tr-HT.02 » İstanbul Kuzey Demiryolu Projesi (INRAIL)
Gönderilme zamanı: 19 Eki Pzr, 2025 09:30
Evet geçtiğimiz günlerde haftalarda Ulaştırma Bakanlığı ve AYGM tarafından İstanbul'u kuzeyden geçecek demiryolu hattı ile ilgili proje ve ihale açıklamaları yapıldı. Projenin içeriğine tam vakıf olmamakla birlikte umarım 3 duraklı ve yarım saatte 1 dahi olsa arada bölgesel tren tadında daimi işletme de olur. Yani hattın sadece hızlı tren için yapılmadığını anlıyoruz söylenenlerden, hatta yük trafiğinden de bahsediliyor. Burada hangisi öncelikli olacak bakalım. Bana göre yük trafiği kesinlikle kuzeye kaydırılmalı, hatta karayolu yük trafiği bununla bağlantılanmalıdır, her iki tarafta yapılacak transfer garları ile tırlar ile gelen yükler tren ile İstanbul'u geçmelidir. Nasılsa tırlar kuzeyden geçiyor diyerek ya da köprüyü işletenin aman menfaati incinmesin diye yük taşımacılığını halen Tekirdağ ve İzmit arasında karayolu ile yapma inadından da vazgeçilmelidir.
https://aygm.uab.gov.tr/istanbul-kuzey- ... si-projesi
ayrıca yük için Çatalca okey ama hızlı tren için Halkalı bağlantısı olmasını beklerdim. Bir de başta söylediğim gibi 2 havalimanı arasında sık ulaşım sağlanabilmesi için 30 dk da bir kısa setler ile sefer düzenlenebilir, adına istersen Ubilmemne de, ben B3 der geçerim 
https://aygm.uab.gov.tr/istanbul-kuzey- ... si-projesi
şimdilik bendeki bilgiler bu kadar, faydalı ve çoktan yapılmış olması gereken bir proje olduğuna canı gönülden katılıyorum, biraz daha yeşil alan katline sebep olacak mı bilmiyorum, çünkü tamamının yer altı tüneli yapılması gerçekten boşa masraf, yer üstünden 2 değil 3 hat, bazı bölgelerde 4 hatlı yapılmasının faydasına çok inanıyorumİstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi (İstanbul North Rail Crossing Project) (“INRAIL”), İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlayan, yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun kara demiryolu bağlantısının tesis edilmesini hedefleyen stratejik bir altyapı girişimidir. Ulusal demiryolu ağında var olan kritik bir boşluğun giderilmesine yönelik olarak planlanan bu proje ile Türkiye’nin kıtalararası demiryolu bağlantılarının güçlendirilmesi ve ülke genelindeki lojistik verimliliğin önemli ölçüde artırılması amaçlanmaktadır.
Proje kapsamında, yaklaşık 126 kilometre uzunluğunda, mevcut altyapıdan bağımsız yeni (greenfield) çift hatlı demiryolu hattının inşası gerçekleştirilecektir. Hattın tam elektriklendirilmesi ve ileri teknoloji sinyalizasyon sistemlerinin kurulması da projeye dâhildir. Demiryolu hattının güzergâhı, Asya yakasında yer alan Çayırova İstasyonu’ndan başlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçmekte ve Avrupa yakasındaki Çatalca İstasyonu’nda son bulmaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde demiryolu geçişine yönelik önceden tahsis edilmiş alan bulunmaktadır.
Bunun yanı sıra, proje kapsamında, Türkiye’nin en yoğun hava trafiğine sahip iki havalimanı olan İstanbul Havalimanı (Avrupa yakası) ile Sabiha Gökçen Havalimanı’na (Asya yakası) yüksek standartlarda demiryolu bağlantıları sağlanacaktır.
INRAIL Projesi, İstanbul’un hem Asya hem de Avrupa yakasında konumlanmaktadır. Demiryolu hattı, Asya yakasında Kocaeli ilinde bulunan Çayırova İstasyonu civarında başlayıp, batı yönünde ilerleyerek İstanbul ilinde yer alan Çatalca İstasyonu’nda son bulacaktır. Bu hat, İstanbul Boğazı’nı Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek kıtalararası demiryolu bağlantısını sağlayacaktır.

