tr-HT.03:01 » Ankara-Eskişehir YHT Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Pzt, 2009 00:54

Ulan, o kadar inek miyim sence be :lol:
Nereden diye sorduğumda istasyon/gar soruyorum. Şehirlerin tam neresinden. Yoksa basit, (bizim diyemediğimiz Hauptbahnhof) garlarından mı?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 00:55

Ankara Merkez Gar'dan Eskişehir Merkez Gar'a gidiyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Pzt, 2009 11:22

Merkez Gar da güzel bir tabir, Başgar gibi.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 20:03

Merkez Gar

Ana Gar

Baş Gar

Büyük Gar

Gar

Garoğlu Gar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2009 20:05

Valla ismi bir kenara bırakın, dün Marmaray başlığında yayınladığım ara gar gibi bir Merkez Gar olsunda ismini boş ver derim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Sal, 2009 22:56

İlk hızlı tren hattımızın açılışına bir kaç gün kala bir tur atılmış gazeteciler ile birlikte. Ayrıntıları Milliyet gazetesinden alıntı yapıyorum.
Yüksek Hızlı Tren, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşecek resmi açılışı öncesinde ilk deneme seferini basın mensuplarıyla gerçekleştirdi. Sefere TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birçok basın mensubu katıldı.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hızlı Tren tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda Yüksek Hızlı Tren Hattı hakkında bilgi veren Karaman, Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km’lik yolun 197 km’sinin yeni yol olduğunu belirterek, trenin hızının saatte ortalama 170 km olacağını söyledi. Ankara-Eskişehir arasının 1 saat 30 dakika süreceğini anlatan Karaman, hem zemin geçitleri nedeniyle hız kısıtlaması yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti. Yeni ve yeniden yapılmış hızlı tren hattının konvensiyonel hatla ilgisi olmadığını vurgulayan Karaman, yeni hatta çok rahat saatte 250 km hız yapılabileceğini ifade etti. Karaman, garları yenilediklerini, VIP ve CİP salonları yaptıklarını belirterek, Ankara’da da yeni bir gar yapmayı hedeflediklerini ancak mahkemenin trafik yoğunluğu nedeniyle projeyi durdurduğunu dile getirdi. Bu konu ile ilgili Çankaya Belediyesi ile konuştuklarını ve biraz anlaştıklarını söyleyen Karaman, bundan sonra sorun olacağını düşünmediğini kaydetti.

Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ile Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını 5 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini ifade eden Karaman, hızlı trenlerin çalışmaya başlamasından sonra Ankara’ya 50 bin yolcu geleceğini, bunun içinde yeni gar ihtiyacının kaçınılmaz olduğunu söyledi. Karaman, garların yap-işlet-devret modeli ile yapılacağını ifade etti. Karaman, “Dünyanın en ucuz en az sürede yapılan yolu. Bu konuda iddialıyız. Yeni tren seti 6 vagondan oluşuyor, 8 motorlu. 8 motordan birinin arıza yapması durumunda tren yolda kalmıyor, hızı yavaşlıyor. Tren üzerinde göstergeler var, trenin nasıl davrandığını, hangi hızla gittiğini ve yaptığı arızaları kaydeden bir nevi kara kutusu var. Makinistin rahatsızlanması durumunda kola 30 saniye değmezse tren otomatik olarak duruyor. Trenin içi 20 kamera ile kontrol ediliyor ayrıca tünellerden geçiş esnasında oluşan basınç içinde trende basınç sistemi bulunuyorö diye konuştu.

Makinistin hatalarını önlemek için kabine cihazlar yerleştirildiğini kaydeden Karaman, hızlı tren hattının da 50 km’de bulanan ekipler tarafından kontrol edildiğini ve hattı gözlemleyen kameraların bulunduğunu dile getirdi. Karaman, günlük sefer sayısının 4 olarak belirlendiğini ancak bunun ilerleyen zamanlarda artırılabileceğini dile getirerek, altyapı ve hem zemin çalışmaları bittikten sonra seyahatin 1 saat 5 dakikaya düşeceğini kaydetti.
Daha çok aracı anlatıyorlar, bunu anlamıyorum ben bir türlü hattın teknik detaylarını anlatsalar ya kardeşim, araç göze görünüyor ya anlat onu, kliması var, tuvaleti var, televizyon var, bar da var ee yeter. Peki sinyalizasyon nasıl, kaç dakika aralıklı tren çalıştırmaya müsait, en yüksek sürat nerede kaç km ile yapılabiliyor, falan filan. Bize tren yetecekse yolu yapmaya gerek yoktu yeni tren alıp eski yolda çalıştırsaydınız. Bir de o koyu harfle işaretlediğim yere dikkat, ne diyor günde 4 sefer, ben 8 diye abartmışım be.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 15:11

Açılış yarın, ortalık fotoğraf resim kaynar şimdi :) Mart sonuna kadar biletler 5 YTL imiş, tüh şunu Nisan yapsalar da bir binseydik ya. Tabii açılış ile birlikte hemen yeni iddialarda geldi, sendika yetkilileri hat tamamlanmadan açılıyor demişler, söylemlerine göre kent girişlerinde aşağı yukarı 9 a km lik kısımlarda YHT normal tren hatlarında gidecekmiş, tabii eğer bu kısımlar yapılmadan seçim şak şak ı için açılıyorsa ayıp ediyorlar diyeceğim ama Türkiye' de böyle şeyler ayıp değil onun için demiyorum. Diğer taraftan dünyanın hiçbir yerinde hızlı tren normal tren hattında gitmiyor dersek orada da bir destur çekmek lazım herhalde? Ben bunu bir türlü anlamıyorum, ne bu? Galactica mı? Düğmeye basında 0-100 e 1sn demi çıkıyor? Sen etrafını ne kadar izole edersen et yoğun yerleşim yerlerinde hızın düşecektir, her şeyden önce gürültü kirliliği diye bir şey var.

Düşünsenize Suadiye' den 200km hızla geçtiğini? İyimisiniz? :) Neyse ya bana ne, işin içinde olduklarına göre çok biliyorlardır zaten, o kadar çok bilseydik bizde içinde olurduk. :P
Ankara-Eskişehir arasında yarın resmi açılışı yapılacak, 14 Mart'ta da resmi olarak seferlerine başlayacak olan Yüksek Hızlı Tren ile ilgili tartışmalar sürüyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, trenin hazırlık süresinin Avrupa ülkelerine kıyasla daha kısa tutulduğunu söylerken, KESK'e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl ise, tren hattının tamamlanmadığını savunarak, "Dünyanın hiç bir ülkesinde bu şekilde hızlı tren işletmeciliği yapılmamaktadır" dedi.

Türkiye'nin Avrupa'da 6, dünyada ise 8. hızlı tren işletmecisi ülke olacağını vurgulayan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: "Eskişehir'de demiryolu hattı yer altına alınacak, çalışmalar sürüyor. Ankara'da ise 5 hemzemin geçit var. Bunlar yüzünden kontrollü sürüş gerekiyor. Hızın azalma nedenleri bunlar. Ancak bu Türkiye'ye bize mahsus bir uygulama değil. Dünyanın her yerinde bur tür uygulamalar var. Zaten şehir içinde 250 kilometre hız yapması düşünülemez. Bu Kore, İspanya, Almanya'da da böyle; hızlı trenin hızı kademeli şekilde artıyor."
Her iki tarafta söylediklerinin dünyada örnekleri olduğunu belirtmiş, iyi. Marsta sorun yok o zaman?
"Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı tamamlanmamıştır. Sefere konulması düşünülen hızlı trenler Ankara'dan Esenkent'e kadar (40 kilometre) mevcut demiryolunu kullanacak, Esenkent'te hızlı tren yoluna girerek Eskişehir'e 9 kilometre uzaklıktaki Hasanbey'e kadar hızlı tren yolunu kullanıp, burada tekrar mevcut demiryoluna girerek Eskişehir'e varacaktır. Dünyanın hiçbir ülkesinde bu şekilde hızlı tren işletmeciliği yapılmamaktadır. Ankara-Eskişehir arasını 4 bölümde incelediğimizde hattın önemli bir kısmı için Pamukova benzeri bir maceraya davet çıkarıldığını, sorumluluğun hemzemin geçitlerin kapatılmasıyla sınırlandırıldığını ve meydana gelebilecek olumsuzlukların belediyelerin üzerine atıldığını görmekteyiz."
Ben yazıyı biraz kıymıkladım aşağıdaki linkten tamamını okuyabilirsiniz.

Kaynak : Lojiport.com

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 18:44

Dünyanın hiçbir ülkesinde bu şekilde hızlı tren işletmeciliği yapılmamaktadır.
Acaba ne demek istiyor?
Hiçbir ülke böyle üstün bir şekilde miii, avanak bir şekilde miii? İlki burada maalesef var gibi ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 20:23

alabay yazdı:
Dünyanın hiçbir ülkesinde bu şekilde hızlı tren işletmeciliği yapılmamaktadır.
Acaba ne demek istiyor?
Hiçbir ülke böyle üstün bir şekilde miii, avanak bir şekilde miii? İlki burada maalesef var gibi ...

B. Alabay
Valla bilmiyorum Başar, anlayamıyorum da. Ya bir insan yaptığı işi merak etmiyor olabilir, yani sadece bir işim olsunda geçim temin edeyim diye yapıyordur, herkes benim gibi deli değil işini çok sevsin, kendi dükkanı gözü ile baksın. Adamlarda merak ta yok, "ben Avrupadayken" diye başlayan cümleler kurmak olan tiplerden bir farkları yok, "dünyanın hiçbir yerinde yok" ne kadar iddialı bir cümle, gezdin mi her yeri? Yoksa sadece Tayland demiryollarını mı gördün :D Yoksa sadece filmlerdemi gördün benim gibi, hiç bir şey bilmeyen insan bile açar DB nin bahn tv sini, orda trenlerin makinist kabininden çekilmiş yol videoları var, izler bakar bu ICE lar falan nerelerden geçiyor, bir şey söyleyecem ama tutsun diye :) gerçi orda da arşive ulaşmak için biraz aramak gerekiyor ama, diyorum ya işte işini seversen işini araştırırsın, yok maaşım ne gün yatacak diye merak ediyorsan sorun yok zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 20:54

Tayland? Demiryolu projelerine 1868'de başlamış bir ülke? Aman yavaş, aheste :lol:

Şu komplekslilik yok mu ... bana bazı kişileri ve sayfaları hatırlatıyor. Bah, bizde de vaa ... ULAN! Etrafı mı seyrediyorsun, etrafa şov mu yapıyorsun, kendi problemini mi çözüyorsun? YHT, monoray, metrobüs, dünyanın ve marsın her köşesinde olan bir şey. Deve ekispiresi bile Moğolistan'da icat edilmiştir ... yani dünyanın hiç bir yerinde yapılmamış bir şey yapılacaksa, buyur. Meselâ tüpte havayla ilerleyen metro. Ah pardon, o bile var, Avusturya'da Serfaus'ta ... Ama onun büyüğü meselâ. Adalara. Aha, işte o ... hm, belki New York? Yani, görüyoruz, rekabet zor. Bence iş rekabete değil, problem çözümüne dayanmalı. Acaba Küba'da leeen bizim mettropüsümüz gamiyon len mi dediler? Başkasında var mı, yok mu diye ilgilendiler? Acaba.

Yani, çocuk bahçesi oyunları mı oynuyoruz, YHT'de vatman tuvaletinde alaturka su kıça fışkırıyor mu diyoruz, yoksa işte Suadiye'de Schallisolierung'umuz şu ve şu konsepte dayalı, şöyle bitkilendirme ve sulama tekniği ile şu ve şu madde elde edip, sesi ve titreşimi tutuyoruz ... mu deniyor?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 22:44

Sen beni anlamıyorsun! Alman tarzı espri değil, bu Amerikan tarzı endirekt serbest vuruş diyoruz futbolda, kelimenin ifade ettiği başka şeyleri kast ediyor, dünyanın yüzde bilmem kaçı gibi onlarda 1800 lerde başlamışlar işte, ama hani Tayland, neyse boşver sen yine anlamayacaksın :D deniz kum güneş dağ tepe falan.

Ama düşüncelerine katılıyorum, eller ne der? Ya da elalem görsün diyemi yapıyoruz, yoksa gerçekten temiz bir iş çıkaralım, teknolojisi süper olmasada sağlam olsun ve iyi çalışsın diyemi düşünüyoruz, metro yapıyoruz dünyanın en modern metrosunu yaptık dünyanın başka yerinde yok diye övünüyoruz? Eeee o zaman siz Moskova metrosunun sanatsal değerini bilmiyorsunuz? Dünyanın en gelişmiş teknolojisini kullandık diyoruz 10 sene sonra ama bu sistemde 4 dk dan aşağı tren çalıştıramıyoruz diyoruz :) nasıl olacak?

Adalara teleferik yapıcaz boşver sen havalı tüplü treni :) son teknoloji her türlü hava şartında çalışacak teleferik hahahahahahah, adrenalin manyakları için yeni eğlence hayatta binmem.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 23:32

LOL ... .lol

B. Alabay

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön