tr-HT.03:03 » Konya - Mersin/Adana Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.03:03 » Konya - Mersin/Adana Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Pzt, 2014 10:54

http://www.ozelhaberler.com/haber/37681 ... n-atiliyor
Konya-Karaman-Ulukışla-Yenice-Adana Hızlı Tren Projesinin ilk etabı olan Konya-Karaman kesiminin temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın katılımıyla bugün Karaman Garı'nda düzenlenecek törenle atılacak.

İLK ETAP 120 KİLOMETRE
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, yolcu trenleri için saatte maksimum 120 kilometre, yük trenleri için saatte 65 kilometre hız yapılabilen 102 kilometrelik Konya- Karaman hattı, hızlı trenlere uygun olarak saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Ayrıca 73 hemzemin geçit, 13 altgeçit ve 23 üstgeçit yapılarak güzergahın tamamı ihata altına alınacak.

40 AYDA TAMAMLANACAK
Ankara-Konya, Eskişehir ve İstanbul ile devam eden Hızlı ve Yüksek Hızlı Tren projelerinin güney aksında yer alan Konya-Karaman hızlı tren hattı, Adana, Mersin, Osmaniye, Gaziantep ve Mardin'e kadar uzanacak hızlı tren ağının ilk halkası olarak kabul ediliyor. Tamamının 40 ayda tamamlanması planlanan projenin, ilk 16 aylık döneminde yeni yapılacak hattın hizmete açılması hedefleniyor.
Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız sorun yok ama HT tarifinin değişmeye başladığı bir çağdayız. 200km/s halen yüksek bir sürat ve tabii ki mevcut bir hattın revize edilmesi ile iyi de bir hız, da keşke 250 ve üzeri hatlarda inşa edilse diyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzt, 2014 13:28

Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız
Abi,

Konya-Karaman-Ereğli arasında demiryolu genelde düz ovada gittiği için burada mevcut yolun altyapısını düzelterek yüksek hızlar yakalayabilirsin. Ancak, Ereğli'den sonra, özellikle de Ulukışla-Pozantı-Yenice arasında demiryolu inanılmaz sarp vadilerde, 120 yıl öncesinin teknolojisiyle inşa edilmiş tünellerden ve viyadüklerden geçiyor. Buralarda yeni bir güzergâh belirlenip Toroslar'ı daha geniş kurplu bir yol için delmek gerekecek. Mevcut tünel ve viyadükler kullanıldığı sürece, çoğu yerde 80 km/saat'in bile altında bir hızda seyretmen gerekir..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 08 Nis Sal, 2014 10:03

Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız sorun yok ama HT tarifinin değişmeye başladığı bir çağdayız. 200km/s halen yüksek bir sürat ve tabii ki mevcut bir hattın revize edilmesi ile iyi de bir hız, da keşke 250 ve üzeri hatlarda inşa edilse diyorum.
Bence doğru olanı yapıyorlar. İstanbul-Ankara yada İstanbul-İzmir veya Ankara-İzmir arasında 250 km ve üstü hızlarda yolcu taşımak ekonomik olarak mümkün ve yolcu potansiyeli yüksek ama diğer iller için (belki Antalya gibi turizm merkezleri de olabilir) bunun gerekli olduğunu düşünmüyorum. Aksi takdirde uçak yolculuğuna gerek kalmayacak yada ikisini rekabet eder duruma getirip her ikisini de ekonomik olarak zarar eder duruma getirebilirler. Ayrıca 200 km hız ile sınırlanmış hatlarda yük taşımacılığı yapılabiliyor ama hız bunun üstüne çıktığında sadece yolcu taşınabiliyor diye biliyorum. Bu durumda altyapıyı sadece yolcu için kullanmak çok maliyetli bir hale geliyor. Ayrıca 200 km için gerekli kurp yapısı ile daha yüksek hızlardaki farklı olacağından altyapı maliyeti de yol yapımı anlamında yükseliyor. Bence tüm altyapıda 200 km yeterli, daha hızlı gitmek isteyen için uçak var derim. Zaten 500 km civarı mesafelerde hızlı tren avantajlı ama yukarısında uçak avantajlıdır. 200 km süratle 500 km mesafeyi duraklamalarla birlikte en fazla 3 saatte alırsınız, aynı mesafede uçak yolculuğu süresine denk gelir neredeyse. Mesafe uzadıkça aradaki ulaşım zamanı farkı açılır , uçak yolculuğu lehine...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Şub Çrş, 2021 18:57

Bakan, Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı’ndaki deneme sürüşlerinin 8 Şubat’ta başlayacağını belirtmiş: https://www.twitter.com/akaraismailoglu ... 8510937093

F5C32D8C-90FE-42DF-A6F1-51BBCF0DE522.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Kas Prş, 2021 15:38

Aksaotomatik neresidir?
Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattı çalışmaları kapsamında Konya–Karaman arasında son testleri yaptıklarını, yakın zamanda işletmeye açacaklarını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, Karaman–Ulukışla arasında ise altyapı yapım çalışmalarında yüzde 83 fiziki ilerleme sağladıklarını vurguladı. Hattın açılmasıyla yaklaşık 6 saat olan Konya-Adana arasının 2 saat 20 dakikaya düşeceğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Toplam 192 kilometre uzunluğundaki Aksaotomatik-Ulukışla-Yenice Mersin Hızlı Tren Projesi’ni de dış finansman yoluyla tamamlayacağız."
Kaynak: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... seltecegiz

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2021 22:49

Karaman'da bir yer olabilir :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Pzt, 2022 13:27

Konya-Karaman HT hattını 8 Ocak'ta açıyoruz: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... mlayacagiz
5 bin 176 kilometre demiryolu hattında çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu, “Konya-Karaman Hızlı Tren hattını Cumartesi günü hizmete alıyoruz. ... Karaman-Ulukışla ve Ulukışla-Yenice hızlı tren hatlarında çalışmalarımız sürüyor. Yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığı da gerçekleştirilecek Hızlı Tren hatlarının da yer aldığı demiryolu ağımızı, limanlarla sanayi bölgeleriyle etkin bir şekilde bağlıyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Pzt, 2022 13:51

Konya-Karaman-Ereğli arasını kapsayan kesimde, dümdüz Konya Ovası'nda tünele gerek olmadan mevcut hattı rahatça hızlı tren hattına dönüştürürler diye düşünmüştüm, ama Google Maps'te (Karaman'ın Ayrancı ilçesiyle Ereğli arasında, il sınırına yakın bir yerde) şöyle bir tünel inşaatına denk geldim: https://www.google.com/maps/@37.4515373 ... a=!3m1!1e3

Araştırdım, Böğecik Tüneli'ymiş ve tünel açma işlemleri tamamlanmış: https://www.eregligunes.com/eregli---ul ... nacak-8358
2 bin 491 metrelik Böğecik tüneli bitti.
Anladığım kadarıyla, Karaman-Ereğli arasındaki çalışmalarda genel olarak mevcut demiryolu modernize ediliyor, ancak bu tünelin olduğu noktada dönüş nispeten keskin olduğu için bu mevkideki dağı tünelle geçmişler ve mevcut hattın birkaç kilometrelik kesimine alternatif bir hat inşa edilmiş..

Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 03 Oca Pzt, 2022 16:34

Ulukışlaya birkaç km kala bir tünel daha görünüyor, ordan sonrası pozantı ya kadar dağlık olduğundan o aralarda da tüneller olacaktır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Pzt, 2022 17:40

Özgür Türkler yazdı:
03 Oca Pzt, 2022 16:34
Ulukışlaya birkaç km kala bir tünel daha görünüyor, ordan sonrası pozantı ya kadar dağlık olduğundan o aralarda da tüneller olacaktır.
Aynen abi, Ulukışla Tüneli bayağı uzunmuş, 5 kilometrelik bir tünelmiş: https://www.eregligunes.com/eregli---ul ... nacak-8358
5 bin 55 metrelik Ulukışla tünelinin 3 bin 900 metreden fazlası yapıldı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Oca Cmt, 2022 22:06

Henüz TCDD sayfasında tarife tabloları olmadığı için seferlerle ilgili bilgi veremiyorum, ama Konya-Karaman kesiminin açılışı bugün yapıldı: https://www.uab.gov.tr/haberler/konya-k ... yle-acildi
Konya-Karaman Hızlı Tren hattı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Konya-Karaman arasındaki seyahat süresini 40 dakikaya düştü. Ankara-Konya-Karaman arasındaki seyahat süresi de 2 saat 40 dakikaya indi” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Konya-Karaman Hızlı Tren hattının açılışıyla ilgili açıklama yaptı, demiryolu ağının gücüne güç kattıklarına vurgu yaptı.
Konya-Karaman Hızlı tren Hattının da prestijli projeler arasında yer aldığını ifade eden Karaismailoğlu, “Hattımızda, altyapı ve üstyapı iyileştirmesi yaparak hız ve kapasite artışı sağladık. Hattımızda hem yük hem yolcu taşımacılığını birlikte yapacağız. 102 kilometre uzunluğundaki hattımız kapsamında 74 adet köprü ve menfez, 39 adet alt-üst geçit ve 17 adet de yaya alt ve üstgeçidi inşa ettik. Mevcutta 26 çift tren olan hat kapasitesini, proje sonrasında 60 çift tren kapasitesine çıkardık. Konya-Karaman arasındaki seyahat süresi 1 saat 20 dakikadan 40 dakikaya düştü. Ankara-Konya-Karaman arasındaki seyahat süresi de 3 saat 10 dakikadan 2 saat 40 dakikaya indi” değerlendirmesinde bulundu.

YILLIK 63 MİLYON TL TASARRUF

Zamandan 10 milyon TL, enerjiden 39,6 milyon TL, kazaların önlenmesinden 3,9 milyon TL, emisyon tasarrufundan 4,5 milyon TL, bakım tasarrufundan 5 milyon TL olmak üzere yıllık 63 milyon TL tasarruf edileceğine işaret eden Karaismailoğlu, ayrıca 25 bin 340 ton da daha az karbon salınımı gerçekleşeceğini ifade etti.

KARAMAN-ULUKIŞLA KESİMİNDE ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

Karaman-Ulukışla kesiminde de çalışmaların devam ettiğini aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“Proje kapsamında; 135 kilometre uzunluğunda yeni demiryolu hattının yapımı ile 2 adet tünel, 12 adet köprü, 44 adet alt-üstgeçit ve 141 adet menfezin yapımını planladık. Şu ana kadar altyapı ve üstyapı yapım işlerinde yüzde 89 fiziki ilerleme sağladık. Sinyalizasyona yönelik tasarım çalışmalarını sürdürüyoruz. Elektrifikasyon yapım işleri ihalesine çıkılması için de ihale hazırlık çalışmalarına devam ediyoruz. Bu kesimin de tamamlanması ile Karaman-Ulukışla arasındaki 3 saat 40 dakika olan seyahat süresi 1 saat 35 dakikaya düşecektir.”

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 09 Oca Pzr, 2022 00:07

artık açmak ile kullanıma açmak diye ayırmak gerekiyor sanırım...

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön