tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 07 May Çrş, 2008 09:53

Ankara Sivas arasında yapılması planlanan hızlı tren hattı için firmalardan teklif alımı sonuçlanmış verilere göre en düşük teklif Çinlilerden gelmiş, parasını alınca kaliteli iş yapıyor olabilirler ama ben her halükarda bu adamlara karşı dikkatli olma taraftarıyım, :)
Ankara-Sivas arasına yapılacak hızlı trenin Yerköy-Sivas bölümü için çıkılan ihalede teklifler alındı. En düşük teklifi 839 milyon dolarla China Major Bridge Engineering (Çin) - Cengiz İnşaat - Limak ve Kolin İnşaat'ın oluşturduğu ortak girişim grubu verdi.

Diğer firmalar ve teklifleri şöyle: Impregilo SPA (İtalya) - Alsim - Alarko ortak girişimi (1,540 milyar dolar), China Railway Construction (1,958 milyar dolar), Astaldi (İtalya) - Göçay İnşaat - Özkar İnşaat ortak girişimi (1,099 milyar dolar), Rusya Moskovskiy Metrostroy (1,435 milyar dolar), Tisan İnşaat - Öztaş İnşaat - Fermak İnşaat ortak girişimi (859 milyon dolar), YSE Yapı - Özgün Yapı - Çelikler ortak girişimi (1,097 milyar dolar). İhalenin sonuçlanmasıyla birlikte inşaatın yıl sonuna kadar başlaması hedefleniyor. Hattın 3 yılda tamamlanması öngörülüyor.
Kaynak : Lojiport
En son Esat tarafından 30 Kas Pzt, 2015 16:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 May Prş, 2008 09:26

2008 sonu başlayıp 2011'de bitmesi hedefleniyor demek. O zaman 2014'te açılır:)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

13 MARTTA TEMEL ATMA TÖRENİ VAR.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 18:47

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12169

ANKARA-SİVAS 150 KM KISALACAK

Yozgat Valisi Amir Çiçek, Yozgat-Yıldızeli hattı ihalesinin tamamlanıp yer tesliminin yapıldığını, hattın temelinin 13 Martta atılacağını bildirdi.


Yozgat Valisi Amir Çiçek, Ankara-Tiflis bağlantılı ''İpekyolu'' demir yolu projesinin ilk ayağını oluşturan Yozgat-Yıldızeli hattı ihalesinin tamamlanıp yer tesliminin yapıldığını, hattın temelinin 13 Martta atılacağını bildirdi.

Vali Çiçek, makamında düzenlediği basın toplantısında, projenin hayata geçirilmesiyle birlikte Ankara-Sivas arası demir yolu ulaşımının 150 kilometre kısalacağını söyledi.

Trenin geçeceği bölgelerin ekonomik ve sosyal yapısının da değişeceğini ifade eden Çiçek, ''40 yılı aşkın süredir Yozgat'ta 'tren tren' diye geçen günlerin ardından, tren en sonunda yatırım programına alındı'' diye konuştu.

Yozgat-Sivas arası hızlı tren projesiyle ilgili temel atma törenin 13 Mart Cuma günü yapılacağını belirten Çiçek, törene Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek'in de katılacağını bildirdi.

Yozgat Valisi Çiçek, şunları kaydetti: ''Sayın Başbakanımız Ankara'dan, Eskişehir hızlı treninin açılışıyla birlikte buradaki inşaatın temel atımını da canlı yayında yapacaktır. Bu bizim için, Yozgat için, 2023 gelişim vizyonumuz için çok önemlidir. Hızlı trenle Ankara-Yozgat arasında ulaşım 1 saate inecektir. İstanbul'dan Yozgat'a, hatta Avrupa'dan Yozgat'a en kısa sürede gelinebilmesi sağlanacaktır. Bu tren inşaatımız öncelikle Yerköy-Sivas arası başlıyor. Alt yapısı bittikten sonra üst yapısı yapılacak, daha sonra da Ankara-Yerköy arası, şu anda projesi revize ediliyor, en yakın zamanda ihale edilecek.''

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Cmt, 2009 20:43


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzr, 2009 15:33

Bahsi geçen videoyu buradan izleyebilirsiniz, youtube 10 dk dan fazlasına izin vermediği için iki parça halinde veriyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=q60h6Z-9B3o


http://www.youtube.com/watch?v=DlJzja0Jons

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Pzr, 2009 22:09

Ya, ben bugün Fransa'da Mulhouse'da tren müzesine gittim de, orada TGV'nin 574,bilmemkaç km/h rekorunu "yaşatan" bir simulatöre girdim. Sen o 250 km/h şeyleri unut, o burada 1933'teydi (330 km/h, TGV değil tabiî). Vay vay vay, saygım bugün sonsuzdu orada!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzr, 2009 23:41

İyi, sende böyle yaparsan nerede kaldı bizim insanları doğru bilgilendirme amacımız. Bilgi kirliliğinde bir damla da senden. Bravo.

574 km hız yapabilecek kaç hat var dünyada? O hız rekoru nerede kırıldı? Amacı ne idi? Avrupa' daki ortalama işletme hızı nedir?

Bunu sana hiç yakıştıramadım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Nis Pzt, 2009 12:20

Neden? Bunu ilk önce biri becersin ya. Ortalama hız dediğin öyle kolay söylenemez, çünkü "ortalama". Japon Shinkasen de "ortalama" 250 km/h oluyor, ama genelde 360 km/h falan gidiyor, gidebiliyor (pik daha fazla).

Almanya'da ICE 280 km/h falan, yeni hat 330 km/h.

[Yanısıra, şu an o müzenin resimlerini eliyorum da, sana yine bir "toplam" mı göndereyim, bilmiyorum, hepsini buraya koymak imkânsız, hangileri yakışır? Bir de Mulhouse tramvayını biraz belgeledim. Bakalım. Ama madde fazla. Bu da, akü bittiği hâlde, o yüzden dün hepsinin 5/1'ini çekemedim ;-) ]

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 14:33

http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=154

Raylı Sistemler


Proje No: 0413
Proje Konusu: Ankara - Sivas Hızlı Tren Demiryolu
İşveren: Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü
Başlangıç - Bitiş: 2004 - 2006
Girişim Tipi: Tek Başına
Detaylı Açıklama:
455 km. Çift Hatlı Hızlı Tren Demiryolu ve 95 km Alternatif Hat
Maksimum Eğim : % 016.0
Minimum Kurb Yarı Çapı : 1,000 m
1/25,000 ve 1/2,000 Ölçekli 600 m Genişlikte Jeodezik Çalışmalar
1/2,000 Ölçekli 450+95 km Hızlı Demiryolu Güzergah Plan ve Profil Projeleri
Toplam 16,500 Hektar Kamulaştırma Projeleri

Elektrifikasyon Sistemleri
25 kV Katener Hattı
13 Adet, 154/25 kV Trafo Merkezi
Seksiyon Posta Binaları
Uzaktan Kumanda (SCADA) ve İzleme Sistemleri

Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri
Kumanda ve İzleme Sistemleri
Otomatik Tren Durdurma Sistemleri
Enerji Transfer Sistemleri
Telefon Sistemleri

Zemin Araştırmaları
Toplam 13,500 m Sondaj Yapılması (10-150 m)
4,100 Noktada Sismik Deneyler
3.500 Noktada Rezistivite Deneyleri
Laboratuvar Deneyleri
Pressiometre Deneyleri
Piyeziometre Deneyleri
Jeolojik Harita, 1/2,000 Jeolojik Plan Profil

Tüneller (84 m2 Kesit Alanı)
Toplam Tünel Sayısı: 31 adet
Toplam Tünel Boyu: 23,875 m
En Uzun Tünel Boyu: 3,000 m

Sanat Yapıları
Viyadük : Toplam 3,850 m, 6 adet, 32.5 m Ayak Aralıklı, Prefabrik Öngermeli
En Uzun Viyadük Boyu: 1,200 m
Menfez : 900 adet
Üst Geçit : 50 adet
Alt Geçit : 396 adet
Köprü : 77 adet

Ana Hat Üzerinde 15 adet İstasyon Tesisi
Kayaş, Elmadağ, Irmak, Yahşihan, Kırıkkale, Balışeyh, Sekili, Yerköy, Şefaatli, Sarıhamzalı, Doğankent, Yavu, Yıldızeli, Kalın, Sivas İstasyonları

Alternatif Hat Üzerinde 3 adet İstasyon Tesisi
Yerköy, Yozgat, Sorgun İstasyonları

İstasyon Tesisleri
Kataner Pozotosu Garajı Binası (1 İstasyon x 315 m2)
Ambar Tip 1 (1 İstasyon x 803 m2)
Ambar Tip 2 (2 İstasyon x 303 m2)
Şeflik Binası (1 İstasyon x 791 m2)
İstasyon Binası 1.Sınıf (1 İstasyon x 1,796 m2)
İstasyon Binası 2.Sınıf (6 İstasyon x 731 m2)
İstasyon Binası 3.Sınıf (9 İstasyon x 367 m2)
Lojman Tip-1 (8 İstasyon x 538 m2)
Lojman Tip-2 (6 İstasyon x 1,070 m2)
Lojman Tip-3 (1 İstasyon x 1,070 m2)
Elektrik ve Sinyalizasyon Sistem Binası (16 İstasyon x 106 m2)
Elektrik ve Sinyalizasyon Kumanda Merkezi Binası (1 İstasyon x 577 m2)
Trafo ve Bakım Merkezi Binası (13 Lokasyonda x 45 m2)
Seksiyon Posta Binası (Hat Üzerinde Muhtelif Lokasyonlarda x 21 m2)
ESER Tarafından Sağlanmış Hizmetler
Çevresel Etki Etüdü
Detay Mühendisliği
Fiyat Tahminleri
Fizibilite Etüdü
İhale Dosyası Dokümantasyonu
Jeofizik Etüdler
Jeoteknik Etüdler
Temel Mühendislik
Topoğrafik Etüdler

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Sal, 2009 14:43

O çatal niye? Şefaatli için güzel, ama sebebi ne?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 15:56

alabay yazdı:O çatal niye? Şefaatli için güzel, ama sebebi ne?

B. Alabay
Ankara-Kayseri YHT Projesi için Şefaatli-Kayseri arasına YHT döşenecek. Kayseri için yani.

Clear ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 01:48

Not yet. O zaman Sarıhamzalı ne oluyor? Kayseri kol, peki. Ama kol değil, paralel hat. Yanlış anlamayın, paralel hat kadar iyi ve şahane bir şey yok. Her yere öyle yapılsın. Ama Türkiye'nin HİÇ bir yerinde olmayan, yani tramvay sisteminde bile yapılmayan, neden birden öööle Anadolu'nun ortasında tasarlanmış, onu annamadum.

Türkiye'ye şöyle Amerikan, İngiliz, Fransız, Alman tarzı bir demiryolu şebekesi düşünebilir misiniz? Hayret güzel olmaz mı? Yaa, biz şunu görebilsek, çok mesut olurum!

B. Alabay

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön