tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Prş, 2014 08:24

Meraktan şöyle bir ileri çağdaş Yestambol hatlarımıza baktım da, oha, KM20 diye Pendik–Kartal Metro hattı varmış. Öyle üç beş dakikada bir kalkar falan dedim deee …

http://www.iett.gov.tr/tr/main/hatArama ... r-Saatleri

İşte neden Kemal Sunal gibi hakikaten (!) ileri esprili insanlarımız var, anladım.

Hightower
Mesajlar: 3
Kayıt: 26 Mar Çrş, 2014 20:03

Mesaj gönderen Hightower » 11 May Pzr, 2014 15:31

haber sitelerine fiyatla ilgili bir şeyler düşmüş.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/ankara-i ... efault.htm

haberde 70-80 tl bandının düşünüldüğünü ancak revize edileceği söyleniyor. bu da demek ki 60 tl'den çok da ucuz bir fiyat beklemek yanlış olur. Bu şartlar altında bu trenin kullanılabilirliği şahsi görüşüme göre çok az.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Pzr, 2014 16:22

Bana gore makul bir rakam, 50 lira otobuse verip saatlerimi istanbuldan cikmak icin harcayacagima 1 saatte Pendik e gecer biner hizli trene giderim, 60-70 lira normal bence.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 08:34

Bence de 60-70 TL Pendik-Ankara için normal. İleride Haydarpaşa-Ankara (veya Söğütlüçeşme-Ankara) olduğu zaman 80 TL, Halkalı-Ankara olduğu zaman ise 90-100 TL olabilir.

Sonuçta uçaklarda da birkaç hafta önce yer alınca 80-90 TL'ye yer bulunabiliyor, ama hem Sabiha Gökçen'e gitmek, hem uçağa binerken kemer-ayakkabı çıkarmak, hem de uçağın Ankara'nın merkezi yerine Esenboğa'ya inmesi gibi sebepler nedeniyle, Halkalı-Ankara yolculuğu için 90-100 TL olağan bence..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 12 May Pzt, 2014 08:54

Avrupa yakasında oturan biri olarak 80 TL ye elimde valiz Pendik yollarında sürünüp sonrasında trenle 3,5 saat gitmek hele çocuklarla birlikte bir seyahat ise hiç cazip gelmez. Pendik'e Avrupa yakasından ortalama erişim süresinin 2 saat civarında olacağını tahmin ediyorum. Bu haliyle hava yoluna rakip olması zaman açısından zor. Bütçe olarakta otobüs ile arasında 30 TL civarı fark ve Pendik'e kadar yolculuk farkı var, buda zor.
Anadolu yakasında Pendik civarından Ankara ya gidecekler için ideal olabilir.
Halkalı bağlantısına kadar günde 3-4 sefer yapacaklarsa zaten doldururlar her şekilde treni... Halkalı bağlantısından sonra ise her şekilde dolar zaten ana bunun için daha 1-2 yıl geçer sanırım...
3. köprü tamamlandıktan sonra ise gerçek havayolu rekabeti başlar zaman anlamında.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 09:37

Pendik'e Avrupa yakasından ortalama erişim süresinin 2 saat civarında olacağını tahmin ediyorum. Bu haliyle hava yoluna rakip olması zaman açısından zor.
Eskiden biliyorsunuz İstanbul'da Havaş vardı, sonra belediye Havaş'ı çıkarıp Havataş diye bir şirkete havalimanları ile kent merkezi arasında taşıma hakkını verdi.

Aynı şeyi, trenler Söğütlüçeşme'ye uzatılana kadar tren için de yapamazlar mı? Taksim'den, 4. Levent'ten ve Kadıköy'den Pendik Garı için Havataş seferleri olsa, Pendik Garı'na Sabiha Gökçen Havalimanı'yla aynı sürede ulaşım mümkün olacak.

Bu durumda, Pendik Garı'na tren kalkmadan yarım saat erken varılacağını düşünürsek, Pendik Garı'ndan Ankara Garı'na toplam 4 saatte ulaşmak mümkün olacak.

Sabiha Gökçen'e ise uçuştan bir saat erken varılacağını düşünürsek, uçuşun bir saat ve Esenboğa-Ankara Garı arasındaki Havaş (Havaş'ın Ankara'daki yeri, Gar'a çok yakın) yolculuğunun da bagaj bekleme dâhil bir saat süreceğini düşünürsek, toplam 3 saatte ulaşmak mümkün olacak.

Bu nedenle, eğer birkaç hafta öncesinde, vergiler dâhil 70-80 TL'ye Sabiha Gökçen-Ankara uçağında yer bulunuyorsa, Havaş'a da Ankara'da ödenecek 10 TL'yi ekleyerek, Sabiha Gökçen'den Ankara Gar'a 80-90 TL ödemiş bulunuyoruz.

Uçaktan bir saat daha uzun sürecek ve kemer-ayakkabı çıkarılmayan trenin Pendik-Ankara ücreti de 60-70 TL olabilir bence..

Marmaray'ı Söğütlüçeşme'ye uzatırlarsa, Ankara trenleri de Söğütlüçeşme'den kalkarsa, 80-90 TL öderim o trene.

Varan, sanırım 55-58 TL civarında bir ücret alıyor, ama Alibeyköy'den itibaren Ankara'ya varmak 6 saati geçiyor, hatta benim gibi tedbirliler erken gittiği için Alibeyköy'deki bekleme dâhil 7 saate yaklaşıyor. Alibeyköy'e otobüs firmalarının servisleriyle gidecekseniz, Taksim'den veya Beşiktaş'tan itibaren yaklaşık 7,5-8 saat diyebilirsiniz. Ya da 20 TL verip taksiye binebilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2014 13:08

Eskiden biliyorsunuz İstanbul'da Havaş vardı, sonra belediye Havaş'ı çıkarıp Havataş diye bir şirkete havalimanları ile kent merkezi arasında taşıma hakkını verdi.

Aynı şeyi, trenler Söğütlüçeşme'ye uzatılana kadar tren için de yapamazlar mı? Taksim'den, 4. Levent'ten ve Kadıköy'den Pendik Garı için Havataş seferleri olsa, Pendik Garı'na Sabiha Gökçen Havalimanı'yla aynı sürede ulaşım mümkün olacak.
Niye havaş, havataş, haşhaş? Bunun ismi İETT olacak (veya herhangi bir İstanbul toplu taşımacılık şirketinin ismi) ve bu hatta, valiz gibi eşyalar için gerekirse, özel araçlar kullanılacak. Bu kadar kolay.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 13:38

Niye havaş, havataş, haşhaş? Bunun ismi İETT olacak (veya herhangi bir İstanbul toplu taşımacılık şirketinin ismi) ve bu hatta, valiz gibi eşyalar için gerekirse, özel araçlar kullanılacak. Bu kadar kolay.
Abi,

Şimdi de mesela Sabiha Gökçen'e hem Havataş var, hem de İETT var. İşim 4. Levent'te olduğu için eğer uçağa bineceksem Cuma ve Pazar akşamları 4. Levent ile Sabiha Gökçen arasındaki ulaşımımı E-3 ile yapıyorum, ama bir çok insan (sanırım valizi bagaja koyabildikleri ve doğruca Taksim'e gidebildikleri için) Havataş'ı kullanıyor. O nedenle öyle yazdım, ama elbette ki E-3 hattının bir benzeri de Pendik Garı için olmalı.

Hatta Sabiha Gökçen-Pendik Garı-Bostancı Deniz Otobüsü İskelesi ve Pendik Garı-Kartal Metro Durağı arasında da İETT hatları olmalı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2014 14:30

İşte o havafişet otobüsü normal toplu taşım şirketinin bir parçası olacak. Hat numarası olacak, gerisi aynı. Durak durumu bile aynı olabilir. Ve tabiîki demiryolu problemleri için de böyle çözün gerekir. Ama tramvaylar söküldükten sonra garına, yani Haydarpaşa’ya, otobüs işletemeyen bir kent İstanbul. Bunu da unutmamalı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 May Pzt, 2014 14:49

Hatta Sabiha Gökçen-Pendik Garı-Bostancı Deniz Otobüsü İskelesi ve Pendik Garı-Kartal Metro Durağı arasında da İETT hatları olmalı..
Pendik Garı'ndan 17, 222, 16, 16D Kadıköy'e; 16A Üsküdar'a gidiyor
Sefer aralıkları çok kısa zaten fakat Minibüs Cad, Bağdat Cad ve Sahilyolu'ndan gittikleri için ulaşım olması gerekenden çok uzun sürüyor ve kalabalık oluyor, valizli kişilerin binmesi sıkıntı, Engin Y'nin dediği gibi ayrı bir hat düşünülebilir

Pendik Garı'ndan 251, KM20 ve 17B Kartal Metro'ya gidiyor

Sabiha Gökçen'den E10, E11 SG1 Kadıköy'e; 16S Metrobüs'e; 18H Altunizade'ye; E9 Bostancı'ya; KM22 Kartal Metro'ya; SG2 Taksim'e gidiyor

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 15:04

Abi,

Sanırım SG1 ve SG2, Havataş hatları.

Ayrıca, 4. Levent'ten Sabiha Gökçen'e gitmek için en ucuz yol: 129L ile 4. Levent'ten Beyaz Evler'e, oradan da senin bahsettiğin 16S ile Sabiha Gökçen'e. Ekspres bir hat olmadığı için 16S yaklaşık 70 durak gezdiriyor, ama toplam ücret 1,95 + 1,25 = 3,20 TL oluyor.

(Beyaz Evler'den E-10'a binmek ise tam saçmalık, hem aktarma almadığı için 1,95 + 3,90 = 5,85 TL tutuyor, hem de adı ekspres olmakla birlikte yaklaşık 60 durak gezdiriyor. Yine ekspres hat olan E-11 ise Yenisahra'dan yedi durak sonra Sabiha Gökçen'e varıyor.)

4. Levent'ten Sabiha Gökçen'e E-3 ile gitmek ise 5,85 TL tutuyor. (Üç biletli en özel hat)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzt, 2014 15:13

Bu hatayı bir kere bende yaptım, şu an numarasını hatırlamadığım bir E hattı ile E-5 in kuzeyinde kalan tüm mahalleleri gezdik herhalde :) Allah' tan uçağa falan yetişmeye çalışmıyordum.

Bence de Pendik Gar' a hızlı ulaşım için şehrin bazı noktalarından ekspres otobüsler olmalı, ha bunlar valizlikli olur olmaz o kadarını bilemem, ben İstanbul' da bu tip şeyleri pek aramıyorum açıkçası. Bir de daha önce yazdığım mesajda 1 saatte Pendik' e giderim düşüncem tabii ki Marmaray ile M4 e geçip Kartal' a kadar olan süre içindi, bu yolculuk valizli ve çocuklu yapılamayabilir, en azından konforlu olmayabilir kabul ediyorum ama bence yine fiyat makul :) ortaklığım mı var ne TCDD ye anlamadım ki.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön