tr-HT.03:02 » Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ara Cmt, 2010 10:14

Çok ilginç, Mevleviye aslında sünnî değil, bildiğim kadarıyla. Biz Türkler bu konuda bayağı ilginç birleşmeler yaşıyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Ara Cmt, 2010 10:33

Yanlışın var Mevlevilik tarikatı, Sünnidir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ara Cmt, 2010 11:50

Öyle deniyor, ama bunu ciddî bir şekilde belgeleyen bir kaynağın var mı? Çoktandır bu konuyu burada kurcalıyoruz, Türkiye'deki sünnîlik, şiîlik ve alevîlik nerede ne şekilde irtibattalar. Kaynağın varsa, çok hoş olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Cmt, 2010 11:56

Sizin Almanya' da işiniz gücünüz yokmu Başar? Size ne ya Türkiye' de kimin ne yaptığından :) Artı olarak, demişsin ki
bildiğim kadarıyla.
Yani seninde kaynağın yok, sizin doğrularınızın herkesin doğruları olmadığını ya da insanların doğru kabul ettiği şeyleri olduğu gibi bırakmayı ne zaman öğreneceksiniz yahu, kurcalamayın kardeşim. :) Bilimsel, cartsal curtsal deyip iş çıkarıyorsunuz, kendinize bakın, biz böyle seviyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Ara Cmt, 2010 12:45

Konumuz hızlı tren ve ben de konuyu dağıtma konusunda pay sahibi olduğum için özür diliyorum.

Ama Şiilik-Sünnilik tabi ki sınırları keskin olmayan kavramlar, yada Hristiyan mesheplerindeki gibi birbirine düşmanca yaklaşımları hiç olmayan kavramlar, bakmayın ABD'nin Irak'da yapmaya çalıştıklarına. Neyse benim kaynağımı soruyorsan, okuduğum mesnevi ve internetten baktığım kaynaklar. Google'da Mevlana ve Sünni kelimesini beraber arat, sonra da Mevlana ve Şii kelimelerini beraber arat, yeterince kaynak çıkar.

Konuyu tekrar toparlama adına acaba bundan sonra İstanbul-Eskişehir Otobüs + Eskişehir-Konya YHT seferleri mi görürüz ne dersiniz?

Eskişehir-Konya 1,5 saat sürecekmiş...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Cmt, 2010 13:23

Yok konunun dağıldığı yok aslında, ara sıra başka şeyleri de konuşmak lazım da, Başar' ın hemen "ben biliyorum" diye atlamasına sinir oluyorum biraz, bir de Almanlara ne kardeşim, şahsen ben bir Türkiyeli olarak çokta merak etmiyorum, hadi bende diyeyim Mevlana Alevidir :) oldumu şimdi? Tartışılan kişi Başar olunca biraz kısır bir tartışma olabilir. İkna edilebilme problemi varda kendisinin.

Hakan, neden olmasın, süreyi oldukça kısaltan bir yolculuk olur görüldüğü kadarı ile, hızlı trenin faydaları bir den fazla şehri birbirine bağladığında daha iyi anlaşılacaktır.

Başbakan İstanbul için 2-3 sene içinde açılacak demiş, yani en erken 2012 sonu, bana çok uzak bir ihtimal görünüyor ama tabi Pollyannaları üzmemek lazım 2012 de o hızlı tren bir şekilde İstanbul-Ankara arasında çalışır, ha hangi yoldan gider kaç km hızla gider, bunları da artık tartışmıyorum. Çünkü bakıyorum 5 senedir boşa kürek çekmişim, hadi sokaktaki adam bindiği şeyin ne olduğunu bile bilmiyor, bizde öğretemedik, peki bildiğini iddia edenler? Kurumlar bile yaptığı inşaatın ne olduğu hakkında şüpheye düşüyorsa, bir isim koyamıyorsa, hızlı treni garda görmek aha işte bizde geldi demek oluyorsa, eyvallah yahu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ara Cmt, 2010 17:57

Esat, sinir etme be! Bu sefer bilmediğimi ve kaynak merak ttiğimi yazmıştım. Ama sana göre olsa zaten “bilim” ne ki, di mi? Halbuki kaç milyon Türk ve Türk asıllı burada yaşıyor? 3 milyon ve ötesi? Yani, müsaadenle, “biz” burada araştıralım bakalım, başkaları ne yaparsa yapsın.

Bir de şunu belirteyim, Mevlâna yazmadım, Mevleviye yazdım!

Gugl kaynakları kaynak olarak yetmiyor, bunu burada araştırınca tam net bir tablo çıkmıyor ortaya. Fazla da birşey diyemeyeceğim, çünkü benim konum değil aslında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Cmt, 2010 21:25

Konun değilse ne biliyormuş gibi yazıyorsun, kızacakmışta cartmış curtmuş, senin 3 milyonunu verdiği oy ve yazın gelip harcadığı para dışında sallayan yok, 60 milyonun (en az) kafa yormadığı işi sizmi çözeceeeğiniz yieeenim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ara Cmt, 2010 21:59

İşi çözen hep azınlıktır, gerisi geriden gider, amuca.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Çrş, 2011 11:57

Testler tamamlanma aşamasında imiş, Mayıs ayında yolcu taşıması hedefleniyor, çok güzel, bir ilimiz daha Hızlı Tren e kavuşmuş olacak, bu arada bu hatta 300 km/s hız yapabilen trenler çalıştırmayı planladıkları gibi bir ifade de yer alıyor, işte bu da işin benim uyuz olduğum kısmı, ya bari hızlı tren işinde doğru düzgün bir filo yapın ya, onda da metrolar gibi çeşit yapacağız, benmi çok gerizekalıyım da bu kadar takılıyorum bilmiyorum ki.
TCDD Genel Müdürlüğü, test sürüşlerini gelecek ay tamamlayacağı Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında mayısta yolcu taşımaya başlayacak.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Türkiye'nin ikinci YHT hattı olan Ankara-Konya hattındaki test sürüşleri bir ay içerisinde tamamlanacak. Saatte 250 kilometre hıza uygun çift hatlı elektrikli sinyalli olarak inşa edilen hatta, Mayıs ayının ortalarında yolcu taşınacak.

''Piri Reis'' adlı test treniyle İtalyan uzmanlar tarafından yapılan deneme seferleri, özellikle soğuk havaların yaşandığı ocak ve şubatta ekipleri zorladı. Geçen yıl Aralıkta başlayan test sürüşlerinin normal şartlar altında 3 ayda tamamlanması öngörülürken, iklim koşulları nedeniyle süreç biraz uzadı. Ancak ekipler, test seferlerinde son aşamaya kadar geldi.

TCDD Genel Müdürlüğü daha sonraki dönemde altyapısı 350 kilometre hıza uygun inşa edilen hatta 300 kilometreye kadar hız yapabilen tren setlerini hizmete sunmayı planlıyor. Böylece Ankara-Konya arasındaki mesafe, 1 saat 15 dakikadan 1 saate inecek.

Başlangıçta 2 saatte bir olmak üzere 10 gidiş-10 geliş şeklinde sefer yapılacak Ankara-Konya YHT hattında, daha sonraki süreçte Ankara-Eskişehir YHT hattında olduğu gibi saat başı sefer yapılacak.

TCDD Genel Müdürlüğü, bu proje kapsamında Konya Garı'nı da yeniliyor. Konya Gar binası dışındaki alanlarda yenilemeye giden TCDD Genel Müdürlüğü, özellikle YHT setlerinin hareket edeceği ve yaklaşacağı peronları ve çevresini düzenliyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Mar Çrş, 2011 13:46

Ben seni buradaki monokültür manyaklığıyla aşılamışımdır :lol:
Pratik, karelik, iyi (praktisch, quadratisch, gut)!

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 17 Nis Pzr, 2011 19:17

Mayıs'ın ortasından sonra yolculu seferlerin başlayacağı söyleniyor, biz buna İBB tabiriyle "yolculu deneme seferi" diyelim :D Bu hattın yapılmasını hiçbir zaman tamamiyle desteklemedim, daha öncelikli hatlar vardı ve hala da siyasi güdüler sonucu inşa edilmiş olduğunu düşünüyorum, ama güzel oldu, Türkiye bir deneyim daha kazandı, sonuçta birgün yapılacaktı. Belki de tüm bu proje içinde en mutlu olduğum şey Konya'da gerçekten Avrupa benzeri bir gar inşa edilmesi oldu. Konya Gar'da tüm yollar, peronlar sökülmüş, üstü kapalı, yürüyen merdivenli modern bir gar projelendirilmiş ve Polatlı ucubesini saymazsak gerçekten Türkiye'nin ilk YHT Garı Konya'da olacak.

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön