tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 14:03

450 km/s liklerden alacaklardı göya? Bende ayranımız yok içmeye niye atla gidiyoruz gezmeye dediydim de, bir şey bilmeyen adam ilan edilmiştik :) Haber güzel tabii, yani geleceğe dönük bir yatırım olarak mantıklı tabii bunun için 350 km/s hız ile gitmeye müsait yollar inşa edilir ise, sanırım şu anda inşa edilenler maks. 300 km/s? Yanılıyormuyum, Ankara-Eskişehir ve inşa edilen İstanbul etabı ise 250km/s idi herhalde, bu konuda emin değilim çok sık takip ettiğim bir konu değil, yanılıyor isem kaynaklı bir şekilde uyarırsanız bende bilgimi tazeleyeyim :)

Haberde zaten bu alım isteğinin geleceğe dönük planlamalar için olduğu belirtilmiş ama mesela Konya hattında bunlar konularak süre kısalacak falan filan yazılarını pek kaale almadım çünkü eldeki 250 lik setler ile bile doğru düzgün çalışmadığını bir sürü yerel gazeteci yazıp duruyor, sürekli sorun yaşandığını, gecikmeler, hat üzerinde beklemelerin olduğu falan. Eh, neden ve niçinlerini bilmediğim için bir şey diyemiyorum zaten dediğiniz zaman hemen birileri çıkıp aynen şöyle diyor "nankör herifler, bu zamana kadar bu mu vardı, yatın kalkın biat edin, pardon dua edin" falan :) gazete yorumları aynen böyle. Daha eleştiri denilen şeyin ne olduğunu bilmeden yapıcımı yıkıcımı, amacı ne, ya da her zaman dediğim gibi bindiği şeyin ne olduğunu bilmeyen ama herşeyin uzmanı olan adamların yazdıklarına inanarak yorumlar yapıyorlar, gazete yorumlarını çok seviyorum bu yüzden. Okurken ağrı giriyor karnıma :D:D

Bu haberde de bu Konya kısmı bana biraz geyik geldi, tabii ki ilk etapta alınacak 6 set ile seferler sıklaşacaktır, alınacak araçlar 300 km/s olacağı için hızda artacaktır ama sanki bu hat için 350 km/s lik araçlar alınıyormuş gibi başlıklar atmak ve o mealde yazılar yazmak bana doğru görünmüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ara Sal, 2012 19:18

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2016 yılına kadar 15 ilin daha Yüksek Hızlı Trenden (YHT) yararlanacağını söyledi.
TCDD Genel Müdürü Karaman iddialı bir hedef ortaya koymuş, gerçi 4 yıl var 2016 sonuna kadar ama görünen kısımdaki ilerlemeleri bilmediğimiz için sanki yavaş gidiyor bazı şeyler gibi geliyor.

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... en-mujdesi

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 26 Ara Çrş, 2012 01:17

Esat Bey Konya hattı bildiğim kadarıyla 350 km/s hızını destekleyen bir hat. Bu hatta 350km/s uygundur sertifikası alındı.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 26 Ara Çrş, 2012 01:31

Gerçi benim için 350km'si 300 km'si çokta mühim değil.250km/s hızlara uygun yük trenleri için 110km/s olsada yeter bize. Ancak işletmeyi bilelim. Öyle gecikmeymiş filan falan olacaksa (Mesela elin Corelileri planlanan saatten 5 dakika sapmayla %98 oranında varış saatini tutturacaklarının garantisini veriyor.) 250km/s ortalama ile hat yapıp dalgalı bir şema izlerlerse (160-180-200-230-250 gibi.) bu iş olmaz. (Bence 220-230-250 ortalamayı güzergahın %70-%80'inde tutturulmalı.) Yani otobüs şoförü gibi öyle özensiz bezensiz kafa estiği gibi bazen hızlı bazen yavaş olmaz. Max hız kaç ise o ortalamayı tutturacak. Zaten bu rayların geometrileri bu hızlara göre inşaa ediliyor. Bakmayın atarlı olduğuma ben böyle hız konusu geldiğinde agresif oluyorum. Planlanan zamanda gelmez ise tren insanların zamanında çalınmış olunuyor. Otobüs yolculuklarım böyleydi hep bazen 4 saat bazen 4.5 bazen 5 saat otobüsçülerin keyfine kalıyorduk. Neyse konu dağıldı. Nerde kalmıştık :D

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ara Çrş, 2012 16:57

TCDD varış saatini geciktirdiğinde yolculara tazminat ödemek zorunda bırakılırsa bu sorunun üzerine giderler bence. Mesela SBB varış noktalarına belirlenen zamandan daha geç varırsa yolculara tazminat ödüyor ve bu nedenle trenler çok dakikler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 16:59

UDH Bakanı Binali Yıldırım bu yıl içerisinde Sivas-Erzincan arası YHT hattı inşaatı için ihale yapılacağı müjdesini vermiş, gerçi Sivas etabı ne durumda onu da bilmiyorum, ortada pek öyle resmi kaynaklı yazılar dolanmıyor, bende üşendiğimden hiç bilgi edinme falan yazıp sormuyorum. Bu güzergah Konya'ya göre daha zorlu onu biliyoruz eski yazılanlardan ama biraz yavaştanmı gidiyor ne, önce bir Sivas'a varaydık :)
Ankara-İzmir devam ediyor. Ankara-Sivas devam ediyor. Bu sene Erzincan-Sivas arasını da ihale ediyoruz” diye konuştu.
http://siyaset.milliyet.com.tr/bakan-yi ... efault.htm

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Sal, 2013 20:34

UDH Bakanı Binali Yıldırım bu yıl içerisinde Sivas-Erzincan arası YHT hattı inşaatı için ihale yapılacağı müjdesini vermiş, gerçi Sivas etabı ne durumda onu da bilmiyorum
Abi, Sivas-Erzincan hattını Ankara-Sivas hattını beklemeden açarlar, çünkü bildiğim kadarıyla Sivas-Erzincan demiryolunun bir kısmı baraj gölü altında kalacak. O baraj yapılıp da su tutulmaya başlanınca, trenler su altından gitmesin diye (aslında su altında gitmeye uygun trenler olsa, değişik bir seyahat aracı da olabilir) YHT hattını devreye alacaklar. Sivas-Erzincan kesimi Ankara-Sivas kesiminden önce hizmete açılırsa, tren Ankara'dan yola çıkarak kulağı tersten gösteren konvansiyonel hat ile Kayseri üzerinden Sivas'a varacak, sonra YHT hattına girip Erzincan'a ve yine eski konvansiyonel hat ile Erzurum ve Kars'a varacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2013 20:40

Çok dolambaçlı oldu bu iş! :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Mar Cmt, 2013 13:05

---------------------------------------------------------------------------------
Konya hattının ikinci özelliğinin de İstanbul ve Bursa'ya açılması olduğunu vurgulayan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şunları kaydetti:

''İki tarafı birden yapıyoruz. Belki İstanbul önce açılacak ama daha sonra Bursa açılacak. Diğer taraftan, Ankara üzerinden Sivas... Bu sene yeni karar alındı. Yatırıma alındı. Konya-Karaman-Adana-Mersin-Osmaniye-Gaziantep... Bu bölümlerde birçok yerin ihalesini yaptık. Sadece Konya-Karaman değil, Gaziantep-Osmaniye ve Adana-Mersin arasını da bitirdik. İhalesini yapıyoruz. İnşallah çok kısa zamanda buradan yüksek hızlı trenle İstanbul'a gidilecek. Yukarıya yüksek hızlı trenle, aşağıya hızlı trenle gidilecek. Ne demek istiyorum- Yani İstanbul'a giderken 300 kilometrelik trenlerle gidilecek. Şimdi ihalesine çıktık, bitirdik. Ama Adana-Mersin'e giderken bu hız 200 kilometre olacak. Çünkü orada yük de taşıyacağız. Konya'nın yükünü limana indirmek için hem hızlı yolcu treni hem de yük treni çalışacak şekilde bu yolu yapıyoruz. Bütün hedefimiz şu; bu güzel ilimizi güneye, denize, bağlamaya çalışmak. Ekonomisine bir katkıda bulunursak, biz de mutlu oluruz.''
http://tinyurl.com/c7yq8r6
---------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Mar Cmt, 2013 13:18

-------------------------------------------------------------------------------------------
'15 il YHT ile birbirine bağlanacak' TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, ''15 il YHT ile birbirine bağlanacak. Böylece Türkiye'nin nüfusunun yarısı YHT ile birbirine bağlanmış olacak'' dedi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının dünyaya açılacağını belirterek, gelişmekte olan ülkelerde müşavirlik ve proje işlerinin üstlenilmesi amacıyla Demiryolu Proje ve Danışmanlık Şirketi kurma kararı aldıklarını bildirdi.

Karaman, Konya-Eskişehir hattında incelemelerde bulundu.

YHT ile Ankara'dan Eskişehir'e gelen Karaman, Eskişehir Valisi Kadir Koçdemir'i ziyaret etti. Karaman, Eskişehir-Konya hattının geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldığını hatırlatarak, ''Bu hat bizim için çok önemli çünkü Türkiye'nin ilk YHT ringini oluşturuyor'' dedi.

Hattın açılmasının ardından iki şehir arasında YHT ile 5 liraya seyahat edilmesine imkan veren kampanya başlattıklarını hatırlatan Karaman, kampanya bitiminden sonra biletlerin 35 liraya satılacağını söyledi.

Karaman, bunun yanı sıra, Konya-Eskişehir arasında seyahatler için 550 liralık kurumsal hat oluşturduklarını da belirterek, bu kart sayesinde iki şehir arasında 9-10 liraya seyahat edilebileceğini bildirdi.


Eskişehir'in demiryolları için çok önemli olduğunu ifade eden Karaman, ''Bundan sonraki hedef Eskişehir-İstanbul hattı. İnşallah 29 Ekim'de İstanbul'u Eskişehir'e bağlıyoruz. İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hattı oluşturulacak sonra Bursa, Sivas hatları eklenecek. 15 il YHT ile birbirine bağlanacak. Böylece Türkiye'nin nüfusunun yarısı YHT ile birbirine bağlanmış olacak'' diye konuştu.

Eskişehir Valisi Koçdemir de Eskişehir-Konya hattının açılmasına Eskişehir'e önemli faydaları olduğunu ifade ederek, öncelikle zamanlamanın çok iyi olduğunu, Eskişehir'in bu sene Türk Dünyası Kültür Başkenti seçildiğini söyledi.

Hattın Eskişehir'i bir anlamda her yere yakın hale getirdiğini ifade eden Koçdemir, söz konusu hatta bütün biletlerin satılmasının da son derece sevindirici olduğunu söyledi.

YHT'nin Eskişehir'in tanıtımına büyük katkı sağladığını dile getiren Koçdemir, Eskişehir'in turizmine de ekonomisine de ciddi katkıları olduğunu söyledi.

Ankara'da okuyan öğrencilerin artık ev tutmadıklarını, YHT ile gidip geldiklerini anlatan Koçdemir, ''O yüzden Eskişehir, Eryaman'dan daha yakın Ankara'ya diyoruz'' diye konuştu.

Koçdemir, çalışmalarından dolayı Karaman'a teşekkür etti.

Karaman, Konya'ya gidişte trende gazetecilere yaptığı açıklamada, Eskişehir-Konya YHT hattının mevcut hatlara 10 kilometrelik bir bölümün ilave edilmesiyle hizmete açıldığını belirtti.

Bu hattın aslında Konya, Eskişehir ve İstanbul hattı olduğunu ve YHT hatlarının omurgasını oluşturduğunu vurgulayan Karaman, bu nedenle hattın ayrı bir önem taşıdığını söyledi.

Göreve geldiklerinde demiryollarının çok değişik sorunlarla mücadele ettiğini hatta kapatılmasına yönelik düşüncelerin dahi ifade edildiğini dile getiren Karaman, hükümetin demiryollarında iyileştirme kararı almasının ardından yoğun bir şekilde çalışmalara başladıklarını anlattı.

1950-2002 yılları arasındaki dönemde demiryollarının ihmal edildiğini ve bu dönemin adeta duraklama dönemi olarak adlandırıldığını belirten Karaman, 2002'den sonra bütün ulaşım modlarıyla aynı şekilde ağırlık verilir hale geldiğini kaydetti.

Şimdi her yıl 135 kilometre demiryolu yapımının gerçekleştirildiğini anlatan Karaman, yapımı devam eden 3 bin 700 kilometrelik hatlar da dahil edilince yılda yapılan demiryolu uzunluğunun 200 kilometreyi bulduğunu söyledi.

''Demiryolu hürriyettir'' diyen Karaman, yolcuların trenlerde rahat, konforlu bir şekilde seyahat edebildiğini ifade etti.

Çalışmalar sonucunda hem yolcu hem de yük taşımacılığında önemli artışlar yakaladıklarını dile getiren Karaman, ancak her iki rakamda da istenilen seviyede artışı sağlayamadıklarını kaydetti.

-''150 yıllık hatlar yenilendi''-

TCDD Genel Müdürü Karaman, yeni hat yapımının yanısıra 7 bin kilometrelik eski hatların da yenilendiğini, bu kapsamda 150 yıldır yenilenmeyen ilk demiryolu hattı İzmir-Aydın hattının da yenilendiğini anlattı.

2004'ten bugüne kadar demiryollarında 12 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Karaman, ''Hedefimiz 2023'e kadar 45 milyar dolarlık yatırım daha yapmak'' dedi.

Karaman, şu anda demiryollarının taşımacılıkta yolcuda yüzde 2,5, yükte yüzde 5 olan payını 2023 yılında yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15'e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

-İstanbul-Ankara hattı-

İstanbul-Ankara YHT hattı hizmete açıldıktan sonra iki şehir arasındaki seyahat süresinin tüm ulaşım modlarıyla ortalama 3 saat olacağını dile getiren Karaman, ancak trenlerle yapılan seyahatin daha avantajlı olacağını söyledi.

İlerleyen süreçte Ankara-İstanbul arasında 10-15 dakikalık aralıklarla sefer düzenlemeyi hedeflediklerini, bu hatta günde 50 bin yolcu taşınmasını öngördüklerini kaydeden Karaman, İstanbul-Ankara arasında YHT bilet fiyatlarının uçak biletlerinden daha ucuz ancak karayolundan bir miktar pahalı olabileceğini söyledi.

Karaman, söz konusu hatta ticari taşımalara 29 Ekim'de başlayacaklarını hatırlatan Karaman, ''Altyapı çalışmalarının yüzde 95'ini, üst yapının da yüzde 45'ini bitirdik. Temmuz-Ağustos'da deneme seferlerine başlamayı planlıyoruz'' diye konuştu.

Demiryollarının serbestleşmesini öngören kanunun da çıkmak üzere olduğunu dile getiren Karaman, kanun yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra TCDD'nin kar eden bir kuruluş olmasının hedeflendiğini ifade etti.

Serbestleşmenin ardından özel sektörün öncelikle yük taşıma işine gireceğini tahmin ettiklerini dile getiren Karaman, yapımı devam eden hatların 2018'de tamamlanmasının ardından özel sektörün yolcu taşıma işine de gireceğini düşündüklerini söyledi.

Tüm bu çalışmaların yanısıra eğitime de çok önem verdiklerini anlatan Karaman, bu amaçla meslek liseleri ve yüksekokullar açıldığını ve bir üniversitenin de demiryolu mühendisliği bölümü kurduğunu kaydetti.

Almanya, Japonya ve Çin'e eğitim almaları için mühendisler gönderdiklerini belirten Karaman, bu mühendislerin Türkiye'ye döndükten sonra, cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi ülkeye demir ağlarla örmeye devam edeceğini söyledi.

TÜBİTAK ile yerli sinyalizasyon sistemi de geliştirdiklerini dile getiren Karaman, 2023'e kadar 10 milyar dolarlık sinyalizasyon yapacaklarını bildirdi. Karaman yerli tren üretimi için de çalışmaların sürdüğünü söyledi.

2020 yılına kadar dünyada 1 trilyon dolarlık yatırım yapılmasının öngörüldüğünü ifade eden Karaman, Türkiye'nin de bundan pay alması gerektiğini işaret etti.

Karaman, bu amaçla gelişmekte olan ülkelerde müşavirlik ve proje işlerinin üstlenilmesi amacıyla Demiryolu Proje ve Danışmanlık Şirketi kurma kararı alarak, Kalkınma Bakanlığı'nın onayına sunduklarını açıkladı.


Trende yolcularla sohbet eden Karaman, yolculara Eskişehir-Konya hattı hakkındaki görüşlerini sordu. Hattın açılmasından dolayı memnuniyetlerini dile getiren yolculardan Abdullah Karapınar,, ''Mevlana ile komşu olduk. Teşekkür ederiz'' dedi. Öte yandan yolcular Karaman'dan sefer sayısının arttırılmasını talep etti. AA
http://tinyurl.com/c7yq8r6
-------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Mar Cmt, 2013 14:07

Benim için eksik olan, bütün bunları şematik haritalarla göstermemeleri. Gözümde canlanamıyor. Yerel halkta bu farklı mı acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Pzr, 2013 14:32

Ulaştırma Bakanı Yıldırım Kayseri'ye yaptığı bir ziyarette Ankara-Yozgat arasındaki hızlı tren hattının tamamlanması ile birlikte Kayseri'nin de Yerköy bağlantısına kadar inşa edilecek 150 km. lik bir hat ile hızlı tren ağına katılacağını müjdelemiş, gerçi bunun için doğal olarak geniş bir ifade ile 2-3 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz demiş. Kayseri'nin planlar dışında olması düşünülmezdi herhalde, gerçi hat sadece Kayseri'ye ulaşmak amaçlı değil sonrasında Malatya ve Diyarbakır'a uzanacak bir güzergahın parçası olarak planlanıyormuş, bakalım gelecek yıllarda hızlı tren konusunda nasıl bir noktada olacağız.

http://haber.mynet.com/kayseriye-hizli- ... 76-guncel/

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön