tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Çrş, 2009 00:20

Valla hep söylerim, iyi bir ülke içi taşımacılık yapmayı düşünen varsa gitsin önce Sid Meier ile görüşsün :) bu adam sadece bilgisayar oyunu yapar ama yaptığı oyunlarda amaç işte senin şu yazdıklarındır, bir kentin ihtiyacı başka bir kentin sağladığı vardır iki kent arasında en hızlı şekilde bu şeyleri taşıyıp başka şeyler üretilir ve onlarıda başka yerlere taşırsan okkadarda para kazanırsın :) Railroad Tycoon kardeşim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Nis Çrş, 2009 12:02

Esattan onay çıktı. Bu hat fizıbıldır artık :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Sal, 2009 00:29

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17550
Bursa Kent Konseyi, Bursa için önemli bir konuyu daha kamuoyunun tartışmasına açarak bir ilke daha imza attı. Hızlı Tren ve İstanbul – İzmir Otoyolu Körfez Geçişi’nde Bursa’nın yeri Bursa Kent Konseyi’nin “Bursa Konuşuyor” toplantılarında enine boyuna tartışıldı.

Bursa Kent Konseyi’nin Merinos Kültür Merkezi Başkanlık Binası’nda yapılan toplantısında, Türkiye Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara – İstanbul hızlı tren hattı ve Bursa’nın bu hattaki yeri ile ilgili bilgiler verdi. Hızlı trenin gelişmiş ülkelerin en büyük ve prestijli taşıma proje olduğuna işaret eden Karaman, bu trenin Bursa’ya gelmesini isteyen herkese teşekkür etti. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulduğunda Bursa’da demiryolları bulunduğuna işaret eden Karaman, ilerleyen zamanlarda çeşitli sebeplerden ötürü bu hattın kaldırıldığını ifade etti.

Ankara – İstanbul hızlı tren projesine üniversitelerden de demiryolu işletmelerinin içinden de tepkilerin olduğuna işaret eden Karaman, “Bursa’nın körfez geçişi ile İstanbul’a bağlanması şarttı. Ancak ya otoban ihalesi yap – işlet – devret modeliyle gerçekleştirilecekti ya da demiryolları aynı sistemle yapılacaktı. İkisini birden yap – işlet – devre modeli ile hayata geçirilemiyordu. Bursa sadece demiryolu açısından değil otoban olarak da önemli bir geçiş noktasıydı. Türkiye’de otobanın gelişimi de riske atılmak istenmediği için körfez geçişindeki demiryolu köprüsü iptal edildi.

Hızlı tren körfez geçişinin finansman nedeniyle iptal edilmesinin kabul edilemez olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Evren, “Başlangıcında körfezden demiryolu geçişi maliyetli gelebilir. Ancak bunlar ileride daha büyük faydalar sağlayacaktır. Körfez geçişinin iptali yalnızca 1 milyar 200 bin lira dolayında bir tasarruf sağlar. Ancak Bursa’nın eklenmesiyle hatta 150 kilometrelik güzergah kısaldığı için daha büyük faydalar sağlanacak. Körfez köprüsü geçişi yapıldığında Osmaneli – Bursa bağlantısına da gerek kalmayacaktır” şeklinde konuştu.

İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Necati Şahin “Konya Bursa’dan öncelikli midir? Önce Türkiye’nin doğusu ile batısı ve büyük kentler birbirine bağlanmalıdır. Edirne’den Türkiye’nin bir ucuna bağlanması gerekiyor. Bu yüzden körfez demiryolu hattı mutlaka yapılmalıdır. Çünkü Bursa’nın İstanbul, Ankara, İzmir ve hatta Antalya ile dahi bağlantısında ileride sıkıntılar olacaktır. Körfez köprüsünden demiryolu geçişi zaruridir” şeklinde konuştu.
Bursa bu konuda bastırıyor ve bence haklılarda, özellikle şu köprü geçişinin iptal edilmesi akıllara zarar bir olay.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Kas Sal, 2009 13:00

Bursalıları mücadelesinden dolayı tebrik ediyorum ve sonuna kadar destekliyorum. O sempozyumda gelen baskılar sonucu TCDD Genel Md. Karaman; körfez geçişi haricinde 2. bir geçişle sadece hızlı trenin geçeceği bir köprü yapılabilir mealinde bir şeyler söylemiş. Yani fırsat kaçmadı bir köprü daha yaparız demiş.

Ama Bursalılar Konya Bursa'dan öncelikli mi diyerek hata yapıyorlar. Bu tarz çekişmeler iki tarafa da yaramaz. Bursalı Konyalınında desteğini almalı bu süreçte.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cum, 2010 01:12

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18836

başlık çok hoşuma gitti :) ama beklemesin ya Bursa' ya gerekli diye düşünüyorum. Lojiport ta haberi Bursa Hakimiyet gazetesinden almış.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın tarih vererek "2010'da temelini atacağız" dediği Bursa demiryolu projesi için, bütçede topu topu 1.000 lira iz ödeneği ayrıldı.

HANİ TEMELİ ATILACAKTI
Bakan Yıldırım, tarih vererek Bursa'yı demiryolu ağına bağlayacak proje için 2010'da temel atılacağını söylediğinde, "2009'da da başlıyordu ama göremedik" yanıtını veren MHP Bursa Milletvekili Necati Özensoy'un korktuğu başına gelecek gibi. Çünkü 2010 Yatırım Programı'nda "Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli" şeklinde yer alan 190 km'lik ve 851 milyon lira maliyetli yüksek standartlı demiryolu yapımı için ayrılan ödenek sadece 1.000 lira.

BURSA HAKİMİYET

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Oca Çrş, 2010 14:51

bursa hakimiyet gazetesinde bugün çıkan müjdeli haber, dileriz gerçek olur

Hızlı tren ağının kavşak noktası Bozüyük-Mekece-Adapazarı bölünmüş yolunu Başbakan Erdoğan hizmete açtı… Bursa’nın hızlı trenle tanışacağı müjdesini de Bakan Yıldırım verdi.

Türkiye’de, sanayi üretiminin merkezi İstanbul, Bursa, Adapazarı, Eskişehir ile Kocaeli’yi birbirine bağlayan, Bozüyük-Mekece-Adapazarı bölünmüş yolu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından dün hizmete açıldı. Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen yolun açılışına Devlet Bakanı Faruk Çelik ve AKP Bursa milletvekilleri de katıldı.

YENİ PROJELER
Kar, kış demeden yeni bir yolun açılış heyecanını yaşadıklarını ifade eden Erdoğan, “Bugün tarihi bir açılış yapıyor, ölüm virajları diye kötü bir şöhret kazanmış yolun adeta kaderini değiştiriyoruz” dedi. Erdoğan, 7 yılda Türkiye’ye 11 bin 400 kilometre bölünmüş yol kazandırdıklarını, yeni projeler üzerinde de çalıştıklarını belirtti.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Bu güzergah hızlı trenin de kavşak noktası haline geldi. Burada bir hızlı tren güzergahı da Bursa’dan İstanbul’a bağlanacak. Onun da temelini bu yıl atacağız” dedi.

ROTA BURSA
Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu güzergahının hızlı trenin de kavşak noktası haline geldiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bursa’nın beklediği müjdeli haberi de verdi. Yıldırım, “Hızlı tren güzergahı Bursa’dan Ankara’ya, İstanbul’a bağlanacak. Bunun da temelini bu sene atacağız” dedi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bilecik’in Bozüyük ilçesinde, Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu’nun açılış töreninde yaptığı konuşmada, burasının sadece bir bölünmüş yol değil, tarihe yüzyıllar boyunca tanıklık yapmış, İpek Yolu üzerinde kervansarayların bulunduğu bir güzergah olduğunu kaydetti.
Bu güzergahın, ülke nüfusunun yüzde 65′ini barındıran, ticaretin, üretimin merkezi olmuş İstanbul, Adapazarı, Kocaeli, Bursa, Eskişehir, Ankara, Kütahya gibi illeri birbirine bağlayan, ülkenin hayat damarlarından biri niteliğinde bir yol olduğunu ifade eden Yıldırım, bu yoldan Eskişehir’den Bursa’ya, Ankara’ya, İstanbul’dan Antalya’ya, kısacası doğuyla batı, kuzeyle güney arasında 18 ile doğrudan ulaşımın sağlandığını söyledi Yıldırım, 134 kilometre uzunluğundaki yolun yapımına 2003′te başlandığını ve tüneller ve viyadükler açılarak, yamaçlar ve dağların geçildiğini anlattı.

HIZLI TREN AĞININ KAVŞAK NOKTASI
Yıldırım, açılışı yapılan Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu güzergahının, karayollarının olduğu gibi hızlı trenin de kavşak noktası haline geldiğini bildirdi. Faaliyetine devam eden Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Treni’nin, Eskişehir-İstanbul arası güzergahının Bilecik rampalarından Sakarya’ya, oradan da İstanbul’a uzanacağını anlatan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: “Burada bir hızlı tren güzergahı da Bursa’dan Ankara’ya, İstanbul’a bağlanacak. Bunun da temelini bu sene atacağız inşallah. Böylece Bursa Eskişehir’e, Eskişehir Ankara’ya, Eskişehir İstanbul’a, Kütahya Eskişehir’e, Ankara’ya ve İstanbul’a daha da yakınlaşacak, milletimiz birbiriyle kaynaşacak, ticaret yapacak, alışveriş yapacak, milli birlik ve beraberliğimiz de böylece daha pekişecek.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Cmt, 2010 12:20

Çelişkiler yumağı, bir tarafta bütçede para yok, diğer taraftan yapacağız? Amaç temel atmaksa onun parası bir yerden bulunur da :) işi yapmak için gereken para ne olacak, acaba dış kaynak falan mı, ekonomist değiliz ki bu tip işlerde dış kaynaklar bütçe içerisinde gösteriliyormu? Herhalde gider olarak gösteriliyor olması lazım, neyse o kadar sayısalcı olsaydım mühendis olurdum.

Belki de örtülü ödenekten yapılacaktır :) Derin Hızlı Tren.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Çrş, 2010 19:59

osmaneliden yapılacak hat 150 milyon dolara yapılabiliyor diye okumuştum. fazla bi para değil. vadelendirip yılalra yayarlar. ankara-istanbul arasına katabilirler. buraya kredi veren adam bursanın önemini de biliyor olmalı. otomobil ihrac eden bir il bursa.

Artı olarak projenin ödeneği ile ilgili 2. alternatifi söyleyeyim de rahatlayalım:

Eskişehir Sanayi bölgesine demiryolu çekiliyordu. sanayiyi gemlik limanına demiryolu ile bağlamayı düşünüyorlar. bursa üzerinden. bursa sanayide limana bağlanmış oluyor böylece. bu sanayi-liman bağlantıları ayrı bir başlıkta bütçelendiriliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2010 20:21

Sanayiyi denize bağlamak ile Bursa' ya hızlı tren hattı götürmek arasındaki bağlantı şu olsa gerek, biz demiryolu yapıcaz, sonra üstünden hızlı treni de yavaş yavaş götürücez, ileride paramız olunca yanına hızlı tren yolu da yapıcaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Şub Prş, 2010 09:33

Esat yazdı:Sanayiyi denize bağlamak ile Bursa' ya hızlı tren hattı götürmek arasındaki bağlantı şu olsa gerek, biz demiryolu yapıcaz, sonra üstünden hızlı treni de yavaş yavaş götürücez, ileride paramız olunca yanına hızlı tren yolu da yapıcaz.
sanayi demiryolu işi ayrı bir proje. bursaya 3 öneri var:

1-hayal olan istanbul-körfez-bursa

2-osmaneli-bursa hızlı tren

3-inönü-inegöl-bursa

3. maddedeki konu sanayiyi denize bağlama konusu.

ancak hattı uygun yaparlarsa üstünden konvansiyonelde geçer hızlı trende yük trenide.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Prş, 2010 10:37

işte bende ona atıf yaptım zaten, uygun yaparlarsa? :) yani ya baştan 4 yollu bir şey yapsınlar hızlı tren ve yolcu trenleri ayrı, yük trenleri ayrı, en azından 3 yollu, yani hızlı trenlerin geçişine imkan verecek, ya da sadece hızlı tren yolu yapsın, ileride ilave yolları yaparlar. Ama normal yol yapıp dediğm gibi hızlıda olsa yavaşta gidebiliyor :) şimdilik yavaş gitsin denilmesin. Karışık oldu ama iyi oldu :P

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Cum, 2010 01:25

Esat yazdı:işte bende ona atıf yaptım zaten, uygun yaparlarsa? :) yani ya baştan 4 yollu bir şey yapsınlar hızlı tren ve yolcu trenleri ayrı, yük trenleri ayrı, en azından 3 yollu, yani hızlı trenlerin geçişine imkan verecek, ya da sadece hızlı tren yolu yapsın, ileride ilave yolları yaparlar. Ama normal yol yapıp dediğm gibi hızlıda olsa yavaşta gidebiliyor :) şimdilik yavaş gitsin denilmesin. Karışık oldu ama iyi oldu :P
yapılmaayağı konusunda şüpheler olabilir. ama projeyi yapanalrın da bizim düşündüklerimizi düşünebileceklerine inanmak istiyorum. 3 hattan birini yaptıkları zaman belki 4 başı mamur bir şekilde tüm işleri gören bir hat olmaz ama sırasına koyulduğunda işler yürüyecektir. Bursa için öncelik ne olmalı?

Önce demiryolu ağına olmazsa olmaz bir şekilde bağlanmak mı? Hızlı tren ile bağlanmak mı? yük taşımak mı? yada hepsi birden mi?

osmaneli-bursa bağlantısı yht için olacak. ankara-bursa ve istanbul yht işletmesi. tabi burdan yük treni de geçerek kuzeye adapazarı üzerinden karasu limanına ve ereğli fabrikadan hammadde alabilmek amacıyla bağlanması.

öbür taraftan eskişehirin gemlik limanına bağlanması inönü-bursa-gemlik üzerinden olacak. olaylar birbirinin içine girmiş durumda. dolayısıyla idareciler bu 3 alternatifen birine karar verip yapmaya başladıklarında mutlaka çatlak sesler çıkacaktır. şu yoktu bu yoktu. şu eksikti bu fazlaydı, konvansiyonel giremezdi yük girerdi falan her zaman böyle olur. birde destek verip yapılan iş takdir iletilmez. genelde de bu yüzden oluyor şüpheler.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön