tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Cmt, 2009 20:08

Ankara-İstanbul YHT Projesinin Polatlı İstasyonundan başlayan proje Afyon, Uşak ve Manisa'dan geçecek.

Videosu burada.

http://www.dlh.gov.tr:7778/BysWEB/faces ... gelik1.css

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzr, 2009 04:14

Hizmet verdik mi tam verelim bari, buyrun videosu da benden.

http://www.youtube.com/watch?v=r6NuYuLHOR8

:)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Pzr, 2009 09:32

Müzik rezalet! ;-)
Baktım da, kapıdan garip garip bana baktılar ...

Hat, sanki Almanya'ymiş gibi görünüyor, çok hoş.
Ama beni ilgilendiren bir şey var, orada bir ırmak görünüyor ... o hiç su baskını durumuna gelmez mi? Gelirse, ray zedelenmeleri olmaz mı? Burada "Unterspülung" dedikleri olabiliyor ... sözlükte bulamadım, rayın altındaki zeminin kayması.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzr, 2009 11:27

Ben doğru düzgün izlememiştim, şimdi sen diyince baktım. Bu animasyon muhtemelen gerçeğe yakındır o suyu oraya iş olsun diye koymamışlardır, ve hakikatten su hemen ray hattının yanında.

Herhalde böyle büyük bir iş yaparken o suyun sel ya da taşkın olmasını bir kenara bırak, normalde zaten hatta zarar vermesi söz konusudur, toprağın içinden meydana gelen sızmalar ile orada sürekli çökmeler olabilir, bence bunun önlemi alınacaktır, yani bu konuda ülkemizde bilgi seviyesi düşük değil, hatta belki başkalarının teknolojileri nedeni ile öngörmedikleri şeyler bile düşünülebilir ama işte demişsin ya "Hadi canım sende" olayı olmamalı :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Nis Pzr, 2009 12:00

http://www.suyapi.com/page.php?ID=69

Müşavirlik firmasının sitesinden.


Ankara - İzmir Demiryolu
Etüt, Proje ve Mühendislik Hizmetleri
İdare T.C. Ulaştırma Bakanlığı,
DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü
İş Ortağı Yüksel Domaniç Müh. Müş. Ltd. Şti.
Finansman Yerel Kaynak
Hizmetlerin Süresi

2004 – 2006

Projenin Kısa Açıklaması :

600 km uzunluğundaki Ankara – Polatlı – Afyon – İzmir demiryolu hattına ait etüt proje ve mühendislik hizmetleri.

* 600 km uzunluğundaki çift hatlı demiryolu güzergahının; Fizibilite Etüt Raporu ve ÇED Raporunun hazırlanması,
* 600 km demiryolu güzergahının 1/2000 ölçekli fotogrametrik haritalarının hazırlanması,
* 600 km demiryolu güzergahının her türlü zemin etütlerinin yapılması (13 adet tüneller dahil),
* Kesin Proje kapsamında; güzergah plan ve profillerinin hazırlanması, hidrolik ve hidrolojik etütlerin yapılması, drenaj projeleri, platform projeleri, bağlantı yolu projeleri ve enkesit çizimlerinin hazırlanarak toprak hacimlerinin hesaplanması,
* Büyük ve Küçük sanat yapıları projeleri kapsamında; 13 adet viyadük, 13 adet tünel, 211 adet köprü, 297 adet alt ve üst geçit köprüsü, 865 adet kutu menfezin kesin projelerinin hazırlanması,
* 600 km demiryolu güzergahının üst yapı ve tel çit projelerinin hazırlanması, projelendirilmesi,
* 21 adet istasyon tesisinin projelendirilmesi,
* 600 km demiryolu güzergahının sinyalizasyon, elektrifikasyon ve telekomünikasyon projelerinin hazırlanması,
* 600 km demiryolu güzergahının kamulaştırma planlarının hazırlanması,
* Güzergahın yapımına esas ihale dosyalarının kapsamında

Hizmetlerin Kapsamı :

* Fizibilite Etüdü
* Kesin Projelerin hazırlanması
* Teknik şartnamelerin hazırlanması
* İhale dokümanlarının hazırlanması

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzr, 2009 12:05

* Kesin Proje kapsamında; güzergah plan ve profillerinin hazırlanması, hidrolik ve hidrolojik etütlerin yapılması, drenaj projeleri, platform projeleri, bağlantı yolu projeleri ve enkesit çizimlerinin hazırlanarak toprak hacimlerinin hesaplanması,
Bu kısım cevabı veriyor bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 10:06

Video'da Uşak ile Manisa arasını gösteriyor. Sanırımbu bölümlerin uygulama projesini tamamlamışlar. Diğer kısımlar ya devam ediyor yada videosunu yapmamışlar. Uşak-Ankara arası videoda yok çünkü.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Cmt, 2009 15:17

Bu hat Afyon'dan geçiyor. Ankara-Afyon arası 256 km. Ankara-Polatlı arası zaten YHT yapılmış durumda dersek geriye 230 km civarında mesafe kalıyor.

Eskişehir-Afyon arası ise 144 km. Ve Ankara-Eskişehir açılmış durumda. Acaba Ankara-İzmir hattı Eskişehir-Afyon bağlantısı sağlanarak yapılsa daha karlı olmaz mı? 100 km daha az para harcanacağından daha ekonomik olur. Bu 100 km'lik kısmı Afyon-Antalya bağlantısına ayırırsak daha kazançlı çıkabiliriz.

Önerim bu: Ankara-Eskişehir-Afyon-İzmir:
Resim

Afyon-Antalya bağlantısını yaptığımız zaman otomatikman Antalya-İstanbul hattı yapmış oluyoruz. Bir taşla 3 kuş vuruyoruz.

Resim

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 02 Eyl Çrş, 2009 22:08

Eskişehirden gitmesi bence de daha mantıklı, daha çok yolcu bulunur ve İstanbul aktarması yapılabilir projenin geçtiği yerler görece daha boş, ara yolcu bulunmaz. Belki de sebebi Ankara Garı'nı dağıtma merkezi olarak kullanmak olabilir, sonuçta Türkiye'nin en büyük garı olacak yerin boş kalması doğru olmaz diye düşünüyor olabilirler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Prş, 2009 08:34

Afyon-İzmir arasına hızlı hat yaparak İzmir-Ankara bağlanmış olur. Maliyet açısından çok önemli bir şey. Aynı şekilde Afyon-Antalya arasına da hızlı hat yapılabilirse 2 konu birden hallolur. İzmir-Eskişehir arasında da hızlı tren yolculuğu talebi olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Sal, 2009 23:52

Pardon ama bir şey soracağım, bu projenin Hızlı Tren Projesi olduğuna eminmiyiz? Youtube dan bana ulaşan birisi bu proje hakkında soru sormuştu, biraz dikkatlice bakındım ama hiçbir yerde yani bu işin kaynağı sitelerde proje için Hızlı Tren Projesi demiyor ki biz neden buna böyle isim verdik? Bana daha çok mevcut demiryolunun iyileştirilmesi projesi gibi geldi şimdi bakınca, eğer öyle ise ismini değiştirelim başlığın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzt, 2010 11:07

TCDD, Aliağa-Menderes hattı Hızlı Tren Projesi kapsamındaki 80 kilometrelik hat üzerinde yer alan ve bugüne kadar yüzlerce kişinin ölümüne neden olan 24 hemzemin geçidin, araç ve yaya trafiğine kapatılması için Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı’na yazı gönderdi.

Geçen Eylül’de Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) hemzemin geçitlerin kademeli olarak kapatılmasına karar vermişti. TCDD’den gelen yazı üzerine İzmir Büyükşehir Belediyesi, trafiği olumsuz etkilemeyecek şekilde hemzemin geçitlerin sırayla kapatılabilmesi için planlama başlattı.

İşte iptal edilecek geçitler
İl genelinde iptal edilecek 24 hemzemin geçidin arasında yaklaşık üç ay önce 4 gencin trafik kazasında yaşamını yitirdiği Çınarlı Hemzemin Geçidi de yer alıyor. Karara göre, Çınarlı Karakolu önünden geçen ve Ağaçlı Yol’a doğru giden hemzemin geçit kapatılacak, karakoldan hemzemin geçite kadar olan alan, çıkmaz sokak haline dönüştürülecek.
Menemen’de 2, Koyundere’de 3, Ulukent’te 4, Çiğli’de 3 hemzemin geçit kapatılacak. Şemikler, Demirköprü, Alaybey, Çınarlı, 1517 Sokak, Zeytinlik, Gürçeşme’de 2, 1433 Sokak ve Gaziemir’de 3 hemzemin geçit de tarihe karışacak. Hemzemin geçitlerin kapatılmasıyla yaya ulaşımları alt ve üstgeçitlerle, araç geçişleri ise bazı yerlerde köprülerle sağlanacak. Hemzemin geçitlerin kapatılma işlemi, kademeli olarak gerçekleştirilecek.
http://www.milliyet.com.tr/Ege/HaberDet ... 392&PAGE=1

Bu haberde de Hızlı Tren hattı demiş, fakat daha öncede yazdığım gibi DLH sadece demiryolu hattının revizyonu olarak tanımlıyor olayı, ne projeler arasında ne yapılan işler arasında İzmir e hızlı tren görünmüyor? Başlığı değiştireceğim.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön