tr-HT.03:02 » Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Açıkcası ben CAF setleri pek beğenmedim. Dış görünüşleri, aerodinamik tasarımları falan çok iyi ama hiç konforlu değil. Hayatımda ilk koltuk şukunu uçağa bindiğimde yaşamıştım, bu ne demiştim 302 lerin koltukları daha rahat. İkinci şokuda hızlı trende yaşadım, yine 302 koltukları daha rahat. Hepsinden daha konforlusu ise dikkatinizi çekerim Tofaş-Şahin...
Bence özellikle firmaları tekelmiş gibi davranışlara itmemek için 2 firma tercih edilmeli, CAF oldu bitti, bir firma daha olmalı ama daha fazlası değil...
Bence özellikle firmaları tekelmiş gibi davranışlara itmemek için 2 firma tercih edilmeli, CAF oldu bitti, bir firma daha olmalı ama daha fazlası değil...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bizim başbakanla Zapetero kankalığı biterse, CAF'da sonra yüz çevirmesin? ABD'nin şu geleceği savaş uçağı projesi var duymuşsunuzdur. O kadar ülke çuvalla para harcadı, ABD şimdi yazılımı paylaşmam diyor, ona benzer bir sorun çıkmasın sonradan.
Bugün a fiyata satın alabildiğin parçaları, ya da yazılımı elindeki set sayısı 100 olduktan sonra 5a yaptım derlerse, kuzu kuzu parayı ödemek zorunda kalmayalım.
Türkiye şimdi olmasada 10-20 yıl bandında binlerce kilometre hızlı tren hattına sahip olacak, tek firmaya bu kadar insiyatif tanımak belki doğru olmayabilir.
Bugün a fiyata satın alabildiğin parçaları, ya da yazılımı elindeki set sayısı 100 olduktan sonra 5a yaptım derlerse, kuzu kuzu parayı ödemek zorunda kalmayalım.
Türkiye şimdi olmasada 10-20 yıl bandında binlerce kilometre hızlı tren hattına sahip olacak, tek firmaya bu kadar insiyatif tanımak belki doğru olmayabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İyi de sözleşmeni ona göre yaparsın, zaten en başta bir yedek parça deposu kuracaksın sonraki alımlarada belli bir artış ile kabul edeceksin, sonuçta 3-5 değil nerede ise 50 setten söz ediyoruz ve bu daha da artacaktır. Tamam tek markaya yönelen ülkelerin avantajı ne, kendi ülkesinin firmasına veriyor işi, dolayısı ile bahsettiğin gibi bir risk söz konusu olamaz onlar için. Bizim için olabilir ama bu da adam akıllı bir sözleşme ile garanti altına alınabilir diye düşünüyorum. Ya da en kötü ihtimal dediğin gibi 2 marka dan fazla çeşitliliğe gidilmese iyi olur gerçekten.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51
Haber TCDD anasayfasındanVATANDAŞLARIMIZA YÜKSEK GERİLİM UYARISI
Ankara-Konya Hızlı Tren Hattının inşaatı tamamlanan Havai hatlarına 06 Aralık 2010 günü sabah saat 09.00 dan itibaren 27.500 voltluk gerilim verilecektir. Elektirikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere tırmanmak, dokunmak, iletkenlere yaklaşmak ve yere düşen tellere dokunmak can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli olduğu önemle duyurulur.
Sayın halkımızın dikkatli olmasını rica ederiz.
http://www.tcdd.gov.tr/
Sanırım 25000 Volt demek istiyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25412
12 Aralık bu inşaat için önemli bir tarih, test sürüşleri başlayacak, hatta enerji verildiğini geçen gün Mahmut arkadaşımız belirtmişti zaten, bundan sonrası test sonrada ver elini 2011 de işletme.250 kilometre hıza uygun çift hatlı elektrikli sinyalli olarak inşa edilen Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi'nde son aşamaya gelindi.
Son ray serimini Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın kısa süre önce gerçekleştirdiği hatta, deneme sürüşlerine gelecek hafta başlanacak. Buna göre TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, Ankara-Konya hızlı tren hattındaki ilk test seferini 12 Aralıkta yapacak. Test sürüşleri, Ankara-Eskişehir arasında işletilen Yüksek Hızlı Tren'de (YHT) kullanılan YHT setleriyle gerçekleştirilecek.
Ankara-Konya arasında en geç 2011 baharında yolcu taşımaya başlamayı planlayan TCDD Genel Müdürlüğü, bu hatta kullanılmak üzere 6 yeni hızlı tren seti alımı için de kısa sürede ihaleye çıkacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konya nın bu şekilde bir son durak olarak kalacağına pek ihtimal vermiyorum, aslında Konya dedikten sonra güneyde ilk akla Antalya geliyor ama herhalde o yönde bir türlü netlemişyor işler, Adana ya da Mersin ile bağlantı hakkında bir şeyler okudum diye hatırlıyorum ama tam çıkartamadım şimdi, sonuçta güneyde en az bir noktaya bağlanacağına inanıyorum ha 1 yeter yetmez o başka ama Konya konumu itibari ile bence iyi bir yerde.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25653
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25653
Test sürüşü Pazar günü başlayacak denilmişti, galiba bu protokolün katılacağı bir sürüş olacak.Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yarın Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı'nda resmi test sürüşlerini başlatacak ve test trenini basına tanıtacak.
Resmi test sürüşü için tren saat 14.00'te Konya Garı'ndan hareket edecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20101217/Ko ... iliyor.php
Raporun tamamı için dıklayın.
Resmi test sürüşü yapılmış, devlet erkanı bir kez daha hızlı tren markizinde poz vermişler, ayrıca 3 ay sonra normal işletmeye başlanacağının da müjdesi verilmiş. Konya' ya hızlı treni bağladık, bugün sünnet yarın deniz demişler. Yok onu diyen DLH, ÇED raporu yaptırılmış Konyanın denize, hemide hızlı tren ile bağlanması için yani Hakan şu düşüncenin bir nebze cevabı herhalde:Başbakan Erdoğan, YHT'nin Konya-Ankara arasında test seferlerine başlaması dolayısıyla, Konya Garı'nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, Konyalıların hayalini gerçekleştirmekten mutluluk duyduğunu ifade etti. ''Bu adımla 11-12 saatlik raylı sistem yolculuğu 1 saat 15 dakikaya inecek'' diyen Erdoğan, YHT'nin Konya'yı Ankara'ya, Ankara'yı da Konya'ya daha yakın kılacağını, 2 kent arasındaki yolculukların daha refah ve mutluluk içinde yapılacağını söyledi. Erdoğan, 2-2,5 yıla kadar Eskişehir-İstanbul etabının da tamamlanacağını dile getirerek, bunun ardından Konyalıların, YHT ile İstanbul'a da seyahat edebileceklerine işaret etti.
Konya-Ankara YHT hattının dünyada örneği görülmeyen bir sürede tamamlandığını belirten Erdoğan, 3 ay sürecek test sürüşlerinin ardından YHT ile yolculu taşımaya başlanacağını kaydetti.
http://www.rayturk.net/?p=16634Hakan yazdı:Konya'nın mutlaka kuzeydeki bu bağlantısından sonra güneyde Mersin-Adana-G.Antep bağlantısının sağlanması gerektiğini düşünüyorum...
Raporun tamamı için dıklayın.
Bu güneye bağlanma işi ile ilgili daha önce yazılanlarıda derleyip bir başlık yapmak lazım aslında.Konya – Mersin demiryolu projesi; Konya İlinden başlayarak, Karaman, Niğde, Adana il sınırlarından geçtikten sonra Mersin İlinde sona erecektir. Toplam güzergah uzunluğu 380+788 km olarak planlanmaktadır. Konya-Mersin Demiryolu güzergahında, Konya-Yenice arasındaki 340+803 km.lik kısmında yeni çift hat demiryolu inşaatı yapılacak, Yenice-Mersin arasında kalan 39+985 km.lik kısmında ise mevcut hat kullanılacak olup, sadece gerekli olması durumunda revizyonlar yapılacaktır. Toplam 380+788 km.lik hattın; yaklaşık 114 km.si Konya, yaklaşık 99 km.si Karaman, yaklaşık 51 km.si Niğde, yaklaşık 44
km.si Adana ve 72+788 km.si Mersin İl sınırlarından geçmektedir. Hattın yerleşim merkezleri arasındaki mesafeler istasyonlar baz alınarak aşağıda verilmiştir.
• Konya İli merkez İle Karaman İli merkez arası yaklaşık 101 km,
• Karaman İli merkez ile Ereğli (Konya) İlçesi merkezi arası yaklaşık 84 km,
• Ereğli(Konya) İlçesi merkez ile Ulukışla (Niğde) İlçesi merkez arası yaklaşık 48 km,
• Ulukışla(Niğde) İlçesi merkezi ile Pozantı(Adana) İlçesi merkezi arası yaklaşık 44 km,
• Pozantı(Adana) İlçesi merkezi ile Yenice(Mersin) Beldesi merkezi arası yaklaşık 64 km,
• Yenice ile Mersin İli merkezi arası ise yaklaşık 40 km.dir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44