Valla İstanbul biraz boşalsın, rahatlasın yaKamil16 yazdı:Sormak lazım, bu kadar insanın İstanbul'da işi ne?![]()
![]()



Valla İstanbul biraz boşalsın, rahatlasın yaKamil16 yazdı:Sormak lazım, bu kadar insanın İstanbul'da işi ne?![]()
![]()
Kişi kusurunu biliyorsa bu da bir erdem, sorun yok. İstanbul'u ele alalım şimdi..decimus yazdı:Arkadaşlar haklısınız tabi ki. Benim yazdığım bencilce bir düşünceydi biliyorum.Türkiye Cumhuriyeti devletinin bütün yatırımların her şehire eşit şekilde topladığı vergiler karşılığında yapması gerekiyor.
Hafta sonu… Konya Karaman Hızlı Treni seferlerinin başlaması elbette sevindirici bir gelişme.
Ancak…
Hem hafta sonu, hem dün Bursa’daki dostlarla yaptığımız sohbetlerde şu ortak soru gündeme geldi:
“Düz ovadan ibaret Konya-Karaman Yüksek Hızlı Tren hattı 8 yılda bitirilebilmiş. 16 kilometre tüneli olan Bursa-Yenişehir hattı ve hiç başlanmamış 14 kilometre tüneli olan Yenişehir-Osmaneli hattı ne zaman biter de Bursa’ya hızlı tren gelir?”
Biz de…
Bunu soran dostlara, daha önce bu sütunlarda dile getirdiğimiz “2030’a razıyız” sözünü tekrarlıyoruz.
Çünkü…
Başından beri bu projede sorun var ve bu sorun da Ankara’nın ilgisizliğinden kaynaklanıyor.
Gerçi…
Bursa’nın hızlı treni için dış kredi bulundu ve Hazine tarafından onaylandı, ama bu kez de kurlardaki dalgalanma kaygı veriyor.
Acaba inşaat ne zaman başlar?
Bir yanda kaygı, bir yanda umut…
Açıkçası… Hızlı tren Bursa’nın kanayan yarası olmaya devam ediyor. Rayları görmeden de sona ereceğe benzemiyor,
Çünkü…
Bir yanda döviz kurları nedeniyle dış kredi bedeli arttığı için kaygılanan ve bunu umutsuzluk boyutuna taşıyanlar var.
Buna karşın…
Bir başka kaynaktan “Dış krediyi bulan Kalyon İnşaat işe dört elle sarıldı. Almanya’da bir firmaya tren makası siparişi bile verdi” dedi.
Nelere sevinir olduk.
Valla hâllerinden memnunlar sanırım abi..