ist-HT.01 » Bakırköy Hızlı Tren Terminali (132.000 m2)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 May Pzr, 2009 14:03

Bakırköy'de yapılacak terminalde YHT için ayrı yolların yapılacağını söylemişlerdi. Sadece Bakırköy değil YHT'nin duracağı diğer yerlerde de birden çok ray hattı olacak. 2 ray hattına mahkum değiliz.

Benim düşünceme göre bakanlık daha önceden açıkladığı Doğançay-Söğütlüçeşme arasında alternatif bir akstan YHT hattı için güzergah belirleme çalışması yapıldığını söylemişti. Dikkat ederseniz YHT inşaatı şu anda İnönü-Vezirhan arasında devam ediyor. Vezirhan-Köseköy arasında inşaat yok. Arada DOĞANÇAY var çünkü. O çalışmayı bekliyor olabilirler. Birde Kadir Beyin sitesinde verdiğim haritada kuzeyden 2. tüpü düşündüğümüzde bu 2 konunun birlikte ele alındığını düşün ürsek bir şeyler yapılabilir. Ama ne olduğunu biz bilemiyoruz. Kimsede bilmiyor. Zaten asıl sıkıntı da bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Pzr, 2009 17:05

Bu tüpten ya da bir başkasından kesinlikle YHT geçmeli bu konuda hemfikiriz, Bakırköy YHT için bir durak olmalı hakeza Halkalı ve Ayrılıkçeşme bunlarda da bir sorun yok.

Ama ben hala neden Sirkeci ve Haydarpaşa tamamen yok sayılıyor, bende buna takılıyorum işte, ray var, yol var, bağlantı var eee niye illa İstanbul Bakırköy' den ibaret olacak?

O zaman bende şunu diyorum Kazlıçeşme daha ne kadar atıl kalacak? Burayı illa yağı bol araplara verip bir yerimize mi sürdürmek zorundayız? Neden İstanbul bir kongre turizmi şehri olamıyor? (Cevap çok zor değil ya) Kazlıçeşme projesi hayata geçirilse, yeni bir liman, kongre merkezleri, hoteller ve alışveriş alanları inşaa edilse, işte size gerçek bir YHT,metro bilmemne kompleks istasyon alanı değil 132.000, 332.000 metrekare bile çıkar ve bu amacada fazlası ile hizmet eder. Adam treninden iner oteline geçer bütün işini halleder, ordan Marmaray ile ya da metro ile şehrin diğer yerlerine geçer, bence gerçek anlamda hem alan olarak müsait olan hemde konum olarak doğru olan Kazlıçeşme' dir.

AB uyumu diyorsak her kentin bir tane baş garı olması gerekiyor, Şimdi bu Bakırköy' mü bizim baş garımız olacak, yoksa olurda yanlışlıkla AB üyesi olursak yıkıp yenisinimi yapacağız?
Sadece Bakırköy değil YHT'nin duracağı diğer yerlerde de birden çok ray hattı olacak. 2 ray hattına mahkum değiliz.
Fazladan bir tane ray olacak Mehmet? 3 yol yapılacak, 4 5 için gerekli düzenleme yapıldımı? Ortada bir istimlak kararı yok, ve sadece hızlı tren değil bölgesel trenlerde olmalı diyoruz, yük trenleri bir şekilde olurmu bilemiyorum bence Halkalı dan daha içeri girmemeleri gerekir. Ve yine benim düşünceme göre iki işletme birbirinden sadece istasyon bölgelerinde değil tamamen ayrı olmalıdır, farklı kurumlar farklı işler bunlar Türkiye' de yürümez. Türk Cehennemi fıkrasını anlatmayayım şimdi :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 May Pzr, 2009 19:56

Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arsı 2 ray hattı diğer yerler en az 3 ray hattı olacak. İş burada kopuyor. 76 km marmaray 13 km'si tüp geçiş düşersen elde kalıyor 63 km yol. Bu 63 km her yerde en az 3 ray hatlı. Dur daha bitmedi en az 30 km'sinde 4 ray hattı, daha da bitmedi kalan yerlerde 5 ve 6 ray hattı olacak. Yani özetlersek 76 km'lik kısmın çok az bir kısmı 2 ray hattı bir kısmı 3 ray hattı yarısından fazlası 4 ve daha fazla ray hattı olacak. Benim değil bakanlığın açıklaması var. Onlar dedi. Gare alanı, öne geçme alanları yük saati bölgesel saati ve YHT saati ayarlanacak. mesela yükler gece geçecek. Hatta öne geçme hatları her 3 km'de veya her 5 km'de 1 olacakmış. 60 bölü 5 12 eder. 12 tane öne geçme hattı eder. Her bir öne geçme hattı 1 km desen 12 km ek hat demek bu.

3 istasyona okey diyorsun zaten. Haydarpaşa ve Sirkeci'de neden durmuyor diyorsun. Haydarpaşa'yı anlattım ama Sirkeci'de duracak mı durmayacak mı bilemiyorum. Üsküdar'da makas var burada ne olacak bilemiyorum. Ama geçen mesajında minibüs gibi olmasın her yerde durmasın derken en az 5 yerde durmasını sen istiyorsun. Bu bir çelişki. Ama şehir çok büyük. Baş gar maş gar merkez gar falan diyorsun ya amenna. Ama 15 milyonluk bir şehir. Ve 2 kıtaya yayılan bir şehir. Devasa bir yer. Dünyada örneği çok az. Hem doğu-batı ekseninde hemde kuzey-güney ekseninde büyüyen bir canavar varmı başka dünyada? Yok. Sirkeci'de dursan Yenikapı var? M2 entegresi. Ne yapacan? Durmasan Kazlıçeşme var. Kesin projeyi görmediğimiz için konuştuklarımız havada kalıyor.

Bakıröy'de marmaray peronu ile YHT peronu kesin ayrı olur. 3. yol YHT içindi. Ayrı peron yaparlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Pzr, 2009 22:30

Çelişki mi? Mehmet Bakırköy' de duracağına Kazlıçeşme' de dursun diyorum etti 1, Sirkeci den kastım eski Sirkeci Gar, bu ayrı bir hat, Haydarpaşa ha keza ayrı bir hat senin Marmaray' ın ile alakası yok, bir de Ayrılıkçeşme' de duracak ben sadece 2 yerde dursun diyorum, Sirkeci ve Haydarpaşa 2 ayrı işletme mevcut raylardan giden. 5 yeri nerden hesapladın?

Valla sen konuşuyorsun ben konuşuyorum, sen ne olsa bana yeter düşüncesindesin herhalde? Bende diyorum ki o öne geçme hatları bilmemneler komik şeyler, gerçekten çok ama çok komik şeyler, oyuncak tren mi bunlar ya. Bakanlık öyle diyorsa öyle olsun, yapsınlar metrobüs 6 ayda ellerinde patladı bakalım Marmaray kaç günde patlayacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Haz Pzt, 2009 08:29

Sirkeci, Haydarpaşa, Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme diyorsun. 4 etti. 2 değil? Yorumlar birbirine karıştı. Marmaray değil ayrı 2 hat diyorsun. Tamam bu apayrı bir konu. Sirkeci Gar'da durması için eski hattı kullanır. Sirkeci-Kazlıçeşme arası eski hat yani. Ertuğrul Günay vermez sana Sur-u Sultani'nin alt tarafındaki raylar iptal ???

Bakırköy'de durmasın Kazlıçeşme'de dursun dersen Bakırköy'e 3 raylı sistem inecek. Kazlıçeşme'ye ne incek? Nothing? Otobüse talim. Bakırköy on numara bir tercihtir. 4 ray hattı yaparlar olur biter.

Haydarpaşa'ya trenler gelmeye devam edecek diye tahmin ediyorum. Özelleştirmeden izin çıkmıyor.

Biraz sabredelim ON NUMARA OLACAK. Başar'la görüşmemizde YHT'ye binmekten korkuyorum demişti "ben kefilim binebilirsin" dedim. Buna da diyorum Ben kefilim. On numara.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön