tr-HT.01:06 » Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzr, 2009 23:35

Peki onun hızlı tren hattı olduğunu nereden biliyoruz ben öyle bir ibare göremedim, bir de tam göz atmadım ne zamana ait bu imar planları? Haritadaki bir diğer nokta Marmara kenarında raylı sistem güzergahınında gösterilmiş olması Kumburgaz metrosu :)

Diğer taraftan haritanın üstünde kocaman Harita Komutanlığının malıdır ve izinsiz yayınlanamaz diyor ama İBB bunu bu şekilde yayınlıyor, acaba izin aldılar mı? İBB nin kendi elinde bu işi yapacak bir müdürlüğü var ne iş yaparlar? Ha ben söyleyeyim ne iş yaptıklarını, her işi kendilerinin yaptığını zannederler, öğrenci gider harita ister pafta başına para ile satılır, siz kurum olarak gidersiniz bir sürü de azar işitirsiniz size ne, ne işiniz var sizin bu haritalarla diye :) uyanın beeee, harita kanunu değiştir artık 1/10000 ölçekli haritalar bile askeri denetimden çıktı, hayret bir şey. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 07:44

Esat yazdı:Peki onun hızlı tren hattı olduğunu nereden biliyoruz ben öyle bir ibare göremedim, bir de tam göz atmadım ne zamana ait bu imar planları? Haritadaki bir diğer nokta Marmara kenarında raylı sistem güzergahınında gösterilmiş olması Kumburgaz metrosu :)
http://www.dlh.gov.tr/dlh/dlh-anasayfa1

Buradaki harita fikir veriyor. Zaten mevcut hattın dolambaçlı giden kısımlarında kurp yarıçaplarını falan düzeltecekelri malüm. Ayrıca halkalı'ya çıkan bir hat ne olabilir başka?

Resim

böyle bir şey:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Çrş, 2011 23:20

ab fonları halkalı kapıkuleyi fizıbıl bulmadığından finanasmanından vazgeçmiş. proje iptal.

hemen yeni projeyi önerelim:

k.çekmece-beylikdüzü-silivri-çorlu-edirne aksından giden bir yht. fizıbıl çıakr. çatalcanın boş boş dağlarından yht yaparsan fizıbıl çıkmaz tabi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Prş, 2011 17:12

Farkı ne? Haa pardon şu senin menşur beyinlikdüzü ile silivriye uğruyor :) Bir de bu durum ortaya şunu koyuyor aslında boşa şak şak yapıyoruz, tüm YHT hatlarımızı AB fonları yapıyor aslında, yani biz deprem paralarını duble yollara harcıyoruz, deprem olunca arabın yağına sarılıyoruz, kendi yht hattımızı yapacak parayıda ab fonlarından alıyoruz, şimdi bu hat için alamadık ya ab fonu tu kaka olur :)

Bir de neden fizibl değil? Mevcut güzergahtaki yolcu potansiyeli açısından mı değerlendirmişler, muhtemelen öyledir. Açıkçası o kadar otobüs firmasının otobandan 2 saatte gittiği yola kimse trenle gitmek istemiyor, ha İstanbul-Edirne arası hızlı tren çatır çatır adam taşır demiyorum ama en azından hat yapılsın, normal yolcu trenleri çalışsın, ileride kapasite artınca yht ler çalışsın bu olmuyormu acaba?

Son olarak bu bahsettiğimiz fizibl olmayan güzergah Çorlu' dan geçmiyormuydu? Eğer geçmiyorsa zaten saçmaymış, bence her halukarda Çorlu'dan geçmelidir diye düşünüyorum. Ha, gerçekten yolcu yoğunluğu kurtarmaz deniliyor ise o zaman mevcut hattı yalap şap değilde adam gibi 160km/s lik bir hat haline getirsinler insanlarda kullansın. Bir de o bölgede hiç banliyö hattı çalışıyormu? Hiç duymadım, halbuki çalışsa güzel olmaz mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Prş, 2011 20:04

evet. beylikdüzüne de bir gar çekeriz mis gibi olur :) fizıbıl olmayan hat çorludan geçmiyordu. nispeten daha ufak çerkezköyden geçiyordu. o yüzden hat güneyden geçsin diyorum. silivri-çorlu rotasını takip etse çok daha fazla yolcu taşır. silivri-istanbul seferleri de olur. bölgesel tren gibi. illa 250 hız şart değil. esatın dediği gibi 150 yapsın. bombardierin talent trenleri gibi şeyler koysunlar. yeme de yanında yat. zaten yht hatlarımız otoyola paralel olan yerlere yapılmıyor. ör. istanbul-ankara teme paralel değil eskişehirden yapılıyor. istanbul-iizmir otoyoluna paralel yapmıyorlar mesela. ama yolcu yoğunluğu nispeten daha az ankara-izmiri yapıyorlar.

şak şaka gelince, yapılan doğru işleri desteklemek şak şak değildir. çok itici bir kelime. tadımızı bozmayalım. ab kredi veriyorda babasının hayrına vermiyor. onlarda bir şey bekliyor. onlarında şirketleri gelip burda iş yapıyor. kendi içlerinde kalsalar batarlar. küresel kriz malüm. tr gibi ülkelere yatırım yapmak zorundalar. artı olarak konya hattına ab kredi verdi mi? izmir hattı ihalesi yapıldı. ab kredisi yok? bursa'da yok? ab takmış kafayı ankara-istanbulun tüm etaplarına veriyor. demiryolunu icat eden ab olduğuna göre :) kredi verecek tabi :) ne mantık ama

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Çerkezköy - İstanbul Hızlı Tren Pro

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Tem Sal, 2012 22:09

Çerkezköy - İstanbul Hızlı Tren Projesi konusunda kim ne biliyor acaba? Sadece Çerkezköy'de inşaatcılar konut satarken,
Hızlı Tren ile 30 dak. sonra İstanbul diyorlar. :?

Tecrübe ile sabit, Akşam Saatlerinde :
Çerkezköy - Mahmutbey Gişeler 50 dakika,
Mahmutbey - Kozyatağı : 2 saat. İyi mi?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İstanbul - Selanik Treni bir Anı!

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Tem Sal, 2012 22:18

İstanbul - Selanik Dostluk Treni için Çerkezköy'den bir İngiliz arkadaş'a bilet aldık. İstasyondaki görevli Tren, Çerkezköy'de durmaz, Sirkeci'ye gitmeniz gerekir diye bizi uyardı.

Arkadaşım'da Cuma günü Çerkezköy'den Sirkeci'ye giderek Trene biniyor. Fakat Tren, Çerkezköy'de durdurulup, yine iki yabancı turist Trene'e bindiriliyor. 8)

Anlatamadık tabi nasıl oldu bu iş diye! :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 23:02

Pek takip etmiyorum ama bu hat konusunda pek bir şey yok gibi, tabiri caiz ise TIK yok, bir ara ihale yapılacak falan denildi ama inandırıcı değil. Diğer taraftan burada bir hızlı tren hattıda olsa o bahsettiğiniz olay yine yaşanır, derler Bakırköy'den bineceksiniz, TCDD oraya GAR yaptı GOCUMAN (komik ötesi istasyonu YHT GAR ı diye yutturacaklar) ya da Halkalı'dan bineceksiniz derler :) sonra gelir yine Çerkezköy'de treni durdururlar.

Bir de şöyle bir durum var, hızlı tren çalışsa ne değişecek? Kent içinde zaten yüksek hız ile gidemeyecek Halkalı'yı çıkana kadar hatta belki de Ispartakule'yi çıkana kadar, tabii kendine özel ayrı bir yolu olursa başka, ama yine de kent içinde yüksek hız yapamayacak, dolayısı ile zaten İstanbul'u Sirkeci'den Halkalı'ya yine de 20 dk. da çıkacak, aman dilimi ısırayım 5 dk. da gidermiş bir de.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 18 Tem Çrş, 2012 13:32

6 İstasyon olursa hat üzerinde hızlı trenler express işlerler. 140-160 km hızında siemens desiro, bombardier talent daha bir dolu tren var. Bunlarda bölgesel işletilebilir hat üzerinde. Mesela ben demiştim bir ara bu hyundai rotem raybüsleri üretiyoruz lisansını aldık. Eeee Sirkeci kapıkule arası işlet.Hatta 300-500 km arası işleyen anahat trenlerini kaldırıp bunların 5'li 6'lı dizililerini üretip anahatlarda kullanılabilir. Hem daha çabuk hızlanıp yavaşlıyorlar, daha konforlular, daha güvenliler, kurpları daha iyi alabilirler. Hatta gelince bence şu an bile ihtiyaç var. Gece Bulgaristan'dan döndüm. Yaz olduğundan yolcu fazlaydı. Giderken Bulgaristan'a gümrükçüler tüm eşyaları indirip aradılar bizde öyle izledik. İnanın saatte 4-5 otobüs geçiyor kapıkuleden sadece Bulgaristan için. Keşke bunları trenlerle taşıyabilsek. Yük taşımacılığıda ayrı. Yine giderken kaç tırın kamyonun kaza atlattığına şahit oldum. Yani bence buradaki hız 160-200-250'de olsa istasyon sayısı 6 değil 16'da olsa bence fazlasıyla gerekli bir hat. Avrupa'ya açılan kapımız orası. Unutmayalım kapıkule karayolu taşımacılığında yoğunluk bakımından dünyanın en yoğun 2. gümrük kapısı. Kusura bakmayın bazı yerlerde konu dışına da çıktım. İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Çrş, 2012 16:56

Şentürk sözlerinin arkasındayım, önerilerinde görüşlerinde bence hedefi vuran şeyler. Rotem konusunda kararsızım, üretiyoruz, yapıyoruz ediyoruz. Bilmem, sizler araçları gördünüz bindiniz belki de teknik bilgilerini edindiniz ikna oldunuz ama ben hala Rotem konusunda çekincedeyim her ne kadar M2 de işleten arkadaşlarda iyi dese bile. :)

Ama şuna inanıyorum, biz herhalde Talent ya da Desiro'yu sadece resimlerde ya da başka ülkelerde göreceğiz, ya geçtim onlardan, onlar ayarında araç? Sanmıyorum, ya Viyana'da banliyö hattında Talent kullanıp beni deli ediyorlar, sinirleniyorum, yazık ya, günah, böyle bir şey varmı :) Ben Talent in hayranıyım desem yalan olmaz ama araç en kötü işletme olan banliyöde kullanılıyor, tuvaletlerini kilitlediler mesela, çünkü başa çıkamazsın, pisletiyorlar ayyaşlar, uyuşturucu kullanıyorlar, kilitlemişler. Neyse, bizde olsa kullanılsın ya banliyöde o kadar zarar görmez vallahi :) ama yok işte.

Bir de Avrupa'ya açılan kapı hadisesi var, açılamıyoruz bir türlü, hangi tren gidiyor direkt, hangisi geliyor. Maalesef hepsi yalan, gümrük birliğindeyiz göya ama uçarken bakın valizinie takılan etikete, beyaz etiket, tam emin değilim sanırım sadece THY ve AUA ile uçarsanız Avusturya'ya yeşil etiket yani gümrüksüz etiketi takıyorlar (emin değilim) bak sen anlatmışsın otobüsleri arıyor, neden? Hani gümrük birliği? Bu şartlarda trenlerinde direkt gitmesi zor, çünkü onda da arama olacak. Önce bu politik konuların aşılması lazım sonra gerisine bakmalı. Kaldı ki görüyoruz, lafını ettiler ama çivi çakılmadı, Sivas Yozgat hattı ne zaman projesi yapıldı da inşaatı başladı, Konya hakeza, hangi arada projelendirdinizde bitirdiniz, ama şurada dümdüz arazilerden geçip giden İstanbul-Edirne hattı ile ilgili hiçbir şey yok. Yazık. Belki bu bölgede otobüs taşımacılığının yerini alamaz ama YHT fiyat politikasını gördük, bence gayet ucuz, niye otobüs ile gideyim? Belki de alır. Ama otobüs konusunda şuna katılıyorum, 4-5 otobüs yerine bir tren geçer, her anlamda kârlı.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 19 Tem Prş, 2012 19:27

Rotem konusunda neden ısınamadınız bilmiyorum ama bence dünya ısındı. İran, İrlanda, Yeni Zelanda, Ukrayna, Abd ve Kanada Rotem trenlerini kullanıyor. Bende Bombardier'e tam olarak ısınamadım. Peki niye; önceki konularda İzmir metrosu konusunda özellikle titreşimin fazla olduğu söyleniyor. Bursa metrosunda böyle birşeyin olmadığı söyleniyor. Evet açıklıyorum Bursa metrosunda Siemens B80 modelinde böyle birşey yok. Ama orada söyleyen arkadaşı gayet iyi anlıyorum Bombardierlerde bir sallantı apaçık var sağa sola salınımı mı fazla bojilerde mi bu problem bilmiyorum.

Neyse konuya geri dönelim.Bence yolcu gayette taşınabilir. Büyükçekmece, Silivri, Çorlu,Muratlı Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule gibi bu enlemde bir hat açıkçası yolcu potansiyeli olduğunu düşünüyorum. Ve rahatlıkla yolcu taşınabilir. Yeterki şu kurpları düzeltelim. Ayrıca bu kadar önemli bir güzergahın duble olması şart. Zaten yol elektrikli sinyalli. 120-160 km hız ayarında olursa da gayet iyi olur. Yeterki otobüsten daha güvenli daha hızlı ve pahalı fiyat politikası olmadan yürütülsün. Ama biz 250 km hıza uygun bir hat yapacağız derlerse patır patır çatır çatır işleteceğiz, zaten yol dümdüz, birde bölgesel tren seferleri ile aradaki ilçelere beldelere köylere hizmet verecek aynı zamanda yük trenleride gayet hızlı bir şekilde çalışacak derlerse Şak Şak yaparım. :D İşletilen trenler Rotem, Desiro veya talent ve talent 2 olsa bile. :D

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Tem Prş, 2012 21:20

Çerkezköy Belediye Başkanı Ali Ertem ‘’Bu proje 2011 yatırım programı içerisinde bulunuyor. 2011 yılında olmasa da 2012 yılında çalışmalara başlanacağı yönünde bizlere bilgi verildi. Bu işin projesi bitti, ihalenin yapılmasının ardından da kamulaştırmalar yapılacak. Sonra da demiryolu hattı da geçilecek’’ dedi.

http://www.cerkezkoy.bel.tr/display.mmp ... 928&_rand=
Çerkezköy Belediye Başkanının bir bildiği var. 2011 olmaz ise 2012'de proje başlatılacak demiş...

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön