tr-HT.01:06 » Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi
Gönderilme zamanı: 18 Şub Pzt, 2008 08:43
Bence oldukça gerekli bir hat, tabii ki yurt içi hatları daha öncelikli görenlerde olacaktır ama bence İstanbul bağlantısı ile Türkiye' nin Avrupa' ya erişimini kolaylaştıracak bir hat olacaktır, seferlerin artması ve hattın verimli kullanımı ile birlikte zaman içerisinde sınır ülkeler ile olan havayolu bağlantılarını dahi iptal ettirebilecek bir potansiyeldir bana göre ve hayata geçirilmelidir, açıkçası ben Sirkeci' den bir ICE3 trenine binerek (Sirkeci diyorum bak SİRKECİ KAPATILMASIN!!!) Almanya' ya kadar gidebilmeyi isterim uçaktan uzun süren bir yolculuk olur herhalde ama olsun keyfi başka olur. Metindeki datalar biraz eski devlet kurumu sitesinden alınca böyle olur güncellik problemi mevcut
Son olarak 230 km hızlı tren hattında 8 istasyon ne kadar doğru sizce? Bana pek olumlu gelmedi o zaman bu hızlı tren hattı olmaz ki? Bana sorarsanız İstanbul için 2, Trakya için maksimum 2 istasyon ile bu hat çalıştırılabilir.PROJENİN AMACI:
Ankara – İstanbul Hızlı Demiryolu projesinin devamı ve Avrupa ile entegre olacak yüksek standartlı bir demiryolu hattı oluşturmak amacıyla planlanmıştır. Mevcut hatta göre 60 Km.lik kısalma ile meydana gelecek ve 250 Km/Saat hız yapabilecek geometrik standarda sahip olacak 230 Km. uzunluğundaki söz konusu hattın uygulama projeleri 2006 yılı sonunda tamamlanacaktır.
PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
Güzergah Boyu 230 Km.
Hat Sayısı Çift Hat
Max Eğim %015
Min Kurp Yarıçapı 3500 metre
Proje Hızı 250 Km/ Saat
Toplam Tünel Sayısı 2 Adet
Toplam Tünel Boyu 2465 m.
En Uzun Tünel Boyu 1590 m.
Toplam Viyadük Sayısı 3
Toplam Viyadük Boyu 1150 m.
Toplam Köprü Sayısı 82
Toplam Köprü Boyu 2400 m.
İstasyon Sayısı 8 Adet
PROJENİN SON DURUMU:
Proje 2005 yılı Yatırım Programına alınmış olup, 2005 yılı içerisinde kamulaştırma işlemleri tamamlanmıştır. Bu projenin yapım ihalesi 11.09.2006 tarihinde sonuçlandırılarak ihale edilmiştir. İşin 2008 yılında ikmal edilmesi planlanmıştır. Ülkemiz Asya-Avrupa arasında taşımacılık yönünden bir köprü konumunda olup,bu proje ile söz konusu koridorun ilk halkası olan Bulgaristan-İstanbul ( Halkalı ) Hattı Avrupa standartın da bir hat konumuna gelecektir.
Bu projenin yapılması ile Batıda Kapıkule’den başlayan güzergah,Doğu yönüne doğru mevcut İstanbul-Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars üzerinden Kars-Tiflis hattının yapılması ile Tiflis’e ve oradan da mevcut demiryolu ile Bakü’ye ulaşacaktır.
14/10/2005 Tarihinde ihalesi yapılan 230 Km. uzunluğundaki Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri işinin kapsamı 1/25000 ölçekli güzergah araştırması,1/2000 ölçekli şeritvari harita yapımı, kamulaştırma planlarının yapılması,zemin sondajları ile laboratuar deneylerinin yapılması,tüneller,köprüler,istinat duvarı gibi sanat yapıları ile istasyon tesisleri projelerinin yapılması,güzergahın ÇED Raporu ile keşif-metraj ve ihale dosyalarının hazırlanması şeklindedir. Halkalı Bulgaristan Hududu Demiryolu Etüt Proje Ve Mühendislik Hizmetleri İşinin 2007 yılının sonunda tamamlanarak 2008 yılında yapım ihalesinin yapılması aşamasına gelinmesi planlanmaktadır.
Kaynak : DLH