40. sayfa (Toplam 43 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 May Pzt, 2014 18:19
gönderen Engin Y
Asrın projesi diyerek Boğaz'ın altına tüp yapıyorsun, ama iki peronun ortasından iki değil de üç hat geçirmeyi akıl edemiyorsun. Anlamadım ki niye böyle yaptıklarını :(

Neyse, en azından gece 23'ten sonra banliyö seferleri 10 dakikada bir yapıldığı zaman tüpe konvansiyonel trenler sokulabilir. Eskisi gibi sadece Haydarpaşa'dan tren kalkarsa Ankara'ya, Bayrampaşa-Alibeyköy kalkışlı otobüsler de aynı sıklıkla devam ederler. Oysa ki bir tren de Sirkeci'den ve Bakırköy'den Ankara'ya yolcu taşısa, üstelik otobüs gibi kelek kalkış/varış saatleri yerine gece yarısı civarı kalkış ve sabah 7 civarı varış saatleri ile çalışsa, gayet güzel olur.

Hele bir de yataklı tren yeniden konsa :)

Gönderilme zamanı: 26 May Pzt, 2014 18:25
gönderen Esat
Ben maalesef o yok tarihi kalıntı falan filan mevzusuna da inanmıyorum, hemen yanıbaşındaki M2 de nasıl o genişlikte peronlar ve 3 yol inşa edildi, hemde her iki ucunda geçişme tünelleri ile birlikte, ben DLH olsam M2 nin bir ray hattını alır kendi tarafıma katar oraya da tren peronumu yapardım. Marmaray ın kapasitesi ve talebi ne olursa olsun o genişlikte peronlar ile işletilmesine de çooook uzunca yıllar ihtiyaç olmayabilir, ne bileyim 4 m. mevcut perondan kırpsan al sana bir ray gabarisi, bir tane de tren peronu için M2 den 6-7 metre kapılırdı. Hadi bunlar olmadı bir zamanlar bir arkadaşın bu sitede yazdığı gibi güya hani Yedikule istikametinde başka bir peron olacaktı falan filan deniyordu ya, en azından öyle bir şey yapılsaydı keşke.

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2014 06:59
gönderen Esat
Arifiye istasyon inşaatında ikinci kat betonu atılırken çökme yaşanmış, hızlı trene hızlı hızlı iş yapmanın sonucu herhalde. Beyler tren hızlı olacak iş değil!!

http://www.haber7.com/guncel/haber/1163 ... aati-coktu
Alınan bilgiye göre, ilçe merkezindeki eski garın yanında yapımı süren iki katlı istasyon inşaatı, beton dökme işlemi sırasında çöktü. Göçükte kalan 5 işçi, çevredekilerin ve mesai arkadaşlarının yardımıyla çıkarılarak, 112 Acil Servis ekiplerince kentteki çeşitli hastanelere kaldırıldı.

Gönderilme zamanı: 02 Tem Çrş, 2014 12:52
gönderen Anatolian
Az önce TV'de son dakika geçti bu ayın 11'inde açılacak diye

Gönderilme zamanı: 02 Tem Çrş, 2014 13:46
gönderen Esat
5 ti 6 oldu, ikisini toplayıp 11 yapmışlar :D

Gönderilme zamanı: 02 Tem Çrş, 2014 15:42
gönderen decimus
Benim anlamadığım test sürüşleri ile ilgili neden hiç bir video veya resim yok. Sonuçta şuan test sürüşleri devam ediyor ve tren açıldığı zaman pendik'e kadar gelecek.Ama bu konuda ne basında bir haber var nede başka bir yerde.

Muhtemelen açıldıktan sonra yolculu test usulü hat denenecek. Gece saatlerinde eksiklikler giderilir, gündüz devam edilir.

Gönderilme zamanı: 03 Tem Prş, 2014 16:39
gönderen Engin Y
Yüksek Hızlı Tren kaza yaptı

03 Temmuz 2014 Perşembe - 16:45

İstanbul-Eskişehir arası yapımı devam eden ve kısa süre içinde kullanıma açılacak olan Yüksek Hızlı Tren, (YHT) test sürüşü yaptığı sırada Dilovası’nda kaza yaptı.

Edinilen bilgiye göre, İstanbul-Eskişehir arası yapımı devam eden ve açılışının 11 Temmuz’da yapılması planlanan YHT, Ankara’dan İstanbul istikametine test sürüşü yaptığı sırada, Dilovası Diliskelesi mevkii tünel girişinde, ray vidalaması yapan araca çarptı. Piri Reis isimli trende, çarpmanın etkisiyle bir vagon raydan çıkarken, kaza sonucu ölen ya da yaralanan olmadı.
Kaynak: http://www.aksam.com.tr/guncel/yuksek-h ... ber-321645

Gönderilme zamanı: 03 Tem Prş, 2014 16:42
gönderen Esat
bende bu haberi girecektim, neyse ölen kalan yok Allahtan ama saçma sapan bir kaza bana göre

Resim

Gönderilme zamanı: 03 Tem Prş, 2014 16:44
gönderen Engin Y
Esat yazdı:bende bu haberi girecektim, neyse ölen kalan yok Allahtan ama saçma sapan bir kaza bana göre
Abicim,

Hakikaten dikkatsizlik yüzünden milletin aklına Temmuz 2004'teki hızlandırılmış tren faciasını getirecek abuk subuk bir kaza. Şu kazada her kim sorumluysa, kamu malına zarar vermekten derhal içeri atılmalı. Kamu malını geçtim, TCDD'nin ve YHT'nin de itibarının içine etti bu kazanın sorumlusu..

Gönderilme zamanı: 04 Tem Cum, 2014 10:58
gönderen Özgür Türkler
Bu kadar emek, bu kadar çalışma sonrası böyle saçma sapan bir kazanın projenin prestijinin içine edip akıllara kurt düşürmesi çok acı...
Muhtemelen sinyalizasyonun olmadığı TMİ ile çalışılan bir bölüm ama bu kimin umurunda? Hemen etrafımdaki insanlar " ben buna binmem" demeye başladı haklı olarak...
Bundan sonra ağzınla kuş tutsan kim inanır bu sistemin güvenilir olduğuna?
Muhtemelen insanlar bu hattın bir süre kazasız belasız çalışmasını bekleyecek kullanmak için. Bence ücretsiz kullanma süresini en az bir ay falan yapsınlarda millet inansın sistemin kazasız işleyeceğine. Yolculu test :)

YHT Ankara - İstanbul

Gönderilme zamanı: 05 Tem Cmt, 2014 17:39
gönderen Kamil16
http://www.milliyet.com.tr/-dur-uyarisi ... m-1907225/

Bu kaza son derece saçma ve tamamen tedbirsizlik sonucu oluşmuş.

Benim takıldığım nokta YHT'ye zarar gelmesin diye "efendim bu olay, konvansiyonel hatta oldu" açıklaması!
Sanki İzmit - Gebze - Pendik arasında başka hat varmış gibi. :shock:

YHT inşaatı sırasında, Pamukova - Arifiye -Sapanca(*) - İzmit - Gebze - Pendik - Söğütlüçeşme arasında tüm raylar söküldü, zemin iyileştirilmesi yapıldı ve yeniden İKİ HAT olarak Pendik'e kadar döşendi. Yanlış ise bu paragrafı bilenler düzeltsinler. Bu bölgede özel YHT yolu yapılmadı. Bu neden ile bu bölgede hız 100 - 200 km arasında olacak.

Diğer proje ise Sincan -Nallıhan - Adapazarı - İzmit - 3.Köprü - Halkalı olarak başka bir güzergahta kısmı inşaatta kısmı proje olduğunu biliyorum.

İstanbul - Eskişehir - Ankara YHT
İstanbul - Eskişehir - Konya YHT

seferlerinin bir an önce hayırlısı ile başlamasını bekliyoruz. 8) :?

* Pamukova - Sapanca arası tünelleri içeren özel YHT yolu inşaatı devam ediyor

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzr, 2014 15:22
gönderen Esat
Böyle dikkatsizlik ve tedbirsizlik olmaz ama, eyvallah uzmanı değiliz bu işlerin ama teknoloji sayesinde her şeyi görüyoruz artık, orada o kazanın oldukça düşük bir hızda olduğu ortada, tamam görmüş durmaya çalışmışta diyebiliriz ama 160 ve üzeri bir hız ile oraya gelip görse bile çarpıp deray ederdi, gelmiş yavaşlamış ve duramayarak son raddede makinenin üzerine çıkmış kalmış. Savunma da komik, sinyalizasyonsuz bölgede oldu demişler :) ya kardeşim sinyalizasyonu olmadan neyin testini yapıyorsunuz? Hadi diyelim ray hattının katenerin yapıyorsunuz, peki nerede ne çalışması yapılıyor bilginiz yok mu? Kazadır, her yerde her zaman olur kabul ederim, hayatın doğasında kaza diye bir şey var :) ama kafamızın içinde beyin, onun içinde çalışan hücreler ve ruh, irade falan gibi şeylerle bağlantılı bir de akıl var, dimi.