tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı İnşa Süreci

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Mesajgönderen doğankentli » 13 Nis Sal, 2010 10:49

Esat yazdı:Açıkçası bizde bundan daha fazlasını henüz bilmiyoruz, ayrıca geçende belirttiğim gibi çalışmaların henüz Yozgat' a ulaştığını sanmıyorum dolayısı ile Doğankent' e gelene kadar daha çok haber çıkar diye düşünüyorum :)

İstasyon yerleri konusuna gelince, tabii ki bu tip hizmetler de herkes kendisine yakın olmasını tercih eder, aynı durum bahsettiğiniz diğer yer içinde geçerlidir, ben o bölgeyi hiç bilmeyen birisi olarak açıkçası kapasite hakkında yorum yapamam, bana kalsa hızlı trenin orada öncelikli olarak işi ne bile derim :) yani daha önceki yazılarımı okuduysanız demişimdir de, ama planlama yapanlar Sivas' a giderken buradan geçecek dedikleri için bu bölgede hızlı trenin nimetlerinden faydalanmak istiyor. Dediğim gibi o bölgede zaten hızlı trene binecek kaç kişi var, yani her gün oradaki kasaba ya da ilçe merkezlerinden yüzlerce insan Yozgat ya da Sivas şehir merkezlerine ya da Ankara' ya gidip geliyor mu? Bunu sizler daha iyi bilirsiniz çünkü orada oturuyorsunuz, sizin gibi konu ile ilgilenen kişilerin sayısı artarsa bölgenizin yöneticileri ile görüşerek onlara baskı yaparak, onlarında bu işi yürütenlere baskı yapmasını sağlayabilirsiniz, benim gördüğüm kadarı ile bu yöntemi kullanan bölge sayısı giderek artıyor, aslında bu da bir bilinç ve güzel bir gelişme.

Bakalım haber kaynaklarında bir şeylere rastlarsak tabii ki burada paylaşıyoruz, ama şahsi görüşüm olarak, içinde "Bakan Sivas' a bu yıl hızlı tren müjdesi verdi" kelimesi geçti diye her haberide girmiyorum, çünkü bir değeri yok, adam başka şeylerden bahsederken arada şov olsun diye hızlı trenden bahsediyor ama hiçbir data yok, sadece bu sene oraya varacaz bu sene buraya varacaz :) sayısal ve bilimsel bilgi yok, biraz o yüzden bizim başlıklarımız pek hızlı ilerlemiyor gibi görünebilir.


ilginiz için teşekkür ediyorum elimizden geleni yapıyoruz en sağlıklı en doğru haberlere ulaşmak için saatlerce internette araştırıyorum ama istimlaklar ve çalışmalar başlayınca tam olarak kesinleşecek sanırım herşey
dün bir gazetede çıkan haberin linkini veriyorum
http://www.haberler.com/hizli-tren-insa ... lar-haberi
kapasiteye gelince kasabamız ankara sivas karayolu üzerinde E-88 karayolu üzerinde yolcu kapasitesi fazla genede sizde bulduğunuz haberlerle bizi bilgilendirirseniz sevinirim size kolay gelsin

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Nis Çrş, 2010 20:50

Mehmet in verdiği bilgilere bakarsak Doğankent te istasyon yeri görünüyor, tabi bilgiler ne kadar güncel onu bilemiyorum, ya da ileride değişiklik olurmu. Ama hat inşası Yerköy' e doğru hızla ilerliyor ve hızlı tren inşaatları pek yavaşta gitmiyor dolayısı ile bir değişiklik olacaksa bile bunun bu aralar olup duyurulmuş olması gerekirdi diye düşünüyorum bakalım takip edeceğiz

http://www.rayturk.net/?p=6898

Resim

Hattaki istasyon listesi şu şekilde verilmiş

Kayaş, Elmadağ, Irmak, Yahşihan, Kırıkkale, Balışeyh, Sekili, Yerköy, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Sarıhamzalı, Doğankent, Yavu, Yıldızeli, Kalın, Sivas İstasyonları

Ayrıca Doğankent ile Yerköy arasında ikinci bir hat görünüyor ama bu ikinci bir hızlı tren bağlantısı mıdır yoksa başka bir konvansiyonel hat bağlantısı mı bilmiyorum, orada mevcutta böyle bir demiryolu varmı? Diğer taraftan Yerköy ilçesinin konum olarak Kırşehir ile sınır olduğunu öğrendim, bu ilin Çiçekdağı yerleşimi ile hemen yan yana imiş, tabi önceki mesajlarımda yazdığım gibi herkes kapımın önünden metro geçsin istediği gibi şimdi herkes kasabamdan hızlı tren geçsin istiyor :) fakat Kırşehir merkeze çok uzak bir nokta değil bu anlamda bu şehrimizde bence bu hizmetten sonuna kadar faydalanacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 01:25

http://www.haber7.com/haber/20100630/Is ... oluyor.php

Sivas Valisi Ali Kolat, tamamlandığında 602 kilometre olan Sivas-Ankara arası demir yolu ulaşımını 141 kilometre kısaltarak 461 kilometreye indirecek olan "İpek Yolu Hızlı Tren Projesi"nin ilk etabını oluşturan Ankara-Yozgat-Sivas arası demir yolu inşaatı altyapı çalışmalarının devam ettiği Yerköy bölgesine giderek, incelemelerde bulundular.

Kolat, demir yolu projesinin tamamlanmasıyla birlikte mevcut seyahat süresinin 12 saatten 2 saat 51 dakikaya, yaklaşık 21 saat olan İstanbul-Sivas arası ulaşımın da 5 saat 49 dakikaya ineceği söyledi.

Kolat, şöyle konuştu:
"Çalışmaların son derece hızlı yürüdüğünü gördük, viyadük çalışmaları, sanat çalışmaları, dolgular, yarmalar devam ediyor. Özellikle Yerköy ile Sorgun arasında ciddi bir çalışmanın olduğunu gördük. Ayrıca ilgililer, görevliler, yetkililer bizi bu konuda bilgilendirdiler. Bu çalışmaların kısa sürede sonuçlanacağını ümit ediyorum. Bizde Sivaslılar olarak hızlı trenin bir an önce devreye girmesini sabırsızlıkla bekliyoruz."

Yozgat Valisi Necati Şentürk de hızlı trenle birlikte Yozgat-Ankara arası ulaşımının toplam 50 dakikaya düşeceğini, 13 Mart 2009 tarihinde temeli atılan Ankara-Yozgat-Sivas arası demir yolu hattı alt yapı çalışmalarının bin 80 günde tamamlanacağını ifade etti. Şentürk, şunları kaydetti:

"Bilindiği gibi burada 6 viyadük var, 3 tane de tünel yapılacak. Gördüğümüz kadarıyla çok hızlı ve hummalı ve çok kaliteli bir çalışma var. Viyadüğü inceledik, hakikaten yüksek kapasitesi var, ileri teknoloji kullanılmış, depreme son derece dayanıklı ve ağustos ayının sonuna kadar viyadüklerin biteceğini öğrendik. Bu da işin ne kadar hızla devam ettiğinin göstergesidir. Planlanan süre içerisinde bu hizmet bitecek. İlk etapta Yerköy-Sivas arasındaki 287 kilometrelik hattın alt yapısı yapılacak."

Demir yolu Proje Müdürü Mustafa Özcan da, Yerköy ilçesi yakınlarında büyük bölümü tamamlanan viyadüğün bölgedeki en uzun viyadük olduğunu, bu viyadüğün uzunluğunun bin 175 metre olduğunu bildirdi. Yerköy-Sorgun arasında 6 viyadüğün bulunduğunu belirten Özcan, "Toplam 6 bin 700 metre civarında, 3 tane tünelimiz var, onların uzunluğunda 695 metre biri, 175 metre biri, diğeri ise 4 bin 870 metre uzunluğunda" diye konuştu.

Özcan, viyadüklerin ağustos ayı sonuna kadar bitirileceğini, yapılan viyadüklerin 9-10 ve üzeri şiddetindeki depreme dayanıklı olduğunu sözlerine ekledi.

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesajgönderen doğankentli » 23 Eyl Prş, 2010 22:09

ANKARA- Tiflis bağlantılı İpek Yolu Hızlı Tren Projesi'nin ilk ayağını oluşturan Ankara- Yozgat- Sivas arasındaki demir yolu güzergahında değişiklik yapıldığını iddia eden Sorgun'a bağlı Doğankent Beldesi Belediye Başkanı AK Parti'li Doğan Sungur, konuyu mahkemeye taşıyacaklarını söyledi. Sungur, ihale edilen eski projede, beldelerinde bir istasyon bulunduğunu, ancak yeni güzergahtan Yozgat’ın yararlanamayacağını iddia etti.

Başkan Sungur, daha önceki güzergahın Sorgun, Kesikköprü, Doğankent, Saraykent’ten geçerek Sivas’a ulaşacak yolun ihale edildiğini, ancak güzergahın değiştirildiğini iddia ederek Doğankent, Saraykent ve Akdağmadeni ilçelerinin güzergahdan devre dışı bırakıldığını öne sürdü.

Doğankent Belediye Başkanı Doğan Sungur, güzergahın Sorgun kısmına kadar olan bölümün normal seyrinde gittiğini, ancak sonraki bölümün anlaşılamayan bir şekilde güzergahın değiştirildiğini belirtti. Devlet Demir Yolları (DDY) Genel Müdürlüğü’nden ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan konuyla ilgili herhangi bir açıklamanın yapılmadığını söyleyen Sungur, şunları söyledi:

“Daha önce güzergahı belirlenen ve bu güzergah üzerinden ihale yapılan projenin değiştirilmesinin yasal olarak mümkün olmaması gerekir. Eğer güzergah değiştirilirse, yeniden ihale edilmesi gerekir. İhale edilen ilk projede beldemizde bir istasyon bulunmaktaydı. Güzergahın buradan geçmesi durumunda Sarıkaya, Akdağmadeni, Saraykent, Doğankent bölgesinde yaşayanlar buradan yararlanabilecekti. Şimdi buralar tamamen devre dışı bırakılmış durumda. Yeni yapılan güzergahın Yozgat’a hiçbir faydası bulunmuyor. Bu güzergah değişiminin de yasa dışı yollardan olduğunu tahmin ediyoruz. Çünkü ilk belirlenen güzergahta ne viyadük, ne de şimdiki gibi uzun tüneller yoktu. Dolayısıyla yüklenici firmanın buradan daha fazla kazanç sağlamayı amaçlamasının buna neden olduğunu düşünüyoruz. Bizler ve yöremiz halkı gerekli girişimleri yaptık. Gerekirse konuyu mahkemeye taşıyacağız.”

Eski güzergahın oldukça düzgün bir arazi olduğunu, ancak Hapis Boğazı adıyla anılan yeni güzergahın ise tamamen dağlık ve engebelli bir yapıya sahip olduğunu belirten Doğan Sungur, “Daha önce buralar uygun görülmezken şimdi nasıl oluyorda proje Hapis Boğazı tarafına kaydırılıyor” dedi.



http://www.memurlar.net/haber/177406/

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ ... d=15843857

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 22:31

Mehmet Kasım yazdı:Resim


Sanırım Sivas ile ilgili inşaat başlığında biraz tartışmıştık Doğankent' ten hızlı trenin geçip geçmeyeceği konusunu, yukarıdaki haritada baktığımızda Doğankent'e uğraması için aşağı inip tekrar yukarı çıkıyor, belkide oraya inip çıkmak yerine düz gidip viyadük ve tünel ile geçmesinin maliyeti arasında çok büyük farklar yoktur ve o yüzden tercih edilmiştir. Değiştirme gerçekten söz konusu mu, söz konusu ise gerekçesi nedir, bence önce bunu öğrenmek lazım derim.

Sonrasında yine Sivas başlığında yazdığım üzere, kentlerdeki kapımdan metro geçsin isteği artık kasabamdan hızlı tren geçsin isteğine dönüştü. Açıkçası o bölgedeki yerleşim alanlarının nüfusları ve günlük tren ile Ankara ya da Sivas merkeze gitme ihtiyaçları nedir, bunu ben bilemem bu yüzden fikir yürütemem, ama şuna inanıyorum o hat Doğankent' ten geçsede acaba YHT orada duracak mı? Şahsi kanaatim Ankara - Sivas arasında her durakta durmayacağıdır, her durakta duracaksa o zaman o hızlı tren değil, biraz hızlı bölgesel tren olur, bence hızlı trenin her durakta durmasını beklemek gerçekçi bir yaklaşım değildir, ha Doğankent bu trenin orada durmasını gerektirecek potansiyele sahiptir, dediğim gibi onu bilemem yorumumu genel yapıyorum. Belediye Başkanının elinde bilgi ve belge varsa hakkını aramak en doğal hakkıdır, bizde elimizden geldiğince bu konudaki gelişmelere dikkat etmeye çalışırız, hep derim bir hak verilmişse geri alınması saçma olur, ve insanlarda kazandığı haklarını savunmalıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Prş, 2010 22:39

fazla büyütülecek bir mesele değil bence. hızlı tren geçse de akdağmadeninde durmaz. saraykentte de durmaz. buralar ufak yerler. hızlı tren bilecikte bile durmayacakken ne oluyor bunlara. he arada abzı seferler olur oradan konvansiyonel işletilir bence. çünkü bu hat ankara-sivas hattını doğal yoldan kısaltıyor. mevcut durumda ankara-kayseri-sivas gidiyor. şimdi direk gidecek. bu durumda doğru ekspresi kullanabilir bu kesimi. belediye başkanı amcam çok heyecanlanmış n'apsın ..

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 23 Eyl Prş, 2010 22:42

Esat o haritada 15 istasyon falan var. O kadar istasyonda durması düşünülemez bile, en fazla 5 istasyonda durmalı bilemedin 6. Ankara Sivas arasında 15 istasyonda durdurulursa Eskişehir-İstanbul arasında en az 45 yerde durması icap eder...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 22:45

Bencede normal bölgesel trenler çalışacaktır arada, tabii ki Doğankent' te bir tren istasyonu mevcutta yoksa ve yapılacakken iptal edilmişse insanların itiraz hakkı çok doğal Mehmet, tabii ki isterler ama bunun bahanesi YHT olmamalı derim. Seninde değindiğin gibi büyük ihtimal ile o durakların çoğunda durmayacak bile o YHT, ayrıca muhtemelen en sık sefer uzunca bir süre saat başlarında olacaktır, belki ilk zamanlar o bile olmayacak dolayısı ile bölgesel trenler rahatlıkla o aralarda çatır çatır çalışabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 22:47

Hakan yazdı:Esat o haritada 15 istasyon falan var. O kadar istasyonda durması düşünülemez bile, en fazla 5 istasyonda durmalı bilemedin 6. Ankara Sivas arasında 15 istasyonda durdurulursa Eskişehir-İstanbul arasında en az 45 yerde durması icap eder...


Bencede, yani ben YHT nin Ankara' dan başka Kırşehir' e en yakın durak olan Yerköy ve Yozgat merkezden sonra Sivas' a kadar duracağını bile sanmıyorum.

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesajgönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 16:13

mehmet bey bunun heyecanlanmakla ilgisi yok bu çocuk oyuncağı değil tüm araştırmalar yapılmış fizibilite çalışmaları yapılmış ve Doğankent te istasyon olacağına karar verilmiş sonuçta bu haritayı Doğankent ten birisi çizmedi ulaştırma bakanlığı ve ddy inceledi ve çizildi kitapçıklar basılıp dağıtıldı sonuçta bu istasyon Doğankent e verilmiş bir hak ve birden bire güzergah değiştirilmeye çalışılıyor Saraykent te Akdağmadeni nde durmaz diyorsunuz Doğankent e yapılacak bir istasyonun Saraykent e Akdağmadeni ne Sarıkayaya ve birçok kasabaya ve köye faydası vardır ilk başta çıkıp deselerdiki proje çizilmeden önce araştırılma yapıldı ve hat belli oldu güzergah şu şekilde gidiyor denseydi kimse ses çıkartmazdı Belediye Başkanının en doğal hakkı evet istasyonda devamlı durmayabilir ayrı mesele günde örnek olarak 10 sefer yapılacaksa en az 2 seferde gene durur

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 16:21

Yukarıda demiştim, verilmiş bir hak varsa insanlar tabii ki bunu korumak ister, bu belediye başkanının da belde sakinlerinin de hakkıdır, biz daha çok orada zaten hızlı trenin durmayacağı konusu üzerinde durduk, o güzergah YHT için doğru olmayabilir ama bu oraya hiç tren gitmesin anlamına gelmez. Ben belediye başkanınızın direkt olarak YHT bahanesi ile yola çıkmasını biraz anlamsız buldum, birde merak ettiğim mevcutta Doğankent te demiryolu varmı? Buna bir cevap alamadım.

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesajgönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 16:25

hayır mevcutta Doğankent te tren yolu yok ama diğer güzergahtada tren yolu yok mevcutta


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir