tr-HT.01 » Edirne-Ardahan Hızlı Tren Projesi

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 187
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

tr-HT.01 » Edirne-Ardahan Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen langur » 18 Nis Çrş, 2012 13:11

Bu haberde sözü edilen mevcut hızlı tren hatlarından farklı bir proje değil sanırım. O zaman neyi tek parça yapacaklar ben pek analayamadım doğrusu?
Yoksa gerçekten de yeni bir hat mı söz konusu?

Çin ile yapılacak çılgın proje Edirne'den Ardahan'a uzanan hızlı tren hattı için Çin ile masaya oturuldu.


Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 13:18

Yalan dolan bu işler Serhat :) ağıza bal çalmak. Çin'in demiryolu ile ilgili altyapı konusundaki başarısızlığı ortada iken sadece ve sadece paraları var, sıcak para bizden çıkmasın, paraları ile gelsinler işi de kendileri yapsınlar gibi garip bir mantalite sebebi ile yapıştılar bunların yakasına bizimkiler aman illa gelin bize hızlı tren yapın :) Çinliler de keriz ya balıklama atlayacak. Adamlar güzergahın kesin projesini görmeden kılımı kıpırdatmam diyorlar, göya Sürat Demiryolunu yapmaya taliptiler, onda bile projeyi istediler önce.

Bu haberlerin içeriği hep birbirine geçmiş bir şekilde, bir de tabii şakşakçı takımı var, ne haber çıksa içini anlamadan, dinlemeden ya da sırf işine öyle geldiği için saldıranlar var. Ha ben şu anda boş konuşuyorum çünkü o haberin içeriğine göz bile atmadım. Sadece başlık ve ön yazısını okudum ve aynen senin düşündüğünü düşündüm, zaten bir bu projeleri yapmıyormuyuz? Demek ki tıkanıldı, ekonomik bir takım hesaplar nedeni ile projenin Sivas-Yozgat sonrası için belki bir takım sıkıntılar ortaya çıkma ihtimali var ise bunlara yaslamak istiyor olabilirler, bir de şu Trakya HT hattının fizibl çıkmama olayı var :) 2 saatte gidilen yere insanları 6 saatte götürürsen tabii ki kimse trene ilgi göstermez, halbuki belkide bu ülkede demiryolu yapmaya en müsait araziler. Bu gibi bölgeleri aradan çıkartmak için paralı Çin'e bu işleri vermeyi göze alıyorlar gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Çrş, 2012 20:51

sürat demiryolunun uygulamaya esas kesin projesi hazırlandı. kml dosyası elimde. güzergah ile ilgili bir sıkıntı yok. çinlilere tüm hattı yapın diyorlar ama çinliler parça parça girelim diyor. madem öyle gel gir sürat hattından denmesi lazım. sanırım denecek olan b planı bu.

inönü-köseköy ve yerköy sivas hızlı tren hattı altyapı inşaatlarını çinliler yapıyor. üst yapı sanırım farklı firmalar olabilir. sinyali ab standartlarında oluyor. ertms thales tarafından yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 20:57

O zaman bizimkilerin derdi ne? Zaten parça parça yapılmıyor mu? Ha tamamını bir kereden kasıtları tüm inşaat işinin bir seferde başlaması olabilir bak ona bir şey diyemem. Yani Sivas - Erzurum - Kars koridoru, Ankara - İstanbul arası sürat demiryolu dediğimiz eski güzergah ve Halkalı - Edirne yani ortada aslında 3 parça iş var anladığım kadarı ile.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Çrş, 2012 21:06

bizimkilerind erdini sende bilirsin :) para. çin parça parça yaparım diyor. bizimkiler 2023 hedefi koyduk rezil olmayalım gel hepsini yap diyor. binali akıllı adam zor hatları çinlilere vermeye çalışıyor. st'yi 10 hükumet bitiremedi. antalya ve trabzon hatlarına kimse bulaşmadı. çinlilere yaptırıp konya, afyon, kayseri gibi ovada giden kolay hatları kendileri yapıyorlar.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesajgönderen Mehmet keles » 18 Nis Çrş, 2012 22:38

Bu hattı merak ediyorum acaba kızılcahamamdan geçiyor mu, düz yoldan giderse kestirme oluyor...ama büyük ihtimal akyarma ve azapderesi yüzünden geçmez yoksa çok pahalıya mal olur...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Prş, 2012 09:39

Mehmet keleş yazdı:Bu hattı merak ediyorum acaba kızılcahamamdan geçiyor mu, düz yoldan giderse kestirme oluyor...ama büyük ihtimal akyarma ve azapderesi yüzünden geçmez yoksa çok pahalıya mal olur...


kızılcahamamdan geçmiyor. ayaş, beypazarı, çayırhan, mudurnu, akyazı rotasını takip ediyor. sakaryanın kuzeyinden kurtköye gidiyor.

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 06:46

Bu projeyi Svilengrad-Bakü projesi olarak düzeltirsek iyi olur ve aşağıdaki şehirlerden geçecek

Svilengrad-Edirne-Istanbul-Kocaeli-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars-Tiflis-Bakü


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir