tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 16:34

doğankentli yazdı:hayır mevcutta Doğankent te tren yolu yok ama diğer güzergahtada tren yolu yok mevcutta
Tamam ama işte dediğim gibi belkide YHT için yukarıdaki güzergah daha doğrudur, bunun maliyet analizini bilmiyoruz ki, sadece YHT geçecek bir güzergah için Doğankent ten geçecek bir hat doğru bulunmamış olabilir, bunun pek çok faktörü var sadece para olarak bakmamak lazım olaya, yani işletmeye geçtiğinde zamandan kazandıracağı her dakika da kazançtır. Fakat yine tekrar ediyorum, şahsi görüşümdür bunu da belirteyim. Doğankent ten geçen bir güzergah açıklanmış, buna YHT olarak değilde demiryolu olarak bakmak lazım, tamam YHT geçmiyorsa geçmesin ama bu beldenin gerçekten bir yolcu potansiyeli varsa, çünkü bir kaç yerden daha bahsetmişsiniz, sanırım orada yapılacak bir istasyonun başka beldelere de yararlı olacağı düşünülüyor, dolayısı ile talebi biraz daha bu yöne kaydırmak doğru olabilir, benim demek istediğim buydu, sadece YHT diye diretilirse fizibl değil denilir geçer gider, ama buradaki beldeler bir araya gelip bizde demiryolu bağlantısı istiyoruz derlerse o zaman işin rengi bence daha farklı olur.

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesaj gönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 16:42


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 16:53

Videoyu izledim, haberide okudum işte orada ifadelerde ne isteniyor ben onu sorguluyorum :) YHT mi istiyor Doğankent? Bu ne kadar mantıklı bu tartışılır, Demiryolu Bağlantısı mı istiyor, buna kim hayır diyebilir? Böyle bir isteğe kimse karşı çıkamaz. Diğer taraftan Belediye Başkanı dedelerimiz buraya böyle isim vermiş niye, yok karayolu niye ordan değil burdan diye örnekler veriyor, bu bir kere yanlış, o eskidendi işte, bugünkü teknolojiler ile dağ, tepe, bayır pek bir esprisi yok, paran varsa tabii ki. Ben bu yüzden diyorum ki, hattın ta aşağı inerek öyle bir kavisle yukarı çıkarak geçtiği güzergah ile Sorgun dan direkt gideceği hattı km olarak kıyaslamak lazım, üstteki güzergah daha kısa olduğu için tünel de olsa maliyet anlamında diğerinden ne kadar fazla olur, artı olarak süre olarak getireceği avantajda var, işte bu YHT Güzergahının değişmesi için bir sebeptir bana göre.

Diğer bir örnek, aslında Belediye Başkanının o sözlerine katılıyorum, diyelim ki güzergah ve proje değişti, yeniden ihale edilmesi gerekir. Ama maalesef işleri böyle yürütmüyorlar, hep oldu bitti ile gidiyor, bu yanlış. Birileri çıkıp aman ya sanane iş yapıyorlar işte, başkası çivi çakmadı der şimdi, öyle diyene cevap vermeyeceğim bunu bilin. İş yapana lafımız yok ama Hak Yiyene, hakkımı helal etmiyorum, bende vergi ödedim kardeşim. Mahkemelik olursa da işin bu kısmı olur, güzergahın değişmesi başka yerden gitmesi değilde, yeniden ihale edilmemiş olması mevzuu bahis olur ki, bununda zaten sanırım kanunda bir açığı var, bunu kullanarak iş arttırımı cart curt bir şeyler diyerek üstünü kapatıyorlar.

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesaj gönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 19:10

mahkeme süreci başladı sanırım artık bekleyip görecez hayırlısı diyorum ve başkanımızın bu yapılan haksızlığın üzerine sonuna kadar gideceğini biliyorum mehmet bey proje çizilirken Doğankent i gelip incelediler yer olarak mevki olarak küçük veya büyük sonuçta çevresinde kaç tane kasaba köy ve ilçe var yasal olarak tam bilmiyorum bu işleri ama bir iş yapılıyorsa bence tam yapılmalı ihalesi yenilenmeli ve belediye başkanları ve halka toplantı yapılıp bilgilendirilmeliydi bayramdan sonra ulaştırma bakanlığından bilgilendirme istedim halen fizibilite çalışmaları yapıldığını yazıyordu ama çalışmalar başlanmış diye söylentiler var

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Eyl Pzr, 2010 19:20

Verilmiş sözler ya da haklar konusuna girmeyeceğim, sizi tartışmanızla başbaşa biırakacağım ama bana göre öyle 5-10 bin nüfuslu ilçelerde hızlı tren falan durmamalı. Benzer şekilde benim ilçemden de Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu geçecekti eğer yapılsaydı ama mesela orada da istasyon düşünülmemeliydi diye düşünüyorum.

Doğankent'i bırakın Sorgun'da durmalı mı durmamalı mı o bile tartışılabilir, orası baya büyük bir ilçe diye biliyorum...

Galiba tek çözüm kalacak, günde karşılıklı 10 sefer düzenleniyorsa bunlardan sabah ve akşam saatlerinde olan 2 tanesinde küçük yerlerde de duracak diğer seferlerde 4-5 istasyonda duracak ve hız sınırlarını zorlayacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 19:30

Başta bende söyledim duracağı yerler bellidir zaten Ankara' dan sonra Kırıkkale merkez, Yozgat merkez ve Sivas merkez dışında bana göre durmamalıdır, ama bana göre. Yerköy de bir ihtimal durabilir çünkü orası bir kavşak olarak planlanıyor diye hatırlıyorum. Bunun dışında Sivas ın büyük ilçesi var Yıldızeli ya da Sorgun buralar bile Hakan' ın dediği gibi bana göre tartışmalıdır. Hızlı Tren hattı buralardan geçebilir, buradalarda istasyon da olabilir ama bu YHT nin bütün bu duraklarda duracağı anlamına gelmez, gelmemeli.

Harita üzerinden kabaca bakarsak iki güzergah arasında 35-40 km kadar fark ediyor, yani yukarıdaki güzergah aşağı yukarı o kadar daha kısa. Aynı ortalama hızı yaptığını farz etsek (diyelim ki 200km/s) iki güzergah arasında 12 dk. kadar süre yolculuk süresi farkı olur, önemlimi değil mi bilemem, dediğim gibi maliyetlerde çok büyük farklar yoksa neden yukarıdan gitmesin ki, 12 dk az değil bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 19:43

http://tuikapp.tuik.gov.tr/adnksdagitapp/adnks.zul

2009 rakamları ile güzergahtaki nüfus oranları, rakamlar TÜİK rakamlarıdır,

Kırıkkale Merkez : 192.000
Yerköy : 30.231
Yozgat Merkez : 73.835
Sorgun : 51.571
Yıldızeli : 8.900
Sivas Merkez : 300.795

10.000 altı bölgeleri çıkarttığımızda Yıldızeli de talep dışı kalır, tartışma konusu olan bölgelere göz atarsak,

Akdağmadeni : 24.550
Saraykent : 7.746
Doğankent : 2.208

Dolayısı tartışma otomatik olarak sona ermiştir, güzergahın geçmeyeceği söz edilen bölgelerden sadece Akdağmadeni kalabalık denilebilecek bir nüfusa sahiptir, geri kalan ilçeler dahi 10.000 in altında kalmaktadır. Yani yine dediğimiz yere döndük, YHT için gereksiz bir güzergah ama demiryolu için olabilir, önceliği tartışılır. Bence projenin ilk etapta buradan düşünülmesi belkide ileride Kayseri istikametine inecek alternatif yol ya da projeler için olabilir bunun dışında ben bir mantık içerisine oturtamadım maalesef. Güzergah oradan geçse dahi o YHT nin orada durması için tek sebep arıza yapması olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Eyl Pzr, 2010 19:46

2.000 nüfuslu bi yer için koca ihaleyi iptal edip, yenileyecektin :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 19:48

Mehmet Kasım yazdı:2.000 nüfuslu bi yer için koca ihaleyi iptal edip, yenileyecektin :)
Olsun, ben o yöntemi doğru bulmuyorum, sana göre ve realitede diğerinin sonuçları doğru olabilir, ama hakkaniyet anlamında bu yöntem yanlıştır. Başkalarının ne yaptığı değil benim ülkemin ne yaptığı beni ilgilendiriyor, dolayısı ile bu üslubu bu yöntemi ben göreve gelirken söylenen sözler ile bağdaştıramıyorum, siyaset mevzularına girmek istemiyorum, hep söyledim girsem alayından alasını yaparım. :)

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Mesaj gönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 19:54

Esat yazdı:http://tuikapp.tuik.gov.tr/adnksdagitapp/adnks.zul

2009 rakamları ile güzergahtaki nüfus oranları, rakamlar TÜİK rakamlarıdır,

Kırıkkale Merkez : 192.000
Yerköy : 30.231
Yozgat Merkez : 73.835
Sorgun : 51.571
Yıldızeli : 8.900
Sivas Merkez : 300.795

10.000 altı bölgeleri çıkarttığımızda Yıldızeli de talep dışı kalır, tartışma konusu olan bölgelere göz atarsak,

Akdağmadeni : 24.550
Saraykent : 7.746
Doğankent : 2.208

Dolayısı tartışma otomatik olarak sona ermiştir, güzergahın geçmeyeceği söz edilen bölgelerden sadece Akdağmadeni kalabalık denilebilecek bir nüfusa sahiptir, geri kalan ilçeler dahi 10.000 in altında kalmaktadır. Yani yine dediğimiz yere döndük, YHT için gereksiz bir güzergah ama demiryolu için olabilir, önceliği tartışılır. Bence projenin ilk etapta buradan düşünülmesi belkide ileride Kayseri istikametine inecek alternatif yol ya da projeler için olabilir bunun dışında ben bir mantık içerisine oturtamadım maalesef. Güzergah oradan geçse dahi o YHT nin orada durması için tek sebep arıza yapması olabilir.

İlçelere göre il/ilçe merkezi ve belde/köy nüfusu - 2009



İl/ilçe merkezleri Belde/köyler Toplam


Yozgat Toplam Erkek Kadın Toplam Erkek Kadın Toplam Erkek Kadın


Kadışehri 4.288 2.123 2.165 12.164 6.013 6.151 16.452 8.136 8.316

Toplam 4.288 2.123 2.165 12.164 6.013 6.151 16.452 8.136 8.316
yeni istasyon yapmaya çalıştıkları yerin nufusuda bu bizim Doğankent- Saraykent arasında yapılacak bir istasyondu bu ve aramızdaki mesafe en fazla 10km civarında

doğankentli
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 22 Mar Pzt, 2010 02:18

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı mahkemelik oluy

Mesaj gönderen doğankentli » 26 Eyl Pzr, 2010 19:58

eğer nüfusa göre yapılacaksa bu işler ben size burda yapılacak bir istasyondan kaç kasaba ve köyün ve ilçelerin yararlanacağını ve nüfuslarını çıkartayım :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 20:11

Konumuz hızlı tren ise bence hiç o tartışmalara gerek yok, ben ilçe merkezlerinde bile nüfusu yeterli olmadıkça durmasına karşıyım, tabii ki bir tren istasyonu sadece konumlandığı yere değil çevresine de hizmet eder, ama bir köy günde kaç tane hızlı tren yolcusu verir? Konu Ankara-Sivas Hızlı Tren ise her durağın çevresinde 20 köy olsa yine gereksiz olabilir, ama konu Doğankent-Saraykent civarına demiryolu gelmesi ise bu başka bir konu ve başlık olur, artısını eksisini siz bilirsiniz.

Bir taşla iki kuş vurulurmu hızlı tren hattı oradan geçerse işte bunu tartışmalıyız, ki gerçekten güzergah değişmişse bu saatten sonra tartışsakta bir şeyler değişmeyecek herhalde, çünkü lobiyi yapması gerekenler sizin belediye başkanlarınız, kaymakamlarınız, muhtarlarınız ve sizlersiniz.

Şöyle söyleyeyim nüfusu 13.000.000 olarak görünen İstanbul' da bile her iki yakada sadece 2 kez yani toplam 4 kez durak yapması planlanan bir sistemin Anadolu' nun her beldesine uğramasını (çevre köyleri ve beldeleri ile 10.000 nüfusu bulsa bile) beklemek bence pek doğru değil.

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön