12. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 May Pzr, 2013 20:00
gönderen Barış Toprak
Kırıkkale'de tren garı nerede olacak, bir bilgi var mı?

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Prş, 2013 15:23
gönderen Esat
Her kapıya metrodan sonra her şehire hızlı tren fikri yayılıyor. Kütahya kenti de etrafımızdan geçen YHT bize niye gelmiyor diye kazan kaldırmış :) devletlu da yapın bir proje diye talimatı vermiş.

Eskişehir ile Kütahya arasında 120 km. lik bir kesimde inşa edilmesi planlanan YHT hattı için ilk çalışmalara da başlanmış.

http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... ye-basildi

TCDD'nin YHT projeleri kapsamında tüm komşu illerinden (Balıkesir, Bursa, Bilecik, Eskişehir, Afyonkarahisar, Uşak ve Manisa) YHT hattı geçmesine karşın kendi illerine YHT hattı planlanmaması Kütahyalıları harekete geçirdi. Başta Kütahya milletvekilleri olmak üzere Kütahyalılar, YHT'nin kendi illerinden de geçmesi için girişimlerde bulundu.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Kütahyalıların bu girişimleri meyvesini verdi. Bakan Yıldırım'ın talimatıyla TCDD, Eskişehir-Kütahya arasındaki yaklaşık 120 kilometrelik parkura YHT hattı yapılması için çalışmalara başladı. TCDD, kısa bir süre içerisinde, söz konusu YHT hattına yönelik için uygulama projesi ihalesi için ilana çıkmaya hazırlanıyor.

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Prş, 2013 16:21
gönderen Hakan
Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Prş, 2013 16:32
gönderen Esat
Hakan yazdı:Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...


İsteyenin bir yüzü kara Hakan :) her kapıya metro denilirse her şehre de YHT gider, bir ara tartışma olmuştu burada ilçe bazında Yozgat hattında idi galiba, ben bu YHT işini yanlış buluyorum, yani bu şekildeki söylemleri yanlış buluyorum. Her yere YHT tabii ki gider, ya da her kentten bir şekilde geçer ama her yere YHT götüreceğim diye bölgesel trenleri tamamen kaldırmak nasıl bir mantıktır? Dolmuş işletir gibi hızlı tren işletme hesapları yapmak ve halkı buna inandırmak? Demiryollarında atak olmalı, yenilenmeli, genişletilmeli, ilaveler yapılmalı falan filan bunlara karşı çıkan bana göre aptaldır ama her kente de YHT sözü vermek ne kadar doğrudur? Önce bir ana demiryolu ağımızı kuralım, normal trenler zaten 160km/s hızla işler, o zaman böyle bol keseden YHT vermeye gerekte yok. Bilmiyorum acaba gerçekten hızlı tren yolu yapıp üzerinde normal tren işletmek mümkün değil mi diye soruyorum kendi kendime :) ya siz hattınızı YHT ye göre bir geometride yapın, ihtiyaç olana kadar normal konvansiyonelleri orada çalıştırın, ileride nüfus artıp ihtiyaç olunca koy günlük YHT seferlerini, talep arttıkça seferini de arttır. YHT gazı ile diğer demiryolu işleri biraz kaynıyor gibi geliyor bana.

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Prş, 2013 19:48
gönderen alabay
Biraz hatalısınız gibime geliyor. Kütahya’yı eskiden tanıyorum biraz. Orası bugün 200000 nüfusluysa, 20 veya 30 sene nasıl olacak? Oranın işyerleri ne durumda? Varsa da, yoksa da, gelecekte nasıl olabilir? Kütahya, Denizli gibi kentleri küçümsemeyin. Gelecek onların olabilir. Ciddiyim. Bizde şöyle bazı şeyleri ölçer gibi bir mentalite var. EN böyyügg, EN bööörg falan olmayan, EN sıkışık ve dolu vs vs vs olmayan … adam değil. Bu tamamen yanlış yaklaşım.

Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Prş, 2013 21:06
gönderen Esat
alabay yazdı:Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.


IT merkezi ancak ve ancak İstanbul' da kurulur, tamamen başka şeylerden bahsediyorsun, Kütahya da en fazla bir kaç tane seramik ya da çini fabrikası daha kurulur başka da yatırım yapılmaz bana göre. İleri bakış açısından haksızsın demiyorum, ki zaten ne dedim? Yeni hat yapılsın ama bunu direkt YHT hattı olarak yapıp işletmek mantığı nedir? Ankara-İzmir hattı üzerinde dir de tren uğramadan geçer şikayet etmeyi anlarım ama güzergah üzerinde değil, o ana güzergahların dışında kalan her kente bir kol çıkartalım? Bu ancak ve ancak ana demiryolu ağı olarak tasarlanabilir, bunu bir yapıp işletirsin, zamanla ihtiyaç çerçevesinde YHT işletmesine geçersin, bence mantıklı olan bu dur, Kütahya' ya direkt bir YHT hattı çekmek değil.

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 08 Haz Prş, 2017 15:40
gönderen Esat
Yavuz Sultan Selim köprüsünden geçerek SGH ve YHL yi birbirine bağlayacak hızlı tren hattı yatırım programına alınması için çalışmalara başlanmış.

https://www.trenhaber.com/yht/3-koprude ... h1803.html

İstanbul trafiğini rahatlatmak için Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı güzergahlarında yapılacak YHT hattı yatırım programına alınmak üzere Yüksek Planlama Kurulu onayına sunuldu.

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 31 Tem Pzt, 2017 18:02
gönderen Engin Y
Haftasonu tüm basın yayın organlarında, Eskişehir-Burdur-Isparta-Antalya hattına ilişkin haberler vardı..

Gazeteci adıyla iş yapanlar gerçekte gazeteci olmadıkları, kendilerine verilen basın bültenini kopyalayıp yapıştıran insanlar oldukları için kimse sormamış, "hem Burdur'dan, hem Isparta'dan nasıl geçecek?" diye..

Şu emojideki gibi zigzag yapması gerek yolun, her iki kentten de geçecekse: ⚡️

Zaten muhtemelen 2025'ten önce tamamlanamayacak bir projeyi daha ortaya atmışlar, bizim muhabirler de hemen üstüne atlamışlar..

Halkalı - Kapıkule Çift Hattlı Tren Projesi

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Sal, 2017 19:26
gönderen Kamil16
Trakya Bölgesinde anladığım kadarı ile YHT değil, Çift Hatlı Tren yolu yapılacak ve Hızlı Tren çalıştırılacak.
Sene 2017 ve Trakya'da sadece Muratlı - Tekirdağ arasında zorunluluktan bir demiryolu hattı yapılmış... :? :x

"İstanbul ili Halkalı İstasyonu’ndan başlayan ve Edirne ili Kapıkule İstasyonu’nda sonlanan yaklaşık 229 km elektrikli, çift hatlı ve 200 km/saat tasarım hızına sahip demiryolu hattı yapılacaktır.

Planlanan demiryolu hattının; yaklaşık 73 kmlik kısmı İstanbul, yaklaşık 40 kmlik kısmı Tekirdağ, yaklaşık 62 kmlik kısmı Kırklareli ve yaklaşık 54 kmlik kısmı Edirne ili sınırları içerisinden geçecektir.

Proje konusu demiryolu ve yardımcı yapıların projelendirme çalışmalarının tamamlanmasına müteakip 3 yıllık inşaat süreci ile tamamlanması planlanmaktadır."

http://www.edirneyenigun.com/haber/1403 ... -onay.html

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Sal, 2017 20:23
gönderen Esat
Bildiğim kadarıyla 200km/s halen hızlı tren tanımına uymaktadır, ama 300 km/s olsaydı keşke, 45 dk da edirne, voaaa süper olurdu

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Sal, 2017 20:52
gönderen Kamil16
Esat yazdı:Bildiğim kadarıyla 200km/s halen hızlı tren tanımına uymaktadır, ama 300 km/s olsaydı keşke, 45 dk da edirne, voaaa süper olurdu


Evet, Hızlı Tren ama YHT değil yani "Yüksek Hızlı Tren" değil. Neden Trakya'da YHT yapılmıyor? Maliyet mi? Bilmiyorum.. :?

Almanya'da da hızlı trenlerde IC ve ICE (EC) sınıflandırması var.

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Sal, 2017 23:08
gönderen Esat
normalde araç ile 2 saat süren bir yol zaten, maliyetten ziyade gerekli mi? Yolculuk talebi nedir? Ben Edirne-Kırklareli-İstanbul arasında büyük bir yolculuk talebi olduğunu düşünmüyorum, elimde veri yok, sadece olmadığını düşünüyorum. Bu işlerde yolculuk analizi her şeydir, afedersiniz akı bokunu kurtarmayacak bir iş yapmanın da anlamı yok. Tamam ben de ya keşke hızlı olsaydı derim ama gerçekçi bakarsak ortada böyle bir talepte olmayabilir diye şerhimi düşerim :)