tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Çrş, 2009 02:00

Yok, gayet güzel olur, olur da nasıl olur? :) Şimdi bu işler siyasete çok bağlı, ama bu saatten sonra kim gelse artık demiryolundaki bu kazmayı kaldırmaz, çünkü halk talep ediyor.

Gerçi bilinçsiz talep ediyor, her köy kendisine bir hızlı tren istasyonu istiyor. oha!! bu aynı neden bizim sokaktan metro geçmedinin makro versiyonu, insaf yani, gerçi insanlarda haklı çünkü bizde at gözlüğü var, diyoruz ki hızlı tren yaptık istasyonuda şurada. eeee nası gidecek insanlar, hani dedik ya Post Bus :) yok ben oraya raybüs koyacam entegre sefer, ulen koy, koy da görelim susalım, diyelim ki halt ettik, özür dileriz. Ama o zamanda her yere ray yapıcan mı? yani çözüm aslında çözüm değil, bütünü gören yok, kısmı çözümler ile ilerleniyor.

Siyasi tartışmaları site üzerinde istemediğimi biliyorsunuz, ama bir de şöyle düşünelim, bu yönetim 4 sene daha ne yaptı yaptı, sonrasını kim görüyor? işte seçimler, eğer 4 sene sonra yüzde 40 ın altına düşerse tek başına iktidar hakkı kalırmı? bence kalmaz, olmamalı, ama Türkiye' de koalisyonlarıda görüyoruz, nerede yürüyor ki bizde yürüsün. Ama yine birisi bir şekilde tek başına iktidar olurda bu politakayı yürütürse 10 sene sonra Türk Demiryolları çok farklı olacak, senin dediklerinin yapılması için ise çokkkk ama çoook var be Başar, o mantaliteyi yakalasak, para sorun olur, sıra gelmez falan filan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 09:08

Siyasî tartışmalara zaten şahsen sabit giremem, oranın sistemini tanımıyorum. "Benim zamanda" asker sistem vardı :-) Ama metro ve tren o zaman da yoktu (neden aslında?).

Raybüs bir taraf, öteki taraf, işte şu Verkehrsbetrieb(e) sistemi, yani bir kentin, ilin veya ilçenin bir ağa (toprakağası değil, hat ağı) sahip olması. Ortada "sadece köyler" varsa, o köyleri bir alan gibi otobüsle bağlamak meselâ. Aslında dolmuş ve münübüs (ve öhö, ne güzel sesler ve sösler) olan yere OTObüs yapsalar ya. Yetmişlerin ortasında bile Pamukkale'den Denizli'ye büyük bir 302 işlerdi. Sonra? DOksanlarda garip bir midibüs, bugünü bilmiyorum, ama Denizli - ki o zaman belediyenin bir şebekesi vardı - bugüne dek düzenli otobüs sistemiyle Pamukkale'yi bağlamış durumda değil. Yani, Denizli Gar - Pamukkale diye bir hat yapmak o kadar zor mu?

Neyse, bizim gibi kafa yoranlar var ya, önemli olan o. Bir ilk adım.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Nis Çrş, 2009 12:00

Kayseri'ye açılan çatal paralal hat olabilir. Teknik detayını bilmiyorum. Sadece oradan Kayseri'ye YHT gideceğini biliyorum. Hemen heyecanlanmayın :)

Siyasete gelince. Esat iyi bir konuya değinmiş. Siyasetten bağımsız makro planlarımız yok. DPT o işe yaramıyor. Ayrıca 4 sene sonrası demiş Esat. 4 sene çok bile genel seçimler 2011'de olacak. Yani 2 sene var. 2 senede yaptın yaptın, Ankara-İstanbul YHT bitmezse o zaman gör bakalım Bolu Tüneli 2. Versiyonu, post modern bolu bürokrasisi. weber amcamın kulakları çınlasın. o istememişti bürokrasinin böyle olmasını ama ne bilsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Çrş, 2009 16:53

Valla Weber le Kant la devam edersek adımız komüniste çıkar, zaten demiryolunu seviyoruz diye mimliyiz :D :D hahahahaha

Ya Mehmet, benim zaman kavramım iyice şaştı ha, o kadar yakınmı be genel seçimler, vay vay vay.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 17:39

Weber ve Kant'ın komünizmle ne alâkası var be arkadaşlar?! :lol:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Çrş, 2009 17:57

alabay yazdı:Weber ve Kant'ın komünizmle ne alâkası var be arkadaşlar?! :lol:

B. Alabay
Düşünen adam komünisttir, sen bunu bile bilmiyorsun hayret bir şey.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 21:51

Valla, bazen bilmememin de ya bir avantaj veya sağlıklı bir yaşamın ve akıl yapısının kanıtı olduğu kanaatindeyim (öf len, nasıl yazdım ama). Bu tarz düşünceyi ben nereden öğrenmiş olabilirdim ki?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Nis Prş, 2009 12:10

Kültür meselesi :?

Bir de tanıtım. Bak, şuraya şu Mulhouse maceramın bir kısmını anlatayım ... geçenlerde Mulhouse'a (müluğz), Fransa'ya geçtik, buradan 70 km. Hem bir demiryolu müzesi var (Avrupa'nın da en büyüğü), hem iki tramvay hattı yapmışlar da, görmek istedim. 110.000 kişilik bоk kadar bir kent (diyebiliriz gibi ama ...). Bizim 240.000 kişilik Freiburg abi kasılıyor, ama bomba yemiş kültürsüz bir üniversite kenti (ben sevmiyorum, ama araştırırsanız görürsünüz ki, Freiburg dünyanın en sevilen şehirlerden bir tanesi ... nedenini anlamıyorum, bilmiyorum, bilmek de istemiyorum, buranın halkı bir Berlinli için zor belki ...). Eee, şöyle şu Mulhouse'a yaklaşıyoruz, otobandan şu çıkıştan tramvaya P+R yapabilirsiniz diyor (peki, bunu Freiburg'ta da derler, ama ...). Kent kenarında beton bir park evine giriyoruz, hayalet evi gibi bir yer, boş, soğuk, gri, biraz korkuttu da ;-) Varoş-like yani. Sonra bir bakıyoruz, tramvaya binecekseniz şöyle ve böyle yapın diyor (Fransa'nın tek hafif manyak tarafı, valla HER boku sadece Fransızca yazması, yani yollardaki levhalar da piktogram olacağına Fransızca komuta, hadi, biz anlıyoruz, ama başkası?) Almanlar çokdilli yapar genellikle. Gişedeki Aleman dili konuşuyor, orası Alzas ya, dili Alman (Aleman) dili. İyiki öyle, çünkü kültür meselesi yüzünden anlamıyorum herifi. Bizi uyutuyor saniyoruz, halbuki teknik şu: P+R yapmak isteyen buraya arabasını getiriyor, bırakıyor. Saati maati yok, gün 1,90 €. Ulaaan, Freiburg'ta saati 1,30 €'dan başlar be. Hadi, devam ... arabada ne kadar kişi varsa, hepsine bir gidiş-dönüş bileti veriliyor. Ohhah yani! 1,90 €'ya dört yolculuk verdi bize (normal tek bilet 1,30 €). Beş kişi olsaydık, 10 yolculuktu. Freiburg'ta TEK yolculuk 2,- ile 4,80 € arası. Yani şimdi şu mantığa bak. Bu durumda, az nüfuslu olsa da kaynayan bir şehre otomobille giren olur mu? Olmaz. Freiburg ne yapıyor? Tüm merkezi arabalara kapatıyor, cezaları feci, yani aba altında sopa mentalitesi, höt diyor, o kadar. Fransızlar davet ediyor, neredeyse beleş öpücük bekliyor.

İşte bunu yapacak kafa ve yürek lâzım!

B. Alabay

Ek: Nüfusu daha az görünse de, metropol alanı ile Mulhouse (Almanca Mülhausen, Alzasça Milhüsa) doğru dürüst bir orta boy şehir, zevk veriyor. Hafta sonu özel otobüs hatları olsa da (daha az çalışıyor, ama gereken var), Freiburg'u (ki onun da metropol etrafı ile ~800.000, az değil) köy gibi ortada bırakıyor. Maşaallah. Basel (CH) ve Strasbourg'u hiç anlatmama gerek bile yok, onlar zaten şehir (ve çok da güzel!).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Pzr, 2009 11:16

Anlattıklarını burada uygulamak yürek gerektirir. Dedğin gibi. Eli sopalı bir Kadir Topbaş yapar bunu. Ama o da yukarıyı kızdırır. Yukarıya oy lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Nis Pzt, 2009 13:53

Bence de aslında Kadir Topbaş gibi biri, dedem gibi o da şehirci, mühendis ve mimar, bunu yapabilirdi. İşten anlayan birisi. Ama oy mu önemli olan, kent mi önemli? Son yüz senede herkes sırf yukarıdaki oyları dinleseydi, bugün T.C. diye bir şey bu şekilde olur muyudu acaba? YÜrek gerekiyorsa, yürek gerek. Obama belki dünya çapında bir paradigma değişikliği başlatır, bakalım ... hadi, tren nerede, Obama nerede diyeceksiniz, ama arada muhteşem bir bağlantı var! Yürek, efendiler, yürek!

He, bir de, aba ve sopa olmadan da olur. Hani yılan, hani tatlı dil, hani delik. Deliğe tünel deyin.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 May Pzr, 2009 10:00


Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

EYLÜLDE İHALE

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Prş, 2009 11:36

Kayaş (Ankara)-Yerköy (Yozgat) Demiryolu Etüt-Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri Alınacaktır

İdarenin Adı : Tcdd İşletmesi Genel Müdürlüğü İnşaat Dairesi Başkanlığı
İşin Adı : Kayaş (Ankara)-Yerköy (Yozgat) Demiryolu Etüt-Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri İşi
İhale Kayıt No : 2009/118916
Türü - Usulü : Danışmanlık hizmeti alımı - Belli istekliler arasında



1. İdarenin
a ) Adresi : TALATPAŞA BULVARI NO: 3 06330 GAR/ANKARA
b ) Telefon ve Faks Numarası : 312 3090515/4262 - 312 3104114
c)Elektronik Posta Adresi : insaatdairesi@tcdd.gov.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) :
2. Ön yeterlik konusu danışmanlık hizmetinin
a ) Niteliği, Türü ve Miktarı :
kayaş (Ankara)-Yerköy (Yozgat) Arası Çift Hatlı Demiryolunun İhale Dokümanında Belirtilen Esaslar Dahilinde, Mevcut Projelerinin Değerlendirilmesini Müteakip Revizyonu Veya Yeniden Planlama Yapılması Suretiyle Hızlı Tren Proje Kriterlerine Göre Kesin Projeleri (İstasyon, Köprü ve Menfez Projeleri Uygulama Projesi Olarak Yapılacaktır.) ve Yapım İhalesine Yönelik Dökümanların Hazırlanması İşi.


b ) Yapılacağı Yer : Kayaş (Ankara)-Yerköy (Yozgat)
c ) İşin Süresi : Sözleşmenin İmzalandığı Tarihten İtibaren 15 (Onbeş) Gün İçinde İşe Başlanır. İşin Süresi 450 (Dörtyüzelli) Takvim Günüdür.
3. Ön yeterlik değerlendirmesinin
a ) Yapılacağı Yer :
Tcdd İşletmesi Genel Müdürlüğü Konferans Salonu 1.Kat Gar/Ankara
b ) Tarihi - Saati : 14.09.2009 - 14:00
4. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile ön yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. . Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya ilgili Meslek Odası Belgesi,
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ilgili meslek odasından ya da ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.3. İhale konusu işin yapılmasına ilişkin olarak ilgili mevzuatı gereği alınması zorunlu olan belge:
4.1.2. Ön yeterlik başvurusu yapmaya yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri.
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği Ön Yeterlik Şartnamesinde belirtilen Başvuru Mektubu,
4.1.4.Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge


4.2. Mali kapasiteye ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.2.1. Bankalardan temin edilecek belgeler:
800.000,- TL (Sekizyüzbin Türk Lirası) az olmamak üzere bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatı gösteren banka referans mektubu, Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir.

4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler,
İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;
a) Yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri,
b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler,
a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir. Adayın;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0.10 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0.75’ten küçük olması,
yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir. Bu durumda, yukarıda bilançolar veya gerekli görülen bölümler üzerinden hesaplanacak oranlar aranmaz.

4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden danışmanlık hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen danışmanlık hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar. Serbest meslek erbabının iş hacmi serbest meslek kazanç defteri özeti ile belgelendirilir.
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir. Bu belgelerin değerlendirilmesinde ;
a) toplam ciro için, en az 1.300.000,- TL (Birmilyonüçyüzbin Türk Lirası) b) Taahhüt altında devam eden danışmanlık hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen danışmanlık hizmet işleri için, 900.000,- TL (Dokuzyüzbin Türk Lirası)
tutarı ön yeterlilik asgari şartı olarak istenir. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan yeterli kabul edilir.
4.3. Teknik yeteneğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyim belgeleri::
Yapımla ilgili danışmanlık hizmet işlerinde son onbeş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında 2.500.000,- TL (İkimilyonbeşyüzbin Türk Lirası) tutarından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,
4.3.2. Organizasyon yapısına ve personel durumuna ilişkin belgeler
a) Anahtar Teknik Personel

(1) İhale konusu danışmanlık hizmet işinde, istenilen anahtar teknik personelin sayısı ve nitelikleri aşağıda belirtilmiştir.



Pozisyon
Adet
Asgari Toplam Tecrübe (Yıl)
Asgari Benzer Tecrübe (Yıl)

İnşaat Mühendisi
1
5
3

İnşaat Mühendisi
1
5
3

İnşaat Mühendisi
1
5
3

Harita Mühendisi
1
5
3

Harita Mühendisi
1
5
3

Jeoloji Mühendisi
1
5
3

Jeoloji Mühendisi
1
5
3




Adayın, veya isteklinin organizasyon yapısına ilişkin bilgi ve belgeler ile kendisi veya yönetici kadrosu, anahtar teknik personelin eğitimini gösteren diploma veya mezuniyet belgesi ile danışmanlık işleriyle ilgili hizmet deneyimini ve ihale konusu iş ve benzer işlerle ilgili mesleki deneyimini gösteren özgeçmiş belgesinin sunulması zorunludur.


(2) Yeterlik kritiri olarak öngörülen anahtar teknik personelin ihale konusu işin uzmanı olması zorunludur.


(3) Anahtar teknik personelin genel deneyim süresi mezuniyete ilişkin belgeyle; danışmanlık hizmet işleri ile ilgili hizmet deneyimi ile ihale konusu iş ve benzer işlerle ilgili mesleki deneyimi ise özgeçmiş belgesiyle ilgisine göre son başvuru veya ihale tarihi itibariyle aday veya isteklinin bünyesinde bulunduğu hususu ise, ilgili adına prim ödendiğini gösteren sosyal güvenlik kurumu onaylı belgeler ile tevsik edilir.


(4) Bir ihalede anahtar teknik personel olarak gösterilen personel, aynı zamanda sözleşmenin uygulanmasında teknik personel olarak istihdam edilebilir.


(5) İş ortaklıklarında, ortaklık oranına bakılmaksızın, pilot ve özel ortaklara ait anahtar teknik personelin tamamı değerlendirilir.


(6) Anahtar teknik personel olarak bildirilen kişiler, adayın bünyesinde çalıştıklarına ilişkin yazılı beyanlarını verirler.


(7) Anahtar teknik personel olarak bildirilen kişiler, aday veya isteklinin bünyesinde görev yaptıkları süre boyunca, başka bir gerçek veya tüzel kişi bünyesinde çalışamazlar.


(8) Anahtar teknik personel niteliğine sahip gerçek kişi aday veya istekliler, şahıs şirketi ortakları, limited şirketlerde müdürlük görevini yürüten ortaklar, anonim şirketlerin yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu üyeleri, murahhas müdür ve genel müdür ortakları, ortak girişimlerin ise gerçek kişi ortakları ve tüzel kişi ortaklarının yukarıda sayılan ünvanları taşıyan gerçek kişi ortaklarının, anahtar teknik personel olarak bildirilmesi durumunda, aday veya isteklinin bünyesinde çalıştığına dair belge aranmaz.




b) Teknik Personel

Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğine istinaden, ihale konusu işte çalıştırılması öngörülen teknik personelin sayısı ve nitelikleri İdari Şartnamede düzenlenmiştir.


4.3.3. Kalite ve standarda ilişkin belgeler
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Belgesi istenmektedir.
Bu belgenin/Belgelerin Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. Teyit yazısı ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması koşuluyla düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl süreyle kullanılabilir. Ancak Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1
Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 6.Maddesinin (2) Fıkrasının (e) bendinde ifade edilen "Yapımla İlgili Mühendislik ve Mimarlık Tasarım Hizmetleri" kapsamındaki; a) Hızlı Demiryolu veya Anahat demiryolu etüt, proje işleri veya b) Otoyol etüt proje işleri veya c) Hafif raylı sistem veya metro sistemi etüt proje işlerini yapmış olmak ve benzer iş kabul edilebilmesi için ayrıca sözkonusu işler kapsamında güzergah planları (sondaj, zemin etüdü, koridor seçimi, kesin güzergahin seçimi vb. kapsayan) ile birlikte viyadük veya tünel projeleri yapmış olma şartı aranacaktır. Bu nedenle adaylar iş deneyim belgeleriyle birlikte bahse konu iş içerisinde güzergah planları ve viyadük veya tünel projeleri de yapmış olduklarını gösteren ilgili kunum veya kuruluştan alacakları kanıtlayıcı belgeleri de vereceklerdir. Bu tür kanıtlayıcı belgeleri olmayan iş deneyim belgeleri değerlendirmede dikkate alınmayacaktır.
5. Yapılacak ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda, yeterlikleri tespit edilenler arasından 7 aday teklif vermek üzere davet edilecektir.
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır. İhalede yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.
7. Ön yeterlilik dokümanının görülmesi ve satın alınması
7.1Ön yeterlik dökümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 250 Türk Lirası karşılığı Tcdd İşletmesi Genel Müdürlüğü Merkez Mali İşler Müdürlüğü Merkez Veznesi Zemin Kat Gar/Ankara adresinden satın alınabilir.
7.2. Önyeterliğe başvuracak olanların ön yeterlik dokümanını satın almaları zorunludur.
8. İhale dokümanı, teklif vermek üzere ihaleye davet edilecek adaylara davet mektubu ekinde gönderilecektir.
9. Ön yeterlik başvurusu, ön yeterlik değerlendirmesi tarihi ve saatine kadar Tcdd İşletmesi Genel Müdürlüğü İnşaat Dairesi Başkanlığı İhale ve Sözleşme Şubesi (3.Kat 4149 No.Lu Oda) Gar/Ankara adresine elden teslim edilebileceği gibi iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
10.Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremezler.
Diğer Hususlar:
Adaylar, "Ön Yeterlik Başvuru Teklifleri´ni 1 asıl, 1 kopya olmak üzere ön yeterlik başvuru tarih ve saatine kadar İdareye teslim edeceklerdir.




Kamu İhale Bülteni Yayınlanma Tarihi :27.08.2009








Kamu İhale Kurumu - Elektronik Kamu İhale Bülteni 27.08.2009 - 12:36:23

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön