ist-HT.01 » Söğütlüçeşme Hızlı Tren Garı

Cevapla
Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-HT.01 » Söğütlüçeşme Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Prş, 2009 07:35

Bu projeyi kendi aramızda konuşalım. Nasıl bir proje olur? Söğütlüçeşme'de viyadük üstünde istasyon va. Sanırım 3 ray hattı var orada. Yıkılıp yenisi mi yapılır. İlave viyadük mü eklenir. Ayrılıkçeşme Yönüne doğrumu uzanır. Birde metro geçecek. Entegrasyon nasıl olur? Olmalıdır?

Konuşalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Prş, 2009 08:53

Peki buradaki garın Söğütlüçeşme olacağı konusu kesin mi? Marmaray şantiyesine yaptığımız gezide Ayrılıkçeşme de bize şantiyeyi anlatan sorumlu mühendis arkadaş Ayrılıkçeşme' nin Haydarpaşa' nın yerine düşünüldüğünü, metro hattının da orada olması nedeni ile İBB ve TCDD nin ortak bir gar planladıklarını bu konu üzerine çalışıldığını belirtmişti.

Bu sayede Kadıköy-Kartal, Halkalı-Gebze metroları ile Hızlı Trenlerin ve bölgesel trenlerin entegre olacağı bir gar yapılmasının planlandığını iletmişti.

Tabi o günden bu güne pek çok şey değişmiş olabilir, zaten o zamanda ortada bu konu ile ilgili bir protokol ya da bir şey yoktu, sadece kurumların düşüncesi bu şekilde idi ve birlikte bazı planlamalarda yapıldığı söylenmişti.

Dolayısı ile Söğütlüçeşme' nin metro ile bir bağlantısı yok zaten sadece metrobüs ile var bu anlamda bana Ayrılıkçeşme daha mantıklı geliyor, daha çok hattı birleştireceği için, aslında gönlüm tabii ki Haydarpaşa' dan yana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Cum, 2009 11:28

Ben hâlâ Haydarpaşa'yı kapatmanın muazzam bir yanlış olacağına inanıyorum.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Cum, 2009 11:36

alabay yazdı:Ben hâlâ Haydarpaşa'yı kapatmanın muazzam bir yanlış olacağına inanıyorum.

Başar
Aynen ve sonuna kadar katılıyorum, bugün burda banliyö şebekesinde dolaştım da, o dökülen istasyonlar bile bir şekilde güzel çünkü bir mimarisi var, ve kullanmak için çaba var, bizde ise her şeyi yakıp yıkıp üstüne bir şeyler yapmak var, önceden yapanların yaptıklarını unutturmak için her şey yapılır, komik olan üstüne yapılanların hiçbirisi yıkılandan daha güzel ve akılda kalıcı olmayacaklar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Cum, 2009 11:41

Hem o, hem altyapı açısındak korkunç bir hata. Fenerbahçe banliyösü kapatıldı. E? Ne kazanıldı?

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 11:59

Haydarpaşa yıkılmayacak. Marmaray'dan dolayı güzergah açısından atıl kalacak. Mecburiyetten dolayı tüpü geçmek isteyen tünel Haydarpaşa'ya uğrayamaz. Trenler tüpü geçmeyecekse neden yapılıyor tüp. Trenlerin hepsi tüpü geçmeli. Avrupa Yakası'nda oturanlar bu Haydarpaşa yüzünden pek treni tercih etmiyorlar. Neden? Uzak ve ulaşması zor. Mesela; Bağcılar'daki adam Haydarpaşa'ya gelip trene biner mi? Otobüs servvisleri Otogar'a bırakıyor. Trene binmek isterse 2 saat önceden evden çıkması lazım. Bu zahmete kim katlanır. Bu insanları Bakırköy'den hızlı trene bindireceksin. Bağcılar, Halkalı, Sefaköy, Bahçelievler, Güngören, Esenler, İkitelli, Bakırköy, Yenibosna, K.Çekmece,Avcılar, Beylikdüzü gibi bölgelerin insanları trene Bakırköy'den binecek. Bu bahsettiğim nufus 5 milyon.

SÖĞÜTLÜÇEŞME veya Ayrılıkçeşme ikisinden biri olacak sanırım. Senin gezide edindiğin bilgi doğrudur. Haydarpaşa'nın yerini Ayrılıkçeşme alabilir ama trenler Söğütlüçeşme'de yine durur. Üsküdar'da da durur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 15:39

Hızlı trenden bahsediyoruz sanırım minibüs değil, orda dur burda dur :) oldu olacak Sirkeci de de dursun, Marmaray seferleri arasında durak durak duracak mı? İşte aptalca olan bu, tabii ki tüpü geçsin geçmesin demiyoruz ama kalkıp Haydarpaşa yı da Hotel mi yapacaksın Mehmet? Bu kalıp kırma işi sende tuğla kırma işine dönmesin dikkat et, birileri para getiren her şeyi satarım diyordu aman ha bu çok tehlikeli.

