tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Eyl Prş, 2012 19:36

Garların hepsinde 3 yol var. Bence bu 3 yol özellikle Bursa ve Antalya için yetersiz. Yine ilerisi düşünülmeden yapılmış tasarımlar gibi gözüküyor ama ben mi yanılıyorum acaba ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 20:09

btgn yazdı:Garların hepsinde 3 yol var. Bence bu 3 yol özellikle Bursa ve Antalya için yetersiz. Yine ilerisi düşünülmeden yapılmış tasarımlar gibi gözüküyor ama ben mi yanılıyorum acaba ?
Bende senin gibi düşünüyorum, kesinlikle günü kurtarmak adın yapılmış işler olur, tabii ki bunların çoğu eskiz çalışmalar ama projeye göremi yapılmışlar, aslı nedir o kadar araştırmadım, sonuçta mimarda oradaki bir takım gerçeklere göre tasarım yapıyor, mevcut alan kullanımı, talep? Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Eyl Prş, 2012 20:47

Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.
Bu hat, gar projelerini yapan TCDD'nin kendisi mi yoksa DLH / Ubak mı ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 21:19

btgn yazdı:
Ben TCDD nin bu konularda çok gerikafalı olduğunu düşünüyorum.
Bu hat, gar projelerini yapan TCDD'nin kendisi mi yoksa DLH / Ubak mı ?
Hızlı tren projeleri UBAK bünyesinde galiba ama GAR işleri DLH nın olabilir haklısın. Eh ben TCDD demişim sen bunları anla :) hepsi aynı, Marmaray'ı görüyoruz işte, 20 sene sonra aman bu istasyonun altına nasıl bir çapraz istasyon yaparız diye düşünecekler.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Mar Çrş, 2013 23:18

Hızlı tren projeleri yapılmaya başladığından beri sürekli aklıma takılan bir konu var. Tüm dünya'da hızlı trenler diğer tüm trenler ile aynı istasyonu , garı kullanırken neden Türkiye'de biz hızlı trenler için ayrı istasyonlar inşa ediyoruz. Neden şehir merkezlerindeki tarihi istasyonlar kullanılmıyor ?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2013 13:57

Türkiye'nin ilk YHT garı, Ankara-Konya-Eskişehir üçgeninin merkezindeki Polatlı'da, Şubat 2011'de açılmıştı..

Resim

Resmin kaynağı: Ankara Valiliği

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Prş, 2013 14:55

Engin Y yazdı:Türkiye'nin ilk YHT garı, Ankara-Konya-Eskişehir üçgeninin merkezindeki Polatlı'da, Şubat 2011'de açılmıştı..

Resim

Resmin kaynağı: Ankara Valiliği
Burada sadece YHT duruyor ise anlamlı, yok eğer burada YHT DE duruyor ise komik. Komikliğin sebebi bir önceki sorunda gizli, gar nedir? Trenler durur, yolcular biner. Garın kapasitesi yetersiz ise, yanına bir yol atarsın ya da peron uzatırsın hızlı trenin sadece o yolda ve peronda durur. Sorun bence, garlarımızın yetersiz olması, kentlerin içinde sıkışmış, yana genişletilemiyor, alta üste genişle desen maalesef bu konularda tek bildiğimiz şey yıkmak, yıkarak yapmayı seviyoruz biz eskisini koruyarak değil. Garlarımız eski, kapasiteleri eski işlere göre tasarlanmış, yht ye uygun hale getirmek için koruma imkanı var ama genişletme imkanı sınırlı, dolayısı ile heryere yeni bir yht garı yapılıyor. Yapılmasın demiyorum, gerek olan yere tabii ki yapılmalı ama adına sadece YHT garı demek ne kadar doğru, bende buna kılım işte.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2013 15:46

Burada sadece YHT duruyor ise anlamlı, yok eğer burada YHT DE duruyor ise komik
Abi yok, burada sadece YHT duruyor, konvansiyonel trenler ise diğer garda duruyor. Polatlı'da iki demiryolu hattı ayrı güzergâhları kullandığı için iki ayrı gar var, üstteki resimde gördüğünüz 2011'de açılan YHT garı..

Hatta şöyle bir ekleme yapayım. Şu haritada gördüğün: Ankara-Konya-Eskişehir ayrımı. Bu noktadan başlayıp doğuya doğru demiryolunu takip edersen, Polatlı'nın kenarından geçen YHT hattını görebilirsin, ama eski gar kentin göbeğinde, onu da çıkan sayfanın solundaki kırmızı A'ya basınca görebilirsin..
En son Engin Y tarafından 21 Mar Prş, 2013 15:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Mar Prş, 2013 15:57

Nasıl yani … normal trenlerle YHT irtibatsız mı? :shock:

Ya çakmıyorum, ya da hasta olacağım …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Prş, 2013 15:58

Sağol Engin bilgiler için, hem bölgeye hem konuya uzak olduğum için :) dediğim gibi sadece YHT duracaksa tabii ki, bir de geçende tartıştığımız bir şey vardı, yani ben çok ortadayım o konuda, yht güzergahında sadece yht ler mi çalışmalı, başka trenler girmemeli mi?

Bahsettiğin bölgede yeni bir yol inşası ve ayrım falan filan yeni bir gar sadece yht için yapılmış ki mantıklı, başka tren çalışmıyor ordan. Diğer kentlerde ise yapılacak yeni garların eskilerin yerine inşa edilecek bildiğim kadarı ile (İstanbul hariç) yani Ankara ve Eskişehir' de yeni yapılan garların eskisinin fonksiyonunu sürdürecek aynı zamanda yht lere de hizmet verecek yanılıyormuyum?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2013 16:09

Nasıl yani … normal trenlerle YHT irtibatsız mı?
Polatlı'da irtibat yok, iki gar arasında 5 km mesafe var. İBB'ye bağlı olsaydı, ikisi arasında entegrasyon var gibi gösterirdi haritalarda (bkz: Yusufpaşa T1 ile Aksaray M1 arasında olmayan entegrasyon) :)
Diğer kentlerde ise yapılacak yeni garların eskilerin yerine inşa edilecek bildiğim kadarı ile (İstanbul hariç) yani Ankara ve Eskişehir' de yeni yapılan garların eskisinin fonksiyonunu sürdürecek aynı zamanda yht lere de hizmet verecek yanılıyormuyum?
Evet abi, Eskişehir ve Ankara'da her iki tren hattına da ortak hizmet verecek garlar olacak diye biliyorum. Zaten şu anda Ankara ve Eskişehir'de durum aynen böyle. Aynı gara, her iki tren de giriyor..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 22 Mar Cum, 2013 08:44

Polatlıda askerliğimi yaptım,oraları biraz bilirim.
trenyolu askeri birliğin içinden geçiyordu orada, tümen komutanlığına hemzemin geçitten gidiliyor,talim alanlarına tren yolu üzerinden geçerek gidiyorduk, hatırladığım kadarıyla araçlar içinde birden fazla kontrolsüz hemzemin geçit vardı , bu yüzden YHT askeri birliğin dışından birkaç kilometre ileriden geçiyor ve gar ile askeriye neredeyse dip dibe olduğundan mevcut yol ile yeni YHT yolu aynı istasyonu aradaki birkaç km farktan dolayı kullanamazlar, bugünkü şartlarda bir fiziki zorunluluk malesef...
Eğer oradaki tüm askeri geçişleri üstgeçit-altgeçit vs ile çözselerdi belki ama bu durumda garnizonu fiziki olarak birbirinden (ortadan) ayıran bir durum olurduki askeriye buna olur vermemiştir doğal olarak. Zaten bizim askerlerin orada tel örgü-ihata vs takmayıp muhtemelen sürüyle ölümlü kazaya sebebiyet verecekleri aşikar, en doğrusu bu bencede.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön