3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cmt, 2010 01:53
gönderen Mehmet Kasım
Samsun-Ankara hızlı tren uygulama projesi hazır hale getirilecek. Proje 2011 yılı sonunda yapılıp, teslim edilecek''
burası daha önemli bir detay

1 senede yapılacak iş inşaat değil, proje

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cmt, 2010 03:04
gönderen Esat
İyiymiş o zaman :) ben okumadım o haberi doğru düzgün, daha doğrusu 1 kere okudum ama kafam almadı :roll:

2017

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cmt, 2010 15:26
gönderen langur
Ben bu haberi yayinladiktan sonra baska kaynaklardan edindigim bilgiye göre insaatlarin 2016-2017 gibi bitirilip hayata gecirilmek istendigini okudum.

Re: 2017

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cmt, 2010 17:09
gönderen Mehmet Kasım
xserhat yazdı:Ben bu haberi yayinladiktan sonra baska kaynaklardan edindigim bilgiye göre insaatlarin 2016-2017 gibi bitirilip hayata gecirilmek istendigini okudum.
link var mı?

ELLERE VARDA SİNOPA YOK MU?

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Pzr, 2011 11:55
gönderen Mehmet Kasım
proje güzergahı belirlenmiş. önerimizi sunalım.

http://www.rayturk.net/?p=29712
Bu 2 kola bakıldığında projenin Orta Karadeniz bölgesine yönelik bir kalkınma projesi olduğu da söylenebilir. İşte tam bu noktada projenin önemli bir eksği ortaya çıkıyor. Türkiye’nin en kuzeyinde bulunan ve coğrafya derslerinde doğal liman olarak anlatılan Sinop, hızlı tren projesinden yararlanamıyor. Halbu ki Çorum-Boyabat-Sinop arasında yapılacak bir demiryolu bağlantısı ile Sinop Limanı’na ulaşan yükler buradan Rusya’ya taşınabilir. Böylece Samsun Limanı’na alternatif doğarak görece daha geri kalmış Sinop ve ilçeleri gelişmiş olurlar. Sinop Limanı’nın lojistik bir üs olarak konumlanarak Ankara-Sinop yük demiryolu hattı yapılmalıdır. Bu aynı zamanda Kayseri-Sinop, Konya-Sinop, Antalya-Sinop, Adana-Sinop, Mersin-Sinop şeklinde kuzey-güney yük taşımacılığında önemli bir rota olacaktır. Mersin-Sinop aarsında oluşturulacak bir yük demiryolu koridoru Karadeniz ve Akdeniz demiryolu ağı ile birbirine bağlanacak ve önemli bir geçiş koridoru oluşturulacaktır.
Resim

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Pzr, 2011 12:39
gönderen Esat
İyi de Mehmet sen ne istiyorsun? Hızlı Tren mi Yük Treni mi? Konvansiyonle hat mı yapılsın yoksa YHT mi çalışsın? İkisi bir hatta gitmez demiyorum gider gitmesine de, proje yht projesi demişsin fakat ağırlıklı olarak yük taşınsın demişsin ondan şeettim.

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Pzr, 2011 13:14
gönderen Mehmet Kasım
ayrı bi başlık olmasın diye burda yazdım. bana tek hatlı konvansiyonel tren hattı yeter. fazlasında gözüm yok. sinopa hızlı tren fazla gelir fizıbıl çıkmaz. yük hattı lazım. sinop limanı genişletilmeli. tabi yük hattında ankara ve istanbula günde 1- yolcu seferi yapılırsa güzel olur. mutlaka yolcu çıkar. günde 5 ayrı firma 4'şerden 20 otobüs sefer yapıyor. 20*50=1.000 kişiye değmez diyebilirsin ama yük işini o yüzden sundum


yapılacak iş şöyle: çorumdan sinopa bir bağlantı hattı yapmak.

Resim

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Pzr, 2011 15:15
gönderen Esat
Ankara ve İstanbul' a günde bir yolcu treni seferi bence gayet mantıklı, sonuçta eğer fiyat olarak otobüsten cazip olursa talep artacak ve seferde artacaktır zaten ama ilk etapta tüm otobüslerin yolcusunu çalmasını bekleyemeyiz. Yük konusunda katılıyorum, hatta tek hatta razı olmak bile yanlış diyorum, sadece yük için dahi olsa bundan sonra tek hat Türkiye için komediden başka bir şey olmaz.

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 13:04
gönderen Mehmet Kasım
istanbul hattı ankarayı dolaşacağı için çok uzun sürerdi sanırım. onun yerne batı karadenz hitap eden bir demiryolu hattı yapılmalı. adapazarı-karas hattı 2. etapta bartın'a uzatılacak. bartın-zonguldak hattı olmuş olacak.

zonguldak-karabük arası demiryolu zaten var. karabük-kastamonu-sinop bağlantısı da güzel olur. sinop-samsun hattı da eklenebilirse çok mu şey istiyorum