tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cum, 2011 18:58

İnşaatı devam eden hızlı tren inşaatları çerçevesinde ve bazılarıda işletmeye açıldıktan sonra yapılması planlanan hızlı tren hatları ile ilgili bir haber vardı, haberde yapılacak garların bazılarının nerelerde planlandığı ve nasıl bir periyot izleneceği gibi bilgiler var. Bu bilgilere göre Ankara' da merkez gar dışında Kayaş ve Etimesgut olmak üzere en az 2 gar daha yapılacağı söyleniyor, ayrıca ileride ihtiyaca yönelik olarak Sincan' ın da düşünüldüğü belirtilmiş, bunların dışında bildiğimiz üzere Eskişehir' de de bir gar inşaatı için tartışmalar devam ediyor.

Şu an için hızlı tren yapımı devam eden illerden Konya ve Sivas gibi kentlerde ilk önce hattın hizmete açılması gerçekleştirilerek gar yapımına sonra başlanacakmış :) yani bir şekilde bir gar var, herhalde trenin boyuda kurtarıyordur, eh işte tam bizlik bir iş yine. Ama Pollyannacılık oynayanlara kızmayacağım, en azından Hızlı Tren vardı deriz.
Hızlı tren ağlarıyla örülen Türkiye'de, ''uçağın yerdeki rakibi'' hızlı trenlerin konaklayacağı 100'e yakın hızlı tren garı Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle hizmete sunulacak.

Ankara'da, mevcut garın yanına inşa edilecek ilk hızlı tren garının yanı sıra projeleri tamamlanan Kayaş ve Etimesgut olmak üzere en az 3 hızlı tren garı yapılacak. Kayaş'a yapılacak garın ihalesine Ankara-Sivas hızlı tren projesi ihalelerinin tamamlanmasının ardından çıkılacak. Sonraki yıllarda ihtiyaç doğrultusunda Sincan'da hızlı tren garı yapılması değerlendirilecek.

Ankara-Konya hızlı tren projesinin de hizmete girmesiyle Konya'ya hızlı tren garı yapılması için de ihaleye çıkılacak. YİD modeliyle ihale edilecek hızlı tren garlarının her birinde farklı tesisler yer alabilecek.

Ulaştırma Bakanlığı, Ankara-Konya Hızlı Tren Projesinde test sürüşlerini gerçekleştirirken, Ankara-Sivas, İstanbul-Sivas, Ankara-Afyonkarahisar, Ankara-İzmir, Ankara-Bursa ve Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars ile Halkalı-Bulgaristan arasında hızlı tren hattı kurulmasına yönelik çalışmalara son sürat devam ediyor.

Bu illerde hızlı tren projelerinin hayata geçirilmesiyle hızlı tren garlarının da inşaatına başlanacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26428
En son Esat tarafından 15 Eyl Prş, 2011 12:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Şub Pzr, 2011 20:45

http://www.rayturk.net/?p=19641

Ankara garı ihalesini İstanbul Söğütlüçeşme, Eskişehir, Sivas ve Konya gar ihaleleri izleyecek. Tıpkı havalimanı ihalelerinde olduğu gibi TCDD garı işletecek şirkete belli bir yolcu garantisi verecek. İnşaat süresinin ardından işletme süresi başlayacak…
TCDD garlarında özel sektör dönemi başlıyor. Ankara ve İstanbul havalimanlarını model alan ve özel sektörün yapıp işleteceği hızlı tren garları geliyor. İlki Ankara’da ihale edilecek olan ve uzay üssünü andıran özel sektör tren garı ihalesine 22 Şubat’ta Ankara’da çıkılıyor. Ardından Eskişehir, Sivas ve Konya gelecek. İstanbul’da ise Pendik, Bakırköy ve Söğütlüçeşme sırada… Projenin Ankara-İstanbul hızlı tren hattının seferlerine başlamasıyla eşgüdümlü olarak, hızlı tren seferlerinin Haydarpaşa’ya kadar ulaşması benimsendi.

TCDD yetkililerinden alınan bilgilere göre, Ankara’da açılacak ilk özel hızlı tren garının ardından açılan hızlı tren seferlerinin sırasına uygun olarak diğer illerde de özel garlar kurulacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Pzr, 2011 20:46

İstanbul Baş Gar neresi olacak peki? Asıl önemli olan bu bence, Bakırköy mü düşünülüyor acaba?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Şub Pzr, 2011 20:53

geçen sene yaşanan sel felaketinde halkalı gar olumsuz etkilendiği için orası gözden düşmüş. zaten k.çekmece-avcılar muhabbeti de onunla ilintili. BAŞGAR BENCE ISPARTAKULE OLACAK. bununla ilgili ibb önermiş. bi dosya vardı. aradım şimdi bulamadım.

http://www.rayturk.net/?p=1561

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Pzr, 2011 20:57

Belde olmaktan bir önceki seçimde çıkarak şehir sınırlarına girmiş bir yere şehrin Baş Gar ı yapılacak, harika bir tercih. Tabi ne de olsa Marmaray gidiyor oraya, Marmaray' a ulaşmak için 2 araç değiştirmek gerekecek olsa da :) Bilmem bana çok kötü bir tercih gibi göründü. Baş Gar deyince anlaşılan şey herhalde hızlı trenin en son duracağı durak olsa gerek, ciddi bir kavram sorunu ile karşı karşıyayız sanki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Şub Pzr, 2011 22:36

ibb önermiş. gerekçesi sanırım olası en batıdan başlatıp kapsamayı genişletmek. bu amaçla zaten bahçeşehir-tüyap-silivri banliyö etüdü var. ama ben bakırköyden binerim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Prş, 2011 21:28

Ankara Gar ihalesi de ertelenmiş, dediğim gibi ben bu işten ciddi olarak rahatsızım, ben ülkemde işlerin yolunda gittiğine inanıyorum, pek çok konuda iyi durumda fakat bu ihale olayında son 6 ayda ortaya çıkan bu ikide bir erteleme olayına bir türlü aklım ermiyor, nedir, ne gerek vardır, daha önceden hemen hazırlanıveren firmalar şimdi niye yan çiziyorlar, dert ne? Gerçi haberin içeriğinde bu Gar projesi ile ilgili erteleme sebepleri net olarak verilmiş ama dediğim gibi alışkanlık oldu sanki.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27204
İlk olarak 20 Ocakta gerçekleştirileceği duyurulan ancak çeşitli nedenlerle 22 Şubata ertelenen Ankara Hızlı Tren Garı ihalesi, ikinci kez ertelendi.

İlk ertelemeye, şartname satın alan firmaların tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri neden olurken, ihale tarihinin tekrar ötelenmesinde firmaların talepleri etkili oldu.

TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesiyle yurt içinden ve yurt dışından çok sayıda firmanın ilgilendiğini bildirerek, özellikle şartname satın alan yabancı şirketlerin, şartnamede bazı değişiklikler talep ettiklerini kaydetti.

Şirketlerin şartnameye bazı maddelerin eklenmesi yönündeki isteklerinin dikkate alınarak değişikliğe gidildiğini belirten yetkililer, firmalardan gelen ''ihale tarihinin ötelenmesi'' konusundaki taleplerin de olumlu karşılanarak ihalenin 2 Marta ertelendiğini belirtti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cum, 2011 16:09

Yorumsuz, sadece sıkıcı ve monoton.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27373
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, ''Ankara Hızlı Tren Garı Projesinin yap-işlet-devret modeli ile gerçekleştirilmesi'' işi ihalesini, 2 Mart 2011 tarihine erteledi.

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünün ertelemeye ilişkin duyurusu, Resmi Gazetenin bugünkü sayısında yayımlandı.

Duyuruya göre, Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından, daha önce ilanen duyurulan ve 22 Şubat 2011 tarihinde yapılacağı belirtilen, Ankara Hızlı Tren Garı projesinin yap-işlet-devret modeli ile gerçekleştirilmesi işi ihalesi, firmalardan gelen talepler de göz önüne alınarak, katılımın ve rekabetin artmasını sağlamak amacıyla, aynı yer ve saatte olmak üzere 2 Mart 2011 tarihine ertelendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Çrş, 2011 23:50

Aaa en sonunda bir ihale için teklif alınabilmiş,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27471
TCDD Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'nda yapılan ihaleye ilgi beklenenden az oldu. Daha önce ertelenen ihaleye ilişkin bilgi veren TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, işletme süresinde en avantajlı süreyi verenin ihaleyi kazanacağını belirtti. Yap İşlet Devret modeliyle yapılacak ihalede bugün gelen 17 dosyanın inceleneğini aktaran Apaydın, ardından yeni bir tarihin açıklanacağını ve orada ihaleyi kazanının kamuoyuna duyurulacağını aktardı.
Hayırlısı ile bu işte başlasın artık ta Başkent' e yakışır bir Gar' a sahip olalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzt, 2011 11:33

Bugün haberlerde Eskişehir Gar ile ilgili bir haber vardı, Eskişehir' e hızlı tren geleli çok oldu hatta bırakın hızlı treni tren nimetinden en çok faydalanan illerden birisi olmasına rağmen gerçek bir gar a sahip olması için yılın 2011 olması gerekiyormuş, vardır bir hayır.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/eskisehi ... efault.htm
700 bin metrekare alana inşa edilecek ve 150 milyon dolara mal olacak istasyonda oteller, alışveriş merkezleri ve hayvanat bahçesi de bulunacak

. TCDD, Ankara ve Konya’nın ardından Eskişehir’e de 5 yıldızlı hızlı tren istasyonu inşa etmek için hazırlıklara başladı. 150 milyon dolar yatırımla inşa edilmesi öngörülen istasyonda, oteller, alışveriş merkezleri, parklar, oyun alanları ile hayvanat bahçesi bulunacak.

TCDD yetkilileri, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihale edilecek yeni istasyonun, 56 yıldır bu kente hizmet veren Eskişehir Garı’nın arkasında kalan TCDD’ye ait 700 bin metrekare alan üzerine inşa edileceğini söyledi. İstasyon, günlük 20 bin, yıllık 7 milyon 300 bin yolcuya hizmet verecek. İstasyon 50 bin metrekare kapalı alana sahip olacak. PARİS VE TOKYO GARLARI İNCELENDİ İstasyonun bulunacağı komplekste; 5 yıldızlı bir otel ve alışveriş merkezi, park, konser salonu, sergi ve oyun alanları ile bir de kule bulunacak. Yeni istasyonda 67 bin metrekarelik, 2 bin 196 aracın kullanabileceği bir kapalı otopark da yer alacak. Yetkililer, istasyonun yapılacağı alanı belirlemek için dünya örneklerini incelediklerini belirterek, “Roma, Paris, Londra, Milano, Tokyo, New York, Barcelona gibi şehirlerde tren istasyonları incelendi. Bu bölgelerdeki istasyonlar, şehir merkezinde ve bunlar şehrin sosyal ve ekonomik hayatına büyük zenginlik katıyor. Eskişehir’deki istasyon da bu ilin çekim merkezlerinden biri olacak” dedi. YERİ ANKETLE BELİRLENDİ TCDD yetkilileri, istasyonun yaklaşık yatırım maliyetleri hakkında da bilgi verdi. Yetkililer, “Öngörülen tahmini yatırım maliyeti 150 milyon dolar” dedi. TCDD, yeni istasyonun yapılacağı yeri belirlemek için bir anket yaptırdı. 1333 yolcuyla yapılan ankette, yolcuların yüzde 89’u istasyonun eski gar binasının arkasındaki alana yapılmasını istedi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Ankara Gar

Mesaj gönderen langur » 12 Tem Sal, 2011 14:25

Mehmet'in üst tarafta bahsettiği o yolcu garantisi, "Kamuya yük getirir" sebebiyle uygun bulunmamış. İhalenin iptali gündeme gelmiş:
Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) havalimanı modelinden hareketle, yolcu garantisi verilerek, Ankara’ya ‘5 yıldızlı’ otel, alışveriş ve eğlence merkezlerinin bulunduğu hızlı tren istasyonu inşa edilmesini öngören ihalesine geçit vermedi. Ulaştırma Bakanlığı İÇTAŞ-Cengiz ortak girişim grubunun en iyi teklifi verdiği, mart ayında gerçekleştirilen ihaleyi, ‘yolcu garantisinin kamuya yük getireceği’ gerekçesiyle ‘uygun’ bulmadı.
Kaynak: Lojıport
http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... ine%20veto!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Sal, 2011 16:35

Doğru seçim, yolcu sayısı tutmadığı zaman adamlara dünya kadar boşa para ödenecek. Bu yöntem bana çok saçma geliyor havalimanında olabilir belki ama tren garında garip, ne gerek varki? Devlet yapacak, işletecek, kendi Gar ını kendi işletmeyen kurumun varlığının ne gereği kalıyor ki?

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön