tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 saate iner mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Bakırköy-Halkalı-3. Köprü-Ankara ol

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Cmt, 2012 23:34

halkalı'ya gelen sürat treni devam edip bakırköy'de son yaparsa? (gar yeri yok o ayrı)

ayrıca otogar-kirazlı lrt hattının halkalı'ya uzatılması projesi hayata geçerse halkalı-otogar-yenikapı olur. sürat treni ile halkalı'ya gelenler metro ile 20 dakka da aksaray'a gelir.

2. halkalı-k.çekmece arası banliyö ile gelip buradan beylikdüzü metrosuna aktarma olabilir.

3.ihale aşamasındaki beşiktaş-mahmutbey metrosu ileri de mahmutbey-ıspartakule şeklinde uzatılacak. halkalı'dan geçebilir.

4.sürat treninin geçtiği kayabaşı taş ocakalrı büyükçe bir meydan yapacaklar. harfiyat kamyonları 2 senedir toprak dolduruyor. orası başakşehir kent meydanı olacak. başakşehir metrosunun kayaşehir konutlarına uzama işi var. am oradan geçiyor. mesafe 3 km falan. sürat treni orada durusa başakşehir metrosu ile aktarma olur.

5. habipler tramvayının 2 km mesafesinden geçiyor sürat. hattı orada uzatabilirler. zaten plan düşünceleri var.

6.m2 hacıosmandan garipçeye uzar :) en komiği bu oldu

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Şub Pzr, 2012 15:36

Acaba neden aklıma şimdi yanlış başlayan bir Mehter dansı geliyor? İstanbul burnunun dibinde, sen git, şöööle bi tur at. Turist için, ahzo. Kara kruvaziyerizm.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 15:43

istimlak masrafları çok olduğu için 3. köprü 2 köprü arasına yapılmıyor. maliyet çok arttı diye. zaten dünya finans piyasalarında bir darlık var. hareket alanı kısıtlı. ama çok sorun değil bence. 3. köprüden geçen tren gebze-halkalı arası 100 km. marmaraydan gidince 90 km. topu topu 10 km fark var. hızlı tren direk gideceği için 15-20 dakka da gelebilir.

ayrıca halkalı-habipler arasına ek hat yapılarak şöyle güzel bir banliyö işletmesi iyi olmaz mı?

Resim

belki habipler kemerburgaz uzatması da olabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Şub Pzr, 2012 16:06

Hepsi palavra! İstanbul nerede? Merkezi/merkezleri nerede? Yok kanal grande ve yenikonstantiniye falan yapacaklarsa, orası bir kaç onyıl sonra ölü bir çöl olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 16:40

İstanbul nerede?


bakırköy önemli bir merkez abi. o yüzden dedim. günde binlerce otobüs ve minibüs sefer yapar kentin uzak batı bölgelerine.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16716
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 16:41

Mehmet senin yazdıkların İstanbul banliyö sistemi nasıl geliştirilebilir gibi bir başlığımız vardı orası için harika fikirler, ha birileri de kalkıp yani bu işi yapanlar ya güzel fikir yapalım derse evet bir banliyö hattı yapılması için iyi, hatta karadeniz kıyısına kadar çıkmalı o banliyö hatları.

Ama bunun yht ile alakası ne? Sonra yazdıklarıma alınıp hakaret ettin diyorsun, abi kusura bakmada kentin içine yht sokamayıp, şu güzelim ve kocaman kente adam gibi gar yapamayıp, bir de üstüne Haydarpaşaya gerek yok ki zaten Sirkeci de bir halta benzemiyor otel yapalım gitsin diyenleri destekleyen önerilerden nefret ediyorum. Sen önerinle bunu amaçlamıyorsundur eyvallah ama bu önerilerin hepsi İstanbul u garsız bak BAŞGAR, MERKEZGAR demiyorum resmen GARSIZ bırakmaktır, İstanbul'u basit banliyö istasyonlarına mahkum etmektir, İstanbul'un geleceğine dair iş yapmamaktır, üzgünüm ama bu bir gerçek. Başka yerlerdeki üstadı azamlar ne düşünür bilmem ama inan bana bizim gibi tartışmalar yapılan bir iki alamanca forumda bunları anlatsam beni konuşmaya çağırırlar sonrada bir güzel döverler, yani ele geçirebilecekleri konu ile alakalı en yakın İstanbullu ben olduğum için :) Bu ŞEY yani İstanbulun içine YHT nin yalandan girecek olması, İstanbul'a tren ile ulaşımın resmen işkence haline getirilme çabaları çok ama çok kötü. Biliyorum abarttığımı düşünüyorsunuz, kızıyorsunuz ama hep beraber göreceğiz bu kötümserlik değil bu ileriye doğru bakmak.

Köprü gerekçelerine bir şey demiyorum, köprünün kuzeyde olması ya da yeni gerçek en hakiki YHT hattının o köprüden geçerek İstanbul' a gelecek olması gerçeğini de kabulleniyorum. Bunlarda bir sorun yok, ama bu kadar para harcıyorsun, bu kadar emek veriyorsun, o zaman kardeşim kuzeyden bir yerden İstanbul'un içine doğru salın ve Kazlıçeşme' ye ulaşacak bir tünel yap, bu tünel içinden de hızlısını yavaşını orada inşa edeceğin doğru düzgün adam akıllı, hadi adamların aklı yetmez ise kadın akıllı bir GAR a getir, istediğiniz kadar yok İstanbul şuraya uzadı, buraya genişledi yok cehennemin dibide İstanbul deyin, tüm bu kent yapısı içerisinde tüm nüfus yoğunluğuna bakarak bu hat kuzeyden gelerek Kazlıçeşme civarına inmelidir, kentin içindeki tek uygun arazi burası, bunun dışında en kuzeyde istersen M2 ile bağlantılı bir şey yap, arada bir noktada ne bileyim Kağıthane taraflarında bir yerde tünel içinde yine bir istasyon yap ama gerisi içinde Kazlıçeşme' ye gel, hattın bir ucuda seninde bahsettiğin ve planlanan gibi Halkalı'ya gitsin o da batı İstanbul' a hitap etsin.

Bunların hepsi 3-5 senenin bir seçim döneminin hesapları değil, ben bakan ya da belediye başkanı olmadığım için uzun vadeli bakabiliyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

sürat hattının yanına 2 hat daha eklensi

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 17:52

doğru burayla ilgisi yokda. şöyle düşündüm. madem 3. köprüyü hızlı trenle yapıyorsun. sürat hattını da halkalı'ya indiriyorsun. yanına 2 hat daha çek ki banliyö işlet. bakırköy-halkalı-başakşehir banliyö treni olur. habiplere uzar. göktürk köyüne uzar. vs. yolcu talebi ne ise. 3. havaalanı göktürk civarında yapılacakmış. buraya raylı sistem kurmuş olursun. ataköyden kuşak yapıp atatürk havaaalanı-göktürk havaalanı işletmesine geçersin.

gar konusunda da dediklerine katılıyorum. istanbul gibi büyük bir şehrin ihtişamlı bir garı olmalı. kentin sembolü olabilecek bir yapı olmalı. 50 hat geçmeli :) baş gar olmalı. merkez gar olmalı. şehir merkezinde olmalı. kazlıçeşme müsatise yapılmalı. bakırköy dar olmaz diyorsun. havaalanı'nda olur mu? çok mu dış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16716
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 18:16

Birinci paragrafta yazdığın banliyö önerilerinin hepsine sıcağım, kentin yeni gelişen ya da yapılması planlanan bölgelerine, ki buralar çok aşırı nüfus yoğun değil ise banliyö tadında bir hat yapılabilir, ha sen teknolojisini metroya göre yap (farkı ne ise) ileride istersen 2 dk. da bir tren çalıştır ama ilk etapta pik saatte 10 dk. bence çok iyi olur ve güzergahlarda çok güzel olur hatta İstanbul bir kent ise YAŞANABİLİR sayılabilmesi için bence bu banliyö hatları yapılmalıdır, ister YHT hattının yanına çek ister başka yerden yap ama yap derim.

Diğer konu dediğim gibi amaç kentin batısı, kuzey batısı ve Basın Ekspresin iki tarafındaki yerleşim ise Halkalı iyi bir nokta, ama kentin merkezi sayabileceğimiz hadi ortası diyelim bölgeler için bence Kazlıçeşmeden ideali yoktur. Bakırköy enlemesine olmaz, ama yapsınlar 2 katlı, 3 katlı tren yollarının geçeceği bir yer olur niye olmasın, diğer türlü şimdi değil ama ileride sıkıntı ya düşülecek. Ben bu kentin kuzeye taşınacağına inanmıyorum, taşınsa bile bu geçici olacaktır, Marmara kıyısı her zaman yeniden insanları kendisine çekecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 19:04

valla çok sağol esat. başar abi hiç sıcak bakmadı. daha önce banliyö şebekemiz yok gelişmedi fsalan diyordu. şebeke oluşsun diye önerdim ama o farklı bir şey düşündü sanırım. veya bu kuzey bölgelerindeki örneğin başakşehir nüfusu artıyor. fazla bilmiyor galiba bu bölgeyi. eski istanbullu canım :)

halkalı'dan 10 km kuzeye banliyö uzasa başakşehire gelir. kayaşehirde faydalanır. şimdi arazi müsait 10 yıl sonra geç olmadan girmek lazım
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Şub Pzr, 2012 21:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16716
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 19:38

Mehmet Kasım yazdı:halkalı'dan 10 km kzueye banliyö uzasa başakşehire gelir. kayaşehirde faydalanır. şimdi arazi müsait 10 yıl sonra geç olmadan girmek lazım


Bencede hem kuzey doğu yerleşim alanlarına hemde kuzeyde yapılması muhtemel yeni alanlara bana kalırsa banliyö ile erişilmelidir, yani banliyö deyince elimizdeki örnek kötü olduğu için hep geri çekiliyoruz ama düzgün işletilen yeni bir sistemin metrodan farkı ne.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Şub Pzr, 2012 19:59

Yani, bazen şehircilik anlamı ne oluyor burada, şaşıyorum.

Berlin’in bilmem neresinde bir Başakşehir oluşursa, bu kenti Berlin olmaktan mı çıkarır? Orada Staaken, Märkisches Viertel, Marzahn, Hohenschönhausen veya Gropiusstadt yok mu? Bunun merkezle ve garla ne alâkası var? N’apalım öyle manyak manyak köy ardı köy beton siloları çayıra yapılıyorsa? BANA mı sordular?

Peki, Berlin’i boşver, git Los Angeles ile ilgilen, o da bayağı geniş alana sahip bir kent, hem de deprem bölgesinde. Bir bak bakalım caddelere, sokaklara, otobanlara, metrolara, garlara vs …

Esat, yazdıklarına altı (!) yeşil ulduz, hem de aylı aylı!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 21:40

peki abi ne diyorsun? başakşehir konutlarında 30 bin kiş iyaşar. kayaşehirde 10 bin. burda 60 bin konut yapılacak. nüfusu artıyor. bir de halkalı toplu konutları var. banliyö ordan da geçiyor. halkalı-başakşehir-habipler hattı iyi olur. habipler-arnavutköy aktarması da iyi olur.


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir