tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cum, 2011 22:59

eylül 2009'da fiili yer teslimi yapıldı. mobilizasyon derken 2009 sonunda işlere giriştiler. aradan 13-14 ay geçti. yuvarlayıp 15 ay desek. 4 küsür milyon m3 15 ayda ise, kalan 5 milyon kazı da aşağı yukarı 15 aydır.

geçenlerde bir yerde bitiş tarihi: haziran 2012 diyordu. haberini de yaptım. bire bir örtüşüyor. tam 15 ay var 2012 hazirana. tesadüf mü?tevafuk mu?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Mar Cmt, 2011 13:36

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzt, 2011 11:44

Aaaaa habere bak, bakla ağızdan çıkmış. Ne oldu yahu Marmaray yemedi mi yoksa hızlı treni? Ağır mı geldi? Yoksa Marmaray' ın 3 hatta çıkarılması işi mi yattı? Kaç seferdir söyledik, sorun var sorunlar var Pollyannalara anlatamadık, yok günde bilmem kaç yüz bin milyon baloncuk tane tren geçecek dediler, yok şu yok bu. Ha bu haber Marmaray' dan hızlı tren geçmeyecek anlamına gelmiyor geçecek tabii ki, zaten haberin içeriğinde de hattın bir ucunun Marmaray' a bir ucunun 3. Köprü ye bağlanacağını belirtmişler, Marmaray dan banliyö trenleri ile birlikte geçeceğini de belirtmişler, aslında bu şekilde iki alternatifli olması da çok çok iyi olacak ama bu alternatifi ortaya çıkartan ne? Ben bunu çok merak ediyorum ve ister istemez Marmaray' ın bir darboğaz olduğu, bir huni olduğu sözlerim aklıma geliyor, umarım yanılırım, yanlışa düşerim, ama en azından işkembei kübradan atanlar ile aynı kefede olmam. Haydi bakalım İstanbul' a 2 ayrı hızlı tren hattı müjdesi diyelim, bence bu hali ile çok daha doğru bir iş olacak.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/istanbul ... efault.htm

http://www.lojiport.com/ucuncu-kopruden ... 28695h.htm
Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının, Sapanca Gölü’nün kuzeyinden İstanbul Sultanbeyli’ye gideceğini, burada ikiye ayrılacak hattın bir kolunun Boğaz’a inşa edilecek üçüncü köprüye, bir kolunun Marmaray’a bağlanacağını bildirdi.

Bakan Soluk, her iki hattın da 350 kilometre hıza uygun olarak inşa edileceğini kaydetti. Köprü’de 2x4 karayolu, 2x1 demiryolu güzergahı bulunacağını belirten Soluk, "Demiryolu güzergahı köprüyle aynı düzlemde mi olacak, yoksa asma mı olacak bunu alacağımız tekliflerde değerlendireceğiz. Şartnamemizde böyle bir madde var. 23 Ağustosta yüklenici teklifleriyle değerlendireceğiz. Şu anda bu konuda hiçbir kesinlik yok. Köprüden hızlı tren geçebilecek. Projedeki tekliflere bağlı olarak hız değişecek. Ankara-İstanbul YHT hattı, Sapanca Gölü’nün kuzeyinden Sultanbeyli’ye gidecek. Burada ikiye ayrılacak hattın bir kolu üçüncü köprüye, bir kolu Marmaray’a bağlanacak. Marmaray’da banliyö hatları ile Avrupa’ya geçecek. İki hat da 350 kilometre hıza uygun olarak inşa edilecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Cmt, 2011 11:10

http://www.rayturk.net/?p=7579

NİSAN 2010:

3. Köprü Çevre Yolu; hızlı trene yeni koridor açabilir mi?

İstanbul Boğazından geçmesi planlanan 3. köprü ve çevre yolunun güzergahı netleştirildi. 3.Köprü, boğazın oldukça kuzeyinden Karadeniz yakınlarından Garipçe-Poyrazköy arasından geçecek. Çevre yolları ise Sakarya Akyazı ilçesinden TEM bağlantısı ile başlıyor. Akyazı’dan TEM’in ve Sakarya şehir merkezinin kuzeyinden ilerleyen otoyol Sapanca Gölününde oldukça kuzeyinden devam ederek Köseköy yakınlarında D100 ile TEM Otoyolunun kesiştiği bölgenin daha kuzeyinden, Kocaeli ve Gebze’nin kuzey bölgelerinden İstanbul sınırlarına girmektedir.

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ise 2. etabı olan İnönü-Köseköy arası inşaatları devam emekte olup Köseköy-İstanbul arasında proje ve ihale çalışmaları da ayrıca devam etmektedir. Tam bu noktada TCDD’nin önümüzdeki ay ihaleye çıkacağı “Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Etüdü Projesi” kapsamında, 3.Köprü Kuzey Marmara Otoyolu’nun KÖSEKÖY civarından açtığı koridordan hızlı tren hattını buraya bağlayıp, “KÖSEKÖY-İSTANBUL KUZEY GEÇİŞİ” şekline dönüştürülerek çevre yoluna paralel hızlı tren hattı kurgulanmsı mümkün olabilir. Böylece Köseköy-Gebze arasındaki mevcut konvansiyonel hattını rehabilite ederek hızlı treni buradan düşük hızla geçirme mecburiyetinin ortaya çıkardığı süre kaybı aşılmış ve hızlı tren için tam anlamıyla bağımsız, kendi öel hattından giden ve konvansiyonel tren trafiğini etkilemeyen bir uygulama olabilir.

Özele Hızlı tren Köseköy’den sonra mevcut hatta değil, kuzeye yönlenerek Kocaeli ve Gebze’nin kuzeydeki dağlık bölgelerden geçerek İstanbul’a ulaşması ve boğaza yapılacak marmaray tüp geçit veya muhtemel 2 raylı geçiş ile Avrupa Yakasına bağlanması düşünülebilir. 3. Köprüden hızlı trenin geçmesi bir seçenek olmakla birlikte tercih edilmediği ortada olup, uygun bir mevkiide 3. köprü yolundan ayrılarak boğazdaki mevcut köprülere yakın bir yerden tünelle geçebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2011 23:40

3. köprüden demiryolu geçecekti, bu geçişten hızlı tren faydalanmayacakmı şimdi? Ben senin yazdıklarından böyle bir izlenim edindim, bir de sanırım bu bahsettiğin kuzey güzergahı eski (çok eski :)) İzmit yolu civarından bir geçiş olacak herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Haz Pzr, 2011 20:52

hızlı tren kuzeyden geçecek. köprüyü geçip benim evime gelecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Pzt, 2011 17:15

Eh iyi işte Angara ya daha çabuk gidersin :) ehi,

Bakalım bu işin sonunda ne olacak, yani haklı çıkmak istemediğim bir konu idi ama gördük ki bu iş mevcut hat üzerinden olmayacak, olmayacağı yönünde bırakın benim gibi ameleyi koca okumuş adamlarda söylüyordu zaten bende onlardan duyduğumu gördüğümü söylüyordum. Bugün gelinen noktada

İstanbul' a Hızlı Tren in HIZLI bir şekilde gelebilmesi için çare olarak bu çözüm sunuldu, bunun tek çözüm olmamasını ümit ediyorum, keşke şu Gebze İstanbul arasının rehabilitasyonu işi bir kere daha kökten iptal edilip gerekirse tünel ile geçilen upuzun bir hat yapılsa da YHT sahilden Haydarpaşa' ya ya da Marmaray üzerinden Avrupa yakasına geçebilse, bu şekilde iki alternatifli, gerektiğinde birbirini deplase edebilecek iki hızlı tren hattına sahip olsak. Çok hayalperest oldu biliyorum ama İstanbul' un Anadolu yakası banliyö hatlarının yenilenmesi, yok 3 hat yok 4 hatta çıkarılması diye bir şey ancak böyle mümkün olabilir bana göre. TÜNEL, TÜNEL, TÜNEL.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cmt, 2011 14:37

http://tcdd.net/tcdd-hizli-tren-bozyk-a ... ne-geecek/
TCDD Ankara-Eskişehir arasında seferlerine devam eden yüksek hızlı trenin Bozüyük istasyonuna kadar gelecek olması sebebiyle Bozüyük istasyonunda başlatılan çalışmalar hızla devam ediyor.

Bozüyük Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü personeli tarafından öncelikle istasyonun önünden geçen DDY kanalı üzerindeki köprü güçlendirilerek yolcu otobüslerinin geçişine uygun hale getirildi. Ardından da tren garının yan tarafında yer alan, seyahatlerini yüksek hızlı trenle yapmak isteyen Bursa yolcularının otobüslerle Bozüyük-Bursa ulaşımının sağlanacağı, otobüslerin indirme bindirme yapacağı bölge olarak belirlenen meydan asfaltlanarak kullanıma hazır hale getirildi.

Yüksek Hızlı Tren Eskişehir’den Bozüyük’e ulaştığında yolcular Bozüyük İstasyonundan diğer trenlerle İstanbul’a, anlaşmalı otobüs firmaları ile de Bursa’ya ulaştırılacaklar. Yüksek hızlı trenin Bozüyük’e kadar gelmesinin ilçe halkı tarafından büyük önem taşıdığı ilçede istasyonda ilk olarak peronlarda çalışmalar yapılarak hızlı trene uygun olarak yükseltilmiş ardından da gerekli alt yapı çalışmalarına başlanmıştı.
Haberde herhangi bir tarih yok bu bağlantı için, yani ne zaman hizmete girecek bu konuda bir bilgi verilmemiş ama biraz daha uzuyor olması iyi tabii ki. Bakalım işletmede nasıl olacak tüm trenler bu noktaya kadar gelecek mi yoksa arada bazıları Eskişehir bazıları Bozuyük olarak mı çalışacak. Genel olarak hızlı trenin yolcu yoğunluğundan memnun olunduğu her fırsatta dile getiriliyor uzama her zaman yolcu sayısına pozitif etkide bulunur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Tem Cmt, 2011 21:15

3. köprü ihalesi ağustosta. işe başlama en erken 2012. 5 yıl sürse bitiş 2017. bu sadece otoyol sanırım. hızlı tren için ayrıca ihale yapılabilir. bu da sürecin uzaması demek. belki 2020 demek.

ama bir andan inönü-köseköy nşaatı devam ediyor. işler bayağı ilerledi. 2 senede bitecek. köseköy-gebzede ihale edildi. yakında başlar. bu 2 kısım için hedef 2013. sapma olursa 2014, 2015.

sonuç olarak, 3. köprü bitene kadar ve kuzeyden yht geçene kadar marmray hattını yhtler kulanacaktır.


Esat yazdı:Eh iyi işte Angara ya daha çabuk gidersin :) ehi,

Bakalım bu işin sonunda ne olacak, yani haklı çıkmak istemediğim bir konu idi ama gördük ki bu iş mevcut hat üzerinden olmayacak, olmayacağı yönünde bırakın benim gibi ameleyi koca okumuş adamlarda söylüyordu zaten bende onlardan duyduğumu gördüğümü söylüyordum. Bugün gelinen noktada

İstanbul' a Hızlı Tren in HIZLI bir şekilde gelebilmesi için çare olarak bu çözüm sunuldu, bunun tek çözüm olmamasını ümit ediyorum, keşke şu Gebze İstanbul arasının rehabilitasyonu işi bir kere daha kökten iptal edilip gerekirse tünel ile geçilen upuzun bir hat yapılsa da YHT sahilden Haydarpaşa' ya ya da Marmaray üzerinden Avrupa yakasına geçebilse, bu şekilde iki alternatifli, gerektiğinde birbirini deplase edebilecek iki hızlı tren hattına sahip olsak. Çok hayalperest oldu biliyorum ama İstanbul' un Anadolu yakası banliyö hatlarının yenilenmesi, yok 3 hat yok 4 hatta çıkarılması diye bir şey ancak böyle mümkün olabilir bana göre. TÜNEL, TÜNEL, TÜNEL.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Cmt, 2011 21:57

Marmaray' ı bu süreye bağlı mecburiyet dışında yine de kullanacaklarına inanıyorum, daha önce sende yazmıştın bu yönde bir şeyler. Bir ana hat olarak kullanılamayacak belki ama çok sık olmasa da Anadolu yakası kent merkezine de giren YHT seferleri olacaktır diye düşünüyorum/umuyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Cmt, 2011 22:20

Bir detayda İstanbul raylı sistemler haritasında hızlı tren ile Anadolu yakasında kesişen hiçbir raylı sistem görünmüyor? En doğu uçta sanırım Marmaray ile bir bağlantısı olacak, ondan sonrasında biraz da farazi çizilmiş bir güzergah olsa da ne SGH ya ne Üsküdar metrosuna yaklaşmadan karşıya geçecek şekilde resmedilmiş. Avrupa yakasında ise önce Hacı Osman istasyonu civarından geçiyor, Sultangazi deki Alibeyköy Barajı altından geçerek T4 Habibler ile kesişiyor, geniş bir kavis ile Başakşehir hattının mevcut son istasyonuna yaklaşmadan Olimpiyatköy hattının uzatmasına ulaşıyor sanırım Güvercintepe olsa gerek orası. Bu hali ile hiç ciddiye alamadım desem kızarmısınız :) Bilmem belki de YHT için düşünülen güzergah değildir, belki de maglevdir :D

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Tem Cmt, 2011 23:32

bu haritanın kaynağı nedir. 3. köprü ordan geçmiyor ki. daha kuzeyden geçiyor. başakşehirde ise bağlantı yolları var. uskumruköy-odayeri koridorundan geçiyor çevre yolu. odayeri-ikitelli yolu ile şehiriçine bağlanacak.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön