tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Ağu Çrş, 2017 06:35

Esat yazdı:normalde araç ile 2 saat süren bir yol zaten, maliyetten ziyade gerekli mi? Yolculuk talebi nedir? Ben Edirne-Kırklareli-İstanbul arasında büyük bir yolculuk talebi olduğunu düşünmüyorum, elimde veri yok, sadece olmadığını düşünüyorum. Bu işlerde yolculuk analizi her şeydir, afedersiniz akı bokunu kurtarmayacak bir iş yapmanın da anlamı yok. Tamam ben de ya keşke hızlı olsaydı derim ama gerçekçi bakarsak ortada böyle bir talepte olmayabilir diye şerhimi düşerim :)
Edirne'yi işin içine katmayalım. Çerkezköy + Kapaklı + Saray : 350.000 kişi, Çorlu + Ergene : 400.000 Kişi, Lüleburgaz : 250.000 Kişi yaşıyor. Ve buralarda yaşama nedenleri Sanayi bölgesi olmasıdır. Ayrıca şimdi İkitelli Organize'nin de Çerkezköy + Kapaklı'ya taşınma kararı alınmış. İstanbul Avrupa yakası sanayii bu bölgeye taşınıyor. İster HT ister YHT yapalım ancak insanları, Halkalı değil, Bakırköy yada Yenikapı bir noktaya 20-30 dak süre ile raylı sistem ile sık aralıklar ile taşırsak kimse arabası ile yola çıkmaz çok gerekli olmadıkça. Böylece TEM ve Mahmutbey kaosu ortadan kalkar.

Şu anda bölgede yaşayanlar Anadolu'dan buraya göç ettikleri için, şehirler arası otobüs firmaları için en cazip durumda. Hergün Çerkezköy'den sadece Tokat'a 3 otobüs kalktığını söylersek gerisini siz hesap ediniz. Özellik ile Samsun ve Tokat ve orta Karadeniz bölgesinden yoğun göç alınmış. İstanbul'a her yarım saatte sadece Çerkezköy'den 1-2 otobüs kalkıyor. Çorlu'yu bilmiyorum.

Buraya göç etmiş insanlar ve sanayi ilişkileri insanları ve aile çevrelerini sürekli seyahat etmelerini gerekli kılıyor.

Ayrıca Edirne - İstanbul HT hattı, aynı zaman'da Avrupa'dan gelecek trenleri İstanbul ve Anadolu, Asya'ya aktaracak bir hat olacak. Bu kriterler umarım dikkate alındı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Çrş, 2017 07:42

Kamil Bey söylediklerinize eyvallahta YHT olunca Tohata otobüs kalkmayacak mı? :) Ankara ya var mesela tren, Haydarpaşa ya da Bakırköy den kalksa YHT Ankara oyobüsleri külli iptal olacak mı? Belki çok uzun vadede.

Neyse, dediğim gibi verdiğiniz bilgiler ok, ama Çatalca Lüleburgaz da çalışan orada otursun bir zahmet, istanbul u meşgul etmesin. Edecekse de aklı başında hiçbir demiryolu ülkesi bahsettiğiniz konu için 350km/s lik yht hattı yapıp, dolmuş gibi çalıştırmaz, siz bayağı bir ülke görmüş bir ağabeyimizsiniz, yanlış mı hocam? Bahsettiğiniz mesafelerde yht değil bölgesel tren çalıştırılır, 160-200km/s hız aralığında her halükarda otomobil ve otobüsten hızlı. Durma noktasına katılıyorum, Halkalı don durağı olmamalı, Bakırköy ve Sirkeci ye kadar da çalılmalı bu trenler. Devletin YHT ismi ile yaptığı şovenizme bari bizler katılmayalım, her ilçeye yht diye bir gerçek yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen decimus » 25 Eki Prş, 2018 16:55

TCDD İhale Sonucu : Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy – Kapıkule Kesimi İnşaatı İşi

https://www.trenhaber.com/tcdd-ihale/tc ... h5089.html

Bildiğim kadarıyla parası Avrupa Birliğinden geldiği için para sıkıntısı olmayacaktır.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Eki Prş, 2018 20:13

niye hız 200?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen decimus » 26 Eki Cum, 2018 10:03

Edil Arda yazdı:niye hız 200?
Maliyet olabilir.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen metro_5 » 26 Eki Cum, 2018 13:00

