tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Sal, 2011 23:04

Klavye sürçmesi olmuştur, seninde anladığın üzere Mehmet eskiden olduğu gibi tek hat olacağını düşünmüş ama artık tek hat demiryolu inşaatı dünyanın hiçbir yerinde yoktur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Çrş, 2011 08:47

bizde tek hatta normal diyorlar :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Prş, 2011 09:38

http://www.rayturk.net/?p=29481

ankara-samsun yht projesi çed toplantısı yapılmış. güzergah belli. 2 yerde kol açıyor. amasya-tokat bağlantıssı da var.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Prş, 2011 11:01

Haberi dün nette okumuştum, aslında Karadeniz' in merkeze ve merkez ağa bağlanması için iyi bir yöntem ama iki haberi karıştıryormuyum emin değilim, bir tanesinde bu YHT hattı değil "hızlandırılmış" hat olacak gibi bir şey diyordu, yanılıyormuyum? Aslında öyle bile olsa gayet iyi de tabii ki YHT kapsamında da bir Karadeniz erişimi illa ki gerekli.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Prş, 2011 11:24

ankara-samsun hattı ile ankara-kayseri hattına sungurlu-yerköy arasında bir bağlantı yapılacakmış. kafamda canlandırınca kayseri-samsun işletmesi mi acaba diye aklıma geldi? kayseriden kalkan tren kırıkkaleye varmadan kısa yoldan çoruma çıkacak.

ayrıca karadenize yapılacak bu hattı çok önemsiyorum. bir iki kol açılmasını da çok iyi buluyorum. birde çankırı-çorum etüdü vardı.

Resim

kastamonu ve sinopta ihmal edilmemeli. sinop rusyaya açılan bir liman olmalı. demiryolu bağlantılı düşünülmeli. .orum-sinop bağlantısı olmalı bence. yük için ama.

karabük-kastamonu-sinop veya çankırı-kastamonu-sinop hatları da olabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 12:24

O konuda bende kızgınım. Önümüzde Trakya gibi Atışalanından bakınca Çatalca yı gördüğümüz dümdüz bir arazi var ama mevcut hattın yenilemesi bile bitemedi kaç senedir, durmadan sorunlu, halbuki şimdiye kadar çoktan İstanbul-Edirne-Kapıkule işletmesine geçilebilirdi, her ne hikmet ise bu merkezi yönetim Trakya' yı Türkiye sınırlarından saymıyor, Allahın dağ başındaki terör yardakçısına bile 10.000 nüfusuna havalimanı yapılıyor ama bir Trakya havalimanı yok. Ha bana diyeceksin ya kaç senedir gitmedin Uzunköprü' ye çok sene ama kardeşim gitmesemde görmesemde orası benim. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Cmt, 2011 13:40

sen uzunköprülümüsüne esat. edirneye bağlı dimi.bide meriç köprüsü var. oraya gittim. ötesinde karaağaç tren istasyonu vardı. savaştan sonra garip kalmış.demiryolu yunan tarafına kalınca karaağaç stasyonuna tren gelemiyor.

birde istanbul-edirne yht hattını güneyden geçirmek gerek bana kalırsa. çatalca-çerkezköy-lüleburgaz koridoru biraz kuzey kaldı.

bence beylikdüzü-silivri-marmara ereğlisi-tekirdağ-edirne şeklinde gitse.

2. alternatif;

beylikdüzü-silivri-çorlu-edirne (çerkezköye uzatmadan direk)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 14:03

Bana göre daha doğru olan ikinci alternatif, Çatalca ve Kırklareli kentlerine de uzanması istenebilir ama bence orada yeni konvansiyonel hatlar ile zaten 160km/s ile bölgesel işletilebilir, geçen de yazmıştım ya Trakya' da kuzeye kaçmadan ortanın biraz güneyinde bir hat daha ideal görünüyor bana.

Marmara Ereğlisi ni bilemem ama Tekirdağ' a uğrayabilir, gerçi dediğim gibi bana kalırsa Otoban güzergahında bir hat daha işlevsel Tekirdağ-Kırklareli arasında yapılacak çift hatlı bir güzergah ile de bu hattı besleyen bölgeseller çalıştırılabilir her kent YHT gitmek zorunda değil. Fakat Çorlu bence doğru bir istikamet.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Cmt, 2011 14:06

çorlu'da muratlı-tekirdağ arasında demiryolu yapıldı. yht ile sinyalizasyonu ortak olacakmış. çorludan yht geçip edirneye giderse tekirdağ bağlantısı hazır.

2. alternatif sana da doğru geliyorsa;

VER BENİM BEYLİKDÜZÜ GARIMI, VER :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 14:32

Madem anadoluya geçmeye bu kadar meraklı bir kitle var neden hala şehri batıya doğru büyütüyoruz? İzmit-Adapazarı-Düzce bomboş duruyor...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Cmt, 2011 16:51

Hakan yazdı:Madem anadoluya geçmeye bu kadar meraklı bir kitle var neden hala şehri batıya doğru büyütüyoruz? İzmit-Adapazarı-Düzce bomboş duruyor...
:)

zihni sinir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 17:55

Valla Mehmet senin procelerinin yanında hiçte Zihni Sinir değil ya, sanayi hep o bölgede o zaman yerleşimde oraya kaysın doğru söylüyor Hakan. İnsanların iş tercihinde birinci öncelik evine yakın olmasıdır, İstanbul' da plansız yerleşim yüzünden sıkıntı çekiyor. Açıkçası Karadeniz kenarından yht götürüp İstanbulun kent içi trafik sorununu çözeceğim lafından çok daha mantıklı geldi bana :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön