Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 19:36
Garların hepsinde 3 yol var. Bence bu 3 yol özellikle Bursa ve Antalya için yetersiz. Yine ilerisi düşünülmeden yapılmış tasarımlar gibi gözüküyor ama ben mi yanılıyorum acaba ?
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
Bende senin gibi düşünüyorum, kesinlikle günü kurtarmak adın yapılmış işler olur, tabii ki bunların çoğu eskiz çalışmalar ama projeye göremi yapılmışlar, aslı nedir o kadar araştırmadım, sonuçta mimarda oradaki bir takım gerçeklere göre tasarım yapıyor, mevcut alan kullanımı, talep? Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.btgn yazdı:Garların hepsinde 3 yol var. Bence bu 3 yol özellikle Bursa ve Antalya için yetersiz. Yine ilerisi düşünülmeden yapılmış tasarımlar gibi gözüküyor ama ben mi yanılıyorum acaba ?
Bu hat, gar projelerini yapan TCDD'nin kendisi mi yoksa DLH / Ubak mı ?Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.
Hızlı tren projeleri UBAK bünyesinde galiba ama GAR işleri DLH nın olabilir haklısın. Eh ben TCDD demişim sen bunları anla hepsi aynı, Marmaray'ı görüyoruz işte, 20 sene sonra aman bu istasyonun altına nasıl bir çapraz istasyon yaparız diye düşünecekler.btgn yazdı:Bu hat, gar projelerini yapan TCDD'nin kendisi mi yoksa DLH / Ubak mı ?Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.
Burada sadece YHT duruyor ise anlamlı, yok eğer burada YHT DE duruyor ise komik. Komikliğin sebebi bir önceki sorunda gizli, gar nedir? Trenler durur, yolcular biner. Garın kapasitesi yetersiz ise, yanına bir yol atarsın ya da peron uzatırsın hızlı trenin sadece o yolda ve peronda durur. Sorun bence, garlarımızın yetersiz olması, kentlerin içinde sıkışmış, yana genişletilemiyor, alta üste genişle desen maalesef bu konularda tek bildiğimiz şey yıkmak, yıkarak yapmayı seviyoruz biz eskisini koruyarak değil. Garlarımız eski, kapasiteleri eski işlere göre tasarlanmış, yht ye uygun hale getirmek için koruma imkanı var ama genişletme imkanı sınırlı, dolayısı ile heryere yeni bir yht garı yapılıyor. Yapılmasın demiyorum, gerek olan yere tabii ki yapılmalı ama adına sadece YHT garı demek ne kadar doğru, bende buna kılım işte.Engin Y yazdı:Türkiye'nin ilk YHT garı, Ankara-Konya-Eskişehir üçgeninin merkezindeki Polatlı'da, Şubat 2011'de açılmıştı..
Resmin kaynağı: Ankara Valiliği
Abi yok, burada sadece YHT duruyor, konvansiyonel trenler ise diğer garda duruyor. Polatlı'da iki demiryolu hattı ayrı güzergâhları kullandığı için iki ayrı gar var, üstteki resimde gördüğünüz 2011'de açılan YHT garı..Burada sadece YHT duruyor ise anlamlı, yok eğer burada YHT DE duruyor ise komik
Polatlı'da irtibat yok, iki gar arasında 5 km mesafe var. İBB'ye bağlı olsaydı, ikisi arasında entegrasyon var gibi gösterirdi haritalarda (bkz: Yusufpaşa T1 ile Aksaray M1 arasında olmayan entegrasyon)Nasıl yani normal trenlerle YHT irtibatsız mı?
Evet abi, Eskişehir ve Ankara'da her iki tren hattına da ortak hizmet verecek garlar olacak diye biliyorum. Zaten şu anda Ankara ve Eskişehir'de durum aynen böyle. Aynı gara, her iki tren de giriyor..Diğer kentlerde ise yapılacak yeni garların eskilerin yerine inşa edilecek bildiğim kadarı ile (İstanbul hariç) yani Ankara ve Eskişehir' de yeni yapılan garların eskisinin fonksiyonunu sürdürecek aynı zamanda yht lere de hizmet verecek yanılıyormuyum?