Sen bizi anlamıyorsun sanırım. Biz tüpü geçmesin demiyoruz. Tabii ki geçecek ama arada bazı hızlı trenlerde Sirkeci ye insin, Edirne-Sirkeci olduğu gibi Edirne-Ayrılıkçeşme (Söğütlüçeşme neyse artık) Edirne-Ankara olsun, Ankara-Halkalı olduğu gibi Ankara-Haydarpaşa da olsun işte kalıp kırmak budur be Mehmet, yoksa kedi gibi dar yere bir yerlerini sıkıştırmak değil :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 16:32

Esat yazdı: Sen bizi anlamıyorsun sanırım. Biz tüpü geçmesin demiyoruz. Tabii ki geçecek ama arada bazı hızlı trenlerde Sirkeci ye insin, Edirne-Sirkeci olduğu gibi Edirne-Ayrılıkçeşme (Söğütlüçeşme neyse artık) Edirne-Ankara olsun, Ankara-Halkalı olduğu gibi Ankara-Haydarpaşa da olsun işte kalıp kırmak budur be Mehmet, yoksa kedi gibi dar yere bir yerlerini sıkıştırmak değil :)
öyle olacak zaten. bu bilgiler benim öngörülerim değil. ben demiyorum. resmi açıklama yaptı TCDD. Orada söyledi; Halkalı, Bakırköy, Söğütlüçeşme, Bostancı gibi yerlerde duracak. Ama hepsi aynı işletme olmayacak. Bazısı Halkalı'da bazısı Söğütlüçeşme'de sonlanacak. Bunu ben değil adamlar söyledi. Tuğlayı kıran ben değilim. TCDD açıklamasını aktardım. Olacakları yazdım.

Haydarpaşa'nın satılması konusunda apayrı bir başlıkta tartışabiliriz. Ama işin içine ekonomi girer siyaset girer sorostan girer kissengerdan çıkar. Urfadan girer mayından çıkar. O apyarı bir konu. Ama tüp geçit güzergahından dolayı Haydarpaşa atıl kalıyor. Allah Haydarpaşa'yı Söğütlüçeşme ile Üsküdar arasında yaratmamış :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 16:43

Ama Allah insan akıl ve vicdan vermiş Mehmet gerisi boş. Partizanlık şak şak çılık olur oraya kullanılmasın demek, devletlü ne yapsa yeridir demek olur, koca imparatorluğu bu zihniyet ile batıranlar yine iş başına maalesef, aman büyüklerimiz iyi bilir, iyi bilsinler bakalım.

Hızlı tren ile ilgili bir sorunumuz yok o zaman, bizde aynı şeyi söylüyoruz sende TCDD de. Ama Haydarpaşa atıl kalmamalı, günde kaç hızlı tren çalışacak? 24 sefermi yapılacak İstanbul - Ankara? Hayır o zaman yakın çevreler için normal tren çalıştırman gerekli ben diyorum ki İstanbul-İzmit, İstanbul-Çatalca İstanbul-Edirne, normal trenlerinde Sirkeci ve Haydarpaşa' dan kalksın önemi azalabilir ama fonksiyonu devam etsin, bu isteğin mantıksız olduğunu kim söyleyebilir?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 20:49

Haydaraşa-İzmit olmasına hiç gerek yok. Halkalı-İzmit olsun. Söğütlüçeşme'de durur. Haydarpaşa'dan bincekler Söğütlüçeşme'den biner. Şu anda şehirlerarası trenlerle gelip Anadolu Yakası'nda oturupta Haydarpaşa'da inen kaç kişi var? Hepsi Söğütlüçeşme, Bostancı, Pendik gibi stasyonlarda iniyor. Avrupa Yakası'na geçecekler Haydarpaşa'da inip vapura biniyor karşıya geçiyor. Tüp yapılınca buna hacet kalmayacak. Direk karşıya trenle geçecek.

Ama çok yoğunluk olursa mesela Halkalı-İzmit yaptın bir sonraki ara seferi Haydarpaşa-İzmit tabi ki işletirsin. Veya Haydarpaşa-Adapazarı da olur. Bunlar seçenek ama yapılaniş özellikle Haydarpaşa'yı öldürmek maksatlı değil. Teknik olarak Haydarpaşa güzergah içinde atıl kalıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 20:53

Tamam Mehmet yık gitsin abi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 20:58

Esat yazdı:Tamam Mehmet yık gitsin abi.
Yok abi ne yıkması? Satacaz :) Tren bakım alanı, park alanı gibi bir tesis olarak kullanılabilir. Ama iletirken durak olarak kullanılamaz.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön