tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Kas Pzt, 2007 12:55

Resim
http://www.tcdd.gov.tr/genel/ankisthizliproje.htm

2.ETAP :

- Eskişehir Gar Geçişi ( 3.5 km )
- Eskişehir - Inönü ( 30 Km .)
- İnönü-Vezirhan ( 54 km )
- Vezirhan- Köseköy 104 Km .)
- Köseköy - Gebze ( 56 km )

arasını kapsıyor.Ayrıca Bilecik-Pazaryeri arasındaki o büyük dağların arasından geçmek için 5 KM UZUNLUĞUNDA TÜNEL inşaa edilecek.

Birde Bilecik'te 3 km uzunluğunda viyadük tasarlanıyor.
Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 06 Eki Sal, 2009 13:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Eskişehir Gar Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cum, 2007 10:17

Mehmet Kasım' ın bahsettiği Eskişehir geçişi ile ilgili TCDD sitesinde yer alan bilgiler
ESKİŞEHİR GAR YER ALTINA ALINIYOR.

Eskişehir içindeki şehir ulaşım yollarının mevcut demiryolu hatlarını farlı noktalarda kesmesi nedeniyle, mevcut hemzemin geçitlere çözüm getirilmesi amacıyla Eskişehir Geçişinin yer altından sağlanması planlanmıştır.

Eskişehir Gar'daki mevcut Yük ve Depo Merkezlerinin kent dışına çıkarılarak müşterilere daha etkin bir hizmet sunulması kapsamında Eskişehir Gar'da yapılan yük elleçleme ve depo bakım hizmetlerinin Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi mevkiindeki Hasanbey'e nakledilmesi planlanmıştır.

Eskişehir Gar geçişi projesi toplam 3,5 km . uzunluğunda olup, 2251 m si kapalı kesit, 1251 m si ise U kesitli yarmadan oluşmaktadır.

- Tünel içinde;

- 2 adet hızlı tren hattı,

- 2 adet konvansiyonel hat,

- 1 adet yük hattı

- olmak üzere 5 hat yapılacaktır.

- U kesit içi ise 2 hızlı ve 1 konvansiyonel olmak üzere 3 hat olarak dizayn edilmiştir.

Eskişehir Gar Geçişi ihalesi 08.11.2007 tarihinde yapılmış olup, yer tesliminden itibaren 18 ay içinde inşaatının tamamlanması planlanmıştır.
En son Esat tarafından 08 Ara Cmt, 2007 15:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Altyapı %65

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ara Cmt, 2007 15:06

Bakanlığın bilgi edinme biriminden gelen bilgiye göre :

1-Eskişehir-İnönü arasındaki 30 mklik bölümde alt yapı işlerinin % 65'i tamamlanmış.Üstyapı işlerine 1 sene içinde başlanabilir o zaman.

2-İnönü-Köseköy arası inşaatına çok yakon zamanda başlanacakmış.

3-Köseköy-Gebze arası projeleri hazırlanmış.İhaleye çıkılacakmış

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Sal, 2007 10:52


Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Sal, 2008 11:45

2008 ortalarında temmuz-ağustos ayarında ticari işletmeye açılacağını TCCD Genel Müdürü söylemişti. Ocak ayında test sürüşleri başlayacaktı yeni gelen trenle.

Bekliyoruz.


Resim
Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 11:55

Resim

27 Aralık 2007'de sözleşme imzalanmış. Süre 5 ay. 12 ayda deneme süresi var. Yer teslimi yapıldı mı? Bilmiyoruz. 8 ay geçmiş üzerinden. Sanırım yapılmıştır. 2010'da biter bu kısım.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Cum, 2008 23:09

Ankara-İstanbul arasında seyahat süresini 3 saate indirecek hızlı tren projesinin ikinci etabında (Eskişehir-İstanbul) mutlu sona ulaşıldı.
24 Ekim 2008 Cuma 15:41

Böylece, 3 yıldır devam eden yargı süreci Demiryolları'nın lehine sonuçlandı. İkinci etabın temelinin yıl sonuna kadar atılması bekleniyor. Yargı sürecinin uzaması mahkemelerin farklı kararlarından kaynaklandı. Bir mahkeme, TCDD'yi haklı bulurken, diğeri ihaleyi iptal eden Kamu İhale Kurumu'nu (KİK) haklı bulmuştu.

İhaleyi, Çinli CRCC-CMC-Cengiz İnşaat-İbrahim Çeçen ortak girişim grubu, 1 milyar 270 milyon dolarlık teklif vererek kazandı. İhale sonuçlarının açıklanmasının hemen ardından, Yapı Merkezi, ihalede mali tekliflerin değerlendirilmesinde baz alınan 'indirgeme' yöntemine itiraz ederek Kamu İhale Kurumu (KİK)'na başvurdu. Yapı Merkezi'nin başvurusunu değerlendiren ve haklı bulan KİK, ihalenin "Çinli CRCC-CMC-Cengiz İnşaat-İbrahim Çeçen" ortak girişim grubuna verilmesine ilişkin ihale kararını iptal etti. İhalenin yeniden değerlendirilerek, düzeltici işlem yapılmasına karar verdi. Bunun özerine, ihaleyi kazanan ortak girişim grubu, KİK'in kararının yürütmesinin durdurulması ve iptal istemiyle idare mahkemesine başvurdu. İkinci etabın İnönü-Vezirhan bölümünün ihalesini inceleyen 3. İdare Mahkemesi Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD)'nın ihaleye ilişkin kararını haklı buldu ve yürütmeyi durdurma kararı verdi. İhaleyi inceleyen 9. İdare Mahkemesi TCDD'nin kararını haksız buldu ve yürütmeyi durdurma talebini reddetti. Konsorsiyum, iki mahkemeden çıkan farklı kararı, bölge idare mahkemesine taşıdı. Bölge idare mahkemesi, yaptığı inceleme sonrasında TCDD'nin ihaleye ilişkin kararını yerinde buldu ve ihaleyi iptal eden KİK'in kararının yürütmesini durdurdu. Bunun üzerine TCDD ortak girişim grubu ile 2006 yılında sözleşme imzaladı.

Bu arada 3. İdare Mahkemesi ve 9. İdare Mahkemesi davayı esastan görüşmeye başladı. Mahkemeler, önceki kararlarında ısrarcı oldu. Bu sürede ortak girişim grubu ile KİK Danıştay'da davanın görülmesi için başvuruda bulundu. Konuyu inceleyen Danıştay, TCDD'yi haklı buldu. Böylece, 3 yıldır devam eden yargı süreci Demiryolları'nın lehine sonuçlandı. TCDD yetkilileri, bu yıl için ikinci etabın temelinin atılacağını kaydetti.
Geçen 3 yılın hesabını kim verecek? Orası burası delik deşik ihale yapanlar mı? Kendi cebine para girmesine engel olundu diye mahkeme açan Yapı Merkezimi? Kim?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Pzr, 2008 19:57

Demokrasi olmadığı çin kimse hesap vermeyecek. Yapanların yanına "kar" kalacak. Petrol karı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Pzr, 2008 20:06

Valla Mehmet aslında dünyanın en demokratik ülkesinin Türkiye olduğuna fazlası ile inanıyorum artık, o kadar demokratik ki istediğiniz her haltı yiyip bunun yanınıza kar kalmasını keyif ile izleyebiliyorsunuz, demokrasi var diyen ülkelerde bu işleri bu hale getirenlerin canına öyle bir okurlar ki ah o Demokles bu kılıcı buraya niye bırakmış diye barım barım bağırırlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Pzr, 2008 23:47

Sen ama şimdi Damokles ile demos ve kratos meselesini karıştırmıyosundur inşaallah :-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Kas Pzt, 2008 22:41

alabay yazdı:Sen ama şimdi Damokles ile demos ve kratos meselesini karıştırmıyosundur inşaallah :-)

B. Alabay
Sanayi'den sonra demokrasi tartışmasına başlayacağız herhalde :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Pzt, 2009 21:55

Ankara-Eskişehir hızlı treninin test sürüşlerinin tamamlandığını ifade eden Yıldırım, altyapısı tamamlanan Ankara-Konya hızlı treninin de 2010 yılında hizmete gireceğini söyledi.

Birinci etabının ihalesi gerçekleştirilen Ankara-Sivas hızlı tren hattının yapımına başlandığını hatırlatan Yıldırım, Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nin inşaatının sürdüğünü belirtti.

Hızlı tren setlerinin ikisinin geçen yıl Türkiye'ye geldiğini anımsatan Yıldırım, 10 hızlı tren setinin daha bu yıl sonuna kadar teslim alınacağını kaydetti. Yıldırım, demiryolunda yük taşımacılığında yüzde 43, yolcu taşımacılığında ise yüzde 10 artış sağlandığını, geçen yıl 264 hemzemin geçidin kontrollü hale getirildiğini bildirdi.

Yıldırım, ''Bin 400 kilometre yeni demiryolu çalışması yapılıyor. 1923-1946 arasında bir yılda yapılan demiryolu uzunluğu 128 kilometreydi. 1946-2003 yılları arasında bu oran, yılda 11 kilometreye düştü. 2003'ten sonra, şu anda yıl başına düşen demiryolu yapımı 107 kilometreye ulaştı. Hala Atatürk döneminin rakamlarına ulaşamadık'' diye konuştu.

KARDEMİR'de geçen yıl 64 bin ton ray üretildiğini, artık traverslerin de Türkiye'de imal edildiğini hatırlatan Yıldırım, TÜLOMSAŞ-General Electric işbirliğiyle dizel lokomotif üretileceğini, bu üretimde yüzde 51 yerli malzeme kullanılacağını kaydetti. Sakarya ve Eskişehir'in demiryolu araçları üssü haline geldiğini belirten Yıldırım, fabrikalar ve limanları ana demiryolu hatlarına bağlamayı hedeflediklerini anlattı.

Yıldırım, Ankara-Eskişehir hattında hızlı treninin yolculu seferlere ne zaman başlayacağının sorulması üzerine, Avrupa'da hızlı tren hattı inşaatlarının en az 8 yıl sürdüğünü hatırlattı. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının yapımına 2003'te başlandığını belirten Yıldırım, yaşanan gecikmelerin işin zorluğundan ve titizliğinden kaynaklandığını söyledi. Yıldırım, ''Testler ve sertifikasyonlar yapıldı. İki küçük sorun var. AOÇ ve Sincan'daki hemzemin geçitlerin emniyet tedbirleri alınacak. Ankara-Eskişehir hızlı treninin yolculu test sürüşlerine, en geç Şubatın sonunda başlıyoruz'' diye konuştu.


Hızlı tren inşaatlarının durumları ile ilgili bir takım bilgiler Ulaştırma Bakanımız tarafından basına aktarılmış.

Kaynak : Lojiport

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön