4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Cmt, 2011 21:51
gönderen Esat
Marmaray sadece kent içi yolculuk, daha doğrusu banliyö ya da metro adı her ne ise bu trenler için çalışacak ise fazlası ile yeter hemde çok uzun yıllar boyunca yeter, ama nüfus arttıkça frekans düşürmek istedikçe diğer trenler bunu zora sokar, dolayısı ile yük trenleri bana göre yolu uzuyor olsa da kuzeye yönlenmeli ya da kesinlikle deniz yolu ile sevkiyata yönlendirilmeli derim. Özellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği. İstanbul' u kıyaslayabileceğimiz kentlerin yaptıklarına bir bakalım derim, onlar bile 100 yıl önce başlayıp en son 50 yıl önce tasarladıkları planları bile şimdi değiştiriyorlar, çünkü zaman tükendi yeni bir yüzyıl başladı, gereksinimler farklılaştı.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 09:58
gönderen Mehmet Kasım
Özellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği.
o zaman başlıktaki soruya evet cevabı veriyorsun demektir :)

3. köprü işi uzadıkça uzuyor. güzergahta bazı sıkıntılar var. çok kuzeyden ve ormalık alanlardan geçtği için karşı çıkmalar var. böyle gderse 2012'de başlamayacak. 2013'te belk başlar. ama herşey değişebilir. 4 sene desek 2017. sapma yapsak 2018. marmaray tüp geçit 2013'te kısmen 2015'de banliyö ile birlikte açılsa, arada 3 sene var. demek ki ilk başta tüpten herşey geçirilecek.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 10:55
gönderen Esat
Marmaray' ın hala 2015 te tam olarak açılacağına inanmıyorum desem.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 11:09
gönderen Mehmet Kasım
olabilir. 2015'e yetişmeyebilir. ama 3. köprü daha başlamadı. marmaray 2015'te bitmezse köprü 2020'de de bitmez. önemli olan marmarayın köprüden önce açılma ihtimali. o arada 3-4 sene olacak. o süre içinde yht vs. tüpü kullanacak şekilde düzeltirler. sonrada tüp yetmedi köprüye alıyoruz derler

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 11:13
gönderen Esat
YHT 2015 e İstanbul' a varacak mı? :) Valla bilmiyorum, zaten hali hazırda gemi ile geçen kaç gemi var boğazdan, nerde ise yok gibi ya, dolayısı ile ortada böyle büyük bir yük treni geçişi söz konusu olmayabilir, diğer taraftan bir kaç tane bölgesel ile bir iki yht yi de idare ederler herhalde.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 12:09
gönderen Mehmet Kasım
yht 2015'de istanbula varacak. ilk başta gebze-köseköy mevcut yenilenmiş hattan. ihale sonuçlanmış. hattı yapmaya başlayacaklar. iş süresi 36 ay. 2012'de başlasa 2015 eder. tabi marmaray modernizasyonu a başlamalı. sanırım her ikisi 2012'de başlayacak.

yük treni için 42 sefer düşünülüyor tüpte. 1 günde. yani gecede

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 13:05
gönderen Esat
onu geç asıl önemli şey sinyalizasyonlu İstanbul kesimi? 30 la gideceklerse eyvallah, sinyalizasyonsuzda çalışsın :)

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 20:30
gönderen Mehmet Kasım
hangisi için geç diyorsun? yük treni işi için mi?

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 20:42
gönderen Esat
36 ayda bitecek demişsin ya, ona geç diyorum, geç bunları şarkı vardı galiba böyle :) kesin biter, artık dünya gözü ile görebilecekmiyim diye düşünmeye başladım be.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 22:21
gönderen Mehmet Kasım
işin kapsamı hattın sökülmesi ve yeni hat yapılması. yani sinyal olup olmadığından bile emin değilim.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Pzr, 2011 22:33
gönderen Esat
Olması gerekmiyormu? Gerçi ne biliyorum ki :) vardır bu işi yapanların bir bildikleri, yok hani sürekli sorun yaşanıyor ya, o tren bu marka bu model derken, sonra yine sıkıntı çıkmasın diye şeettim, sinyal falan filan diye.

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Pzt, 2011 06:25
gönderen Mehmet Kasım
olması lazımda yapıalcak mı emin değilim. sadece hat söküp yenileme işi gibi geldi bana. aşağıda olamayacağını anlatmaya çalıştım. her yere yht götürecem diyorsun 100 km'yi eski hatta mahkum bırakıyorsun. madem öyle ankara-polatlı arasını da eski hattan gitseydi bu meret. ne o kadar para döktün.

http://www.rayturk.net/?p=30110
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz inşaatı kapsamında 56 km uzunluğundaki Gebze-Köseköy demiryolu hattının standartlarını yükseltmek ve rehabilitasyonunu yapmak amacıyla yakında inşaatına başlanacak.

56 km’lik güzergahın bazı kısımları 3 hatta çıkarılacak. Ancak ağırlıklı olarak 2 hat yapılabilecek. Ankara’dan Köseköy’e kadar yüksek standartlı, elektrikli, sinyalli ve saatte 250 km hıza uygun olarak yapılan özel hatta seyahat eden hızlı tren Türkiye’nin en kalabalık nüfusa sahip İstanbul’a yaklaşırken hızını düşürerek konvansiyonel hatta girecek. Tam bu noktada 3 önemli darboğaz bulunmaktadır.

1-Haydarpaşa-Adapazarı bölgesel ekspresi

2-Şehirlerarası ekspres trenler

3-Derince-Köseköy arası yoğun yük taşımacılığı

Bu kadar yoğun trafiğe sahip olan koridora hızlı trenlerinde girmesi 15 dakika da 1 sefer yapma hedefini de ortadan kaldırıyor. Kaldı ki aynı koridor üzerinde İstanbul-Bursa, İstanbul-Sivas, İstanbul-Konya, İstanbul-Antalya, İstanbul-İzmir, İstanbul-Kars, İstanbul-Mekke gibi hızlı tren işletmelerinin yapılmak zorunda olması büyük bir darboğaz oluşturacaktır. Bunu önlemenin yolu ise Köseköy-İstanbul arasında kuzeyden geçen yeni bir hızlı tren koridoru oluşturmaktan geçiyor. Sultanbeyli ve Ataşehir’den Söğütlüçeşme’ye bağlanacak bir hızlı tren hattının acele olarak ele alınması gerekiyor. 2013 yılında bitirilmesi planlanan hızlı tren hattının bu tarihte bitirilemeyeceği gayet açık. Asıl hedefin 2015 olduğu düşünülürse yeni koridor için bir an önce yapımına başlanması gerekiyor.