1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Gönderilme zamanı: 07 Nis Sal, 2009 13:16
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12596

Alıntı:

Habip Soluk, yıllar önce projesi hazırlanan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen Çerikli-Çorum-Samsun demiryolu hattı projesi için yeniden etüt çalışması yapacakları müjdesini verdi.
Çorum milletvekillerinin demiryolu konusunda kendisine çok baskı yaptığını anlatan Soluk, şunları söyledi: "Çorum, yatırımlardan yoksun bırakılmış. Sanayi kenti olan ve ülke ekonomisine katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu kente en azından yük taşımacılığı için demiryolu getirmek istiyoruz."


1-Milletvekillerine yaptıkları mahalle baskısından dolayı tebrikler.

2-Ankara-Sivas Hattı ÇERİKLİ'den geçiyor. Geçen yüklediğim resimde Çeriklide bir sayding hattı vardı. Demek ki buradan ayrılacak. Ankara-Kırıkkale-Çerikli arası ortak kullanılacak.
http://www.dlh.gov.tr:7778/BysWEB/faces ... gelik1.css

3-3 ayrı projede Ankara-Çerikli arası ortak kullanılacak. Çerikli'den kuzeye doğru Çorum üzerinden Samsun Hattı devam edecek. Çerikli'den sonra Yerköy'de de 2 kola ayrılıp güneye Kayseri hattı doğuya da Sivas HATTI DEVAM EDECEK.

3-Samsun'a varda Sinop'a yok mu? TAMAM HIZLI TREN VAGONUNU DOLDURAMAYIZ AMA Raybüs bari yapsınlar.Resim

Gönderilme zamanı: 07 Nis Sal, 2009 14:14
gönderen alabay
Neden dolduramayız? Nüfus mu yetmiyor?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 07 Nis Sal, 2009 14:38
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Neden dolduramayız? Nüfus mu yetmiyor?

B. Alabay
Evet maalesef. O kadar yolcu talebi çıkmaz. Ama raybüs yapılsa iyi olur.

Gönderilme zamanı: 07 Nis Sal, 2009 14:41
gönderen alabay
Bence burada bir düşünce hatası olabilir. Nufüsün yetersizliğine inanmakta zorlanıyorum. Ortada olmayan bir şey belki kimseyi çekmez, çünkü alışılmış sistemler var. Ama yeni bir şey sunulursa, onu kullanan da (yavaş yavaş) belirir. Neden ille de o tarafta YHT kullanan olmasın? Belki oranın altyapısı bile böyle yöntemlerle olumlu değişebilir. Bu bakış açısı da bir katılmış olsun.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 07 Nis Sal, 2009 15:58
gönderen Mehmet Kasım
Sadece Sinop için değilde bütünleşik bir Karadeniz Sahil Boyunca bir YHT sistemi olursa Sinop'tan geçebilir. İstanbul-Karadeniz YHT Hattı, bütünsahil illerinden geçer. O zaman fizıbıl olur. Ama tek başına Sinop-Samsun arası YHT az gelir. Belki Samsun-Trabzon yaparsın Sinop'tan başlatırsın.

Gönderilme zamanı: 08 Nis Çrş, 2009 00:29
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:Sadece Sinop için değilde bütünleşik bir Karadeniz Sahil Boyunca bir YHT sistemi olursa Sinop'tan geçebilir. İstanbul-Karadeniz YHT Hattı, bütünsahil illerinden geçer. O zaman fizıbıl olur. Ama tek başına Sinop-Samsun arası YHT az gelir. Belki Samsun-Trabzon yaparsın Sinop'tan başlatırsın.
Evet, karadeniz otoyolu yapana kadar Karadeniz demiryolu yapılsa idi, bırak YHT sini adam gibi bir konvansiyonel hat olsa idi o bile iş yapardı, tabii önce Ulusoy u razı etmek lazım :D

Gönderilme zamanı: 08 Nis Çrş, 2009 01:44
gönderen alabay
E, Sinop-Samsun da ilişkisiz bir kuyruk kalamaz elbet. Zaten YHT tekniği böyle özerk olmaz, hani şu eski zamandaki gibi "İstanbul'da otoban var; bir de Adana'da var" dercesine. O ana akslardan uzanabilir bir sistem sadece, yani ana akslara "doğru" değil, "onlardan" uzatılmalı. Ama Karadeniz bölgesi (biiirçok bölge gibi) tamamen bu şeylerden yoksun. Olamaz ki!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2009 10:12
gönderen Mehmet Kasım
ULUSOYU ASALIM DEMİRYOLLARINI YAPALIM. YHT'de değil normal hat yapılsın yeter.

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2009 11:50
gönderen alabay
Ulusoy şirket. Böyle durumlarda bence konsesyon vererek de çalışmak mümkün. Burada otobüs hatlarını (şehirdışı) tren işletmesine ait olan bir şirket yapıyor. Ama bazı yerlere ve yerlerde de öäzel şirketlere konsesyon veriliyor. Freiburg'ta meselâ, yanılmıyorsam, 23 numara şehir hattı şehrin toplu taşım şirketi VAG tarafından işletiliyor. Paralel olarak 7200 ve 7206 numaralı kent dışı hatlar, DB tren şirketine bağlı olan Südbaden Bus (SBG) tarafından işletiliyor. Ama, o hatlarda da bazen, bilhassa 7206'da (numaralar manyak, üç rakkamlı yapılacak, hâlâ beceremediler, işte bu çok eski zamandan, tüm Almanya'yı saran tren-otobüs hat numaraları sayesinde, ama bari sistem var ;-) ) Sexau köyünden bir özel şirket, Omnibusverkehr Schumacher (OVS), otobüsleri çalıştırıyor. Hepsi konsesyon meselesi.

He, unutmadan, şu 23/7200 paralelliğin özelliği, Freiburg'ta sanayi bölgesinde paralel işlemeleri, biri bir yere kadar, biri daha da ötesine. 23'ü bekleyen (pik hat) ötekilerine de lûtfen binsin diye de söyleniyor.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 09:54
gönderen Mehmet Kasım
Samsun Hattı Çorum üzerinden gidecek. Ankara-Kırıkkale arası ortak hat olarak kullanılacak demiştik. Haritası da burada. Biraz yamuk.
Resim

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 11:00
gönderen alabay
Sanki ortak hat kullanmak çok özel ve plân dışıymış gibi yapmayalaım ama. İyiki öyle. İşte ağ gereeeeeeek. Sadece metroda değil. Ya, şu an cumhuriyetin kuruluş dönemindeki devrimler ve plânlar hakkında önemli bir kitap okuyorum da, eyvah eyvah eyvah ... istenen neydi, olan n'oldu! Anspruch & Realität deriz biz. Çok fena, ÇOK!

B. Alabay

Ağ mı, ortak mı?

Gönderilme zamanı: 12 Nis Pzr, 2009 11:13
gönderen Mehmet Kasım
YHT hatlarında bazı akslar orak kullanılacak. Ağ denir mi bilmiyorum ama bazı örnekler vereyim. Mesela Ankara-Polatlı arasını 4 hat ortak kullanacak.

1-Ankara-İstanbul

2-Ankara-Konya

3-Ankara-İzmir

4-Ankara-Bursa

Aynı şekilde Ankara-Kırıkkale arası da 3 hatta ortak kullanılacak.

1-Ankara-Sivas

2-Ankara-Kayseri

3-Ankara-Samsun



***Başar devrim tarihini okuyorsun ya, hedeflenen neydi ne oldu demişsin. Kimbilir belki hedeflenen şimdi olandır. Kimin hedeflediği ve kimin hedeflediğini zannettiğin önemlidir. İkisi arasındaki farkı çözdüğün an şimdi olanı da çözersin.