17. sayfa (Toplam 43 sayfa)

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Pzt, 2011 20:19
gönderen Mehmet Kasım
şu anda yapılacak olan güzergah. köprüye giecek olan uzun vadeli.

http://www.rayturk.net/?p=11282

sapanca-maşukiye arası için en yakın harita bu linkte

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Prş, 2011 18:29
gönderen Mehmet Kasım
Köseköy-Gebze hızlı tren hattı dokümanları

http://www.rayturk.net/?p=22702

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 12:55
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/?p=28011

tünellerin % 70'den fazlası bitmiş. 1 yıl içinde ray işine başlancakmış.

malyet 1.7 milyar usd. almanlara öğrettiğimiz kelime ne idi? çüşmüydü :)

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 13:17
gönderen langur
Mehmet'in aktardığı haber Zaman Gazetesi'nde de haber yapılmış. Gördüğüm kadarıyla haberde Mehmet'in bildirdiğinden farklı yeni birşey yok. Haberin başlangıç kısmında güzel fotoğraflar var.

Haber

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 13:22
gönderen Hakan
Çok zor bir coğrafyada zor bir iş yapılıyor, şöyle bir düşünün trenin yerde gidebildiği mesafe çok da uzun sayılmaz. Ya tünelde ya da viyadükte, buna rağmen çalışmalar bence çok iyi...

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 13:41
gönderen Mehmet Kasım
haberdeki ayrıntı. 2012 ekimde tünel bitiyor. bu tünel-26 olmalı. 5 km küsür uzunluğunda. sanırım arada mola verirler.
TBM, yarından itibaren kazmaya başlayacak. 135 kişi çift vardiya çalışacak. Tünelin 14 ayda bitirilmesi planlanıyor.

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 17:15
gönderen Esat
Milliyet Gazetesi Linki

Sanırım bu da aynı konudan bahsediyor, orada hız ile bahsedilen galiba tünellerden birinde yapılacak kazı ile dünya rekoru kıracaklarmış :) ne yaparsın elin adamı tren yapar hızı ile övünür, ray döşer hızı ile övünür biz daha işin başındayız ancak tünel açma hızı ile övünüyoruz ama bir takım şeyleri unutmayalım da hız her zaman güvenlikten götürür.

Resim
Hattın en uzun tüneli olan 26,6 kilometrelik Bilecik Karaköy mevkiindeki tünel için Almanya'dan özel olarak imal edilen 'Tunnel Boring Machine' (TBM) adlı bir cihaz getirtilmiş. 2 bin ton ağırlığındaki dev köstebek, dünyanın en büyük tünel delme makinelerinden biri. TBM Şantiye Şefi Sertaç Tokcan, makineyle günde 20 metre kazı yapılacağını dile getiriyor. Halen tünellerde aylık dünya kazı rekoru 380 metre. Sertaç Tokcan, ayda 540 metreye ulaşarak dünya rekoru kıracaklarını belirtiyor. Kazı yapıldıkça tünelin içi de özel olarak hazırlanan beton bloklarla döşenecek. TBM, yarından itibaren kazmaya başlayacak. 135 kişi çift vardiya çalışacak. Tünelin 14 ayda bitirilmesi planlanıyor.

Ankara-İstanbul hızlı tren hattı tamamlandığında Gebze'de Marmaray ile entegre olarak Avrupa ile kesintisiz yolcu ve yük taşımacılığı yapılacak. Eskişehir ile Sakarya arasındaki İnönü-Köseköy mevkilerindeki tünel ve viyadüklerin yüzde 70'inden fazlası da tamamlanmış durumda. 154 kilometre uzunluğundaki güzergâhta bazı tüneller özel yöntemlerle açılacak. İkinci etaptaki çalışmalar Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü olarak iki aşamada yürütülüyor. Hızlı trenin ikinci etabı için toplamda 1,7 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirilecek.

Köseköy-Vezirhan arasındaki 11 bin 342 metrelik bölümde 8 delme tünelin 10 bin 960 metrelik kısmı açıldı. Vezirhan-İnönü arasındaki 29 bin 147 metrelik bölümdeki 20 delme tünelin ise 15 bin 804 metresi tamamlandı. Toplamda 40 bin 489 metre uzunluğundaki 28 delme tünelin bugüne kadar 26 bin 764 metresi bitirilmiş oldu. Köseköy-Vezirhan arasındaki toplam uzunlukları 4 bin 395 metre olan 11 viyadüğün yüzde 79'luk kısmı tamamlanırken Vezirhan-İnönü arasında toplam uzunluğu 5 bin 843 metre olan 13 viyadüğün yüzde 68'i tamamlandı. Toplamda 10 bin 238 metre uzunluğundaki 24 adet viyadüğün yüzde 74'ü bitti.
2013 sonunda İstanbul' da denilmiş, bu bencede iyi bir süre, sonuçta gerçekten zorlu bir coğrafya geçişi olmuş bu kadar tünel ve viyadük imal etmekte kolay iş değil, o zaman kaldı 2,5 yıl mı diyelim? :)

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 17:17
gönderen Mehmet Kasım
2013'e ancak köseköy yetişir. köseköy-halkalı arası bitmez.

bu arada maliyet 1.7 milyar usd diyor. buna acaba eskişehir-inönü ve gar geçişi dahil mi?

ankara-eskişehir ile birlikte 3 milyar usd'yi buluyor. köseköy gebze marmaray derken 5'i rahat buluyor. ayaş tüneli için 5 milyar usd lazım o yüzden yapmıyoruz diyorlardı. bu da aynı paraya denk geldi. gerçi ayaş hattı 5'e mal olmazda yedik işte.

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 17:25
gönderen Esat
Eskişehir Gar dahil olmayabilir o ayrı bir iş olarak ihale edilmedi mi? Gar işlerini ayrı ihale ediyorlar maliyet küçülüyor ya :) :P

Gebze' ye kadar getirirler Mehmet, sorun değil yani İstanbul tabelası İzmit çıkışında var zaten, tren o tabelayı gördümü tamam İstanbul' a geldik. Sonuçta hızlı tren bir çırpıda gidiverir :D

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 18:27
gönderen Mehmet Kasım
eskişehir-istanbul arası maliyet 1.7 milyar usd diyor. ama olmayabilir.

gebzeye de 2013'te gelmez. köseköy-gebze arasına henüz başlanmadı. 2010'da ihale edlcek denen bu kısım ihalesi yeni yapıldı. şimdi işlere yıl sonu başlayacaz diyorlar anla ki 2012 sonunda başlar.

minimum 30 ay, normal 36 ay, oluru 48 aylık bir süreç bizi bekliyor. gebze en erken 2015 bence. zaten devletlu ben % 50'mi aldım 2015 genel seçimlerine kadar yetki bende, tüm projelerimi 2015'e revize ettim diyor.

Resim

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Pzr, 2011 18:51
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... en-03a.jpg

resimde tünel içi iftar görülüyor. işçiler toplu halde iftardalar. akşam 8.20'de iftar olduğuna göre tünellerde 7/24 esaslı bir çalışma metodu var sanırım. o yüzden belki de sahur sofrasıdır resim :)

MEKECE-VEZİRHAN ARASI 8 TÜNELN DELMESİ BİTİYOR. SON 400 M.
Köseköy-Vezirhan (104 km) arasındaki 11 bin 342 metrelik bölümde 8 delme tünelin 10 bin 960 metrelik kısmı açıldı. 11.342 m olduğu söylenen kısım Tünel-10 ile Tünel 17 arasındaki kısımdır. Burası Bilecik il sınırlarının bitip Sakarya il sınırlarının başladığı yer olan Mekece Ciciler Köyü’nden Vezirhan’a kadar olan kısmın tünelleridir.
Resim

Gönderilme zamanı: 17 Ağu Çrş, 2011 16:18
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/?p=28223

geyve.comda sezai bey yazmış. tcdd yetkilileri ile görüştüm diyor.

Resim
Hızlı tren Sapanca Gölü’nden sonra 3. çevre yoluna yönlendirilecek


Birkaç gündür hızlı tren güzergâhında yapılacak çalışmalar nedeniyle trenlerin 30 ay süreyle çalışmayacağını yazıyoruz.
Bunu da Kocaeli İl Koordinasyon Kurulu’nda TCDD Yetkilisi’nin yaptığı açıklamadan yola çıkarak yazıyoruz.
Oysa ortada bir yanlış anlaşılma var.
Bu konuyu TCDD’nin üst düzey yöneticileriyle konuştum.
Şu bilgileri aldım;

Adapazarı-Haydarpaşa arasındaki tren seferleri, hızlı tren projesi nedeniyle değil, mevcut yolun iyileştirilmesi projesi nedeniyle iptal edilecek.

Mevcut demiryolu hattında trenler saatte 125 kilometre hızla gidiyor.

Hat yenilenince hız 160 kilometreye kadar çıkabilecek.

Dolayısıyla Adapazarı-Haydarpaşa hattında geçirilen süre de azalacak.

Ancak şu an için bu çalışma nedeniyle hattın kapatılıp kapatılmayacağı ve kapatılırsa bu çalışmanın ne kadar süreceği kesinlik kazanmış değil.

Hızlı tren hattı, bir süre önce Kuzey Marmara Otoyolu’nun kıyısına kaydırıldı.

Hat Sakarya’da, Doğançay’ın güneyi, Alifuatpaşa’nın kuzeyinden tünel yoluyla Sapanca’ya ulaşacak.
Sapanca Gölü’nün ve mevcut demiryolunun güneyinden devam edecek.

Gölün bitiminden itibaren kuzeye yönelecek olan hızlı tren hattı Kuzey Marmara Otoyolu’nun güzergâhıyla bütünleşecek.

Otoyolun kıyısından Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar gidecek.

Burada hat ikiye ayrılacak.

Bir hat kuzeyden Otoyolu takip ederek Üçüncü Boğaz Köprüsü’nden geçerek İstanbul’un karşı kayısına ulaşacak.

İkinci hat güneyden Sultanbeyli üzerinden Marmaray’a ulaşacak ve karşı kıyıya geçecek.

Hızlı tren ise Sapanca’da mutlaka duracak.

Sapanca bir anlamda Kocaeli için de istasyon olacak

Sezai Matur
www.Geyve.com