Beklediğimiz YHT projesi daha ihale edilmedi.
Mevcut Standart demiryolu çitf hat haline getirilecekmiş, öyleyse sorum olacak. Madem çift hat yapılacaktı , bundan 2 sene önce demiryolu yenilemesi esnasında niye yapılmadı da şimdi?
Niye boşu boşuna masraf edildi? Bu nasıl bir yenilenme işiydi de kaza oldu! Ve menfez eski çıktı raporda.?
+Avrupa da bizim gibi Hızlı tren / Yüksek Hızlı Tren gibi bir ayrım söz konusu değil,bizim yöneticiler nereden uydurdu? 160 ın üstteki her tren Hızlı tren sayılıyor.
Sizin sorunuza gelince bahsi geçen hat Muratlı dan geçen mevcut hat 200 e yakın denmiş zaten trenler en fazla 160 basıyor.
Bizim beklediğimiz bir hızlı tren ihalesi var o da Büyükkarıştıran dan geçecek olan yeni 3 ray hattından oluşan hat.
Bide linki atılan trenhaber sitesinin ne zaman haber yaptığı belli değil tarih bile yok, eski haber de olabilir

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen decimus » 26 Eki Cum, 2018 16:29

metro_5 yazdı: Bide linki atılan trenhaber sitesinin ne zaman haber yaptığı belli değil tarih bile yok, eski haber de olabilir
Bu haber eski değil tam tersine alt yapı projelerinde çalışanların uzun zamandır beklediği bir ihaleydi.Parası avrupa birliği fonlarından geldiği içib projenin durdurulma ihtimali yok.Aynı zamanda Euro üzerinden ihale edildiği için zarar etme ihtimali çok düşük..Türkiye içinde yaşanan bu kriz nedeniyle bu proje ilaç gibi geldi.

İsterseniz başka haber sitelerinin linkinde kontrol edebilirsiniz.

Örneğin rayhaber linki aşağıdadır.

http://www.rayhaber.com/2018/10/halkali ... le-sonucu/

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 27 Eki Cmt, 2018 19:49

"Halkalı - Çerkezköy - Kapıkule" YHT Projesinde, Çerkezköy - Kapıkule arası mevcut yoldan ayrılarak tamamen yeni bir güzergahtan çift hat yapılacak..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen metro_5 » 28 Eki Pzr, 2018 14:14

O haritayı daha önce de çok görmüştüm, eski bir harita Çatalca nın arkasından geçmek gibi uçuk yanları var.
Belki 200 Km den kasıt virajların derecesindendir yoksa Marmaray daki rayda Pendik'te ki ile aynı.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Eki Sal, 2018 12:59

200 km olmasının sebebi aynı hatta yük treninin de kullanılabilmesi (120 km hıza kadar).Güvenlik gerekçesiyle 200 km üzerindeki tren yollarında yük treni çalıştırılamıyor. Yani sadece taksilerin gideceği otoyol yapmak gibi... Bütün Hızlı trenlerde olması gereken buydu aslında, ennn böyüggg - ennn hızlııı sevdası yüzünden memleketin kaynakları çar-çur edildi yıllardır. 200 km den hızlı gitmek isteyen uçağa binmeli!
Ayrıca 200 km hız olduğunda kurp yarıçapları küçüleceğinden maliyet de azalıyor. Zaten şehir merkezlerinde 120 km, mücavir alanlarda da 160 km nin üzerinde sürat yapılamıyor, güvenlik sınırlaması var yanlış bilmiyorsam.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Şub Cum, 2020 10:07

2020 yatırım bütçesine göre, etüd projelerin hedef tarihleri aşağıdadır. Etüdün biteceği tarihler bunlar ama ertelenir. İnşaatı konuşmak için yıllar lazım.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Eskişehir-Antalya: 2020
Erzincan-Kars: 2023
Kırıkkale-Samsun: 2020
Divriği-Kars: 2021
Akçagöze-Başpınar: 2021
Mustafayavuz-Çobanbey: 2027
Mürşitpınar-Şanlıurfa: 2023
Nusaybin-Habur: 2027
Sincan-Kazan: 2022
Selçuk-Ortaklar: 2024
Aliağa-Bergama: 2022

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Şub Cum, 2020 12:15

Hector Troas yazdı:
28 Şub Cum, 2020 10:07
2020 yatırım bütçesine göre, etüd projelerin hedef tarihleri aşağıdadır. Etüdün biteceği tarihler bunlar ama ertelenir. İnşaatı konuşmak için yıllar lazım.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Selçuk-Ortaklar: 2024
Aliağa-Bergama: 2022
Bu ikisi sanırım İZBAN'ın kuzey ve güney uzatmaları..

Aliağa-Bergama arasında sıfırdan hat döşenecek, 2022'yi anlarım, ama Selçuk-Ortaklar arasında zaten demiryolu mevcut, neden etüt 2024'te tamamlanıyor?

Üstelik yol sadece 22 km (Selçuk-Çamlık 11 km, Çamlık-Ortaklar 11 km)..

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön