birbirine yaklaşacak.

Diğer hedefimiz ise İzmir ile Bursa'yı birbirine bağlamak.

Hızlı tren olan ülkelerde, çalışanların oturduğu şehirden farklı bir yere giderken hızlı treni kullandığını, bunun da ekonomiye müthiş bir katkı sağladığını anlatan Karaman, ''Bizde ise yolculuklar biraz eziyet gibi. Halbuki hızlı trenin çalıştığı pek çok ülkede insanlar 200-300 kilometrelik mesafedeki yerlerde çalışıyor. Türkiye'de sağlamak lazım. Göç açısından bu çok önemli. Bunu Türkiye'ye yeni konsept olarak taşımaya çalışıyoruz'' diye konuştu.

DENEME SÜRÜŞLERİ BAŞLIYOR

Süleyman Karaman, Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında deneme sürüşlerine bu ay başlayacaklarını, testlerde herhangi bir sorun çıkmazsa yıl içinde yolcu taşımacılığına başlamayı planladıklarını bildirdi. Karaman, şunları kaydetti:

''Bu proje, Türkiye'de ilk olduğu için emniyet açısından çok temkinli gidiyoruz. Hızlı trende herhangi bir hata olmaması için bu işi bilen ülkelerle, üniversitelerle işbirliği yapıyoruz. Temkinli çalışma nedeniyle süre biraz uzuyor ama bu süreç bütün ülkelerde böyle. Güney Kore'de inşaata başlanılmasından yolcu taşımacılığına kadar 10 yıl geçmiş. Ankara-Eskişehir uzunluğunda bir hat bu. Biz de aynı yolu izliyoruz.''

HIZLI TREN GARLARI İNŞA EDİLECEK

Karaman, hızlı tren işletmeciliğinin yapıldığı İspanya, Güney Kore ve Japonya'da tren istasyonlarının hayatın merkezi olarak görüldüğünü, insanların garlardaki sosyal yaşam alanlarına yoğun ilgi gösterdiklerini ifade etti. Şehirlerde sadece garların 24 saat açık olduğunu, bunu fark eden ülkelerin garlara çok önem verdiğini belirten Karaman, şunları kaydetti:
Evet müdürüm bende bu gavur memleketlerindeki gibi yaşayan garlar istiyorum :) ama içinde junkieler olmasın bitte bitte bitte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Haz Pzt, 2008 21:24

O junkieler sadece ülkenin ve dünyanın durumunu yansıtıyorlar, olmasın demekle bitmez işler. Yapışkan koklayan ve esrarkeş yeterince var. Nedenlerini araştırmak gerek. Jetset kokainli tipleri garda görmeyiz tabiîki ... onlar belki psikolojik bozuntu veya hedonizm yüzünden çıldırabilir, ama basit esrarkeşin bir perspektifsizliği söz konusudur. Ha gar, ha park.

Almanya'da en önemli ICE trası ama Köln-Frankfurt, 330 ile 350 km/h arası hızla gidiyor tren o hatta. Ama ben bir kaç defa bindim, bana biraz zor geliyor, yani mideme dokundu ve kulağıma bastı. Ki gemide meselâ midem öyle kolay kolay bulanmaz.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Pzt, 2008 15:35

İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak.

Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate indirecek olan hızlı tren için saatte 250 kilometre hıza uygun demiryolları döşeniyor. Projenin ilk etabı olan 206 kilometrelik Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı geçtiğimiz yıl tamamlandı ve test sürüşlerine başlandı.

Marmaray’a bağlanacak

İkinci etabı oluşturan İnönü-Köseköy hattı ise 158 kilometre uzunluğunda. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olmak üzere iki kısım halinde süren demiryolu inşaatı, Bilecik’teki tünel ve viyadük inşaatıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında Köseköy’den Gebze’ye bağlanacak hat, Marmaray projesiyle entegre edilecek. Demiryolu hattı Esenkent’den de Sincan ve Ankara’ya bağlanacak. Tüm altyapı çalışmasının 2010 yılında tamamlanması ve ticari seferlere başlanması öngörülürken, hızlı trenin devreye girmesiyle İstanbul-Ankara arasındaki demiryolu taşımacılığının yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarılması hedefleniyor.
Bir de su Marmaray ile entegre edilecek kelimesinin altini acsalar daha iyi olacakmis ama hizli tren ile ilgili surekli guzel haberler almak sevindirici

Cevapla

“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön