Kıyıların eksikliğine katılıyorum, aslında genel olarak doğru hem kıyı bazlı doğu-batı, hemde ülke içi bir kuzey-güney eksikliği var. Ama kıyı derken Ege kıyısında bir YHT hattı? Bilmem, bence gerekli değil bunun gerekliliğine ancak Edirne-Çanakkale-İzmir şeklinde bir güzergah olursa inanırım bunun sebebi de yurtdışı bağlantılı demiryolu taşımacılığı yapılabilmesi için, bence tercih edilir.
Güney kıyısında Antalya' dan daha batıya? Bu da benim için bir soru işareti ama sadece deniz kıyıs değil de Antalya'dan sahilden Adana'ya oradan da Güney Anadolu kentlerine giden bir hattın ki onunda en fazla Diyarbakır'a kadar gitmesine taraftarım, iş yapar kârlı olur
Kuzey kıyısında ise bir demiryolu yani kıyıyı takip eden bir demiryolu zor, zorluğu ise sadece maddi, çünkü güzergahın büyük kısmı tünel ve viyadük ile geçilmesi gerekecektir diye düşünüyorum. Mehmet bir Karadenizli olarak daha iyi yorumlayabilir belki, ama kuzey kıyısında bir hattın İstanbul dahil doğuya doğru tüm illeri geçmesi elzem bana göre.
Kuzey-Güney ekseninde İstanbul-Konya-Antalya tabii ki yetersiz, ama daha doğuda böyle bir hat ne kadar verimli? Yılda bir kere kuzeye çalışmaya gidecek insanlar için mi çalışacak? Bunun dışında iki bölge arasında çok ciddi bir yolcu trafiği yok, burada ciddi anlamda doğu bölgelerinin yolculuk profiline bakacak olursak, çok büyük bir merkez üzerinden doğu-batı aksı var şöyle diyelim Van-Muş-Elazığ-Malatya-Ankara-İzmir, Ankara'dan ayrılıp İstanbul ve Trakya, diğer eksen ise güneye doğru yine Van'dan başlarsak Diyarbakır-Gaziantep-Adana-Antalya gibi bir yolculuk talebi var, bu kesin böyle diyemem ama benim bölgedeki gözlemim, tanıdıklarımdan bildiğim bu.