tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Cmt, 2011 20:57

Hakan yazdı:Madem anadoluya geçmeye bu kadar meraklı bir kitle var neden hala şehri batıya doğru büyütüyoruz? İzmit-Adapazarı-Düzce bomboş duruyor...
o meraklı kitle izmit-adapazarı-düzce eksenine değil daha ötesine memleketine tatile gidiyor :)

ama zaten izmitte çok kalabalık bir yer zaten. yapılaşma yoğun. adapazarı da öyle. bahsettiğin şey oluyor zaten. sanayileşmenin getirdiği bir şey.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Eyl Pzt, 2011 12:33

http://www.rayturk.net/?p=30154

analiz yapmaya çalıştım. hangi proje ne aman başlayabilir diye.
Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hızlı tren hatlarından sonra yapımı devam eden ve ihaleye çıkılacak olan hızlı tren hatları ile ilgili süreç nasıl ilerleyecek? Hangi hat ne zaman hizmete girecek? Hangi projeye ne zaman start verilecek? Bu sorulara yanıt vermek için yapımı devam eden ve ihale süreçleri içinde olunan hatların fotoğrafını çekmek gerekiyor.

İnşaatı devam eden hızlı tren hatları:

1-Yerköy-Sivas

2-İnönü-Köseköy

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 13:44

http://www.rayturk.net/?p=425

bakanlık 2012 bütçesinde projeleri tasnif etmiş. Buna göre:
C-Projesi henüz hazırlanmayan/hazırlanacak YHT hatları

*Çayırhan (Ankara)-İstanbul-3.Köprü

*Konya-Antalya

*Yerköy (Yozgat)-Kayseri

*Sivas-Erzincan-Trabzon

*Erzincan-Kars

*Sivas-Malatya-Diyarbakır
http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... harita.jpg

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ara Cmt, 2011 15:29

Bu düşsel haritada bile eksikler var: Kıyılar, kuzeydoğu ve güneydoğu (ve ikisi arasında irtibat). Şimdi belki oraları biraz boş, bilmiyorum. Ama kuzey, güney ve batı, her üçünde kıyı hatları eksik ve gerekli (ve aslinda yapılabilir de).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 16:38

kuzey güney olarak en önemlisi antalya-istanbul. onun dışında yıllardır söylenen bir trabzon-diyarbakır-ırak koridoru var ama yht değil yük amaçlı daha çok.

kıyılarda bir eksiklik olduğuna bende katılıyorum.

güneydoğuda ise ante-şanlıurfa-diyarbakır koridoru var. bazı kısımlar et
edilmiş. sınır boyu demiryolu var birde.
Resim

http://www.rayturk.net/?p=425
a-Projesi mevcut YHT hatları

*Ankara-İzmir

*Ankara-Yerköy (Yozgat)

*Bursa (Yenişehir)-İzmir

*Halkalı (İstanbul)-Kapıkule

b-Proje çalışmaları devam eden YHT hatları

*Eskişehir-Antalya-Alanya

*Yenişehir (Bursa)-Bilecik

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Ara Cmt, 2011 16:51

Bursa - İzmir hattının projesi hazır olarak gözüküyor , çok ilginç

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 18:29

Kıyıların eksikliğine katılıyorum, aslında genel olarak doğru hem kıyı bazlı doğu-batı, hemde ülke içi bir kuzey-güney eksikliği var. Ama kıyı derken Ege kıyısında bir YHT hattı? Bilmem, bence gerekli değil bunun gerekliliğine ancak Edirne-Çanakkale-İzmir şeklinde bir güzergah olursa inanırım bunun sebebi de yurtdışı bağlantılı demiryolu taşımacılığı yapılabilmesi için, bence tercih edilir.

Güney kıyısında Antalya' dan daha batıya? Bu da benim için bir soru işareti ama sadece deniz kıyıs değil de Antalya'dan sahilden Adana'ya oradan da Güney Anadolu kentlerine giden bir hattın ki onunda en fazla Diyarbakır'a kadar gitmesine taraftarım, iş yapar kârlı olur :D Kuzey kıyısında ise bir demiryolu yani kıyıyı takip eden bir demiryolu zor, zorluğu ise sadece maddi, çünkü güzergahın büyük kısmı tünel ve viyadük ile geçilmesi gerekecektir diye düşünüyorum. Mehmet bir Karadenizli olarak daha iyi yorumlayabilir belki, ama kuzey kıyısında bir hattın İstanbul dahil doğuya doğru tüm illeri geçmesi elzem bana göre.

Kuzey-Güney ekseninde İstanbul-Konya-Antalya tabii ki yetersiz, ama daha doğuda böyle bir hat ne kadar verimli? Yılda bir kere kuzeye çalışmaya gidecek insanlar için mi çalışacak? Bunun dışında iki bölge arasında çok ciddi bir yolcu trafiği yok, burada ciddi anlamda doğu bölgelerinin yolculuk profiline bakacak olursak, çok büyük bir merkez üzerinden doğu-batı aksı var şöyle diyelim Van-Muş-Elazığ-Malatya-Ankara-İzmir, Ankara'dan ayrılıp İstanbul ve Trakya, diğer eksen ise güneye doğru yine Van'dan başlarsak Diyarbakır-Gaziantep-Adana-Antalya gibi bir yolculuk talebi var, bu kesin böyle diyemem ama benim bölgedeki gözlemim, tanıdıklarımdan bildiğim bu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 19:28

Bursa - İzmir hattının projesi hazır olarak gözüküyor , çok ilginç
banada ilginç geldi. demek ki çalışmışlar. bergama-bursa bağlantısı şeklinde olacak hat. mevcut konvansiyonelden farklı bir rota. birde körfez geçişine ek demiryolu köprüsü olursa istanbul-bursa-izmir deli gibi yolcu taşır. iddia ediyorum ankara-istanbuldan çok taşır bence
Esat yazdı:Kıyıların eksikliğine katılıyorum, aslında genel olarak doğru hem kıyı bazlı doğu-batı, hemde ülke içi bir kuzey-güney eksikliği var. Ama kıyı derken Ege kıyısında bir YHT hattı? Bilmem, bence gerekli değil bunun gerekliliğine ancak Edirne-Çanakkale-İzmir şeklinde bir güzergah olursa inanırım bunun sebebi de yurtdışı bağlantılı demiryolu taşımacılığı yapılabilmesi için, bence tercih edilir.

Güney kıyısında Antalya' dan daha batıya? Bu da benim için bir soru işareti ama sadece deniz kıyıs değil de Antalya'dan sahilden Adana'ya oradan da Güney Anadolu kentlerine giden bir hattın ki onunda en fazla Diyarbakır'a kadar gitmesine taraftarım, iş yapar kârlı olur :D Kuzey kıyısında ise bir demiryolu yani kıyıyı takip eden bir demiryolu zor, zorluğu ise sadece maddi, çünkü güzergahın büyük kısmı tünel ve viyadük ile geçilmesi gerekecektir diye düşünüyorum. Mehmet bir Karadenizli olarak daha iyi yorumlayabilir belki, ama kuzey kıyısında bir hattın İstanbul dahil doğuya doğru tüm illeri geçmesi elzem bana göre.

Kuzey-Güney ekseninde İstanbul-Konya-Antalya tabii ki yetersiz, ama daha doğuda böyle bir hat ne kadar verimli? Yılda bir kere kuzeye çalışmaya gidecek insanlar için mi çalışacak? Bunun dışında iki bölge arasında çok ciddi bir yolcu trafiği yok, burada ciddi anlamda doğu bölgelerinin yolculuk profiline bakacak olursak, çok büyük bir merkez üzerinden doğu-batı aksı var şöyle diyelim Van-Muş-Elazığ-Malatya-Ankara-İzmir, Ankara'dan ayrılıp İstanbul ve Trakya, diğer eksen ise güneye doğru yine Van'dan başlarsak Diyarbakır-Gaziantep-Adana-Antalya gibi bir yolculuk talebi var, bu kesin böyle diyemem ama benim bölgedeki gözlemim, tanıdıklarımdan bildiğim bu.
karadeniz kıyı şeridine samsun-trabzon demiryolu gerek. güneyindeki paraleldeki ankara-erzincan koridoru sanki dümdüz mü gidecek. orda da var bi ton tünel viyadük. sırf ankara-sivas arasında 55 tünel var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 20:15

YHT olsun derdim yok zaten, iyi bir konvansiyonel hatta 160km/s hız zaten yeterli pek çok yerde. Ben Karadeniz düz değil diye gereksiz falan demedim, yanlış anlaşılmasın, maliyet nedeni ile geri planda bırakılabilir diye düşündüğüm için zor dedim. Yoksa sana katılıyorum ülkemiz demiryolu inşa etmek için çokta kolay bir ülke değil, bu teknik anlamda değil maddi anlamda bir zorluk.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Ara Cmt, 2011 21:02

Önceki sayfadaki sunumları nereden buldunuz, link verebilirmisiniz? rayturk'te olduklarını gördüm ama tcdd'nin sitesinde göremedim bu sunumları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 21:08

ubak sitesinden aldım.

http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/t ... _44520.pdf

karadenize kıyıya yapılacak bir demiryolu, paralelindeki sivas-kars demiryolundan daha çok maliyetli değil. önemli olan yapmak istemek.


istanbul yht hattında 32 milyon m3 kazı var. mesela.
http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... rita31.jpg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17230
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 21:39

Mehmet Kasım yazdı:karadenize kıyıya yapılacak bir demiryolu, paralelindeki sivas-kars demiryolundan daha çok maliyetli değil. önemli olan yapmak istemek.
Karadenizlinin sıkıntı yarattığı yok :) dert başka dert ama bilmiyorum emzik ağlayanı sustururmu artık. Konu politik, konu derin, konu demiryolu yapmak değil, ama nette kimseyle tartışmam, yazılı belge vermem :P yüzyüze her isteyenle her yerde konuşurum.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön