tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 277
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 22 Mar Cum, 2013 09:01

Verilen haritada göründüğü üzere yeni YHT hattı Polatlının (Akara-Eskişehir yolunun) güneyinden geçiyor, eski hat Polatlının merkezi ve askeri bölge yolun Kuzeyinde kalıyor. İki yolun aynı yerde buluşması ancak Polatlının Eskişehire doğru çıkışında olabilirdi ki burasıda şehir merkezinden oldukça uzakta. Polatlı çıkışında eskişehir yönüne doğru bir tünel mevcut, Duatepe tüneli. Eski demiryolu bu tepenin etrafından dolaşıyordu, yeni yol delip geçmiş :)
Bu tepeden Atatürk Sakarya meydan muharebesini yönetmiş, tüm Eskişehir ovasına hakim bir yer. Ayrıca tepede Atatürk heykeli ve Sakarya şehitleri için güzel bir anıt ve askeri müze var. Eğer yolunuz düşerse anıtı ve müzeyi görmenizi tavsiye ederim. Yapılan mücadeleyi, kahramanlıkları , patates püresiyle uçurulan uçakları ve neredeyse 50 bine yakın askerin savaş sırasında firar ettiği gibi istatistikleri duyunca ağzınız açık kalıyor. Firar edenler için Atatürk'ün söylediği söz de çok güzel :
"Bu milleti sadece savaş zamanında çocuklarını istemek için hatırlarsanız olacağı budur!"[/b]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16614
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Mar Cum, 2013 09:35

Özgür Türkler yazdı:Firar edenler için Atatürk'ün söylediği söz de çok güzel :
"Bu milleti sadece savaş zamanında çocuklarını istemek için hatırlarsanız olacağı budur!"


Ne güzel söylemiş.

Polatlı konusuna gelirsek, bilmiyorum böyle bana zorlama geliyor işler. YHT kent içinden geçip kentin garına uğrasa zarar mı edilirdi? Hızı düşecek, süre uzayacak falan, hepsine eyvallah. Yani kent dışında olduğu için böyle diyorum, hadi şehrin üst sınırında bir gar olur, alt sınırına da yht yi yaparsın, derim ki ilerde ne güzel 2 tane işleyen gar olacak ama bu hali ile diyemedim. Neyse yapılmış yapılmıştır, güle güle kullanılıyordur umarım :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1629
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 22 Mar Cum, 2013 12:34

Zaten şu anda Ankara ve Eskişehir'de durum aynen böyle. Aynı gara, her iki tren de giriyor..

Konya'ya hiç trenle gitmediğim için emin değilim, ama araştırmalarıma göre sanırım orada da ayrı bir gar kullanılmıyor. Yani şu anda Ankara'dan veya Eskişehir'den Konya'ya giden YHT ile Adana'dan gelen Toros Ekspresi ya da İzmir'den gelen Konya Mavi Treni aynı gara yanaşıyor..

Demek ki şimdilik tek "YHT-only" garımız, Polatlı'daki..

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 650
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesajgönderen kenanmar » 22 Mar Cum, 2013 18:01

İlginç bir durum olmuş.

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1629
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 22 Mar Cum, 2013 21:29

Evet, dediğiniz gibi ilginç bir durum var. Polatlı'ya gelecek veya Polatlı'dan gidecek YHT yolcuları, Ankara trenlerini kullanacak. Eskişehir-Konya arası sefer yapan trenler, Polatlı'nın 15-20 km dışından geçeceği için orada duramayacak.

Polatlı, dünyada birden fazla gara sahip en küçük kent olabilir :)

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesajgönderen Barış Toprak » 23 Mar Cmt, 2013 09:52

YHT garını şu anki olduğu yere yapmaktansa, Ankara-Eskişehir-Konya ayrımının olduğu yere yapsalardı, daha hayırlı olurdu. İşletme açısından daha mantıklı olurdu.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1629
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2013 20:09

YHT garını şu anki olduğu yere yapmaktansa, Ankara-Eskişehir-Konya ayrımının olduğu yere yapsalardı, daha hayırlı olurdu. İşletme açısından daha mantıklı olurdu.

Kesinlikle katılıyorum. Hatta o üçlü ayrımı Polatlı'ya biraz daha yakın bir yere yapabilirlerdi ve Polatlı'nın merkezine şimdiki YHT Garı kadar uzak olurdu. Üstelik, konvansiyonel hat da yol ayrımının yanından geçtiği için Polatlı'nın merkezindeki gar ile YHT Garı arasında YHT'nin saatine göre raybüs seferi koyulabilirdi. Şimdiki YHT Garı ile konvansiyonel hat birbirinden çok uzak olduğu için böyle bir imkân yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16614
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 20:55

Şu kadar söyleyeceğim, burada normal vatandaşlarız biz, girmişiz bir takım fikirler üretiyoruz, şimdi şu mesajlara bakıyorum ve ne kadar güzel bir fikir diyorum ya, hakikatten ne kadar güzel öneriler.

Şimdi merak ettiğim şu, acaba bu projeleri yapanlar neden yolcunun düşündüğü bu fikirleri düşünmüyor ya da hangi teknik gerekçeler ile hayata geçir(e)miyorlar? Evet, hep derim projenin bütününe bakalım, belki de Konya istikametinde hattın doğru bir geometri ile gelebilmesi için yol ayrımı olması gereken yer orasıdır, olabilir ama ben yolcu olarak haritaya bakınca dümdüz ve bana göre boş arazi görüyorum, o zamanda soruyorum işte Polatlı' da niye böyle saçma sapan bir iş var. Aynen önerdiğiniz gibi yerleşimin kenarına bir yere böyle bir kaç peronluk bir gar yapıp, yht ve konvansiyonelleri, burada buluşturup, bir de Polatlı içine çalışacak raybüs ile harika bir iş ortaya çıkarılabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 277
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 25 Mar Pzt, 2013 09:47

Arkadaşlar, YHT hattının geometrisine bakarsanız özellikle Polatlının içine girmemek için Polatlı etrafından dolanan bir yay çizmişler.
Buradaki teknik gerekçe nedir bilemiyorum ama süreci hızlandırmak için Polatlı merkezine girip istimlak vs işleri ile uğraşmak istememiş olabilirler.
Bizim memlekette yargı işleri yavaş işliyor, şimdi istimlak edilecekler mahkeme açacak bu tren başka yerden geçebilir diye, onların mahkemesi en iyi ihtimalle 3 ayda bir duruşma olacak şekilde , bilirkişi tayini, onun raporunun gelmesi, bu rapor üstünde mahkemenin yorumu, itirazlar derken en az bir yıl, temyiz cart curt en az bir yılda o 2 yıl...Türkiyede işler böyle malesef. Ama geçeceğin yer tarla olunca kamu yararı deyip istimlak parasını verip geçip gidersin. En fazla istimlak değerini beğenmez de mahkemeye verir sahibi , onuda en çok 6 ayda hallederler. Yada kamu yararı deyip yürütmeyi durdurmazda paralelinde dava devam eder.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1629
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 16:02

Aslında, YHT Garı diye bir şey olmaz, olmamalı. Binanın adı Gar olur, içine konvansiyonel tren de yanaşabilir, yüksek hızlı tren de. Polatlı'da sanırım eski demiryolunun askeriyenin tam içinden geçmesi sebebiyle kazalara sebep olmamak adına kent dışından dolandırılmış. Aslında keşke birkaç kilometrelik kesim yer altına alınmak suretiyle izole edilebilseydi ve Polatlı'da da trenler Gar'a girebilseydi.

Ankara'da inşaatı devam eden YHT Garı ise sanırım yolcu kapasitesi yüksek ve geniş kapalı alana sahip bir yapı olacak, o nedenle ayrıca bir bina yapılıyor. Mevcut Gar binasını düşününce, aynı anda yanaşabilecek birden fazla trene yetmez diye düşünmüş olabilirler.

Bu da Eskişehir YHT Garı proje (yapımı değil, sadece proje çizimi) ihalesine ilişkin bir haber..
Eskişehir YHT Garı projesi ihaleye çıktı. Ankara’da gerçekleştirilen ihaleye 8 firma teklif verdi. İhalaye giren firmalar 114 bin ile 1 milyon lira arasında değişen teklifler sundu. TCDD, kazanan firmayı önümüzdeki günlerde açıklayacak.
...
Uludağ Mimarlık Müşavirlik 314 bin 800 lira, KMG Proje Mühendislik 1 milyon 47 bin lira, Sodopak Uluslararası Mimarlık 564 bin 400 lira, AKSA Proje Danışmanlık 114 bin 200 lira, AGM Mühendislik 399 bin lira, TH ve İdil Mimarlık-Atölye Beş Mimarlık Ortaklığı 484 bin 400 lira, Pro Yapı Proje 758 bin lira, Mavi Peri Mimarlık 329 bin 850 lira.

Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16614
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 25 Mar Pzt, 2013 23:20

Özgür sunduğun gerekçeler bencede haklı, tabii ki bunlarla uğraşmak istememiş olabilirler de en azından Polatlı'nın batı çıkışında bir gar yapıp kesiştirilemezmiydi diye düşünmeden edemiyoruz işte, ne yapalım :)

Ankara' da yeni gar eski gar ın olduğu bölgeye inşa edilmeyecekmiydi? Ben öyle hatırlıyorum, önce bir kesimi yapılacak sonra eski gar bölümü de buna dahil edilecekti, hatta metro projesi de buna göre revize edilmişti, ha yenisi yani şu gemimidir artık uçakmıdır şekli :) yapıldıktan sonra eski bina ne olur ya da eski peronlar nasıl değerlendirilecek bir şey diyemiyorum. Şöyle bir şey var, yeni bir gar yapılıyorsa günümüzün ekonomik şartları gereğince gelir getiricide olmalı gözü ile bakılıyor, bu anlamda çok olumsuz konuşmayacağım ama GAR dediğimiz şeyin asli fonksiyonu trenlerin doğru olarak işletilmesini sağlamakta olmalı, bizde biraz işletme fonksiyonu değil de ticari fonksiyon önde kalıyor. Kimse bakın şu ray şöyle değişecek, işletme böyle daha akıcı olacak, bu kadar tren girip çıkabilecek, eski peronlar kısaydı cartı curtu anlatmıyor, ikinci cümlede direkt bilmemkaçbin metre kare kapalı alanda dükkanlar olacak mevzusuna giriyorlar :) AVM mi yapıyoruz GAR mı yapıyoruz?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 277
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 26 Mar Sal, 2013 08:42

Biz hala demiryolunu toplu ulaşımda kafamızda yukarı bir noktaya yerleştiremedik, ana ulaşım aracı olarak görmüyoruz. O yüzden garlar tren trafiğini rahatlatmak için değil maliyenin cebini rahatlatmak için AVM gibi bir araç olarak görülüyor. Tren yolu bizim bazı yöneticiler için hala kırk yılda bir trenin geleceği, 60 ların kafasıyla(marshall yardımıyla aklımızdan çıkarılmış) trenyolu da var demek için yapılmış bir icraat gibi duruyor. Onlar için tek araç var hızlı tren diğerlerini tabiri caizse sallamıyorlar, sadece yeniyi gösterip tribüne oynuyorlar. Çünkü amiyane bir şekilde tüccar kafalı devlet yönetiyoruz, uzun dönemli yatırım değil kısa dönemde yolunacak kazlara, getirilere odaklıyız. Bu yüzdende her şeyi en fazla on yılda bir yeniden yapmak zorunda kalıyoruz. Otoyollarımız böyle, denizin dibine döşediğimiz ve yetmeyeceğini farkedip 3. köprünün üstüne alternatifini kondurduğumuz marmarayımız öyle, 3 yol yeter deyip 2 sini banliyö olarak kullanacağımızdan darboğaz oluşacak ve yetmeyecek olan, 2-3 sene kapatıpta sadece gelecek 5-10 seneyi düşündüğümüz ana demiryolu omurgamız öyle...
Herşeyimiz yamalı bohça, çünkü tribünlere oynuyoruz, okuyan-öğrenen bir millet olmadığımızdan da sorgulamıyoruz sen neden ileriyi düşünmeyipte benim paramı sürekli çarçur ediyorsun diye. Açılış şakşakçıları ne kadar açılış yaparsak o kadar kardır diye düşünerek başarıyı kısa sürede yapılan açılış sayısına odaklıyorlar ve saf milletimde bunu yiyor malesef.
Duble yol yapıp bir sene geçmeden tamir etmeye başlıyoruz, 100 senelik demiryolunu yeniliycez diye 2 sene kapatıp yenilediğimizin yetmeyeceğini anladığımızdan daha yenileme inşaatı bitmeden yerien ikame demiryolunun ihalesini hazırlamaya başlıyoruz.
Devleti bir şirket gibi düşünürsek, opex(bakım) masrafları capex(yatırım) ten büyük olan, sürekli eksik yatırım yapan bir işletmeyi yönetenleri patron hemen kovar, ne biçim bir düzen kurmuşsunuz diye. Bizde bu ülkenin vatandaşı olarak ülkenin patronuyuz ama malesef ortakların yarısı işten anlamadığı için yönetimin paraları çarçur ettiğinin farkında değil, farkında olanlarda işte bizim gibi anca forum köşelerinde yazıyor , sesini duyuramıyor. Sesini duyurabilecek olan muhalefet bunları dile getireceğine onlarda işten anlamadıklarından abidik gubidik şeylerle iştigal ediyorlar. Dolayısıyla bu kafayla etrafa para saçmaya , altyapıyı yapanları zengin etmeye devam. Biraz uzun oldu kusura bakmayın :)


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir