Ankara-Sivas YHT Projesi, toplamı 466 kilometre uzunluğunda 2 etaptan oluşuyor. Uygulama projeleri tamamlanan Ankara Kayaş-Yozgat Yerköy etabının yapım ihalesine çıkılması için çalışmalar sürdürülüyor.
Ankara-Sivas YHT Projesi'nin Yerköy-Sivas etabının alt yapı çalışmalarının yaklaşık yüzde 5'i tamamlandı. Buna göre, bu etabın Yerköy-Sorgun arasında 3 tünel ile 3 viyadüğünde inşaat çalışmaları devam ediyor. Önümüzdeki yıl projenin üst yapı işleri için ihaleye çıkılması planlanıyor.
Ankara-Sivas YHT Projesi tamamlandığında seyahat süresi yaklaşık 2,5 saat olacak.
tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19328
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19938
Devlet Demir Yolları 2. Bölge Müdürlüğü Kayseri İşletme Müdürü Selahattin Sarıkaya, Yozgat-Sivas arası hızlı tren demiryolu hattında yapılan çalışmalar hakkında İl Koordinasyon Kurul üyelerine teknik bilgi verdi.
Yozgat İl Koordinasyon Kurulu'na katılan Sarıkaya, Ankara-Yozgat-Sivas hızlı tren demiryolunun 5 Kasım 2008 tarihinde ihale edildiğini ve 20 Kasım 2008 tarihinde de yüklenici firmaya yer tesliminin yapıldığını belirterek, Yozgat il sınırlarında fiziki gerçekleşmenin yüzde 10 oranında olduğunu söyledi.
2010 yılında devam eden en büyük projenin hızlı tren projesi olduğuna değinen Sarıkaya, "Projenin Yozgat başlangıç kısmı Ankara- Sivas yolu 174'inci kilometresi olan Buruncuk köyü sınırları içerisindedir. Yozgat istasyonu bu kilometrenin 225'inci kilometresi olan Divanlı Köyü kuzeyine yapılacaktır. Şantiye kurma çalışmaları tamamlanmıştır. Yaklaşık bin 484 metre uzunluğunda 6 viyadük bulunmaktadır. Bu viyadüklerin bir kısmının kazıklı ve yüzeysel temeller tamamlanmış, elevasyon ve başlık kirişleri devam etmektedir. Bir kısmında ise temel ve elevasyon imalatları devam etmektedir" diye konuştu
Tüneller hakkında da bilgi veren Sarıkaya, "Tünel 212, bin 180 metre, tünel 216'nun uzunluğu 695 metre, tünel 222'nun uzunluğu ise 4 bin 798 metredir. Tünellerin giriş ve çıkış porteleri ve tünelde kazı püskürtme betonu ve diğer imalatlar devam etmektedir. Toplam 670 metre üst yarı, 230 metre alt yarı kazısı yapılmıştır.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18
merhaba
yaptığınız bilgilendirme için teşekkür ediyorum.hızlı tren projesinin son durumu hakkında bilgiler arıyordum bende. ben yozgat doğankent kasabasındayım tüm sitelerde tren yolu çalışmaları başlandığı yazılıyor ama bizim kasabada henüz istimlak çalışması ve istasyon çalışması başlamadı bu konuda bilginiz varmı ve Doğankent tren istasyonu hakkında elinizde bilgiler varsa yayınlayabilirseniz sevinirim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilgileri derlediğimiz zaman benim anladığım kadarı ile henüz Yerköy etabı için ihale süreci dahi yeni
Bizde kaynakları tarayarak güvenilir bilgilerden bir şeyler derlemeye çalışıyoruz, benim şimdilik anladığım bu oldu bilgilerden belki Mehmet Kasım daha detaylı biliyordur. Aşağıdaki linkte Mehmet Yerköy Sorgun arasında 3 tünel ve 3 viyadükte çalışmaların devam ettiğini yazmış, herhalde kaynak yüklenici firmanın sitesi olsa gerek.
http://www.fermanoglu.com/
http://www.rayturk.net/?p=2462
Doğankent, Sorgun' dan dahi sonra bir yerleşim yeri ve Yozgat-Sivas arasındaki etapta yer alıyor, o bölümde henüz %5 lik bir çalışma gerçekleştirilmiş. Karayolu olarak yaklaşık 230km lik bir mesafe var demiryolu kaç km bilmiyorum açıkçası o arada planlanan, ama bu rakamın %5 ini alsak 12km kadar bir çalışma ancak yapılmış yani bu çalışma Yozgat' tan başlamış olsa dahi daha Sorgun' a dahi gelmemiş demektir
Bizde kaynakları tarayarak güvenilir bilgilerden bir şeyler derlemeye çalışıyoruz, benim şimdilik anladığım bu oldu bilgilerden belki Mehmet Kasım daha detaylı biliyordur. Aşağıdaki linkte Mehmet Yerköy Sorgun arasında 3 tünel ve 3 viyadükte çalışmaların devam ettiğini yazmış, herhalde kaynak yüklenici firmanın sitesi olsa gerek.
http://www.fermanoglu.com/
http://www.rayturk.net/?p=2462
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aşağıdaki resimler bu etapta tünel ve viyadük işlerini yapan firmanın sitesinde yer alıyor
www.fermanoglu.com
www.fermanoglu.com
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esat yazdı:Bilgileri derlediğimiz zaman benim anladığım kadarı ile henüz Yerköy etabı için ihale süreci dahi yeni
Doğankent, Sorgun' dan dahi sonra bir yerleşim yeri ve Yozgat-Sivas arasındaki etapta yer alıyor, o bölümde henüz %5 lik bir çalışma gerçekleştirilmiş. Karayolu olarak yaklaşık 230km lik bir mesafe var demiryolu kaç km bilmiyorum açıkçası o arada planlanan, ama bu rakamın %5 ini alsak 12km kadar bir çalışma ancak yapılmış yani bu çalışma Yozgat' tan başlamış olsa dahi daha Sorgun' a dahi gelmemiş demektir
Bizde kaynakları tarayarak güvenilir bilgilerden bir şeyler derlemeye çalışıyoruz, benim şimdilik anladığım bu oldu bilgilerden belki Mehmet Kasım daha detaylı biliyordur. Aşağıdaki linkte Mehmet Yerköy Sorgun arasında 3 tünel ve 3 viyadükte çalışmaların devam ettiğini yazmış, herhalde kaynak yüklenici firmanın sitesi olsa gerek.
http://www.fermanoglu.com/
http://www.rayturk.net/?p=2462
bu projede işler yavaş ilerliyor gibi. zaten kayaş-yerköy arası henüz ihale edilmedi. ama bu kısıma mevcut demiryolu zaten vardı. yerköy-yozgat-sivas arası öncelikli olarak inşaa ediliyor. % 5 grçekleşme işi burada. hedeflenen tarih altyapının 2012'de bitmesi. 1-2 senede üst yapı sürse 2014-2015 gibi hizmete girebilir. kayaş-yerköy etabı bitmediği için başlangıçta burasını konvansiyonel hattan yürütebilirler. ankara-sivas arası hızlı trenle hedeflenen 2.5 saat ise başta bu konvansiyoneli kullandıkalrı için 5 saat oluverir. bu bile iyidir. şu anda trenler sivas'tan ankara'ya gelebilmek için kayseriyi dolanıyor. bu arasının konvansiyonele de açılabileceğini düşünüyorum. doğu ekspresi artık bu kısa yolu kullanır sanırım.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18
teşekkür ediyorum
ilgilenip cevap yazdığınız için teşekkür ediyorum.doğankent istasyonuyla ilgili gelişme olduğunda bilgilendirebilirseniz sevinirim
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Re: teşekkür ediyorum
doğankent neresi inanın bilmiyorum? hali hazırda demiryolu mevcutmu orada?doğankentli yazdı:ilgilenip cevap yazdığınız için teşekkür ediyorum.doğankent istasyonuyla ilgili gelişme olduğunda bilgilendirebilirseniz sevinirim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18
Re: teşekkür ediyorum
doğanket yozgat /sorguna bağlı kasaba ankara sivas hızlı tren projelerinde istasyon olarak görünüyor hayır yerköyden sonraki güzergahta hazırda demiryolu yokMehmet Kasım yazdı:doğankent neresi inanın bilmiyorum? hali hazırda demiryolu mevcutmu orada?doğankentli yazdı:ilgilenip cevap yazdığınız için teşekkür ediyorum.doğankent istasyonuyla ilgili gelişme olduğunda bilgilendirebilirseniz sevinirim
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18
merhaba
merhaba çoktandır yeni yazılarınızı göremiyorum merak ettim son durum hakkında bilgileriniz varmı bir iki sitede doğankent istasyonunun kaldırıldığını ve kadışehri istasyonunun kurulacağını yazmışlar. bu şekilde yaparlarsa o civarda kaç kişiyi taşımayı düşünüyolar ankara sivas hızlı tren projesindeki son durum ve değişiklikler hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası bizde bundan daha fazlasını henüz bilmiyoruz, ayrıca geçende belirttiğim gibi çalışmaların henüz Yozgat' a ulaştığını sanmıyorum dolayısı ile Doğankent' e gelene kadar daha çok haber çıkar diye düşünüyorum
İstasyon yerleri konusuna gelince, tabii ki bu tip hizmetler de herkes kendisine yakın olmasını tercih eder, aynı durum bahsettiğiniz diğer yer içinde geçerlidir, ben o bölgeyi hiç bilmeyen birisi olarak açıkçası kapasite hakkında yorum yapamam, bana kalsa hızlı trenin orada öncelikli olarak işi ne bile derim yani daha önceki yazılarımı okuduysanız demişimdir de, ama planlama yapanlar Sivas' a giderken buradan geçecek dedikleri için bu bölgede hızlı trenin nimetlerinden faydalanmak istiyor. Dediğim gibi o bölgede zaten hızlı trene binecek kaç kişi var, yani her gün oradaki kasaba ya da ilçe merkezlerinden yüzlerce insan Yozgat ya da Sivas şehir merkezlerine ya da Ankara' ya gidip geliyor mu? Bunu sizler daha iyi bilirsiniz çünkü orada oturuyorsunuz, sizin gibi konu ile ilgilenen kişilerin sayısı artarsa bölgenizin yöneticileri ile görüşerek onlara baskı yaparak, onlarında bu işi yürütenlere baskı yapmasını sağlayabilirsiniz, benim gördüğüm kadarı ile bu yöntemi kullanan bölge sayısı giderek artıyor, aslında bu da bir bilinç ve güzel bir gelişme.
Bakalım haber kaynaklarında bir şeylere rastlarsak tabii ki burada paylaşıyoruz, ama şahsi görüşüm olarak, içinde "Bakan Sivas' a bu yıl hızlı tren müjdesi verdi" kelimesi geçti diye her haberide girmiyorum, çünkü bir değeri yok, adam başka şeylerden bahsederken arada şov olsun diye hızlı trenden bahsediyor ama hiçbir data yok, sadece bu sene oraya varacaz bu sene buraya varacaz sayısal ve bilimsel bilgi yok, biraz o yüzden bizim başlıklarımız pek hızlı ilerlemiyor gibi görünebilir.
İstasyon yerleri konusuna gelince, tabii ki bu tip hizmetler de herkes kendisine yakın olmasını tercih eder, aynı durum bahsettiğiniz diğer yer içinde geçerlidir, ben o bölgeyi hiç bilmeyen birisi olarak açıkçası kapasite hakkında yorum yapamam, bana kalsa hızlı trenin orada öncelikli olarak işi ne bile derim yani daha önceki yazılarımı okuduysanız demişimdir de, ama planlama yapanlar Sivas' a giderken buradan geçecek dedikleri için bu bölgede hızlı trenin nimetlerinden faydalanmak istiyor. Dediğim gibi o bölgede zaten hızlı trene binecek kaç kişi var, yani her gün oradaki kasaba ya da ilçe merkezlerinden yüzlerce insan Yozgat ya da Sivas şehir merkezlerine ya da Ankara' ya gidip geliyor mu? Bunu sizler daha iyi bilirsiniz çünkü orada oturuyorsunuz, sizin gibi konu ile ilgilenen kişilerin sayısı artarsa bölgenizin yöneticileri ile görüşerek onlara baskı yaparak, onlarında bu işi yürütenlere baskı yapmasını sağlayabilirsiniz, benim gördüğüm kadarı ile bu yöntemi kullanan bölge sayısı giderek artıyor, aslında bu da bir bilinç ve güzel bir gelişme.
Bakalım haber kaynaklarında bir şeylere rastlarsak tabii ki burada paylaşıyoruz, ama şahsi görüşüm olarak, içinde "Bakan Sivas' a bu yıl hızlı tren müjdesi verdi" kelimesi geçti diye her haberide girmiyorum, çünkü bir değeri yok, adam başka şeylerden bahsederken arada şov olsun diye hızlı trenden bahsediyor ama hiçbir data yok, sadece bu sene oraya varacaz bu sene buraya varacaz sayısal ve bilimsel bilgi yok, biraz o yüzden bizim başlıklarımız pek hızlı ilerlemiyor gibi görünebilir.