tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 23:41

wow. meraklandım. nedir politik konu? ab doğu-batı koridorunu istiyor. çinde istiyor. bu koridorda ankara-kars arası. karadenizden geçmiyor. osmanlı zamanında doğuya doğru demiryolu yapılmasına hep ruslar karşı çıkmış. o yüzden eskişehir konya adana öne çıkmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzr, 2011 01:04

Konu doğu ve yatırım konusu bunun AB ile ya da başka bir şey ile alakası yok ve nasıl Türkiye' de yapılan bu demiryolu yatırımlarının Avrupa'yı Asya'ya bağlayacağına gözü kapalı inanıyorsunuz bunu aklım almıyor :) siyaset jargonuna bu kadar mı açız? Demir İpek Yolu yapacağızzzzz, hadddiii beeee. :):) Buna Kadir bile inanmaz.

Arkadaşlar Rusya zaten bu bağlantıyı kuruyor, var yani uzun zamandır, bakın daha geçen haber yayınladım, yeniden de hızlı tren ile Almanya'ya seferlere başladılar, hali hazırda Trans Sibirya' da adamlar yatmıyor binlerce işçileri var çatır çatır çalışıyorlar, şarhoş bile olsalar :) Çin ne yapıyor? Göööyyaaa kandaşımız olan ki bu kökünden bir yalan, ülkeler üzerinden demiryolu yapımına destek veriyor, hemde her türlü, bununda haberini yayınladım. Yani ne Çin ne Rusya asla ve asla Türkiye üzerinden bir koridoru istemiyor, Asya bağlansa bağlansa Rusya üstünden bağlanır bu bir, ikincisi biz ancak Azerbaycan' a kadar bağlarız o da bizden yol daha kısa gelir onlara o yüzden.

Sonuç olarak biz ne yaparsak sadece ve sadece kendi ülkemiz için yapmış olacağız, ama bizim kamu yöneticileri hala çıkıp Marmaray dünyayı birbirine bağlayacak, londradan pekine tren gidecek :) tabi gidecek, ama Türkiye üzerinden ancak alternatif yol olarak, asıl güzergah değil. 5 tane demiryolu manyağı gelip gezecek diye demiryolu mu yapıcaz? Kendi ülkemiz için yapalım, vatandaş rahat etsin, kendi ekonomimiz gelişsin, hızlansın, komşular ile alışveriş olsun, hadi bir de avrupaya bağlanalım, o da belki. Düşünüyorum İstanbul-Viyana???? Trenle???? :) 30 € luk promosyon biletle ya da işte lotaryadan bedava çıkarsa belki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Pzr, 2011 11:35

londra-pekin muhabbetine bende çok prim vermiyorum ama doğu-batı koridoruna ab çok kredi veriyor. edirne kars. geçen 400 mil eur kredi sözleşmesi imzalandı yine. çinde bir çok hattı yapmak istiyor. tabi rusyaya gücümüz yetmez. onlar demiryolunda bizden iyiler. ana hat onlar olur. ama biz baküye bağlandık mı hazar denizinden orta asyadaki türki cumhuriyetlere açılırız. zaten iran üzerinden pakistana yük treni çalışıyor türkiyeden.

londra-pekinden bize ne. katılıyorum. biz kendi işimize bakalım. kendimizi kalkındıralım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ara Pzr, 2011 20:49

Ben bunu biraz farklı görüyorum. Londra-Pekin'i bilmem, ama olursa, ki olabilir, o zaman Türkiye üzerinden de bir hat geçebilir. De … bizde altyapı sıfır, problem orada.

Kaldı Arap/İsrail/İran/Hindistan yönleri. Oradaki problem, herkesin bir problem ve kargaşa içinde olması, Hindistan hariç olsa da, aradaki Afganistan ve Pakistan batan ülkeler. O yüzden sabit bir şey sine Çin'den iner. Aslinda yazık. Çünkü bu ağlaşmayı düşünürken, oralarını unutuyor çoğu kişi. Arap ülkeleri ne olacak belli değil. İsrail Avrupa'ya daha bağlanacak belki. Belki belki Lübnan da. Gerisi zor. Ama Hindistan ve ötesi yine işlek ve küresel açıdan gayet de önemli bir alan.

Eninde sonunda şu var … oralardan yük şu an herhâlde gemiyle geliyor. Tren daha hızlı olurdu. Yani, bunlar da ekonomik açıdan ilginç faktörler. Turizme daha hiç girmeyelim; bu, belki, dünyanın o taraflarında henüz yaşanmayan bir şey (ama uzak güneydoğuları bilmiyorum da). Burada insanların büyük bir kısmı sınırları istedikleri gibi aşıyorlar, sınırlar kalkıyor da. Şimdi Myanmar bile hafif normalleşiyor gibi. Tabiîki Türkiyeli kim Myanmar, Laos, Hindistan taraflarını bilir veya merak eder. Ama asya dendi mi, orası da var. En büyük iki problem şu Arap ülkelerinin garip olması ve Afganistan/Paştunistan/Pakistan probleminin “ortada” olup, Asya'yı iki kopuğa bölmesi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Pzr, 2011 23:52

Ben bunu biraz farklı görüyorum. Londra-Pekin'i bilmem, ama olursa, ki olabilir, o zaman Türkiye üzerinden de bir hat geçebilir. De … bizde altyapı sıfır, problem orada.
şu anda olmaz zaten abi. yapılacak yht hatları ile altyapı sıfırdan yapıldığında asya avrupa bağlantısı olur diyoruz. yoksa bugün istanbulla ankarayı bağlayamaz bu hatlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Ara Pzt, 2011 10:21

Altyapı derken, sadece alttaki yapıyı kastetmiyorum ama! Infrastructure diye bir lâf vardır, o. Bağlantılar, oteller, mal, imdat, şebeke … hepsi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 11:33

Infrastructure
olmaz mı abi superstructure olcak hepsi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 12:19

Hali hazırda İstanbul' un bile kapasitesinin altında bir otel durumu var :) bir de kongre kenti olmaya aday olduğundan söz ediyorlar. Zor, özel sektörün işi, devletin bu demiryolu işleri kapsamında birilerine yol vermesi lazım, gel kardeş elinden tuttum diye.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 12:26

haydarpaşayı otel yapacaz ya :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 12:36

Ancak onu yaparsınız zaten, hadi binaya yazık edilmesini anlıyorum, tipik alaman düşmanlığı ya kardeşim o zaman geçen bir arkadaşımın önerdiği gibi anadolu, osmanlı ya da selçuklu mimarisi yap! yapta Gar olarak kullan ya, Baş Gar ı yıkıyorsan ya da atıl bırakıyorsan yerine onu ikame edecek bir şeyi inşa etmen lazım.

Otel konusuda bunun gibi, ülkemize çok turist gelsin istiyoruz, iyi isteyelim isteyelim de 3 yıldız otellerden kaç tanesi gerçekten insanları tatmin ediyor, ya bu turistler oryantal moryantal ayağına eski püskü bakımsız binalarda hemide ucuz diye kalmayı seviyor olabilir de, ne zaman acaba yaptığımız işe saygı göstermeyi öğreneceğiz?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 13:01

yenikapı gar olacaktı. arkeolojiden dolayı olmadı. iptal edilmiş. trenlerin burada durup durmayacağı meçhul. koca istanbulda yer yok anasını satıym. bakırköyden başka seçenek yok gibi. ama sirkeci kalması lazım. yüzeyden sirkeciye devam etmeli avrupa trenleri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 13:07

Avrupa yakası bölgesel trenler ve hızlı trenleri için (-> Trakya ve Avrupa istikametli) Baş Gar kesinlikle Sirkeci olmalıdır, gerideki hiçbir nokta bu iş için ideal değil. Gece tren kaldırım, yok banliyöler 10 dk. da bir gelecek :) ya hızlı tren bu kardeşim saatle kalkıyor, ne yani kalkmadan 5 dk. önce yanaşıp, koşun binin lan mı diyecekler yolcuya??? Böyle bir saçmalık, böyle bir komedi var mı? Hadi Baş Gar ı geçtik Bakırköy Merkez Gar oldu, nasıl olacak? 3 yol ile mi? 4e 5 e çıkacak deme, transit yolları anlatma bana. Nereden yolcu alacak ve indirecek bu trenler? tramvaymı abi 20 sn. de yolcu boşalt kapa kapıları git. Nerde var bunun pratiği vallahi merak ettim, gidip görücem dünyanın neresinde ise. İstasyonda durmak başka, Merkez Gar ya da Baş Gar da durmak başka.

Ben ısrarla Kazlıçeşme diyorum, Avrupa yakasının doğal merkezi konumu, aşağı yukarı orta çizgide, sadece şu anda erişim sorunu var. Bence Bakırköy' ü kuvvetlendiren İDO ya ve yapılacak metroya yakınlığı, madem Halkalı ve Bakırköy için aktarma yapsınlar kardeşim deniliyor, o zaman Kazlıçeşme' den de yapılabilir, bin marmaraya git İDO ya, metro da yapılacak bin git. O sahanın altına devasa gar ı inşa et, üstüne kongre salonları, oteller, cart ve curt paranıda kazan. Burada tek sorun Baş Gar öneminin kavranamaması (bizler değil işi yapanlar tarafından) bir de Merkez Gar olacak büyük bir geçiş garının zorunluluğuna inanılmaması. Sonuç şu demek ki demiryollarındaki büyüme falan yalan, büyüme istenmiyor ki güdük işler yapılıyor.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön