tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 15:19

Bu hatayı bir kere bende yaptım, şu an numarasını hatırlamadığım bir E hattı ile E-5 in kuzeyinde kalan tüm mahalleleri gezdik herhalde. Allah' tan uçağa falan yetişmeye çalışmıyordum.
Damdan düşenin hâlinden damdan düşen anlarmış abi, aynı şeyi ben de yaşadım bir ay kadar önce :)
Bir de daha önce yazdığım mesajda 1 saatte Pendik' e giderim düşüncem tabii ki Marmaray ile M4 e geçip Kartal' a kadar olan süre içindi, bu yolculuk valizli ve çocuklu yapılamayabilir, en azından konforlu olmayabilir kabul ediyorum ama bence yine fiyat makul
Evet abi, ben de Pendik-Ankara için 60-70 TL'nin ve Söğütlüçeşme-Ankara için 70-80 TL'nin makul olduğunu düşünenlerdenim.

Hatta pik (5-8 ve 15-18 arası kalkışlı - özellikle iş için seyahat edeceklerin tercih edeceği) saatlerde 10 TL fazla da olabilir. İş için seyahat etmeyenler de 9-14 ve 19-21 arasında kalkan hızlı trenlere ya da 23-24 arası kalkacak olan konvansiyonel trenlere binebilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Prş, 2014 09:05

Bizim, "29 Ekim 2013 değil de 29 Ekim 2014'te açılır" şakamız gerçek oluyor sanırım..

http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galer ... en-gorundu
Ufukta tren göründü

1943 yılından bu yana 23 hükümet, 32 bakan eskiten Ankara- İstanbul hızlı tren projesinde geri sayım başladı; 29 Ekim 2014’te açılması planlanıyor. Peki bu hattın özellikleri ne, banliyö bağlantıları nasıl kuruluyor? Türkiye’nin yeni hatları nerelerde planlanıyor? İlk kez 71 yıl önce gündeme gelen proje neden bu kadar gecikti? AKP hükümeti 100 milyonlarca lira yatırım yapılan Ayaş Tüneli’nden geçen hattı neden kullanmadı?

Haber: Erdal İpekeşen / eipekesen@hurriyet.com.tr

Ankara-İstanbul arasındaki yolculuğu üç saate düşürecek yüksek hızlı trenin eli kulağında. Ankara-Eskişehir arasında yaklaşık beş yıldır kullanılan trenin Eskişehir- İstanbul hattının, 29 Ekim 2014 tarihine yetiştirilmesi planlanıyor. Deneme sürüşleri başladı bile. Hal böyle olunca, sorular da çoğaldı. Hızlı tren hattının özelliklerinden banliyö bağlantılarına, yeni hatların, projenin başlangıç tarihinden itibaren farklı hükümetler zamanında nasıl değiştiğine, gecikme nedenlerine kadar merak edilen çok şey var.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 May Pzt, 2014 11:04

Dün NTV'de hattın açılışının Mayıs sonundan Haziran'ın 2. yarısına ertelendiği haberi vardı.
Ayrıca spiker "hızlı tren, son durak Pendik'te banliyö ile entegre olacak ve Avrupa Yakası'na kesintisiz ulaşım sağlanacak dedi"
Ana akım meydamız bile ülkedeki olaylardan haberi olmayacak kadar rezil durumda

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 12:52

spiker "hızlı tren, son durak Pendik'te banliyö ile entegre olacak ve Avrupa Yakası'na kesintisiz ulaşım sağlanacak dedi"
Ana akım meydamız bile ülkedeki olaylardan haberi olmayacak kadar rezil durumda
Abi,

Niye öyle diyorsun? O aslında gayet bilgili. 2016 yılında sağlanacak entegrasyondan bahsediyor. 2016 yılına dek, Marmaray'da Bakırköy-Pendik işletmesine geçilmiş olur sanırım. Hatta belki tren seferleri de Söğütlüçeşme-Ankara şeklinde yapılıyor olur o zaman itibarıyla..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 May Pzt, 2014 14:04

Duyan sanıyor ki hemen Haziran sonunda böyle olacak. Halbuki daha 2 sene var

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 17:04

YHT devreye girdikten sonra, İstanbul-Ankara arası gece trenleri de yeniden sefere konulacak, değil mi?

Aşağıdaki gibi iki gardan ayrı ayrı kalkan gece trenleriyle işletme yapılamaz mı acaba? Adları da farklı olursa, karışmazlar. Pendik-Ankara arasını daha çabuk gideceklerse, kalkışlar yarımşar saat geciktirilebilir.

Sirkeci-Bakırköy Ekspresi
23:30 Sirkeci Gar'dan kalkış
23:45 Bakırköy'e varış
23:50 Bakırköy'den kalkış
00:10 Söğütlüçeşme'ye varış
00:15 Söğütlüçeşme'den kalkış
00:35 Pendik'e varış
00:40 Pendik'ten kalkış
Gebze, İzmit, Arifiye, Bilecik, Bozüyük, Eskişehir, Polatlı, Sincan duruşlu
07:30 Ankara'ya varış

Haydarpaşa Ekspresi
23:30 Haydarpaşa Gar'dan kalkış
23:35 Söğütlüçeşme'ye varış
23:45 Söğütlüçeşme'den kalkış
00:05 Pendik'e varış
00:10 Pendik'ten kalkış
Gebze, İzmit, Arifiye, Bilecik, Bozüyük, Eskişehir, Polatlı, Sincan duruşlu
07:00 Ankara'ya varış

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Pzt, 2014 17:40

23:30 Sirkeci Gar'dan kalkış
23:45 Bakırköy'e varış
23:50 Bakırköy'den kalkış
00:10 Söğütlüçeşme'ye varış
Bu şimdi ne? İleri-geri servis?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 17:57

Bu şimdi ne? İleri-geri servis?
Aynen abi. Sirkeci'den kalkan treni Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme tüpüne sokabilmek için önce Bakırköy'e getiriyoruz. Sonra da tren ters gidiyor. Kazlıçeşme'de de bu ters dönüş yapılabilir, ama üçüncü hat ile banliyö hattı arasındaki makas olaylarını bilemedim. Nasılsa Bakırköy'e gar yapılacak diye böyle dedim, zaten Kazlıçeşme ile Bakırköy arasında sadece Zeytinburnu ve Yenimahalle istasyonları var, üç istasyon ileriye gitmesinin mahsuru olmaz diye düşündüm. Üstelik Bakırköy İstanbul'un oldukça eski merkezlerinden, ciddi bir hinterlandı var, buradan Ankara'ya kalkacak bir trene çok yolcu biner diye düşündüm.

Dönüşte de Ankara'dan Bakırköy'e kadar düz gelen tren, Bakırköy'den Sirkeci'ye kadar ters gidiyor. Tıpkı Roma-Venedik trenlerinin Floransa'daki Santa Maria Novella'ya girdikten sonra öncesine göre ters yönde gitmesi gibi :)
En son Engin Y tarafından 26 May Pzt, 2014 18:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2014 17:59

Arada olmayan demiryolunda nasıl tren işleteceksin? Marmaray dışında çalışan ray hattı yok ki?
alabay yazdı:Bu şimdi ne? İleri-geri servis?
Gayet normal, ne var ki bunda? Sirkeci tief-bahnhof ta trenin durabileceği bir alan yok (bekleme süresi anlamında) dolayısı ile en yakın bekleme yapılabilecek gar Bakırköy olacak (saçma ama öyle) dolayısı ile bazı ab kentlerinde de olduğu gibi tren bir kaç durak bir yere giderek nasıl makinist baş değiştirip başka yöne gidiyor ise aynı mantık ile Sirkeci' den hareket alan tren Bakırköy' e giderek yolcuyu alıp tünelden Söğütlüçeşme üzerinden Pendik yapabilir. Ha böyle olmasından ise İstanbul'un en merkezi büyük semti olan Halkalı' dan kalkacak trenin Bakırköy' de MERKEZZZZ gar durağı yapıp buradan Sirkeci' ye gelmesi ve Sirkeci' de çok kısa bir bekleme yaparak Söğütlüçeşme' ye geçmesi düşünülebilir tabii ki, bununu için banliyö trenlerinin sefer aralarının 10 dk. üzeri olduğu bir ara seçilmeli o başka bir konu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Pzt, 2014 18:01

Buna biz Almancada Spitzkehre deriz, ama genellikle bu kafagarlarda (Kopfbahnhof) olan şeyler (Sirkeci de, Haydarpaşa da o tarz garlar, ama giriş/çıkış orada değil). Yeni yapılan ağ sistemlerinde pek olmaz, gekerirse, kurp yapılır. Öyle açıkta bir istasyonda bunu yapmak bana garip geliyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 18:10

Arada olmayan demiryolunda nasıl tren işleteceksin? Marmaray dışında çalışan ray hattı yok ki?
Abicim,

Bir ara (2016 ?), Sirkeci'den Kazlıçeşme'ye kadarki yer üstü hattını da modernize edeceklerini varsayıyorum. Böylece, Sirkeci Gar'dan kalkan tren, Kazlıçeşme'ye kadar gelecek, burada üçüncü hatta geçecek ve Bakırköy Gar'a gelecek. Sonra ters ters giderek önce Söğütlüçeşme'ye gelecek ve sonrasında da Ankara'ya kadar gidecek. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki banliyö duraklarında durmadan geçecek, peronda tren geliyor diye heyecanlanan yolcular da bu tren geçtikten biraz sonra gelecek olan Marmaray trenlerini beklemeye devam edecekler..

Saçma olabilir tabii, ama bence bir tren Haydarpaşa'dan ve bir tren Sirkeci-Bakırköy'den kalksa, Ankara'ya otobüsle giden kitleden bayağı bir yolcu alır ve bu trenler her gece tam dolu kalkarlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2014 18:13

Yok saçma demedim, ben önümüzdeki günlerde böyle bir işletme bekleme olmasın diye öyle yazdım. Yoksa tüm hattın işleri bittiğinde neden olmasın, biraz garip ve bunun tüm sorumlusu da bir şekilde Yenikapı' da 3. bir ray hattı yapmayarak boş geçmekti ya neyse.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön