tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eyl Cmt, 2012 23:51

-------------------------------------------------------------------------------------
Bakan Yıldırım, Hızlı Tren Hattı Çalışmalarını İnceledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Bakan Yıldırım, "Her şey yolunda giderse hedefimiz, Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda, en geç 2016'nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda yapılacak olan gar binasının yerini tespit etmek için helikopterle Sivas’ı gezen Bakan Binali Yıldırım, Yıldızeli ilçesinden geçen tünele gelerek çalışmaları yerinde inceledi.

Burada açıklamalarda bulunan Bakan Yıldırım, Yüksek Hızlı Tren ile seyahatin 10 saatten 2 saate ineceğini kaydetti. Çalışmaların zor coğrafyada olduğunu ifade eden Bakan Yıldırım, “Bulunduğumuz yer Sivas’tan önceki son tünelidir. 2 bin 200 metrelik bu tünelin yaklaşık bugüne kadar bin 600 metresi tamamlanmış durumda. Geri kalan kısmında çalışmalara devam ediyoruz.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu hattı 406 kilometredir. 200 kilometrelik bir kısalmadan bahsediyoruz. Bu da seyahat süresinin 10 saatten 2 saate inmesi anlamına geliyor. Baktığınız zaman Ankara'ya proje bittiğinde 2 saatte gidebileceksiniz. Bu ne anlama geliyor; Erzincan'a kara yoluyla gittiğiniz süre kadar Ankara'ya Yüksek Hızlı Tren ile gideceksiniz.

Helikopterden güzergahın Yıldızeli’nin biraz daha batısına kadar gittik, çalışmaları havadan da inceleme fırsatı bulduk. 406 kilometrelik hattın 68-70 kilometresi tamamen tünel. 53 adet ama farklı farklı uzunlukta, en uzunu 5 buçuk kilometre olmak üzere toplam 68 kilometre tünellerin boyu.

Bunun yanı sıra viyadükler de var. 51 adet de viyadük var. 51 adet viyadükün toplam miktarı 30 kilometre. 400 kilometrelik hattın dörtte biri tünel ve viyadük. Ne kadar zor bir coğrafyada çalıştığımızı takdir edersiniz.

Bu hatta çalışma yapılmayan tek yer bu tünelden sonra Sivas şehir merkezine gidinceye kadar olan kısımdır. Onun da ihalesi yapıldı. Yakında orada da çalışma başlayacak bir kaç ay içerisinde.

Hattın 150 kilometresi üst yapı, ray döşeme, elektrik hatları ve sinyal için hazır hale geldi.

Geriye kalan 250 kilometrelik kısımda da özellikle Kırıkkale-Ankara arasında çalışmalar bundan sonra yoğunlaşacak. Çünkü en zor bölge, en zor geçişler orada. Belki de dünyada ayak yüksekliği en fazla olan viyadükler bu hat üzerinde yapılacak. Çok ciddi bir mühendislik gerektiriyor. 92 metre ayak yüksekliği var. Oldukça önemli bir yapı. Bu kadar yüksekten 80-90 metre deyince, bunu böldüğünüz zaman 30-35 katlı bir bina yüksekliğinde, üstünden bir tren geçecek anlamına geliyor. Zor bir proje ama zor olması bir şey ifade etmiyor.

Yeter ki Sivaslılar, hemşehrilerimiz, vatandaşlarımız Sivas-Ankara, Sivas-İstanbul, Sivas-Eskişehir, Sivas-Konya, Sivas-İzmir gibi birçok vilayete konforlu, rahat bir seyahat yapma imkanına sahip olsun. Her şey yolunda giderse, herhangi bir olağanüstü durum olmazsa hedefimiz, Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda, en geç 2016'nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar” ifadelerini kullandı.

Ayrıca projenin Erzincan, Erzurum ve Kars’a kadar devam edeceğini dile getiren Bakan Yıldırım, “Yoğunlaşmamız Sivas üzerine. Eskişehir-İstanbul arasını da önümüzdeki sene inşallah tamamlamayı hedefliyoruz. Diğer yandan Bursa-Eskişehir-İstanbul arası başladı. Ankara-İzmir arasının Ankara-Afyon kesiminin ihalesi yapıldı.

Hızlı tren ağıyla yavaş yavaş ülkemizi batıdan doğuya, kuzeyden güneye Ankara merkez olmak üzere örmeye başlıyoruz. Bu konuda bugüne kadar bin 100 kilometre civarında bitmiş hattımız var. Devam eden miktarda zannediyorum 3 bin kilometrenin üzerinde çalışma var. Amacımız Osmanlı'nın, Selçuklu'nun ve modern Türkiye Cumhuriyeti'nin başkentlerini birbiriyle hızlı tren hattıyla bağlamaktır” dedi.

Bakan Yıldırım’ın incelemelerine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk ile AK Parti Sivas Milletvekili Hilmi Bilgin de eşlik etti.

http://www.haberfx.net/bakan-yildirim-h ... ri-589852/
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eyl Sal, 2012 11:25

Sivas Gar'ının şeklinin şemalinin Sivas halkına 4 farklı alternatif içinden birini seçerek soruluyor olması ilginç geldi. İstanbul ve Ankara için hiç böyle bir fikir ortaya atılmadı. İstanbullular ise sadece vapurun dış şeklini bir de olur olmaz her defasında otobüs rengi seçtiler.

Ayrıca Müsteşar Habip Soluk'u tebrik etmek lazım; bu haberden anladığım kadarıyla Sivas'ın hem karayollarını hem de demiryollarını abad etmiş durumda. Böyle yatırım hırsı ve icraatların neticeleri geçmişte bir bakana bile nasip olmazdı.

------------------------------------------------------------------------------------
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı hemşehrimiz Habib Soluk, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında yapılacak gar binasıyla ilgili projeye Sivas halkının karar vereceğini söyledi.
Soluk, gazetemize yaptığı açıklamada, Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında kente yapılacak olan gar binasıyla ilgili 4 adet projenin olduğunu belirterek, “Projelerin hepsi birbirinden farklı. Bu projeleri Sivas halkının beğenisine sunacağız ve en çok kabul gören projeyi inşa edeceğiz” dedi.
Yüksek Hızlı Tren projesinin Sivas için büyük bir kazanç olduğunu ve proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki yolculuk süresinin yaklaşık 2 saate düşeceğini ifade eden Soluk, Sivas halkının her şeyin en iyisine layık olduğunu söyledi.
Projenin tamamlanmasının ardından Sivaslıların konforlu bir seyahat yapma imkanı bulacağını dile getiren Soluk, olağanüstü bir durum olmadığı takdirde 2015 yılının sonuna kadar Ankara-Sivas hattını bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın Sivas ziyareti sırasında proje çalışmalarını incelediklerini ve hızlı tren garıyla ilgili 4 alternatif projeye baktıklarını da söyleyen Soluk, gar binası ve diğer tesislerin fikir projelerinin her birinin kendisine göre avantajları ve dezavantajları olduğunu söyledi.
Gar binasıyla ilgili projeler hakkında kararı Sivas halkının vermesini daha uygun bulduklarını dile getiren Soluk, “1 ay süreyle yeni bir internet sitesi açılacak ve 4 proje Sivas halkının beğenisine sunulacak. Hemşehrilerimiz 1 ay süreyle gerek gar yerini, gerekse alana yapılacak terminal binasını ve diğer tesisleri inceleme fırsatı bulacak. 4 alternatif projeyi hemşehrilerimiz değerlendirme fırsatı bulacak ve karar verecek. 13 Eylül’de Ankara Sivas Günleri programıyla projeleri beğeniye sunacağız. 1 ay sonunda hemşehrilerimizden elde ettiğimiz bilgiler, fikirler Devlet Demiryolları tarafından değerlendirilip nihai karar verilecek. Önemli olan proje Bakanlığımızın karar vermesi değil. Burayı Sivas halkı kullanacak ve karar verecek olanda Sivas halkıdır. Hemşehrilerimizin düşüncelerini ve fikirlerini bu noktada önemsiyoruz” dedi.
http://www.yeniulke.net/6644/karari_sivas_verecek_
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Sal, 2012 14:15

Enteresan, iyi tabii. Aslında bana kalsa garın yeri konusu halka sorulmalı derim :) hani denilebilir ya halk ne bilir, bende o zaman derim ki eh işte garın sadece resmini göstererek şeklen karar verdirmek ne kadar akıl işi ise, garın yapılması gereken yeri sormakta o kadar akıl işidir, adam ne bilir, kaç raya kaç perona sahip olursa ideal olur ya da trafik sağdanmı soldanmı işlesin, vatandaş garın şekline bakar, içinde ekstra bir şey varmı ona bakar. Gerçi site açıcaz demişler umarım o sitede kendilerine göre gördük dedikleri avantaj ve dezavantajlarıda bir şekilde gösterirler ki doğru karar verilsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2012 15:21

İnşaat ilerlemesi konusunda bilgiler biraz kıt olan işlerden birisi Ankara-Sivas YHT hattı, anca Bakan bölgeye gider ya da oradan geçerse ya da bölge milletvekillerinden birisi çalışıyor görünmek için iki demeç verirse bilgi sahibi olunuyor o da bilgi ise, yani uzaktan böyle görünüyor, yakından görünenleri de zaten alıp buraya koyuyoruz işte. Açıkçası güzergah olarak oldukça önemli buluyorum, yani bir doğu - batı YHT aksından söz edecek isek bu hat bunun önemli bir parçasını oluşturacak, bir an önce başarılı bir şekilde tamamlanıp hizmete açılmasını bekliyorum.
Ankara-Sivas arasını 3 saate indirecek hızlı tren projesinde, Yozgat-Sivas hattı ve Ankara-Kırıkkale-Yerköy kesiminin ihalesinin ardından Yerköy-Sivas altyapı çalışmalarda yüzde 90 oranında ilerleme kaydedildi. Ankara-Sivas hızlı tren projesi, 2016 yılında tamamlanması hedefleniyor.

TCDD’den üst düzey bir yetkili, ana güzergah çalışmalarının kazı, dolgu, alt temel tabakası, beton miktarı, kazı, tünel şeklinde devam ettiğini söyledi. Karayolu projesinin gündeme gelmesi nedeniyle Ankara-Yerköy hattı ihalesinin geciktiğini kaydeden yetkili, “Dolayısıyla karayoluyla, demiryolunun projeleri birbiriyle çakıştı. Ama bu sene ikinci kısmı ihale edeceğiz. Kırıkkale ile Yerköy arası düz bir alan, dolayısıyla orası daha hızlı gidecek. Ama Elmadağ’da biraz zorlanacağız. Sonuçta 2016 yılında hepsi bitecek” ifadelerini kullandı.
http://www.rayhaber.com/yhtde-yerkoy-si ... -90i-bitti

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Kas Prş, 2012 23:31

Sivas YHT Garı için anket yapıldı ama tuhaftır ki yapılacağı yer belli değil, yeri belli olmayan bina için neden anket yapıldı, anlamak zor.

-------------------------------------------------------------------------------------
Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) İstasyonu'nun yerinin henüz belirlenmediği öğrenildi. İstasyon Caddesi üzerindeki Gar binasının yanında bulunan TCDD Sivas Lojistik Müdürlüğü'nün bulunduğu alana yapılacağı ileri sürülen YHT İstasyonu için kesin bir yer tespitinin yapılmadığı öğrenildi. Daha önce istasyonun Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin karşısına yada havaalanına paralel bir noktaya yapılacağı konusu gündeme gelmişti.

2015-2016 yıllarında Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile buluşması hedeflenen Sivas'ta, YHT İstasyonu'nun yeri ile ilgili belirsizlik devam ediyor. Bu konuda bugüne kadar net bir açıklama yapılmazken, TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener'de, yer konusunun netleşmediğini belirtti.

Kentte heyecan ile beklenen YHT İstasyonu için hazırlanan 5 ayrı proje 1 ay süre ile kent halkının beğenisine sunulmuş, kentte yapılacak istasyonu halkın belirlemesi için anket yapılmıştı. Kısa süre önce sona eren anket sonuçlarının önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor. Kent halkı istasyon projesi ile birlikte istasyonun nereye yapılacağının da açıklanmasını istiyor.

"AÇIKLAMA YAPMADIM"
TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, hızlı tren istasyonunun yeri ile ilgili açıklama yaptığı yönündeki söylentilerin gerçeği yansıtmadığını belirterek, yer konusunun henüz netleşmediği yönündeki bilgiyi doğruladı.

Hızlı Tren konusundaki çalışmaların TCDD Genel Müdürlüğü Demiryolu Yapım Dairesi'nin yürüttüğünü belirten Şener, YHT çalışmalarının bölge müdürlüğü ile ilgili olmadığının da altını çizdi. YHT ve istasyonun yeri ilgili sık sık sorularla karşılaştıklarını belirten Şener, "bu bizim işimiz değil, bizim yer belirleme yetkimiz de yok" ifadelerini kullandı.

İstasyonun yeri ile ilgili bazı internet sitelerinde yer alan haber ve söylentileri değerlendiren Şener, YHT İstasyonu'nun yeri ile ilgili açıklama yapmadığını söyledi.

Şener şu şekil de konuştu:

"Ben açıklama yapmadım. Bu bizim işimiz de değil zaten. Her seferinde Hızlı Tren ile ilgili konular bölge müdürlüğümüze soruluyor. Biz, en uygun yerin burası olduğu yönünde kanaat bildiriyoruz sadece. Hızlı tren istasyonunun yeri ile ilgili kesinleşmiş bir şey yok. Bunu zaten Genel Müdürlüğümüz de, Demiryolu Yapım Dairesi yaptırıyor. Yani bizim işimiz değil bu. Hızlı tren ile ilgili konular bizim işimizin dışındaki konular. Demiryolu Yapım dairesinin yürüttüğü bir iş.

O bölgede (TCDD Sivas Lojistik Müdürlüğü'nün bulunduğu alan) bizim çok geniş bir alanımız var. Yani Demiryollarımızın istimlâk alanı olarak. Zaten bakanımız geldiğinde de konuşmuştuk buralar olabilir diye. Bizim yer belirleme yetkimiz yok" ifadelerini kullandı.

3 BÖLGE GÜNDEMDE

Edinilen bilgiye göre Sivas'a yapılacak olan YHT İstasyonu için 3 farklı bölge gündemde. Birinci bölge olarak YHT'nin kente giriş istikameti olan Sivas-Ankara karayolu güzergâhında havaalanına paralel bir alanın düşünüldüğü ileri sürülürken, ikinci bölge olarak ise şehirlerarası otobüs terminalinin karşısındaki bir bölgenin değerlendirildiği ileri sürülüyor.

YHT için en çok gündeme gelen alan İse Sivas Tren Garı'nın yan tarafında bulunan TCDD Sivas Lojistik Müdürlüğü'nün bulunduğu bölge.
Bulunduğu bölgenin kısmen de olsa gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülen istasyonun, mevcut yapılar ve işletmeler dikkate alındığında TÜDEMSAŞ ve çevresine, yani şehirlerarası otobüs terminaline yakın bir bölgede yapılması ihtimaline zayıf olarak bakılıyor.

Şehir merkezine yakın bir noktadan yay şeklinde geçeceği öğrenilen hızlı tren güzergâhı üzerine kurulacak olan tren istasyonunun etrafının gelişime açık olmasına öncelik verildiği öğrenildi.


HIZLI VE KONFORLU SEYAHAT

Sivas'ın Ankara ve İstanbul başta olmak üzere bu güzergâhlar üzerindeki il ve ilçeler ile ulaşımını oldukça hızlandıracak olan YHT projesinin tamamlanması ile birlikte Sivas-Ankara arasındaki ulaşım süresi 2 saat 39 dakika, Sivas-İstanbul arası seyahat süresi ise 5 saat 37 dakika olacak. Edinilen bilgiye göre Sivas-Ankara YHT Projesinde Yerköy-Sivas arasında 4 adet YHT istasyonu planlandı. Buna göre kurulacak Yerköy, Yozgat, Sorgun, Yıldızeli istasyonları Yerköy ile Sivas arasındaki mesafede hizmet edecek. Proje kapsamında yer alan istasyonların olup bina ve müştemilatlarının yapım işleri ayrıca ihale edilecek.
http://www.sivasinsesi.com/haber.aspx?id=39121
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Prş, 2012 23:37

kenanmar yazdı:Sivas YHT Garı için anket yapıldı ama tuhaftır ki yapılacağı yer belli değil, yeri belli olmayan bina için neden anket yapıldı, anlamak zor.
:) Sivasta boş arazi çok demek ki, yani bu projeyi nasıl olsa bir yere sığdırırız demişlerdir, ya da maalesef eleştirilerim(iz)de haklıyız, zaten seçilecek modelde yer de her şey belli ama bunu sadece bir kaç elit biliyor, gerisi fasa fiso, fasulyeden takılıyoruz :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 14:34

Bu başlıkta ilk mesajı 2008 de girmişiz ihale verildi diye. 5 sene geçmiş ama Sivas' a hala gelemedik. Bakanlık müsteşarı Sn. Habip Soluk yaptığı incelemeler sonunda hattın 2016 ya da 2017 de açılabileceğini söylemiş. Tabi ortaya 730 günlük bir zaman dilimi çıkıyor bu ifade ile :)
Hızlı tren çalışmaları kapsamında Akdağmadeni ilçesindeki şantiyede incelemelerde bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Habip Soluk, görevlilerden bilgi aldı. Soluk, burada yaptığı açıklamada Ankara - Sivas arası arazi olarak çok uygun bir yer olarak gözükse de tren güzergahları için zor bir arazi olduğunu belirtti. Soluk, "Bu kısımda 70 kilometre uzunluğunda tünel çalışmamız var. Bunların dokuz tanesi bulunduğumuz 49 kilometrelik alanda en büyük tünelimiz 5 bin 120 metre olarak bu alanımızda bulunuyor. İnşallah 2015 Mayısına Ankara Sivas arasındaki bu parçanın tamamlanması hedeflenmiştir. 2014 yılı içerinde bu hattın üst yapı ihalelerini yaparsak Ankara Sivas Hızlı Tren hattının 2016 veya 2017 yılında bitirmeyi hedefliyoruz." dedi.
http://www.zaman.com.tr/gundem_soluk-an ... 79253.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Çrş, 2015 15:53

Neredeyse unutacağımız projelerden birisi Yozgat - Sivas YHT inşaatı. Bugün bir haber gördüm, yeni bir şey yok, onlarda zaten unutulmasın diye yapmışlar haberi :)

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... aya-inecek
108 kilometrelik kesimde çalışmaların 3 ayrı kesimde devam ettiği ifade edildi. tamamlandığında Yozgat-Ankara arası ulaşımını 45 dakikaya düşürecek olan projeyle ilgili çalışmaların Kırıkkale-Yerköy, Sorgun-Akdağmadeni, Akdağmadeni-Yıldızeli arasında sürdürüldüğü, 850 milyon liraya ihale edilen projenin 2018 yılında tamamlanmasının planlandığı kaydedildi.
Aaa pardon yeni bir şey varmış 2018 yılında bitirilmesinin planlandığını okudum, bak bu yeni oldu benim için :) ya da bunu kesin unutmuşum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı İnşa Süreci

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Mar Sal, 2016 15:38

TCDD'ye bilet bakmaya girdiğimde gözüme çarptı.. 5.120 metre uzunluğunda YHT tüneli açılmış.. Ankara-Sivas YHT açılışı da 2018 sonuymuş..

http://www.tcdd.gov.tr/turkiyenin-en-uz ... ildi+h1372

Ankara-Sivas YHT Hattı 2018’de Hizmete Girecek…
Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi'nin maliyetinin Marmaray'dan daha fazla olduğuna dikkati çeken Yıldırım, şöyle konuştu: "Marmaray, dünyanın en prestijli ve en muhteşem projesi. Ama Ankara-Sivas YHT Projesi, Marmaray’dan daha pahalı bir proje. 7,5 milyarlık bir projeden söz ediyoruz. Marmaray ise 7 milyar lira. Sadece İstanbul’a yatırım yapılmıyor. Türkiye’nin her karış toprağında yollar, havaalanları, demiryolları gibi her türlü hizmeti hiçbir fedakârlıktan kaçınmadan gerçekleştiriyoruz. Bugün Amerika’da bile hızlı tren yok. İngiltere'de yok ama Türkiye’de hızlı tren hayali hükümetimiz döneminde gerçeğe dönüştü. Projeyi, inşallah 2018 yılının sonuna kadar bitireceğiz." dedi.

Sivas, Yüksek Hızlı Trene Bir Adım Daha Yaklaşıyor
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattıyla 603 km uzunluğunda olan mevcut demiryolu hattının 198 km kısalarak 405 km’ye düşeceğini vurgulayan Yıldırım, “Ankara-Sivas arasındaki seyahat süresi de 12 saatten 2 saate inecek.” dedi.

Yıldırım, yolun sadece 50 kilometrelik bölümde toplam 18 kilometre uzunluğunda 9 tünel olduğuna değinerek, şunları kaydetti:

"7 tane viyadük köprü var. 1 tane köprü var, boğaz köprüsü kadar uzunluğu var. Tamamı 2,5 kilometreyi buluyor. 2 tane aç kapa, kısa boyda 730 metre boyunda tünel var. Alt-üst geçit sayısı yollar tabii hızlı tren olunca hemzemin olmuyor. 16 tane alt-üst geçit var. 84 tane menfez, 11 milyon metreküp toprak işi var. Her metresinde el emeği, göz nuru, çalışanların bilgisi, teknolojisi katkıları var.
En son Engin Y tarafından 15 Mar Sal, 2016 15:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı İnşa Süreci

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 16 Mar Çrş, 2016 15:07

Bu YHT hattının ihalesi iki parçada (Yerköy-Sivas ve Kırıkkale-Yerköy) ve toplam 1 milyon TL den daha aşağı bir tutar ile ihale edilmemiş miydi? Ne oldu da maliyet 7,5 milyon TL oldu???? Ankara-Kırıkkale arası 6,5 milyon TL mi tuttu, raylar altından herhalde???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı İnşa Süreci

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Çrş, 2016 15:19

Özgür Türkler yazdı:Bu YHT hattının ihalesi iki parçada (Yerköy-Sivas ve Kırıkkale-Yerköy) ve toplam 1 milyon TL den daha aşağı bir tutar ile ihale edilmemiş miydi? Ne oldu da maliyet 7,5 milyon TL oldu???? Ankara-Kırıkkale arası 6,5 milyon TL mi tuttu, raylar altından herhalde???
Detay hatırlamıyorum Özgür ama bir YHT hattı için 1 milyon tl çok komik bir rakam geldi şimdi bana :) mesajları en baştan bir bakayım :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı İnşa Süreci

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Mar Çrş, 2016 15:34

Milyon değil, Milyar abiler.. :)

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön