1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

tr-HT.01 » Antalya Hızlı Tren Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Pzt, 2011 13:57
gönderen Mehmet Kasım
Antalya yht ile ilgili başlık yokmuş. yht için 2 ayrı alternatif var. Eskişehir-Antalya veya Konya-Antalya.

TCDD'nin açıklamasına göre Konya-Antalya ilk olarak yapılacakmış. Turizm amaçlı bir yatırım.Konya'da Mevlana ve 2. etapta da Kapadokya'da Peribacalarına doğru yol alacak.

http://www.rayturk.net/?p=29313

Resim
Maliyeti çok yüksek ancak ilk olarak Manavgat-Konya ile başlamayı planlıyoruz. Antalya ve Alanya’yı Manavgat’a, burayı da Konya’ya bağlayacağız.

Çinlileri Antalya’ya getirip, daha sonra tren bağlantılarıyla Kapadokya, Konya, Sivas gibi illerin inanç turizmine yönlendirebiliriz. Trenlerle turizmi buralara kaydıralım istiyoruz. Bu 5 milyar dolara mal olacak bir proje. Hem yayla turizmi hem kara hem de deniz turizmi olacak. Bu projeyi 2035′e kadar hayata geçireceğiz.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Pzt, 2011 23:17
gönderen Esat
Konya - Antalya bana göre mantıklı bir başlangıç, zaten Konya' ya kadar gelmiş bir hat varken, daha uzun mesafe inşaatı gerektiren Eskişehir - Antalya ya girişmek mantıksız olurdu. Ayrıca Konya bağlantısının kısa vadede büyük getirisi var, buna sende değinmişsin.

Diğer taraftan, iki alternatiften kasıt ikiside yapılacak olmalı, sende bunu kast ediyorsun anladığım kadarı ile, çünkü İstanbul - Antalya yolculuğu için Ankara üzerinden gitmek kulağı tersten göstermek gibi geliyor bana.

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 12:06
gönderen Mehmet Kasım
evet bende öyle düşündüm. istanbul-polatlı-antalya arası kaç saat sürer?

istanbul-polatlı: 3 saat

polatlı-konya: 1 saat

konya-antalya:kaç km acaba? 1 saatte gider sanırım. toplamda 5 saat olur.
eskişehirden direk antalyaya inse kaç saat olur?

Resim

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 12:11
gönderen Esat
Ama görünen o ki, ilk etapta bu hat yapılmayacak. TCDD Genel Müdürü' nün açıklamasına bakılır ise Mersin ve Adana' ya daha önce YHT varacak.

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 12:13
gönderen Mehmet Kasım
mersin ve adana bastırıyor. lobi yapıyor. antalyadan ses yok. ağlamayana meme yok

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 12:16
gönderen Esat
Ben sadece o olduğuna inanmıyorum, tabii ki etkisi var ama bana göre hükümete sorsan Adana mı Antalya mı? Antalya der :) diye düşünüyorum. Bence burada gerekçe Antalya' ya ulaşmak coğrafi olarak biraz daha zor sanki, gerçi Adana' ya inmek içinde Torosları geçmek gerekiyor ama ne bileyim bana daha az dağlık alan geçiliyor gibi gelmiştir hep, bir de Kayseri' ye YHT ulaştırmak için o tarafa doğru meyletmek gerekiyor, Sivas etabı bu işi görecek mi?

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 12:51
gönderen Mehmet Kasım
ankara-sivas yht hattının yarısı kayseriye yarıyor zaten. ankara-yerköy hattından sonra 2'ye ayrılıp yerköy-kayseri yapılabiliyor. kayseri hattının projeleri bil hazır. ama ne konya-antalya ne de konya-adana hatlarının hazır değil. sadece etüdler var. kesin proje var mı emin değilim. adana hattı eski hattın rehabilite edilmesi ve yht'ye adapte edilmesi gibi şeyler vardı. bu bölgede büyük bir sinyalizasyon işi vardı bi ara.o iş bitti bitecek gibi sanırım.

KONYA-MERSİN-ADANA-OSMANİYE-GAZİANTEP-HALEP-MEKKE-MEDİNE KORİDORU:

asıl arap baharı bu :)

http://www.rayturk.net/?p=29389

Resim

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Sal, 2011 23:16
gönderen Esat
Sen yüklediğim Hicaz Treni belgeselinide izlememişsindir, izlede gör ne kadar iyi durumdaymış o hat, haberlerde öyle bir sunuyorlar ki sanki hat hiç bozulmamış, resmen çöplük durumunda.

Gönderilme zamanı: 28 Eyl Çrş, 2011 23:07
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30520
AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, Antalya için iki farklı hızlı tren hattı üzerinde çalışma yapıldığını söyledi. Eskişehir-Antalya hızlı tren hattının etüd projesinin tamamlanarak haritalara işlendiğini belirten Badak, 7 milyon liraya mal olan çalışmanın ihale dosyasının hazırlandığını kaydetti. Badak, Ankara-Konya hızlı treninin devreye girmesiyle Antalya için ikinci bir YHT hattının daha gündeme geldiğini ifade etti.
Halihazırda Eskişehir' den bir hat için proje hazırlanmış bu güzel, ikinci olarak ise Konya seçeneğide değerlendiriliyor galiba, tabii bunun da bir proje süreci ve maliyeti olacak, bana kalırsa amaç öncelikli olmalı. Yani aşağıda vereceğim alıntıda bahsedilen tarzda turistik getirili bir hedef öncelik söz konusu ise o zaman Konya üzerinden bağlantının projelendirilip bunun yapılmasını beklemek en doğrusu, ama hayır kenti sisteme ilk etapta bağlayalım diyorsak Konya kesiminin proje sürecini beklemeden belkide Eskişehir bağlantısının inşaatına başlanabilir.
Antalya'nın hızlı trenle ilgili beklentisini Ulaştırma Bakanı'na bizzat ilettiğini dile getiren Badak, "Antalya'ya gelen turist sayısının 2015'te 15 milyona çıkmasını bekliyoruz. 2016'da düzenlenecek World EXPO'yu bir tarih olarak koyuyoruz. Biz 2016'ya hızlı trenlerden bir tanesiyle girmek istiyoruz." dedi. 15 milyon turistin yüzde 15-20'sinin hızlı trenlerle İç Anadolu'ya gideceğinin hesaplandığını anlatan Badak, "Devlet Planlama Teşkilatı(DPT)'na Antalya'nın hızlı tren projeksiyonunu böyle bir verimlilik dosyasıyla sunuyoruz. Bu benimsenmiş durumda. DPT'nin demiryolu bölümü 'Acaba orta Anadolu'dan bu hat nasıl kullanılır?' diye biraz tereddütlüydü. Biz onlara tersine müşteri potansiyelini gösterdik. Bu, sadece demiryoluna ücret ödeyecek bir potansiyel değil. Gittiği noktada da harcama yapacak bir potansiyel. Konya'da Mevlana'yı, Nevşehir'de Ürgüp ve Göreme'yi, turistik bir şehir haline gelmekte olan Ankara'yı ziyaret edecek. Dolayısıyla biz bu hızlı treni Antalya-Konya- Ankara, Antalya-Burdur-Isparta-Afyonkarahisar-Eskişehir olarak adlandırıyoruz. Antalya'dan oralara müşteri gidecek diye bakıyoruz." şeklinde konuştu.

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 00:48
gönderen ÖmerYILMAZ
Antalya'daki Antalya-Konya-Kayseri Hızlı Tren Projesi ÇED toplantısından edindiğim bilgiler...

Antalya-Kayseri arası 82 tünel; 43 viyadük; 9 istasyon inşa edilecek
Antalya-Alanya arası 20 tünel; 4 adet viyadük; 2 istasyon inşa edilecek

Antalya-Alanya arası Kayseri-Antalya hattıyla birlikte proje çalışmaları yürütülüyor.
Alanya "bağlantısı"nda Manavgat ve Alanya istasyonları bulunacak,
Manavgat'tan Antalya yönüne giderken Kayseri ana hattında Serik istasyonu olacak.
Kayseri hattı, Antalya'da Aksu'ya girmeden Aksu'nun kuzeyinden geçecek. Aksu'ya gelmeden Yukarıkocayatak'tan kuzeye sapacak.
Daha sonra Kepez ve Döşemealtı ilçelerinin kuzeyinden geçerek Döşemaltı'nda İstanbul-Antalya hattıyla birleşecek. Kayseri hattının Antalya'daki son istasyonu "Döşemealtı" istasyonu olacak.
Antalya-Kayseri arası 160 dk sürecek, Manavgat-Alanya arası 21 dk.


İstanbul hattı Kepez'e kadar geliyor, zaten Antalya İstasyonu ( ana istasyon) Kepez-Fatih'teki Antray Depo sahasının arkasındaki alan. İstanbul hattı Liman'da son buluyor.
Döeşemealtı-Antalya-Liman istasyonları olacak,
Kayseri hattı için Havalimanına bağlantı düşünülmemiş ancak bir istasyon da Aksu ya da Havalimanına yapılabilir dendi. Ancak son kararı bakanlık verecek dendi.

projenin toplam uzunluğu 639,96 km (Antalya-Kayseri ve Manavgat-Alanya)

Manavgat'ın hemen kuzeyinde Manavgat İstasyonu olacak, buradan hat hemen kuzeye Konya'ya ayrılıyor. Akseki, Seydişehir, Meram, Karatay ilçelerinden geçecek.

Hat Antalya-Manavgat arasında Antalya-Mersin karayolunun kuzeyinden geçiyor.

Biraz da belge ve resimler konuşsun.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Dokümanlar MGS Mühendislikten Gülçin Dalgıç Hanımefendiye aittir.

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 01:05
gönderen Esat
Ömer harika bilgiler, paylaştığın için çok teşekkürler. Biraz bazı yerleri kavrayamadım ama daha dikkatli okuyup resimlere göz atarak takip edince anlam kazanıyor. Sadece Konya ile bağlantıyı çözemedim, İstanbul hattı Kepez'e kadar geliyor denilmiş, bu Konya üzerinden gelecek olan YHT hattını kast ediyor sanırım? Ya da Konya hattına nerede bağlanıyor onu sorayım daha doğru olur, birde ayrım noktasında da Alanya kesimi bir bağlantıdan çok başlı başına bir ayrım gibi görünüyor, nasıl doğru ifade edeyim bilemedim.

Şöyle toparlayayım,
Resim

Bu resme göre İstanbul-Alanya arasında direkt tren çalışabilecek, yani Antalya yapıp oradan trenin geri dönmesi ya da Antalya - Alanya arasının mekik olması gibi bir şeye gerek kalmadan direkt Alanya olabilecek, Antalya Alanya arasında da aslında bölgesel trenler ile hızlı bir şekilde erişim sağlanabilir. Valla bu resimler sonrasında Antalya projesi için acayip heyecanlandım diyebilirim :) Bu iş otobüsçüleri kötü vurur.

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 13:40
gönderen alabay
Alanya’yı hat ucu olarak ciddiye almak bence makul. Alanya’nın ve etrafının son hâllerini gören bilir, orası gelişime açık bir kent.