tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 13:16

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12596

Alıntı:

Habip Soluk, yıllar önce projesi hazırlanan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen Çerikli-Çorum-Samsun demiryolu hattı projesi için yeniden etüt çalışması yapacakları müjdesini verdi.
Çorum milletvekillerinin demiryolu konusunda kendisine çok baskı yaptığını anlatan Soluk, şunları söyledi: "Çorum, yatırımlardan yoksun bırakılmış. Sanayi kenti olan ve ülke ekonomisine katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu kente en azından yük taşımacılığı için demiryolu getirmek istiyoruz."


1-Milletvekillerine yaptıkları mahalle baskısından dolayı tebrikler.

2-Ankara-Sivas Hattı ÇERİKLİ'den geçiyor. Geçen yüklediğim resimde Çeriklide bir sayding hattı vardı. Demek ki buradan ayrılacak. Ankara-Kırıkkale-Çerikli arası ortak kullanılacak.
http://www.dlh.gov.tr:7778/BysWEB/faces ... gelik1.css

3-3 ayrı projede Ankara-Çerikli arası ortak kullanılacak. Çerikli'den kuzeye doğru Çorum üzerinden Samsun Hattı devam edecek. Çerikli'den sonra Yerköy'de de 2 kola ayrılıp güneye Kayseri hattı doğuya da Sivas HATTI DEVAM EDECEK.

3-Samsun'a varda Sinop'a yok mu? TAMAM HIZLI TREN VAGONUNU DOLDURAMAYIZ AMA Raybüs bari yapsınlar.Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Sal, 2009 14:14

Neden dolduramayız? Nüfus mu yetmiyor?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 14:38

alabay yazdı:Neden dolduramayız? Nüfus mu yetmiyor?

B. Alabay
Evet maalesef. O kadar yolcu talebi çıkmaz. Ama raybüs yapılsa iyi olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Sal, 2009 14:41

Bence burada bir düşünce hatası olabilir. Nufüsün yetersizliğine inanmakta zorlanıyorum. Ortada olmayan bir şey belki kimseyi çekmez, çünkü alışılmış sistemler var. Ama yeni bir şey sunulursa, onu kullanan da (yavaş yavaş) belirir. Neden ille de o tarafta YHT kullanan olmasın? Belki oranın altyapısı bile böyle yöntemlerle olumlu değişebilir. Bu bakış açısı da bir katılmış olsun.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 15:58

Sadece Sinop için değilde bütünleşik bir Karadeniz Sahil Boyunca bir YHT sistemi olursa Sinop'tan geçebilir. İstanbul-Karadeniz YHT Hattı, bütünsahil illerinden geçer. O zaman fizıbıl olur. Ama tek başına Sinop-Samsun arası YHT az gelir. Belki Samsun-Trabzon yaparsın Sinop'tan başlatırsın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Çrş, 2009 00:29

Mehmet Kasım yazdı:Sadece Sinop için değilde bütünleşik bir Karadeniz Sahil Boyunca bir YHT sistemi olursa Sinop'tan geçebilir. İstanbul-Karadeniz YHT Hattı, bütünsahil illerinden geçer. O zaman fizıbıl olur. Ama tek başına Sinop-Samsun arası YHT az gelir. Belki Samsun-Trabzon yaparsın Sinop'tan başlatırsın.
Evet, karadeniz otoyolu yapana kadar Karadeniz demiryolu yapılsa idi, bırak YHT sini adam gibi bir konvansiyonel hat olsa idi o bile iş yapardı, tabii önce Ulusoy u razı etmek lazım :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 01:44

E, Sinop-Samsun da ilişkisiz bir kuyruk kalamaz elbet. Zaten YHT tekniği böyle özerk olmaz, hani şu eski zamandaki gibi "İstanbul'da otoban var; bir de Adana'da var" dercesine. O ana akslardan uzanabilir bir sistem sadece, yani ana akslara "doğru" değil, "onlardan" uzatılmalı. Ama Karadeniz bölgesi (biiirçok bölge gibi) tamamen bu şeylerden yoksun. Olamaz ki!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Prş, 2009 10:12

ULUSOYU ASALIM DEMİRYOLLARINI YAPALIM. YHT'de değil normal hat yapılsın yeter.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Nis Prş, 2009 11:50

Ulusoy şirket. Böyle durumlarda bence konsesyon vererek de çalışmak mümkün. Burada otobüs hatlarını (şehirdışı) tren işletmesine ait olan bir şirket yapıyor. Ama bazı yerlere ve yerlerde de öäzel şirketlere konsesyon veriliyor. Freiburg'ta meselâ, yanılmıyorsam, 23 numara şehir hattı şehrin toplu taşım şirketi VAG tarafından işletiliyor. Paralel olarak 7200 ve 7206 numaralı kent dışı hatlar, DB tren şirketine bağlı olan Südbaden Bus (SBG) tarafından işletiliyor. Ama, o hatlarda da bazen, bilhassa 7206'da (numaralar manyak, üç rakkamlı yapılacak, hâlâ beceremediler, işte bu çok eski zamandan, tüm Almanya'yı saran tren-otobüs hat numaraları sayesinde, ama bari sistem var ;-) ) Sexau köyünden bir özel şirket, Omnibusverkehr Schumacher (OVS), otobüsleri çalıştırıyor. Hepsi konsesyon meselesi.

He, unutmadan, şu 23/7200 paralelliğin özelliği, Freiburg'ta sanayi bölgesinde paralel işlemeleri, biri bir yere kadar, biri daha da ötesine. 23'ü bekleyen (pik hat) ötekilerine de lûtfen binsin diye de söyleniyor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Nis Cmt, 2009 09:54

Samsun Hattı Çorum üzerinden gidecek. Ankara-Kırıkkale arası ortak hat olarak kullanılacak demiştik. Haritası da burada. Biraz yamuk.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Cmt, 2009 11:00

Sanki ortak hat kullanmak çok özel ve plân dışıymış gibi yapmayalaım ama. İyiki öyle. İşte ağ gereeeeeeek. Sadece metroda değil. Ya, şu an cumhuriyetin kuruluş dönemindeki devrimler ve plânlar hakkında önemli bir kitap okuyorum da, eyvah eyvah eyvah ... istenen neydi, olan n'oldu! Anspruch & Realität deriz biz. Çok fena, ÇOK!

B. Alabay
En son alabay tarafından 13 Nis Pzt, 2009 13:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Ağ mı, ortak mı?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Pzr, 2009 11:13

YHT hatlarında bazı akslar orak kullanılacak. Ağ denir mi bilmiyorum ama bazı örnekler vereyim. Mesela Ankara-Polatlı arasını 4 hat ortak kullanacak.

1-Ankara-İstanbul

2-Ankara-Konya

3-Ankara-İzmir

4-Ankara-Bursa

Aynı şekilde Ankara-Kırıkkale arası da 3 hatta ortak kullanılacak.

1-Ankara-Sivas

2-Ankara-Kayseri

3-Ankara-Samsun



***Başar devrim tarihini okuyorsun ya, hedeflenen neydi ne oldu demişsin. Kimbilir belki hedeflenen şimdi olandır. Kimin hedeflediği ve kimin hedeflediğini zannettiğin önemlidir. İkisi arasındaki farkı çözdüğün an şimdi olanı da çözersin.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön