tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 16:21

Esat yazdı:Yanlız bir konuyu aşmak lazım artık sanırım, önceleri bende bu konuda hep negatif ve olmaz şeklinde yazıyordum ama YHT hattında basbayağı bölgesel trenlerde gidebilir, sonuçta zaten trenlerin 160km/s yaparı var sanırım, ee 15 dk. da bir yht de çalışmayacağına göre sanırım arada bölgesellerin işlemesi sorun olmaz, sorun doğru düzgün garlar inşa etmekte olur.
adapazarı-halkalı-çerkezköy bölgesel ekspresi ihdas edilip kuzey hattından giderse çok güzel olur. elektrikli trenler çalışır. 160 basar çokda güzel olur.

Resim
Esat yazdı:İkinci olarak sana katılıyorum, eğer hat kuzeye alınacak ise neden Köseköy ihale ediliyor, neden oraya köprü yapılıyor? Gerçi Köseköy' ün lojistik önemini inkar edemeyiz, orada büyük bir kapasite var ve demiryolu ile kullanılması kadar doğru bir şey de yok, yani kalkıp sahildeki hattı kaldırsanız bile, Köseköy' de şak diye kesseniz bile orada demiryolu olmalı derim. Ama haberin içinde Marmaray bile bu kuzey hattına bağlanacak demişler, işte bu garip geldi bana.
köseköy-derince demryolu yük taşıma işi hat kapansa bile devam edecek hatta bu kısımda 3. hat bile olacak.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 28 Ağu Pzr, 2011 22:35

Şu "demiryolu kenti bölüyor" lafını söyleyenleri gerçekten bir kaşık suda boğasım geliyor. Bu adamın İzmit'te 10 şeritlik otoban ve 4 şeritlik caddenin arasında 2 hatlı demiryolunun şehri böldüğünü söylemesi gerçekten sinirlerimi zıplatıyor. Şunu söyleyeyim, bence Körfezray gibi bir sistem olmayacaksa, hatta belki olsa dahi, 2 hat belki bir de yük için de bir hatla toplam 3 hat yeterli olur. İzmit Körfez'de kurulacak raylı sistemin frekansı çok yüksek olmayacaktır, gerçek bir banliyö treni olur yani ve belki de en sık saatlerinde 15 dakikada bir çalışır tek yönde. Bölgesel trense saatte bir çalışır yüksek kapasiteli vagonlarla, YHT'leri bu trenlerin arasına sıkıştırmak çok zor olmasa gerek, tek sorunumuz pik saatlerde olan tek yöndeki yolculuk talebinin artması. Bunu da yine bu saatlerde üçüncü yolu yük trenlerinden alıp ekspres seferlere ayırarak aşabiliriz diye düşünüyorum. İş Gebze'den sonrasında düğümleniyor, bence adamlar kafalarını burayı çözmeye yorsunlar, en az 10 sene eski hatta sıkışacak tüm trenler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ağu Pzr, 2011 23:17

Aslında demiryolları hakikaten kentleri feci bölebilir. Ama evet, İstanbul'daki o otoyollarla, gülünç. Şöyle ki, madem demiryolu daha yok, o zaman bölmeyecek şekilde tasarlasınlar, ya tünel, ya viyadük ile. Ya da kenti ona göre tasarlasınlar (kentleşmenin olmadığı yerlerde), yani çözüm yolları çok. Berlin meselâ bölünmüyor, Freiburg çok fena bölünüyor. Freiburg'ta kapaklama yapmak istediler, paralar yetmedi.

Ama bölüyor diye yapmamak … gülünçötesi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzt, 2011 15:26

Çorlu-Adapazarı kuzey demiryolu fkri nasıl? 3. köprüden geçerek. yada 2. tüp yapılsa.
En son Mehmet Kasım tarafından 29 Ağu Pzt, 2011 19:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Ağu Pzt, 2011 18:36

Mehmet avrupa yakasındaki güzergahın çok kuzeyden oldu, öyle olursa şu senin meşhur 9 milyonun o hattı kullanamaz. Bari Başakşehir-Bahçeşehir falan kullansaydı, sen nerelerden geçirdin ya...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzt, 2011 19:22

3. köprüyüde güneye alalım. ordan geçsin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Cmt, 2012 13:19

http://www.rayturk.net/?p=3931

Resim
Sürat Demiryolu 3. Köprü’den geçerek Halkalı’ya inecek

Ankara-İstanbul arasındaki hızlı tren ulaşımını 1.5 saate indirecek olan sürat demiryolu projesinin güzergahı netleştirildi. 1976 yılında yapımına başlanan meşhur Ayaş Tünelini kapsayan Sincan-Çayırhan sürat demiryolu hattının devamı şeklinde planlanan projeye göre Çayırhan-İstanbul arasındaki hat Sakarya Akyazı’da Kuzey Marmara Otoyolu güzergahına bağlanıp, Sakarya ve Kocaeli kent merkezlerinin 10-15 km kuzeyinden giderek 3. çevre yoluna paralel bir şekilde devam ettikten sonra Kurtköy’de İstanbul il sınırlarına girip Poyrazköy-Garipçe arasında yapılacak olan 3. Köprü’ye bağlanacak. Poyrazköy-Garipçe arasında yapılak ve Nisan ayında ihale edilecek olan 3. Köprü rotasını takip edecek olan sürat demiryolu hattı İstanbul Avrupa Yakası’nda Karadeniz Sahil boyunda yer alan Uskumruköy, Gümüşdere, Kısırkaya, Odayeri köylerinin güneyinden geçerek ilerleyecek. Garipçe-Odayeri arasında doğu-batı aksında düz bir koridoru izleyecek olan sürat demiryolu güzergahı Odayeri’nden sonra güneye kıvrılarak şehiriçine yönlendirilecek. Bu güzergahta Kemerburgaz-Tayakadın duble yolu ile kesişerek devam edecek olan güzergah Arnavutköy ilçesine bağlı Bolluca ile Habipler Pirinççi Köü arasından devam ederek Habipler Köyiçi’ne yakın bir noktadan geçerek TOKİ Kayaşehir Konutları’nın olduğu bölgeye gelecek. Kayabaşı Köyü’ndeki taş ocaklarının harfiyat kamyonları tarafından doldurulup büyük bir Kent Meydan yapılması düşünülen proje alanından geçecek olan sürat demiryolu hattı Kayaşehir-Olimpiyatköy arasındaki dere yoluna paralel devam edip, Güvercintepe Mahallesi’nin doğusundan stadın ise batısından devam ederek TEM Yolu’nun altından geçip Yarımburgaz’dan Halkalı TCDD Garı’na gelecek.

Sincan-Halkalı arasının 402 km olarak belirlendiği projeye göre trenler saatte 350 km hız yaparak Halkalı-Ankara arasını 1.5 saate düşürecek. Ankara-Sincan arasını mevcut demiryolunun rehabilite edilmesi ile oluşacak Başkentray hattını kullanacak olan sürat demiryolu projesinin toplam uzunluğu 426 km olacak. Proje bu yönüyle inşaatı devam eden Ankara-Eskişehir-İstanbul hızlı tren projesinden büyük oranda kısaltılmış olarak ayrılıyor. Eskişehir’i dolaşan hızlı tren hattının Ankara-Haydarpaşa arası uzunluğu 533 km olup Halkalı dahil edildiğinde toplam uzunluk 564 km oluyor. Bunun anlamı sürat demiryolu hattı inşaatı devam eden Ankara-Eskişehir-İstanbul hattına oranla 138 km daha kısa oluyor. Eskişehir üzerinden gelen hızlı tren hattında saatte 250 km hız yapılabildiğinden ve Köseköy’den sonra trenlerin hızı maksimum 160 km’ye düşeceğinden dolayı Ankara-Söğütlüçeşme arası 3.5 saat olurken tüp geçiti geçip Halkalı’ya ulaşmak yaklaşık 4 saat olacaktır. Sürat demiryolu ise Ankara’dan Halkalı’ya 1.5 saatte geleceğinden dolayı diğer hatta göre 2.5 saat süre avantajı sağlayacaktır. Özetle yapımı devam eden hızlı tren hattı İstanbul Anadolu Yakası’na yönelik bir proje iken sürat demiryolu hattı İstanbul Avrupa Yakası’na hitap eden bir proje olarak öne çıkıyor. Çin demiryolu şirketi tarafından finanse edilmesi için görüşmelerin sürdüğü hattın Sincan-Çayırhan arasındaki 85 km’lik kısmında altyapı işleri daha önce büyük oranda tamamlanmış, 8 km uzunluğundaki Ayaş Tüneli’nin 2 km’si kazılmadan atıl bekliyordu. Ankara-Sincan arasındaki 25 km’lik kısmın yapımı devam ettiği için toplamda 110 km’lik kısmın altyapısı önemli oranda tamamlanmış olacak. Projenin tamamlanması için ağırlıklı olarak Çayırhan-Halkalı arasındaki 326 km’lik kısım inşaatı yapılacak. Proje 2023 planlarında bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Cmt, 2012 14:08

Yani kazanılan 1,5 saate kentiçinde kaybedilecek 2,5 saati eklemek gerekecek. O trenle insan artık belki Sofya’ya gider de, İstanbul’a? :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Cmt, 2012 14:52

Rakamlar güzel ama o hız konusu bana pek gerçekçi gelmedi, oyuncak gibi 200-220 km ler ile oynarken 350 yapıcaz :) hepsini öyle yapsaydınız aklınız neredeydi? Neyse, bana inandırıcı gelmeyen kısmı 1-5 saatlik yolculuk olayı, yani orada km yi en yüksek hıza bölerek mesafe bulunmaz, işletme hızı diye bir şey var ortalama, her kurba 350 ile girmeyecek o tren dolayısı ile ben 2 saatin altına düşeceğine inanmıyorum, ha 2 saat kötümü? Kesinlikle hayır bana göre iyininde iyisidir yeterki 2 saatte Ankara ya varayım :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Cmt, 2012 17:46

alabay yazdı:Yani kazanılan 1,5 saate kentiçinde kaybedilecek 2,5 saati eklemek gerekecek. O trenle insan artık belki Sofya’ya gider de, İstanbul’a? :lol:
kazanılan süre 1.5 değil 2.5 saat oluyor abi. şimdiki hat halkalı'ya 4 saatte geliyor çünkü. o da tüp boşken tüpü geçebilirse. eğer tüp yoğun ise söğütlüçeşme'den halkalı'ya aktarma ile gelmiş olacak. bakırköy'ü baz alsak söğütlüçeşme bakırköy arası 30 dakka alır marmaray kentiçi treni. yani 4 saat olur.

ama 3. köprüden direk geçerse süre ne olur? projenin sincan-halkalı arası 402 km. sincan-3. köprü arası ise 357 km. bu demek oluyor ki halkalı-3. köprü arası 45 km olacak. bu mesafe söğütlüçeşme-halkalı arası kadar.

gebze'nin kuzeyini baz alırsa; sincan-gebze 312 km oluyor. yani halkalı-gebze arası 3. köprüden olursa mesafe; 90 km oluyor. marmarayda gebze-halkalı arası 76 km. 3. köprüden gidince 14 km fazla gidiyorsun ama arada durak olmadığı için ve kentiçi trenler de olmadığı için bu 90 km mesafeyi saatte ortalama 200 ile gitse yarım saatte atar.

Esat yazdı:Rakamlar güzel ama o hız konusu bana pek gerçekçi gelmedi, oyuncak gibi 200-220 km ler ile oynarken 350 yapıcaz :) hepsini öyle yapsaydınız aklınız neredeydi? Neyse, bana inandırıcı gelmeyen kısmı 1-5 saatlik yolculuk olayı, yani orada km yi en yüksek hıza bölerek mesafe bulunmaz, işletme hızı diye bir şey var ortalama, her kurba 350 ile girmeyecek o tren dolayısı ile ben 2 saatin altına düşeceğine inanmıyorum, ha 2 saat kötümü? Kesinlikle hayır bana göre iyininde iyisidir yeterki 2 saatte Ankara ya varayım :)
km'yi en yüksek hıza bölmemişler. zaten 402 km'yi mak hız olan 350'ye bölünce kaç çıkar? 1 saat 5 dakka falan. 25 dakka da işletme hızı ile ilgili kayıplarda. sende buna vurgu yapmışsın. 300 ile gitse 1 saat 20 dakka falan oluyor. bazen 250 ile gitse yine de 1.5 saat hedefi ne biliym tutturulabilir zannederim. ama 2 saate de fitim.
Resim

birde konya hattı 300 km/sa göre yapıldı. yani aşaam aşama hızımız artıyor. ama mesela sivas 200'e göre. çok dağlık çünkü.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Cmt, 2012 21:31

Güzel de, Halkali’ya vardiktan sonra n’olcak? Istanbul sehirici tika-basa trafigiyle o kazanilan saatler dobra dobra kaybolacaklar yine. Bu hat her yere gidiyor, ama Istanbul'a varmiyor!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Cmt, 2012 21:44

Okey saat konusunu öyle hesaplamışlarsa tamam, ama yine de ben iyimser olalım derim 2 saat çok çok iyi bir süre, ha 1,5 olursa süper ötesi olur tabii ki.
birde konya hattı 300 km/sa göre yapıldı. yani aşaam aşama hızımız artıyor. ama mesela sivas 200'e göre. çok dağlık çünkü.
Valla Mehmet bu hiç geçerli bir mazeret gibi görünmüyor bana hızımız aşama aşama artmıyor o zaman, hızımız paramıza göre artıyor. Yani biz YHT hatlarını şöyle inşa ediyoruz, elimizdeki para ile en yakındaki şehre nasıl gideriz? Bunun dışında hız ile ilgili hiçbir kriter yok, 200 km/s :) buna hızlı tren diyerek gece gece gülmeyelim o zaman. Halbuki doğru düzgün planlanan bir SİSTEM ya da ŞEBEKE de ya paranı en iyisine göre ayarlarsın, ya da paran ile yapabildiğin yere kadar en iyisini yaparsın. Ankara-Sivas diye zorlamazsın Yozgat' a kadar yaparsın 300km/s ye göre, sonra bilahere Sivas a başlarsın. Dağlık olmasını hız için yeterli mazeret olarak görmüyorum, ayrıca o güzergahı ben karayolu ile geçtim, yani otobüs ile uyuyarak değil küçük kamyon ile ve kullanarak, yani öyle ahım şahım dağlık bir olay da yok bana göre. O zaman bu hesap ile Antalya'ya gidecek hat 160km/s yi aşamaz, ya da Karadenize hiçbir zaman yht gidemez anlamına geliyor.
Bu hat her yere gidiyor, ama Istanbul'a varmiyor!
:) Senin benim İstanbul'um bu projeleri yapanların İstanbul'u değil be Başar, onlara göre Halkalı ya varmak İstanbul' a varmak anlamına geliyor, ha kardeşim bak Ayrılıkçeşme'ye de yht getirecez Allahtan belanımı istiyorsun diye cevapta verebilirler :) Bu şey gibi Ankara'dan yola çıkınca tabela yazar bilmem kaç yüz km var diye ama İstanbul il sınırına :) o hesap, girdik mi Tuzla'ya tamam abi İstanbul merkez hadi boşaltın lan treni!!

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön