tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Pzt, 2010 11:18

Esat yazdı:
TCDD, Aliağa-Menderes hattı Hızlı Tren Projesi kapsamındaki 80 kilometrelik hat üzerinde yer alan ve bugüne kadar yüzlerce kişinin ölümüne neden olan 24 hemzemin geçidin, araç ve yaya trafiğine kapatılması için Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı’na yazı gönderdi.

Geçen Eylül’de Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) hemzemin geçitlerin kademeli olarak kapatılmasına karar vermişti. TCDD’den gelen yazı üzerine İzmir Büyükşehir Belediyesi, trafiği olumsuz etkilemeyecek şekilde hemzemin geçitlerin sırayla kapatılabilmesi için planlama başlattı.

İşte iptal edilecek geçitler
İl genelinde iptal edilecek 24 hemzemin geçidin arasında yaklaşık üç ay önce 4 gencin trafik kazasında yaşamını yitirdiği Çınarlı Hemzemin Geçidi de yer alıyor. Karara göre, Çınarlı Karakolu önünden geçen ve Ağaçlı Yol’a doğru giden hemzemin geçit kapatılacak, karakoldan hemzemin geçite kadar olan alan, çıkmaz sokak haline dönüştürülecek.
Menemen’de 2, Koyundere’de 3, Ulukent’te 4, Çiğli’de 3 hemzemin geçit kapatılacak. Şemikler, Demirköprü, Alaybey, Çınarlı, 1517 Sokak, Zeytinlik, Gürçeşme’de 2, 1433 Sokak ve Gaziemir’de 3 hemzemin geçit de tarihe karışacak. Hemzemin geçitlerin kapatılmasıyla yaya ulaşımları alt ve üstgeçitlerle, araç geçişleri ise bazı yerlerde köprülerle sağlanacak. Hemzemin geçitlerin kapatılma işlemi, kademeli olarak gerçekleştirilecek.
http://www.milliyet.com.tr/Ege/HaberDet ... 392&PAGE=1

Bu haberde de Hızlı Tren hattı demiş, fakat daha öncede yazdığım gibi DLH sadece demiryolu hattının revizyonu olarak tanımlıyor olayı, ne projeler arasında ne yapılan işler arasında İzmir e hızlı tren görünmüyor? Başlığı değiştireceğim.
aliağa-menderes hattı bakanlıkla belediyenin ortak kurduğu İZBAN adlı şirketin yaptığı bir iş. 80 km'lik hızlı tren hattı. Başlıktaki Ankara-İzmir ise bambaşka bir proje. Manisa, Uşak, Afyon, Poatlı aksından Ankara'ya ulaşacak. Kısa bir sürede ulaşımı sağlayacak proje. Şu anda İzmir-Ankara arasında demiryolu var ama Balıkesir ve Kütahta üzerinden dolanıyor ve olukça zaman alıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzt, 2010 11:24

Hızlı tren hattımı banliyö hattımı? İzban ın hızlı tren işletme lisansı varmı? Ne bileyim biraz muallak bir konu. Başlıklar karıştı diyorsun yani. Ama benim sorum zaten başlık ile ilgiliydi, yani DLH nın sitesinde de İzmir e hızlı tren hattı projesi yok. Demek ki öyle bir şey yok :) senin verdiğin video linki vardı benim siteye yüklediğim, işi yapan firmada hatta demiryolu hattı revizyonu diyor. Bence bilgiler netleştirilmeli.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Cmt, 2010 20:20

Esat yazdı:Hızlı tren hattımı banliyö hattımı? İzban ın hızlı tren işletme lisansı varmı? Ne bileyim biraz muallak bir konu. Başlıklar karıştı diyorsun yani. Ama benim sorum zaten başlık ile ilgiliydi, yani DLH nın sitesinde de İzmir e hızlı tren hattı projesi yok. Demek ki öyle bir şey yok :) senin verdiğin video linki vardı benim siteye yüklediğim, işi yapan firmada hatta demiryolu hattı revizyonu diyor. Bence bilgiler netleştirilmeli.
Aliağa Menderes bence banliyö hattıdır. ama hızlı tren diyorlar. sanırım ankara hattı ile bir yerlerde kesişiyor. aliağa menderes hattının bazı istasyonları ortak. bu marmaray tipi bir iş. banliyö modernizesi.


İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kent içi ulaşımda çığır açacak ulaşım projesinde kasım ayı bereketi yaşanıyor. 80 kilometrelik Aliağa-Menderes hattının metro standartlarına çıkarılması amacıyla yürütülen ve adım adım mutlu sona doğru ilerlenen proje için bu ay içinde 4 adet ihale gerçekleştirilecek. İzmir’in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa – Menderes Raylı Sistem Projesi’nde kasım ayı bereketi 6 Kasım’da 120 milyon Euro’luk kredi anlaşmasının imzalanmasıyla başladı. Alınacak 99 vagondan oluşan 33 adet banliyö elektrikli tren seti için imzalanan sözleşme ile bu önemli ulaşım projesi kasım ayına hızlı bir tempo ile girildi.

Aliağa Menderes arası İzmir Banliyö Sistemini Geliştirme Projesinin hızlı temposu kasım ayı içinde yapılacak 4 adet ihale ile sürecek. Önce 14 Kasım’da projenin 8. etabının 2. kısmı olan Cumaovası İstasyon, Depo Alanı ve Kısmi Alt Geçit inşaatının ihalesi gerçekleştirilecek. İhale kapsamında; alt bilet holü, yürüyen merdiven ve engelli asansörlü istasyon binası, TCDD ve banliyö peronları, hemzemin geçitte kısmi karayolu alt geçidi ile depo sahasında 5 hatlı banliyö treni depolama tesisleri yapılacak.

Ardından 16 Kasım’da 7. etabı kapsayan mevcut TCDD istasyonlarının yenilenmesi için yapım ihalesi gerçekleştirilecek. Bu kapsamda da Aliağa, Biçerova, Menemen, Hatundere, Ulukent ve Egekent 2 ’deki mevcut TCDD istasyonlarının bakım onarımı, ilave tesisler ile yürüyen merdiven ve engelli asansörleri yapılacak.

28 Kasım’da ise İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi 1. Etaba ait Ağır Hizmet Tipi Yürüyen Merdiven ve Hidrolik Engelli Asansörleri Temini ve Montajı Yapım İşi ihalesi gerçekleştirilecek. Bu ihale ile Salhane, Turan, ESBAŞ, Gaziemir Semt Garajı, Sarnıç ve Koşu İstasyonları için yürüyen merdiven ve hidrolik engelli asansörleri temin edilecek.

Kasım ayının son ihalesi de İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi 1. Kısım (2,3 ve 4. Etap) İstasyonlarına Enerji Temini için Kablolu ENH Yapım İşi için gerçekleştirilecek. 30 Kasım’da gerçekleştirilecek olan enerji ihalesi ile Karşıyaka ve Şirinyer Tüneli ile Kemer ve İnkılap İstasyonlarına elektrik sağlanacak.

Kuzeyde 22, güneyde 10 istasyon bulunacak

İzmir'in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye'deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa - Menderes hattı projesi ile kentin bir ucundan diğer ucuna 86 dakikada ulaşılacak. Projenin Aliağa-Alsancak arasında 57 kilometreden oluşan kuzey hattında 22 istasyon yer alacak. Bu mesafenin 60 dakikada kat edilmesi öngörülüyor. Alsancak-Cumaovası arasındaki 22 kilometre uzunluğundaki güney hattında ise 10 istasyon bulunacak. Bu mesafenin de 26 dakikada kat edilmesi planlanıyor.

80 kilometrelik hatta çalışmalar tamamlanıp hizmete alındığında kentin kuzey-güney aksı süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak. Aliağa-Menderes hattında günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor.

PROJE TAMAMLANDIĞINDA NELER OLACAK ?

* Aliağa – Menderes arasında çalışacak metro ile konut ve sanayi bölgeleri birbirine bağlanacak. Günde 550 bin, yılda 165 milyon yolcu taşınacak.
* İnşa edilmekte olan karayolu alt, üst ve yaya geçitleri ile kentsel alanlarda trafik rahatlayacak, kazalar azalacak.
* Özel araç kullanımı azalacak, kent merkezinde motorlu taşıt kaynaklı hava kirliliği azalacak, hava kalitesi yükselecek.
* Kentin Aliağa –Torbalı – Atatürk Organize ve ESBAŞ gibi sanayi bölgeleri birleşecek.
* Sanayi bölgeleri ile konut alanlarını birbirine bağlayacak proje tamamlandığında 80 km.lik hatta seyahat süresi toplam 86 dakikaya inecek.
* Hattın işletime alınması ile birlikte kent merkezinde toplu ulaşımda kullanılan 300’ü aşkın otobüs gereksiz hale gelecek. Bu otobüsler, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yeni bağlanan ilçe ve beldelere kaydırılacak.

Yapılan Çalışmalar

1.etap
İstasyonlar: Sarnıç, ESBAŞ, Semt Garajı, Koşu, Salhane ve Turan İstasyonları
Karayolu Geçitleri: Sarnıç Karayolu Üst Geçidi, GedizKarayolu Alt Geçidi
1. etap kapsamında Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt geçidi tamamlanarak trafiğe açıldı. Diğer inşaatlar da planlandığı gibi sürüyor.

2.etap
Karşıyaka tüneli ile Alaybey-Karşıyaka-Nergiz İstasyonları olmak üzere 3 adet yer altı; yer üstünde de Naldöken İstasyonu yapılıyor. İnşaatlar planlandığı gibi sürüyor.

3.etap
Şirinyer Tüneli ile İstasyonu inşaatını kapsıyor. İnşaatlar planlandığı gibi sürüyor.

4.etap
Kemer İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi inşaatları planlandığı gibi sürüyor.

5.etap
İstasyonlar: Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonu
Karayolu Geçitleri: Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ve Adliye Karayolu Üst Geçidi
İnşaat çalışmaları planlandığı gibi sürüyor.

6.etap
İstasyonlar: Şemikler, Mavişehir, Atasanayi ve Bayraklı İstasyonu
Karayolu Geçidi: Bayraklı Karayolu Üst Geçidi
İnşaat işleri planlandığı gibi sürüyor.

8. etap
Çiğli’de yaklaşık 20.000 metrekare kapalı alanlı toplam 77.000 metrekarelik depo alanı ve atölye tesisleri yapılıyor. İnşaat çalışmaları planlandığı gibi sürüyor.
http://www.izmir.bel.tr/news_arsiv_det. ... 3&nID=4333

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Prş, 2011 23:35

Ankara - İzmir YHT hattı TCDD sitesinde halen planlanan hatlar arasında görülüyor ama bazı haber kaynaklarında proje ile ilgili haber vardı. Şimdi seçim öncesi biraz manidar bir haber tabii :) daha öncede yazmıştım bu başlık açıldığında bahse konu olan hat YHT hattı değil, hala başlığı bölmedim ama değil. Ama YHT olarak projelendirilirken şöyle denebilir "Nasıl olsa burayı modernize ettik, nasıl olsa biz trenleri 220 km/s den hızlı da işletmiyoruz, birleştirelim gitsin" yani kendi ülkemin bir insanı olarak böyle düşünürdüm :D

Her ne ise ben gördüğüm haberi vereyim

http://www.haber7.com/haber/20110526/An ... oluyor.php
Manisa üzerinden İzmir'e ulaşılması durumunda 663, Kemalpaşa üzerinden yapılması halinde ise 624 kilometre uzunluğa sahip olacak Ankara-İzmir YHT hattı, seyahat süresini 3 saat 50 dakikaya indirecek.
Çift hat olarak, en az 250 kilometre hıza uygun yapılacak hatta 13 tünel, 13 viyadük, 189 köprü bulunacak.

TCDD Genel Müdürlüğü'nün 2015 yılında hizmete sunmayı planladığı Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir YHT hattının tamamlanmasıyla 6 milyona yakın yolcu taşınması öngörülüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 14:08

daha öncede yazmıştım bu başlık açıldığında bahse konu olan hat YHT hattı değil, hala başlığı bölmedim ama değil. Ama YHT olarak projelendirilirken şöyle denebilir "Nasıl olsa burayı modernize ettik, nasıl olsa biz trenleri 220 km/s den hızlı da işletmiyoruz, birleştirelim gitsin" yani kendi ülkemin bir insanı olarak böyle düşünürdüm
modernize ettik derken kastettiğin nedir? ankara-izmir mevcut demiryolu eskişehir ve balıkesirden geçiyor. modernize edilse bile çok dolaşan bir güzergah.

bu başlıktaki yht projesi ise afyondan. polatlı afyon ihaleye çıkacak. hükumetin denizlere inme politikaları kapsamında

http://www.rayturk.net/?p=28513

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 14:59

O senin bahsettiğin daha ihaleye çıkacak olan yht hattı doğru ama bu başlığın en başında bahsedilen animasyonları falan verilen iş yht işi değil, mevcut hattın iyileştirilmesi ben orada ona dokundurmak istemiştim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 17:20

Esat yazdı:O senin bahsettiğin daha ihaleye çıkacak olan yht hattı doğru ama bu başlığın en başında bahsedilen animasyonları falan verilen iş yht işi değil, mevcut hattın iyileştirilmesi ben orada ona dokundurmak istemiştim.
tren yolu yenilemesi ile ilgili animasyon nerede? başlıktaki animasyon yht animasyonu. sıfırdan yapılacak.

komik bi şey söylüym mi? bu izmir yht ile ilgili linkteki makale dün 536 kişi tarafından okunmuş. haberlerin başında da değil ama gugıl aramlarında millet deşiyor bunu galiba. enteresan geldi bana. her gün zrvede.

http://www.rayturk.net/?p=7532
Proje güzergahı, Ankara-Polatlı arasındaki 70 km’lik kısımda Ankara-İstanbul ve Ankara-Konya Hızlı Tren Hatları ile ortak kullanılacak olup Ankara-Polatlı arasında toplam 3 farklı hızlı tren hattı geçecektir. Muhtemel bir Ankara-Eskişehir-Bursa Hızlı Tren Hattıyla bu etapta toplam 4 farklı işletme olacaktır. Bursa-İzmir Hızlı Tren düşünceleride masada bulunmaktadır.
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 19:19

Valla Mehmet ben bu yazıları ilk buraya yazdığında gerek DLH da gerek UBAK ta her yerde bu projeye bakmıştım hiçbirinde YHT yazmıyordu, mevcut demiryolunun yenilenmesi idi, hatta bir kaç kere somuştum sitede de eminmisiniz diye, cevap alamamıştım sanırım, neyse bugün sünnet yarın deniz, yht ye terfi etmiş olsun, bence sorun yok. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 21:04

YHT diye adlandırma yeni çıktı tabi. 2 sene öncesine kadar yht tabiri yoktu. hızlandırılmış tren ile hızlı treni aynı lanse eden medyadan bir yanlışlık sanırım.

neyse. polatlı afyon arası öncelikli olarak ihale edilecekmiş. hemde yakında. arada çok mesafe yok. polatlının 20 km güneyine kadar konya le aynı hattı kullanacaklar. istermisiniz 2017'de ankara-afyon yht hizmete açılsın. o zamana kadar ankara-sincan arası da biter. rahat rahat işletme yapılır.

Resim

Resim

Resim

Resim

http://www.rayturk.net/?p=7532

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 21:10

Mehmet şu resimleri bir zahmet siteye yükle ya da eskisi gibi link ver abi sadece, sayfalar alıyor başını gidiyor bir halt anlaşılmıyor, kusura bakma ama sitemizin imkanları kısıtlı biraz yoruyoruz sizleri :)

İkincisi MEDYA YANLIŞ BİLGİLENDİRMESİ falan değil, bizzat UBAK ve DLH bilgilendirmesi o animasyonun yayınlandığı yer de yazan ifadelerdi söylediklerim ha şimdi değiştirmişlerse bilemem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ağu Çrş, 2011 12:46

resimler eklenmiş ya. bi tanesini resim yerine alıntı butonuna tıklamışım o yüzdendir. şimdi düzelttim. yoksa başka bir şey mi?

http://www.rayturk.net/?p=28599

YHT 2015 MAP

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Prş, 2011 09:13

http://www.rayturk.net/?p=29078

güzergah animayonu. dağlardan taşlardan, nehirlerden tünellerden geçen hattın videosundan aldığım resimler.

ilk 10 resmi koyabildim daha. video uzun. devamı da gelecek. örnek bir resmi koyuyorum.

Resim

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön