ist-HT.01 » Bakırköy Hızlı Tren Terminali (132.000 m2)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 11:51

132 bin m2 nin içinde otopark, avm, yaşam merkezleri vs de var. Ayrıca metroda var. TCDD'ye ait olan kısımda 4 hat değil tren gareleme hatları olacak. 5-6 ray hattı falan olacak. Öne geçme hatları olacak. Bakırköy'de şu anda mevcut olan isatasyonun peronu bayağı uzun. 2 taraflı girişi var. Özgürlük meydanını da revize edecekler. Kentsel dönüşüm projesi yapılacak.

Kalıplar, kalıplar, kalıplar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 15:35

Ya Mehmet kalıp kalıp diyorsun da sen de kır abi o zaman kalıplarını biraz orda o kadar meydan mı var Allahını seversen. Hangi 6 yol girişinden bahsediyorsun :) Bence sen o kalıpları biraz iyi düşün derim bende kırılacak kalıp yok yani ben yeterince kırmışım, orda siz kalıpları olmayacak yerlere sığdırmaya çalışıyorsunuz gibi geliyor bana.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 16:27

Şimdiki tren yolunu düşünürsek 2 ray hattımnız var. Garın yanındaki otoparkı bir düşün genişliğini. Artı olarak oradaki gar üst geçidin alt tarafında kalan cafeler mafeler falan var. çokca geniş alan var. Özgürlük meydanını falan düşün orada o kadar alan açılabilir. Rahatlıkla. 132.000 m2 alan çıkar. 5-6 ray hattı da çıkar. Google earth'ten hesapla :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 16:40

hahaha ya beni de guugule mühendisi yaptın ya helal olsun. Mehmet alan illa ki çıkar abi, uzunlamasına çıkar yanlamasına çıkar, daha önce demiştim orada istimlak lazım o belediye binası bile gider o zaman oradan.

Yani görünüşe göre Bakırköy Merkez Gar olacak demektir bu yaklaşım. Halkalı Batı Garı, Ayrılıkçeşme Doğu Gar. Sadece yol olarak düşünme abi, ne yapacaksın LRT peronumu 7 metrelik? Standartını boşver her iki ray hattı arasında kalan orta peronlar 10 metreden dar olmamalı, ve orada 6 ray dan aşağısı aptallıktır. En iyi ihtimal ile 3 peron 30 metre, 6 yol 15 metre desek 45 metre genişlik lazım ve bu hiç gerçekçi bir rakam değil yani çok daha geniş bir alan lazım haydi biz yuvarlayıp 50 diyelim.

ortadaki 2 yol Marmaray, onun yanlarında 2 yol hızlı tren, 2 yolda yük trenleri ve bölgesel trenler için (trakya, selanik hattı), ben 1 tane de deplase yol bırakılması gerektiğine inanıyorum madem Merkez Gar trende bekleyecek
132.000 M2´lik Bakırköy İstasyon Sahasının Tcdd Hizmetlerinden Yararlanacak Herkese Çevresi ile Bütünleşerek Daha Modern Hizmet Verilmesini Sağlayacak Şekilde Bakırköy Hızlı Tren Terminali Ve Gelir Getirici Tesisleri Ön (Avan) Projesi Hazırlanması.
Bu ifade zaten mevcut alanın bu kadar tuttuğu anlamına gelir bence?
Bu ihalede benzer iş olarak , Son beş (5) yıl içinde, Alışveriş kompleksleri (içerisinde sinema, tiyatro, sergi salonu, kafe, restoran, büro, dükkanlar, market, yer altı ve yer üstü otoparkı v.b. bulunan) üst donanımlı konpleks oteller, kültür, kongre ve sergi kompleksleri projeleri yapmış olmak benzer iş olarak kabul edilecektir.


Bu da ne yazık ki aslında bir Gar değil de alışveriş merkezi inşaatı olduğunun kanıtıdır, ne kadar yazık amaç ulaşıma hizmet değil oradaki inşa alanlarından para elde etmek.

ön şartnamenin hiçbir yerinde demiryolu hizmet binaları inşaat tecrübesinden söz edilmiyor, hiçbir yerinde yolcu hareketleri ve yönlendirmeler konusunda uzmanlıktan bahsetmiyor, gerçi bu işler son şartnamede belirtilir ama adama elaman alma şartı getiriyorsun en başta ve bu özellikleri istemiyorsun adam teklifini buna göre verecek işi yaparken sen adama dediğim bilgi ve beceriye sahip adamı aldıramazsın, sonra ne olur, söyleyeyim adına TEMALI İSTASYON denir :) biri kahverengi biri yeşil gibi :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 20:52

Gugıldan ölçtüm enlemesine 80 m'lik alan açılabiliyor. Genişlik ise daha fazla olabilir zaten önü açık hattın.

132.000 m2'lik alan acaba 3-4 katlı bir kompleks öngörülüyorda her bir katın toplam m2 alanını mı söylüyor. 132 bölü 4 gibi bir yüzeymi lazım?
En son Mehmet Kasım tarafından 30 May Cmt, 2009 20:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 20:55

peron boyu? peron boyu boyunca her yer aynı genişlik? peron çıkışından sonra nereye kadar aynı genişlik? Ben bakmadım ama o dediğin benimde aklıma geldi toplam katlar dahil inşaa alanı olabilir diye düşündüm bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 21:00

Kuzey ve güney arasında 80 m kadar açılabilir. Batı ve doğu eksenine 1 km'ye kadar yolu var. Yenimahalle İstasyonu çok yakın. Acaba iki istasyonu birlikte mi düşünülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 21:08

Nedense Yeni Mahalle bana hep gereksiz bir istasyon olarak görünmüştür, orda trenin kalkarken ivmelenmek için çektiği elektriğe yazık.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 21:26

Bakırköy İstasyonu'nu Ataköy tarafına doğru değilde Yenimahelleye doğru uzatıp Yenimahalle'ye yakın olan taraftan yolcu giriş-çıkışı verilerek Yenimahalle'yi kaldırmak düşünülebilir. Ama Yenimahalle kalırsa (ki sitede kalacak görünüyor) hızlı tren asla durmaz durmamalı durmayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 21:37

Ben seni anlayamıyorum bazen, neden hızlı tren her yerde durmak zorunda ki? Onlar Marmaray istasyonları bir işletmenin arasına başka bir treni mi sokacaksın? O treni nasıl takip edeceksin kendi trenlerinin arasında?

Koydum raya gitsin diye düşünüyorsak bunun için Roco, Marklin gibi firmaların oyuncak trenleri var :) ölçeği tuttuktan sonra her rayda gider sorun değil ;) çuf çuuuuufffff heheheh yapacam kendime bir set sırf seni mutlu etmek için banliyölerin arasına ICE geçirecem :) tabi o istasyonda durma süresi ne olacak bilemem artık.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 May Pzr, 2009 08:02

Esat yazdı:Ben seni anlayamıyorum bazen, neden hızlı tren her yerde durmak zorunda ki?
öyle dediğimi nereden çıkardın? her yerde niye dursun?
Esat yazdı:Onlar Marmaray istasyonları bir işletmenin arasına başka bir treni mi sokacaksın? O treni nasıl takip edeceksin kendi trenlerinin arasında?
pik saatlerde yht tüpe zaten girmeyecek? akşama kadar 8-10 seferi de takip etsinler canım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Pzr, 2009 09:21

Mehmet, metro treni peronda 20 sn. durur, istersen bir gün say saniyeleri 20 sn. ideal olan budur. Hızlı tren bir istasyonda ne kadar durur? O trenin yolcularını hadi koşun inin gidin :) böyle bir şey yok. O yüzden peronu ayrı olmalı yolu ayrı olmalı. Başlıkta açmışsın o yüzden öyle dedim İstanbul' da nerelerde dursun diye. İstanbul' a kaç tane gar yapılıyorda hepsinde dursun?
Normal metro duraklarında değil pik saat en ölü saatte bile durduramazsın, ama Bakırköy' deki gibi her yere gar yaparsın özel yolu olur kimse karışmaz istediğin kadar durdurursun.

Akşama kadar 8-10 seferi takip etsinler demek sana kolay, taksim metrosundaki yazılım güncelleme olayını ne çabuk unuttun. Marmaray' ın elektromekaniğini kim yapacak? Alstom peki Alstom a şartnamede denilmiş mi kardeşim benim CAF hızlı trenlerimi de tanısın senin bu yaptığın iş, yok. :) yamalı bohça severiz böyle işleri, bence bu işletme işi çok hafife alınıyor, bu tip raylı sistemlerde en önemli şey sevk ve idaredir. Hele ki sistemin Kazlıçeşme Ayrılıkçeşme arası 2 ray ve tünel, akşama kadar 8 - 10 treni orada telsizle mi takip etsinler? bir anlık dalgınlık çok büyük şeylere mal olabilir, benim sürekli kızmamım sebebi bu. Sadece aman yapılsın da nasıl yapılırsa yapılsın, ordan da tren geçer burdan da geçer gibi bir yaklaşım var, bunu seni hedef alarak söylemiyorum. Bu işleri yapanlar toplumu bilgilendirmiyor ve insanlar da istiyor, seninle ilgili olan kısım bu sözleri senden beklemediğim için sana darılıyorum yav, bari sen yapma biraz temkinli ol. Beyin fırtınası derken bazı şeyleri rüzgara kaptırmayalım :D

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön