tr-HT.01 » Halkalı-Adapazarı Hızlı Tren Projesi

Cevapla
Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HT.01 » Halkalı-Adapazarı Hızlı Tren

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Sal, 2012 22:40

bugün tören vardı. köseköy gebze temeli atıldı. bölgenin bakanı nihat ergün şaşırdığım bir şekilde Halkalı-Adapazarı-Düzce hızlı tren projesi istedi. Şaşırdığım şey şu ki; genelde istanbul ibaresi geçer projelerde. haydarpaşaya gelince istanbula gelmiş kabul edilir. ilk defa biri HALKALI diye net söyledi. bakan gözüme girdi valla. link ve alıntılar ve tabi ki haritası da hazır :)

http://www.rayturk.net/marmara-bolgesin ... kurulacak/
İstanbul ve Anadolu bu hat ile bağlanacak. Bundan dolayı Marmara Bölgesini bir havza olarak görüp ulaşım sistemlerini entegre edici yaklaşımlarda bulunmak gerekir. Bu demiryolu hattı yapılırken, Hızlı tren hattı yolcu taşımacılığı için 2 hat olarak düşünülüyor. Bizim İzmit körfezine çok ciddi bir yük taşımacılığı var. Biz bunun 3 hat olarak düşünülmesini istiyoruz bu yükler için. Bu konuda bazı çalışmalar var. Bu hat üçe çıkarsa bölge için çok önemli olacak” dedi.

Karasu-Adapazarı arasında ki demiryolu hattının devam ettiğini ile getiren Ergün, “Bu hattımızın inşaatı devam ediyor. Bu hattımıza bir planlama yapılarak, Yüksek Hızlı Tren hattında istediğiniz 3. hatta ilave edilmesi ve bölgenin bir havza olarak planlanması gerekir. Adapazarı elektrikli tren hattının Marmaray’a entegre edilmesi ve buna Düzce’nin eklenmesi ile bölgede çok önemli bir çalışma yapılmış olacaktır. Bunların hayata geçtiğini görmeyi diliyoruz” diye konuştu.
ulaştırma bakanı da siparişi kabul etmiş:
Bilim Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün konuşmasında değindiği konulara da cevap veren Yıldırım, “Sayın bakanın siparişlerini aldık. Hattın 3′e çıkarılması ve diğer ilavelerle kuvvetlendirilmesi siparişi kısa zamanda yerine getirilecek. Tüm Kocaelililer, Sakaryalılar, bunu böyle bilsin.
http://www.rayturk.net/halkali-duzce-hi ... i-geliyor/
“Kısa süre önce milletvekillerimizle beraber Ulaştırma Bakanımız ile yaptığımız görüşmede bu talebimizi gündeme getirmiştik. Bugün toplantıda Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Nihat Ergün de bu konuyu gündeme getirdi ve yeni hızlı tren hattı oluşturularak bu hattın da Halkalı’dan hareket edip Marmaray’ı kullanarak Kocaeli ve Sakarya’ya kadar uzatılmasını ve bölgenin ulaşım havzası olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 22:45

Mehmet bu yeni bir şey değil ki? Zaten mevcut hızlı tren projesinin revizesi, yani oradaki vatandaş yemiştir bunu muhtemelen ama ben şu anda çok aç olmama rağmen yavan geldi :)

Senin linklerde yazıların tamamını okumadım ama orada Marmaray'ı kullanarak geçip Adapazarı'na gelsin falan, zaten gidecek, ya bu adama omlet yapıp, önüne getirip, şimdi ben sana bir omlet yapıcam parmaklarını yiyeceksin demek gibi bir şey, kaldı ki adam omletin yarısını yemiş bile. Ben hakkaten acıkmışım ya.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Sal, 2012 22:49

konu sıcaklığında yazalım dedim. takip etmek için. köseköy gebze arası 2 hat olduğu zaman halkalı-adapazarı yht işletmesi olabilir mi? yeni bir şey değil derken ben böyle bir şey olabileceğini tahmin ediyordum ama kesin bilgim yoktu. senin kesin bilgin varsa o ayrı. şimdi bakanlar düzeyinde ele alınması iyi bir şey. artık sıra marmara bölgesine geldi. ben buna seviniyorum. 10 yıldır bi hızlı tren muhabbeti gidiyor daha istanbulda çivi çakılmadı.

yht güzergahı sapancadan doğançaya geçiyor. yani sapanca-adapazarı arsı ne olcek? eski hattan mı gidecek?

3. hat yapılmadan bu işler nasıl olcek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 22:53

Abi ne bilgisi olması? :) Bangır bangır YHT kuzeyden gidecek, köprüden geçecek diyenler yokmuydu ya? Yanlışmı hatırlıyorum ben herşeyi :) değil ben dünya alem biliyor köprüden geçip Halkalı' ya gideceğini, hani bir yerlerimi yırttım ben İstanbul Halkalı mı diye, Halkalıymış hayırlı uğurlu olsun vatana millete.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 10:11

ama bu yeni bir bilgi. kuzeyden değil tüpten geçecek diyor. kuzeyden geçecek olan hat düzceye uğramıyor ki mesela. fark var. ve ankara-istanbul arası proje. şimdi gebze köseköy 3 hatta çıkınca elde edilecek gibi bir izlenim oldu bende

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 10:20

Mehmet Kasım yazdı:ama bu yeni bir bilgi. kuzeyden değil tüpten geçecek diyor. kuzeyden geçecek olan hat düzceye uğramıyor ki mesela. fark var. ve ankara-istanbul arası proje. şimdi gebze köseköy 3 hatta çıkınca elde edilecek gibi bir izlenim oldu bende
Mehmet, aynı yerde kulaç atıyoruz. Kaç senedir tüpten yht geçecek diye kafamızın etini yemedin mi abicim? :) he geçecek mi? Geçecek dediler mi? Dediler, eeee şimdi ben soruyorum zaten tüpten geçecekti YHT bunun nesi yeni? Yeni olan mesela şu mu, mevcut projelerde Düzce'den yht hiçbir şekilde geçmiyordu da Düzce'ye bir tali yol inşa edilip böyle bir işletmemi olacak? Eğer böyle ise bir şey diyemem, gerçi Düzce'nin ne kadar buna ihtiyacı var anlamıyorum, yani yol üstünde ise eyvallah tabii ki tren dursun köy değil sonuçta ama özellikle yht çalıştırılacak bir güzergah mı?

Normal YHT hattı hiçbir şekilde Adapazarı ve Düzce'den geçmiyormu, ben bunu öğrenmek istiyorum. Diğerleri yeni bilgi değil, tüpten de geçecek, köprüden de bunu biliyoruz, en azından ben haberler hep öyle çıktı diye hatırlıyorum senin öngörün başka, dediğim gibi kafamızı yedin, ömrümüzü bitirdin tünel diye diye :D:D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 10:33

ben tüpten geçer dedim siz geçmez dediniz abi :) ben onu demiyorum. köseköy gebze 3 hatta çıkmadan bahsedilen yht işletmesi mümkün mü? bunlar yht diyor ama o biraz sanırım raybüs falan olur.

burda benim merak ettiğim 3. hat meselesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 10:44

Sorunun cevabıda sendedir Mehmet, kendin yazmışsın 3. hat yük trenleri için kullanılacak diye :) zaten 5 dk. da bir yht de geçmeyecek bölgeselde, diğer 2 hattan Düzce yht si (ne gerenk varsa) ya da raybüs geçse kimseye zararı olmaz sanırım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 11:20

düzce tek başına belki az olurda ileri doğru bolu, çankırı birleşse fena olmaz. çankırıda demiryolu var. rehabilite edilecek. ordan hem karabük, zonguldak hemde ankaraya tren gidiyor.

halkalı-düzce-karabük-zonguldak-bartın ekspres treni iş yapabilir. bunlar yht olmaz tabi. yht reklam kokan bir laf. onlara değinmiyorum bile. ama mesela halkalı-adapazarı yht olur. işte yapar. olmalıdır.

peki; adapazarı-haydarpaşa bölgesel ekspreslerinin artık halkalı-adapazarı işletmesine geçeceğini söyleyebilirmiyiz.

son ek. esat adamlar 3. hat yük treni dedi sende hemen inandın :) o 3. hattan yolcu treni de geçmek zorunda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 11:25

Mehmet Kasım yazdı:son ek. esat adamlar 3. hat yük treni dedi sende hemen inandın :) o 3. hattan yolcu treni de geçmek zorunda.
???? Mehmet ben bunu senin sitende okudum, inanan benmiyim? :) Şu anda sitene erişilmiyor, hatta dün okudum sanırım. Köseköy'de 3. hattı yük trenleri kullanacak diye haber yapmıştın.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 11:52

alıntı haberdi. demek istediğim bakan 3. hattan yük treni geçsin dedi ama illa da yük treni için olmaz sanırım. ekspres konvanyionel trenlerde kullanmaz mı?

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 28 Mar Çrş, 2012 23:26

YHT Tüptende geçecek eski/yeni Banliyo güzergahınıda kullanacak. Bunun sebebi istimlak zorluğu ve maliyeti... Yani 2.30 saatlik Ankara -istanbul bu sayede 3.15 saate çıkıyor maalesef. Fakat ben bunada razıyım, diğer türlü istimlak işini beklesek 3 senede bitmez bu hat...

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön