tr-HT.01:06 » Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.01:06 » Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2008 08:43

Bence oldukça gerekli bir hat, tabii ki yurt içi hatları daha öncelikli görenlerde olacaktır ama bence İstanbul bağlantısı ile Türkiye' nin Avrupa' ya erişimini kolaylaştıracak bir hat olacaktır, seferlerin artması ve hattın verimli kullanımı ile birlikte zaman içerisinde sınır ülkeler ile olan havayolu bağlantılarını dahi iptal ettirebilecek bir potansiyeldir bana göre ve hayata geçirilmelidir, açıkçası ben Sirkeci' den bir ICE3 trenine binerek (Sirkeci diyorum bak SİRKECİ KAPATILMASIN!!!) Almanya' ya kadar gidebilmeyi isterim uçaktan uzun süren bir yolculuk olur herhalde ama olsun keyfi başka olur. Metindeki datalar biraz eski devlet kurumu sitesinden alınca böyle olur güncellik problemi mevcut :)
PROJENİN AMACI:

Ankara – İstanbul Hızlı Demiryolu projesinin devamı ve Avrupa ile entegre olacak yüksek standartlı bir demiryolu hattı oluşturmak amacıyla planlanmıştır. Mevcut hatta göre 60 Km.lik kısalma ile meydana gelecek ve 250 Km/Saat hız yapabilecek geometrik standarda sahip olacak 230 Km. uzunluğundaki söz konusu hattın uygulama projeleri 2006 yılı sonunda tamamlanacaktır.

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
Güzergah Boyu 230 Km.
Hat Sayısı Çift Hat
Max Eğim %015
Min Kurp Yarıçapı 3500 metre
Proje Hızı 250 Km/ Saat
Toplam Tünel Sayısı 2 Adet
Toplam Tünel Boyu 2465 m.
En Uzun Tünel Boyu 1590 m.
Toplam Viyadük Sayısı 3
Toplam Viyadük Boyu 1150 m.
Toplam Köprü Sayısı 82
Toplam Köprü Boyu 2400 m.
İstasyon Sayısı 8 Adet

PROJENİN SON DURUMU:

Proje 2005 yılı Yatırım Programına alınmış olup, 2005 yılı içerisinde kamulaştırma işlemleri tamamlanmıştır. Bu projenin yapım ihalesi 11.09.2006 tarihinde sonuçlandırılarak ihale edilmiştir. İşin 2008 yılında ikmal edilmesi planlanmıştır. Ülkemiz Asya-Avrupa arasında taşımacılık yönünden bir köprü konumunda olup,bu proje ile söz konusu koridorun ilk halkası olan Bulgaristan-İstanbul ( Halkalı ) Hattı Avrupa standartın da bir hat konumuna gelecektir.

Bu projenin yapılması ile Batıda Kapıkule’den başlayan güzergah,Doğu yönüne doğru mevcut İstanbul-Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars üzerinden Kars-Tiflis hattının yapılması ile Tiflis’e ve oradan da mevcut demiryolu ile Bakü’ye ulaşacaktır.

14/10/2005 Tarihinde ihalesi yapılan 230 Km. uzunluğundaki Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri işinin kapsamı 1/25000 ölçekli güzergah araştırması,1/2000 ölçekli şeritvari harita yapımı, kamulaştırma planlarının yapılması,zemin sondajları ile laboratuar deneylerinin yapılması,tüneller,köprüler,istinat duvarı gibi sanat yapıları ile istasyon tesisleri projelerinin yapılması,güzergahın ÇED Raporu ile keşif-metraj ve ihale dosyalarının hazırlanması şeklindedir. Halkalı Bulgaristan Hududu Demiryolu Etüt Proje Ve Mühendislik Hizmetleri İşinin 2007 yılının sonunda tamamlanarak 2008 yılında yapım ihalesinin yapılması aşamasına gelinmesi planlanmaktadır.

Kaynak : DLH
Son olarak 230 km hızlı tren hattında 8 istasyon ne kadar doğru sizce? Bana pek olumlu gelmedi o zaman bu hızlı tren hattı olmaz ki? Bana sorarsanız İstanbul için 2, Trakya için maksimum 2 istasyon ile bu hat çalıştırılabilir.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 20:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Şub Sal, 2008 00:56

Neden olmasın? Trakya'da sadece iki istasyon yetmez ki. Yetmesi için iyice bir ağ gerekirdi, Trakya'da nerede ağ, Anadolu'da nerede ağ? Zor bir durum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Sal, 2008 11:22

Neden olmasın? Trakya'da sadece iki istasyon yetmez ki. Yetmesi için iyice bir ağ gerekirdi, Trakya'da nerede ağ, Anadolu'da nerede ağ? Zor bir durum.

B. Alabay
Mesela hızlı tren hattı olduğu için olmasa? 240 km olsa 30 km de bir istasyon demek bu, bence hiç mantıklı değil, ayrıca yolcu potansiyeli nedir? Hızlı tren ile banliyö gibi 20 milyona da yolcu taşımayacağınıza göre gerçekçi bir yaklaşım değil, tamam iş ağ olmasına kalırsa 100 yıl daha bekleriz ama hızlı tren dediğimiz sisteminde bu mantığa kurban gitmesine karşıyım, aynı hatta ya da paralel olarak bölgesel trenler çalıştıracaksak ok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Prş, 2008 09:11

İstasyon konusu;

Tahmini; Halkalı, Çatalca, Çorlu, Çerkezköy, Muratlı, Edirne, Kapıkule

Diğeri nerede olur???

ISPARTAKULE yani BAHÇEŞEHİR OLABİLİR Mİ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Prş, 2008 09:23

Bence hat Sirkeciden başlamalıdır, Sirkeci - Halkalı - Ispartakule - Çorlu - Çerkezköy - Edirne - Kapıkule bence yeterli bir istasyon sayısı, Ispartakule yi neden ekledim İBB nin Ispartakule ile ilgili projeleri var, Marmaray ile birlikte Ambarlı üzerinden Ispartakule ye bir nakliye demiryolu kurulması gibi planlar var dolayısı ile bu bölgenin önemi artabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Prş, 2008 13:42

Sirkeci'den de başlayacak bence.

Hatta EDİRNE-ANKARA şeklinde hızlı tren bile çalışacak. Hatta ve hatta EDİRNE-BAKÜ şeklinde çalışacak.

TRANSAVRASYA TRENİ BU PROJENİN KONSEPTİ. Avrupa-Türkiye-Asya Hızlı Tren Hattı olacak.

Birkaç hızlı tren projesinin inşaat etapları diyebiliriz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Teknik Detaylar

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Pzt, 2008 11:28

http://www.dlh.gov.tr/dlh/dlh-anasayfa1

HALKALI BULGARİSTAN DEMİRYOLU PROJESİ

Projenin Amacı:

Ankara – İstanbul Hızlı Demiryolu projesinin devamı ve Avrupa ile entegre olacak yüksek standartlı bir demiryolu hattı oluşturmak amacıyla planlanmıştır.

Mevcut hatta göre 60 Km.lik kısalma ile meydana gelecek ve 250 Km/Saat hız yapabilecek geometrik standarda sahip olacak 230 Km. uzunluğundaki söz konusu hattın uygulama projeleri 2006 yılı sonunda tamamlanacaktır.

Projenin Teknik Özellikleri:

Güzergah Boyu : 230 Km.
Hat Sayısı : Çift Hat
Max Eğim : %015
Min KurpYarıçapı : 3500 Metre
Proje Hızı : 250 Km/saat
Toplam Tünel Sayısı : 2 Adet
Toplam Tünel Boyu : 2465 Metre
En Uzun Tünel Boyu : 1590 Metre
Toplam Viyadük Sayısı : 3 Adet
Toplam Viyadük Boyu : 1150 Metre
Toplam Köprü Sayısı : 82
Toplam Köprü Boyu : 2400 Metre
İstasyon Sayısı : 8 Adet


Projenin Son Durumu:

Proje 2005 yılı Yatırım Programına alınmış olup, 2005 yılı içerisinde kamulaştırma işlemleri tamamlanmıştır. Bu projenin yapım ihalesi 11.09.2006 tarihinde sonuçlandırılarak ihale edilmiştir. İşin 2008 yılında ikmal edilmesi planlanmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Pzt, 2008 13:44

yüksek standartlı bir demiryolu hattı oluşturmak amacıyla planlanmıştır.

Mevcut hatta göre 60 Km.lik kısalma ile meydana gelecek ve 250 Km/Saat hız yapabilecek geometrik standarda sahip olacak 230 Km. uzunluğundaki söz konusu hattın uygulama projeleri 2006 yılı sonunda tamamlanacaktır.
Simdi buradaki yüksek standartli ifadesi beni killandirdi. Sanirim bu hizli tren hatti degil hizlandirilmis yani normal standartlara cikarilmis tren hatti demek oluyor. 60 km lik kisalma ve geometrik standarttanda sunu anliyoruz ki kurp acilari ve deverler ile oynanacak geometri hatalari düzeltilecek yeniden balastlama ve belkide raylarin yenilenmesi ile trenlerin daha hizli yolculuk etmesi saglanacak. eldeki trenler 250 km yapamayacagina gore mevcut lokolarin 160 km lik hizi kullanilacak himmm?????

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 15:38

Yüksek standarttan kasıtları hızlı tren. Bu jargonu Ankara hattı içinde kullanıyorlar. Kafa karıştırmamak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

LET'S START

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 16:24

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14231


''Buna tabii Marmaray Projesi'ni de ilave etmemiz şart. Marmaray Projesi de doğal olarak Uzak Doğu'yu Avrupa'ya, Londra'ya bağlayacak. Aynı zamanda da İstanbul'un da trafik yükünü rahatlatacak bir proje. Bu hızlı tren de Marmaray ile birleşiyor. Dolayısıyla İstanbul'dan Edirne'ye kadar olan kısma da başlıyoruz.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 17:13

Hiç gerçekçi değil hep beraber göreceğiz Marmaray nasıl elde patlayacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Pzr, 2009 22:28

http://application.ibb.gov.tr/varliklar ... _plani.pdf

Kapıkule-İstanbul Hızlı Tren Hattının İstanbul sınırları içinde klan bölümü linkini verdiğim çevre düzeni planında net olarak gösterilmiş. Halkalı'dan sonra mevcut güzergahtan ayrılarak Sazlıdere gölünü takip ederek Çatalca'ya ve Çerekzköy'e doğru gidiyor. Bahçeşehir'den geçmiyor. Olimpiyatköy'ün arkasındaki Şahintepenin oradan geçiyor.

Resim

Resim
Resim

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön